Minden napra egy film

Múzsa

2018. július 07. - BBerni86

Rejtélyes, halálos, menekülős, misztikus.

Samuel Solomon élete jobb nem is lehetne: sikeres könyvet írt, az egyetemen ő az egyik legnépszerűbb tanár. Szerelmes is, gyönyörű barátnője az egyik hallgatója. Ám közös estéjük véres véget ér: miután szerelmet vallottak egymásnak, Beatriz felvágja az ereit a kádban. Samuel megzuhan, minden veszni látszik körötte, rejtélyes álmok gyötrik. Egy gyilkosság helyszínére vezetik, egy fiatal nővel együtt, akivel találnak egy különös gömböt. Majd egy múzsa kezdi kísérteni a férfit, aki vissza akarja kapni az ellopott tárgyat, vagy végez a férfival. Rachel a fiával menekülne erőszakos rabtartója elől, a gömbért segítséget kér. Mire Samuel feleszmél, már együtt nyomoznak a gyilkos múzsák után, akik szavakkal gyilkolnak – de amit mindkettejük múltja rejt, arra nem lehet felkészülni.

Alapvetően szeretem az olyan filmeket, amelyben újraértelmeznek valamit a mitológiából. A regenyvilag.blog.hu-n szoktam is fejtegetni, hogy vevő vagyok minden olyasmire, amiben egy klasszikus mese, mitológia új köntöst kap. Legutóbb azt hiszem, épp Riordan és a Kane Krónikák kapcsán elmélkedtem ilyesmin. Ami most azért is eszembe jutott, mert a Múzsa is ilyen újraértelmezős dolog.

Méghozzá a múzsákat veszik elő, akik a görög mitológia szereplői – igen, Percy Jackson is találkozott velük. Ez azonban egy olyan feldolgozás, amiről inkább a The Curse of Sleeping Beauty jutott eszembe, amit pár hete meséltem el nektek. Egy sötétebb, horrorosabb vízió, amiben van ötlet.

muzsa.jpgMég akkor is ezt mondom, ha különben nem szeretem, amennyit változtattak a múzsákon. Csak egy volt, aki a költészettel foglalkozott, bár igaz, hogy az irodalomhoz kapcsolódik a színjátszás és történetírás is. Itt viszont minden múzsa a költészeten keresztül szivárgott át az emberi világba, amit a görög mitológiakedvelő agyam nehezen vett be. Bár tény, jót szórakoztam azon, ahogy az angol tavi költőket előszeretettel idézgették. (Az még stimmelnek is a klasszikus gyökerekkel.) Plusz, sok Dante is volt. Az már a keresztény mitológiával nehezebben békül a múzsákkal, de itt megoldották. Tudjátok, Dante és Pokol… a múzsáknak valahonnan ide kell szivárogni…

Éreztem benne valamit a baszk mondakörből is. (Amit különben regényélményből ismerek valamennyire.) Oda illenek ezek a gyilkos szellemlények, akiknek nem görög múzsás neve van. Thalia helyett itt például van Az, aki rejtőzködik. Meg is fordult a fejemben, hogy sima szellemekkel/démonokkal jobban működött volna a sztori, mint múzsákkal, de a versek miatt, gondolom, maradtak múzsák.

A lények különben ötletesek, alaposabban meg is ismertem volna hetüket. Az, aki szenvedélyes. Az, aki hazudik. Ilyen neveik vannak, és mindegyiküknek lehetne saját mitológiája. A történet különben regényből lett filmesítve – nálunk sajnos nem kapható, spanyolul meg esélytelen, hogy egy szót is értsek belőle – és sejtem, hogy papíron van is mitológiájuk.

A horror elemek helyett a thriller és rejtély dominál, de ez még tetszett is. Jó a film dinamikája, vannak csavarok és kellemesen elszórakoztatott ijesztés és vérfolyó nélkül is.

 

Múzsa - 5/3,5 ha a horror nem is domináns, érdekes az alapötlet és a misztikája. Lekötött, ha fura is.

https://www.youtube.com/watch?v=5earSp5yDVM

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr814095631

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.