Minden napra egy film

Minden napra egy film

Idézzünk!

2021. július 07. - BBerni86

(Alma rájön, hogy a férje sorozatgyilkos. Ő a botrányt elkerülendő alternatívát keres, de Alma közben már máson töri a fejét.)

  • Bertram, ez egy búcsúlevél?
  • A gyógyszer ebben a fiolában a halálomat fogja okozni. Szívrohamnak fog tűnni. Megszabadulhatsz a bizonyítéktól, majd mondd, hogy mellkasi fájdalmakra panaszkodtam. Senkinek sem kell tudnia, hogy öngyilkos lettem. Vagy annak az okát.
  • Te tényleg a legönzőbb ember vagy.
  • Én csak rád gondoltam, Alma. Próbáltalak megkímélni a fájdalomtól.
  • Úgy, hogy megölöd magad? Magamra hagysz a férjem nélkül, akit szeretek?
  • Nem hittem, hogy még mindig szeretsz.
  • Hát persze, hogy még mindig szeretlek. Lehet, hogy te egy elmebeteg őrült vagy, de attól még az én Bertie-m vagy.
  • (Kicsit később, hasonló stílusban pörög a beszéd.)
  • Azt mondtad Dee-nek, hogy megcsaltalak?
  • Mondtam neki, hogy mérges vagyok rád. Feltételezte, hogy ez volt az oka.
  • És te hagytad, hogy ezt elhiggye?
  • Mit kellett volna mondanom? "Ne aggódj, drágám. Az apád soha nem érintene meg egy másik nőt kivéve megölni"!
  • Hát, nekem csak az fáj, hogy Dee most házasságtörőnek tekint.
  • Bertram. Emberek tucatjait gyilkoltad meg. Nem duzzoghatsz! (Why woman kill)

 

Ha kicsit jobban belegondol, honnan is származunk, kik is vagyunk valójában, elég elképesztően hangzik. A lét egy merő káosz. Értelmetlen katyvasz, ezért megpróbálunk értelmet adni neki. (Loki)

 

  • Megjegyezném, kapitány, hogy ez a terv hülyeség. Én azt mondom, menjünk oda, és beszéljünk vele! Igen, így van, jó útra tértem. Talán nem előbb lövök, aztán kérdezek csaj vagyok.
  • Ez remek, Spooner. Dolgozol magadon. Le vagyok nyűgözve.
  • Igen. Miért lőjük szét őket, amikor kideríthetjük a legmélyebb félelmeiket, és kiaknázhatnánk azokat? (Legends of Tomorrow)

 

Mert ha nem ülünk le az ellenséggel, és nem hallgatjuk meg őket, ha nem látjuk meg bennük az embert, mi lesz belőlünk? (Oslo)

 

(Iggy a gyerekének magyarázva érti meg, neki is miért kell visszamennie dolgozni.)

  • Otthon minden könnyebb.
  • Igen. Én is szeretem.
  • Miért kell visszamenni?
  • Hát azért, mert semmi nem könnyű. A tanártól újra és újra segítséget kérni, kitartóvá tesz. A baráti kapcsolatok, ha fájdalmasak is néha, önbizalmat ébresztenek. Az élet újraindul. Nem maradhatunk itt, ahol könnyű. Érted, kölyök? (New Amsterdam)

 

(A pozitív szemlélet ereje: hőseink börtönbe vetik az angolok, de van, aki ebben is felfedezi az ünnepelni valót.)

  • Megmondtam én, hogy tömlöc kell a hajóra, nem pedig mentőcsónak.
  • Hé, legalább a hajón vagyunk, igaz? Azaz teljesítettük a küldetést. Hohó, egy újabb diadal! (Amerika)

 

  • Apám mindig azt mondta, hogy ha azt hiszed, hogy meg tudsz oldani egy problémát, akkor át sem látod.
  • Bölcs ember. (For Life)

 

Az életben néha kockáztatni kell, különben nem jutunk sehová. (Balthazar)

 

(A gyilkossági helyszínen a nyomozók nem kímélik egymást sem.)

  • Úgy tűnik, jó bulinak ígérkezett. De csúnyán végződött.
  • Örülj, hogy nem voltál meghívva. (Bosch)

 

(Amikor félholtan, a végső csata után valaki próbálja oldani a feszültséget.)

  • Azt mondtad, hogy dögöljön meg?
  • Igen.
  • Ez bejött. Miért nem mondtad korábban? (A holnap háborúja)

 

(Sidney aggódik, hogy mióta hazatértek a frontról, felügyelő barátjával túl sokat isznak. Egy kocsmában hozza fel a témát, amikor a felügyelő újabb korsó sörért indul.)

  • Még egyet?
  • Szerinted alkoholproblémáink vannak?
  • Határozottan. Mind elfogyott. (Grantchester bűnei)

 

  • Mégis hogy csináljam ezt a munkát, hogyha közel kerülök a betegekhez, vagy ha távolságot tartok, mindkettő rossz érzéssel tölt el?
  • Magamtól is mindig ezt kérdezem. De nincs rá jó válasz.
  • Ez nem sok segítség.
  • Oké. Milyen orvos akarsz lenni?
  • Az orvosi óta a célom az volt, hogy túléljek, hogy minimalizáljam a hátrányomat, és hogy ne rúgjanak ki a klubból. Őszintén, ebből sok az apámtól jött.
  • Irányítás... amit gondoltál, irányítani kellett.
  • Igen. De kezdek rájönni, hogy az érzelemmentes robotlét nem az én természetem. Hogy nem tesz jobb orvossá.
  • Ez vicces, én is ugyanerre lyukadok ki mindig. (The Resident)

 

(Az igazság kiderül, a megerőszakolt lány kínzója elnyeri a büntetést. De így sem könnyű visszatérni a mindennapokba.)

  • Sinead felajánlotta, hogy visszavesz. Előléptetéssel, igazából.
  • Az remek!
  • Hogy folytassam az életem a történtek után?
  • Ami veled történt, nem egyenlő veled, Maya. Az csak egy lapja egy nagyon-nagyon hosszú könyvnek. Ideje új fejezetbe kezdeni! (The Equalizer)

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr5516598632

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása