Minden napra egy film

Minden napra egy film

Cowboy Bepop

1. évad

2022. január 01. - BBerni86

Űrkalandos, fejvadászos, régi kapcsolatokkal szembenéző.

Spike Spiegel és Jet Black jó barátok, aki együtt fejvadászokként keresik a kenyérre valót. Mindkét férfinak megvan a maga baja: Jet egykor rendőr volt, akit bemártottak és börtönbe küldtek. Elvesztette a becsületét, de ami jobban fájt: a feleségét és a kislányát is. Most azért küzd, hogy legalább a lányával kapcsolatban maradhasson, és egyszer bizonyíthassa a maga igazát. Spike titkolja a múltját, ami szörnyűbb, mint amit becowboy-bebop.jpg merne vallani. A maffia embere volt, az egyik legjobb bérgyilkos a szakmában. Ám a társával ugyanazt a nőt szerették és elkerülhetetlen lett a leszámolás. Őt most mindenki halottnak hiszi, Julia Vicious felesége lett és készülőben egy hatalomváltás. Egy rossz pillanat, egy kiderülő titok és Spike már az életéért kell küzdjön a titkát őrizve – vagy lehet, hogy ideje a leszámolásnak?

Nagyon régen láttam pár részt az anime sorozatból, ami ennek a Netflix alkotásnak az eredetije. Már az sem kötött le – inkább Bleach néző voltam – és ez sem fogott meg. Mi több, inkább taszított. A végére már nem is tudom, miért néztem.

Nem, ez nem igaz így. Két dolog miatt tartottam ki a végéig: elkezdtem Vicious drukker lenni. Nyírja csak ki a szindikátust, de azt se bántam volna, ha ő végez egy kardpárbajban Spike-kal. Ahogy belegondolok, talán az volt a kedvenc részem az egészben, amikor Vicious jól átvert mindenkit és megrendezte a mészárlást, átkardozta magát a vezetőkig. Egy ponton már nem is tekintettem a sorozat gonoszának: szörnyű apa jutott neki, a felesége simán csalta korábban és most sem okozott neki gondot puccsba kezdeni.

cowboy-bebop-ein.jpgA másik, Ein. Eddig nem értettem a corgi rajongókat, nekem fura volt ez a kutyus a rövid lábaival. De ez a corgi, Ein valami tünemény lett a sorozatban. Tényleg megvan benne az a vidámság és báj, amit a fajta sajátosságának mondanak. Simán ő volt a kedvenc szereplőm, és nagyon sérelmeztem, hogy a végén nem mutatják, ahogy valaki visszamegy érte. Csak nem hagyták az utcán…

De ez a 2, amit tudtam értékelni a sorozatban. Akkor nézzük azt is, ami nem tetszett.

Spike Spiegel, minden téren. Ki nem állhatom az ilyen mártír figurákat, akik olyan nagyon sajnálják magukat és hazudnak mindenkinek. Ellenszenves volt, sok tekintetben ostoba – Julia, most komolyan? Ahhoz képest, hogy egy profi gyilkossal van dolgunk, ez a nő nem is papucsot, papucsállatkát csinált belőle. Túlzottan sokat gyötrődött, máskor meg kész szociopata. Az sem segített, hogy John Cho játszotta. A Sleepy Hollow-ban is rühelltem, a Selfie-ben még annál is jobban.

Elvileg egy fejvadász csapatot követünk nyomon, próbálkoztak is részenkénti eseteket beletenni, de gyorsan felhagytak vele. Eleve nem voltak fontosak, mindig valami magánéleti nyavalya kapta a részek fő szálát. Olyan… idegen, fura volt a legtöbb eset és a lezárásuk is. A pár, akinek mindkét tagja meghal? Ráadásul a nő még terhes is volt. Melyik sorozatban hal meg egy terhes, gazdag lány? Ebben. Még csak addig sem jutott el észlény Spiegel és a társa, hogy annyira közel volt a szülés, legalább a babát megmenthették volna.

Kinézetre igyekeztek visszaadni az anime világát, de valami életidegen furcsaság lett az eredmény. A jakuza ázsiai vonala, Vicious fehér haja még elment, a Bepop oldaláról a western áthallások és a jövőbeli elemek nem. Nem találok jobb szót, egyszerűen irritálóan furcsa, ahogy itt kinéztek a dolgok.

Szedjük össze: nem tetszett a történet, ellenszenves a főhős és nézni is rossz. A kutya meg a rosszfiú, amit részben értékelni tudtam legalább.

 

Cowboy Bepop – 5/2 semmilyen téren nem kötött le és a rosszaknak drukkoltam. Fura a látvány és a sztori is.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr7816791560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pál Hop 2022.01.03. 07:55:17

nekem jobban bejött, kicsit lassú volt, de elment.
Inkább ez minz az ótvar Squid game
süti beállítások módosítása