Minden napra egy film

Annabelle 3.

2019. július 16. - BBerni86

Démonos, megszállt tárgyas, kamaszos.

A Warren házaspár változatlanul szembeszáll a természetfelettivel. Tudják, vannak tárgyak, melyek túl veszélyesek, hogy a világban szabadon létezzenek. Ezeket biztonságban, papi segítséggel zárják el a házukban. Az egyik legveszélyesebb darab egy baba, Annabelle. Most is újabb munka van, kislányuk egy dadával, egy annabelle3.jpegidősebb kamaszlánnyal hagyják otthon. Judy nehéz időszakon megy keresztül, a szülei munkája miatt piszkálják az iskolában, korábbi barátai is elfordulnak tőle. A dada, Mary Ellen igyekszik felvidítani a kislányt. Egy barátnője is átmegy hozzájuk, de Daniela hátsó szándékkal érkezett. Az édesapját pár hónappal korábban vesztette el, és abban reménykedik, itt kapcsolatba tud lépni vele. Feltöri a titkos szobát, és Annabelle tárolóját is kinyitja. A démon elszabadul, és a lányok lelkére pályázik.

A Chucky filmet még nem láttam, de van egy olyan érzésem, ez a film most egy időre elvette a kedvem a gyilkos babás filmektől. Eddig is gyengének éreztem a Démonok között univerzumban az Annabelle filmeket, de újabb mélységeket sikerült elérni a filmeseknek.

Van abban valami ijesztő, ahogy egy baba életre kel és gonoszkodik. Ha úgy néz ki, mint Annabelle, eleve dupla a hatás. Olyan ronda ez a baba, hogy mozognia se kell, hogy az ember frászt kapjon tőle. Szörnyülködtem is azon, amikor a filmen valaki megjegyzi, milyen szép ez a baba. Most komolyan, volt olyan ferde esztétikumú időszak, amikor egy ilyen arcú baba szépnek számított?

Ám most jön a gond. Ezen felül más ijesztő elemmel nem tudott a film szolgálni. Horror, félni akartam, de ezen nem lehetett. Most a szokott jump scream elemek is elmaradnak, így pillanatokig tartó ijedelemben sem volt részem. Pedig néha éreztem a filmen, hogy most rám akarnak ijeszteni. A kamera beállítás, a sejtelmes zene – minden előkészítve, hogy a rém hirtelen feltűnjön és megragadjon. De itt mintha direkt azzal viccelődtek volna, hogy előkészítik a jump scream jelenet, aztán mégse jön ijesztő elem.

Akkor mi marad? Röhejes jelenetek sora. A csúcs az volt, amikor a srác a farkasember elől elbújt a tyúkólba, aztán rimánkodott a baromfinak, hogy ne menjen ki, mert elkapja a szörny. Mondanom se kell, milyen jót nevettem, amikor az agyatlan csirke nekiindult az udvarnak.

Most azon töröm a fejem, hogy talán az Annabelle 3. nyitás az univerzumban a kamasz horrorok felé. Nincs halál sem (a tyúkot leszámítva) – csak ijesztgetés. A főszereplők kis- vagy nagykamaszok, akiknek olyan problémákkal kell megküzdeni, mint a beszélgetés a fiúval, aki tetszik neki, vagy az iskolai kirekesztettség. Az egyetlen komolyabb dráma, Daniela esete, akinek bűntudata van az apja halála miatt. De mindent könnyeden, meglepően egyszerűen leküzdenek, így feszültséget ez sem teremtett.

Most a CGI is visszafogott, a szokottnál lényegesen kevesebb. Buta szellemlények is tűnnek fel. A farkasember kifejezetten béna, de a kísértő menyasszonyi ruha se ér fel a korábbiakhoz.

Az egyetlen jósága a filmnek Mckenna Grace, aki sötét hajjal is cuki. Ő valamit játszik is, a másik két lány csak biodíszlet.

Már most a gyártási költségeinek ötszörösénél járnak a bevételei, vagyis hiába gyengébb a minőség, nem fogunk elköszönni. Apácák, babák, egyéb démonok még fognak érkezni.

 

Annabelle 3. - 5/2 helyenként annyira tudtam volna rajta nevetni… komédiának jobb, mint horrornak.

https://www.youtube.com/watch?v=iaX17KRAgNk

5 film, amit látnod kell

Diliház

f5_15.jpg5: Patient Seven – egy elmegyógyintézetbe új orvos érkezik. Nem érdekli sem a protokoll, sem a szokott módszerek. Ő kutat, és azonnal az intézmény legveszélyesebb betegeit akarja látni és meghallgatni. Sorra készíti ki a betegeket, leplezi le a hazugságokat, míg elérkezik a hetedik beteghez.f4_16.jpg

4: Üveg – három férfi, mindannyian különlegesek és ugyanabba az elmegyógyintézetbe zárják be őket. Egy, akinek van egy személyisége, aki vadállati és elpusztíthatatlan. Egy, aki névtelen hősként, sebezhetetlenül segített az utca embereinek. Egy gonosz zseni. Meg akarják győzni őket, hogy nincs is bennük semmi f3_16.jpgkülönleges. De mi az igazság?

3: A Stonehearst Elmegyógyintézet – új doktor érkezik a Stonehearst intézetbe. Friss diplomásként, lelkesen, forradalmi módszerekkel igyekszik helytállni a munkahelyén. Az egyik beteg, lady Graves különösen felkelti az érdeklődését, akinek szerinte nem is itt van a helye. Nem ő az egyetlen, aki más, mint aminek látszik. Poe novella alapján.f2_15.jpg

2: Viharsziget – két rendőr érkezik a szigetre, ahol egy elmegyógyintézet áll. Eltűnt egy beteg, és közeledik egy nagy vihar. A falak azonban titkokat rejtenek, és lassan a nyomozó mindent meg kell, hogy kérdőjelezzen. Egy összeesküvés folyik itt, amely f1_11.jpgerőteljesebben érinti őt is, mint valaha is képzelte volna. Lehane regényéből remek feldolgozás.

1: AHS: Asylum – több idősíkon elbeszélve, sorozatgyilkosokkal és őrültekkel, áldozatokkal és veszélyes emberekkel. Terrorizált betegek, a falak között megbújó halál, ufók, áldozatra leső gyilkosok. Erős horror elemekben is, tele van emlékezetes alakításokkal és a történet is mesterien összeáll. Mert minden mindennel összefügg, logikusan és vérfagyasztóan. A leszbikus írónő, akit leleplező cikke megelőzéseként zárnak be. A fiatalember, akit elragadtak az űrlények. Illegális kísérletek. Emberi szörnyek. Az AHS egyik, ha nem legjobb évada.

Közvetlen célpont

Menekülős, korrupciót leleplezős, ellenségből barátos.

Paul napja normálisan indult. A hamarosan szülni fogó feleségével díszítgették a kisfiuk szobáját, majd dolgoznia kell a kórházban. A férfi egyelőre ápoló a sürgősségi osztályon, de a tervek szerint orvos lesz belőle. Van egy új beteg is, egy ájult férfi, akit gyilkossággal gyanúsítanak és elütöttek menekülés közben. A szobájában egy idegen kozvetlen_celpont.jpgPaulra támad, akit haza is küldenek az incidens után. A rémálom azonban folytatódik: a kórházi betörő túszul ejti a feleségét, és csak akkor adja vissza, ha Paul kihozza neki az új beteget a kórházból. Paul kényszerből rááll, de a menekülés közben igyekszik a rendőrségnek is nyomokat hagyni. Későn jön rá, hogy talán ebben a történetben nem a vele menekülő Abe a rosszfiú, és össze kell fogniuk, ha vissza akarja kapni a nejét.

Újabb Netflix film, amiről újfent az jut eszembe, tévén elmegy, de moziba nem érné meg beülni rá. A maga zsánerében korrekt, de a megszokott paneleket variálja és a történet sem tartogat meglepetéseket. Pont azt kapjuk, amit a tartalomleírás alapján várunk.

A film akciófilm, amiben a hajsza, menekülés és visszavágás lesznek a kulcsszavak. Az össze nem illő páros kénytelen együtt menekülni, és közben rájönnek, hogy barátok is tudnak lenni, és nem ellenségek, hanem össze kell dolgozniuk. Ahhoz képest, hogy Paul nejét túszul ejtette Abe öccse, pillanatok alatt túl tudnak jutni ezen. Ennél már csak az durvább, ahogy a túszul ejtett Taryn és az őt fogva tartó Mateo összebékülnek. De ok, rövid a játékidő, és a cselekmény is csak pár órát ölel fel, nem jut mindenre rendes idő.

Nem is a szereplők lelki állapota vagy konfliktusai vannak a film középpontjába, de még csak mellékágon sem érdekes. Minél jobban belegondolok, annál jobban látom, hogy a karakterek elég üresek. Mindenkinek van egy vagy két jellemző vonása, és ennyi. A hajsza, átverés a lényeg, nem az emberek. Paul a jó férj, aki mindenre kész a családjáért. Ez lesz a közös pont Abe-bel, aki nem éppen jófiú, de ő is képes mindenre az öccséért. A film gonosza korrupt, az már titok maradt, miért lett az. Nem fontos – korrupt, árt a főszereplőknek és nem szeretjük. Ezzel kb. fel is vázoltam, milyen mélységei vannak a szereplőknek.

Csak azért nem zavar ez jobban, mert legalább olyan színészek játsszák őket, akik ebből is igyekeznek valamit kihozni. Grillo már rutinos a hasonló figurák eljátszásában, neki a sima megjelenésében benne van ez „a rossz vagyok, de nem annyira” felállás. Mackie lényegében pedig ugyanazt a jó embert hozza, akire a Kapitány is ráhagyhatja a pajzsát.

Az akciók minősége is a tévés szinten van. Mondjuk, nem tudom elképzelni, ebbe a történetbe hogy lehetett volna nagyobb látványvilágot, esetleg CGI elemeket betömni. Ha Halálos iramban szinten elszállnak, esetleg, lenne tippem. De annál reálisabb a film, amit különben nem is bánok. Elszállni akkor érdemes a logikával és realitásokkal, ha van pénz valami nagyon látványosat kihozni a vászonra.

Logikailag akad benne bukfenc, de ezekkel nem kell foglalkozni. Egyszeri szórakoztató, akciós film, amiben akad pár jó beszólás, némi lövöldözés és olyan színészek, akik nem sztárok, de eléggé ismert az arcuk, hogy a Netflix húzzon rájuk egy filmet.

Egy este megteszi, de nem az a kategória, amit lesz kedvem újra megnézni.

 

Közvetlen célpont - 5/3,5 pörgős, van benne kis fordulat is, ismertebb színészek. Tévés akciónak korrekt.

https://www.youtube.com/watch?v=hIMJ0_S-x40

Várható heti megjelenések

MOZI:

  • Az oroszlánkirály - mit várunk link: ITT
  • Anna - francia thriller a Vörös veréb nyomdokaiban.
  • Fehér éjszakák - misztikus horror nyaralókkal és szektásokkal.
  • Nicky Larson - francia akciós komédia egy rendőrről.
  • Yao utazása - francia dramedy, vagyis újra jön Omar Sy.

DVD:

  • Shazam!
  • Vihar előtt
  • Áttörés

Jonathan

Osztott életes, testvéri játszmás, betegséges.

John és Jonathan testvérek, de nem a megszokott fajta. Egy testen osztoznak, és csak egy speciális kezelésnek köszönhetik, hogy mindketten normálisak. Egy időzítő osztja el az idejüket: 12 órán át Jonathan, 12 órán át John irányítja a testet, míg a másik tudata alszik. Így is szigorú szabályokhoz kell tartaniuk magukat: beosztják a jonathan.jpgházimunkát, állást, nem bonyolódhatnak érzelmi köteléket jelentő kapcsolatba. Egymásnak videó üzeneteket hagynak. Ám Jonathan felfigyel rá, hogy a testvére valamit eltitkol előle. Magánnyomozót fogad, és megtudja, John megszegte a szabályt. Barátnője van. Ő maga is követni kezdi a lányt – és vonzódni kezd hozzá. Amikor erre John rájön, a két testvér között egyre jobban elmérgesedik a viszony. A harc pedig kegyetlen, ha egy testen kell osztozni…

Ez meg mi volt? Még töröm a fejem, mit kezdjek ezzel a filmmel. Nem volt rossz, de azért jónak sem nevezném. Ahhoz túlzottan bántja valami az agyam.

Konkrétan: ha egy testen több személyiség osztozik, az nem a skizofrénia? Mert amit láttam John – Jonathan életéből, nekem nagyon annak tűnt. Ha az egyik uralja a testet, arról a másik semmit nem tud. Ha nem lenne a kamera, amin keresztül üzennek egymásnak, nem is lenne kapcsolat a két tudat között. A klasszikus helyzetnél ez annyival extrémebb, hogy egy orvosi műszernek hála a két tudat rendszeres időközönként váltja egymást. De honnan jön, hogy ők két testvér egy testben? Ez tiszta idiótaság. Egy agyuk van, hogyan lenne két külön ember?

És most jön egy kis spoiler – ki is fehérítem, mert a film végét se kímélem most. Van arra lehetőség, hogy az egyik tudatot kiiktassák. Csak egy marad – John vagy Jonathan, akinek ettől kezdve rendes élete lehet a nap 24 órájában. Fel nem tudom fogni, ha rendelkezésre áll ez a technika, egyáltalán minek kellett szerencsétleneknek egy életet két félbe élni? Még kisgyerekként az egyiket kivették volna, és lett volna egy egészséges gyerek, aki szépen felnőhetett volna. Helyette lett ez az elmebeteg helyzet. Vagy az lett volna a dilemma, hogy melyik tudat maradjon? Egyszerű evolúció. Az erősebb. Így is ez lett a vége, csak sokkal fájdalmasabban, mert egy hosszú évekig leélt közös élet, két felnőtt személyiség kellett, hogy lemeccselje, ki az erősebb és a túlélő.

De vissza a filmre. Az, ahogy John és Jonathan személyisége eltér, ahogy a szelíd Jonathan elkezd élni, viszi előre a cselekményt. Igazából semmi izgalmas nem történik, de az feszültséget tud adni neki, hogy egy olyan fél előtt kell titkolóznia, aki önmaga egyben. Most mondjam azt, elég skizofrén helyzet?

Ansel Elgort szépen hozza mindkét karaktert – az különösen tetszett, hogy a testbeszédből, a gesztusaiból le lehetett venni, mikor John, mikor Jonathan. Nem kellett a más ruha és frizura sem mankónak. Igaz, a film Jonathan szemszöge, John csak a felvételeken szerepel, de akkor is látványos a két karakter más személyisége.

A szerelmi szál elég suta, de kellett ravasznak. Ez lesz, ami elindítja az igazi drámát, a két fél viszályát és az elkerülhetetlen leszámolást. Kár, ahogy fentebb kifejtettem, mennyire elhibázottnak látom a kezelésüket, és ezt az egész helyzetet, amibe elkerülhető lett volna.

De az alapfeltevés érdekes, Elgort elviszi a hátán a filmet. Egyszer meg lehet nézni.

 

Jonathan - 5/3,5 Elgort viszi a hátán a filmet, a történet érdekes is, de logikailag nálam nem állt össze.

https://www.youtube.com/watch?v=_gDLSluRrmY

New Amsterdam

1. évad

Kórházas, betegekért dolgozós, életet rendbe hozós.

A New Amsterdam közkórház új igazgatót kap. Dr. Max Goodwin ismert a betegbarát politikájáról, az eredményeiről és a forradalmi ötleteiről. Itt is merész taktikával kezd: kirúgja a fél sebészeti osztályt, akik lesújtó munkát végeztek eddig. Megkérdezi, az orvosoknak mire van szükségük a jobb munkavégzéshez, és elő is teremti nekik, legyen az felszerelés, forrás vagy akár a jelenlegi rendszer átalakítása. Állandó mozgásban van, minden osztályon rajta tartja a szemét, és keresi a módszereket, amivel javíthatja az egészségügyi rendszert. Közben a saját életét is igyekszik rendbe hozni: a terhes felesége után költözött ide, akinek elege lett a férje munkamániájából, és elhagyta. Max bizonyítani akarja neki, hogy képes változni érte és a babáért. Közben mindenki elől titkolja, hogy torokrákkal küzd. Élet-halál harcot vív minden nap, miközben megváltoztatja a körötte levők életét és munkához való hozzáállását.new_amsterdam.jpg

Kórházas, orvosos sorozatok. Három van, amit fixen nézek: The Good Doctor, The Resident és az idei újonc, a New Amsterdam. (A Chicago Med fél évadáig jutottam, azt majd még pótolnom kell.) Nem kis várakozásokkal ültem le elé, mert ennek a sorozatnak a kedvéért hagyta ott Eggold a The blacklist-et. Nem is néztem idén még egy részt sem a kalapos bűnöző és lánya – nem lánya kalandjaiból, Eggold volt abban is a kedvencem.

Bár Tom halála még mindig rosszul esik, de ez a sorozat nagyon tudott érte kárpótolni. Pillanatok alatt beszippantott, és ki is tartott a lelkesedésem végig. Mivel a főszereplő a kórház orvosi igazgatója, ő konkrétan nem gyógyítja a betegeket, de mindenhol ott van és segít. Így kapunk orvosi eseteket – vannak egészen izgalmasak is benne, és hátteret arról is, hogyan működik egy kórház. Max pedig viszi az egészet abba az irányba, ahogyan működnie kellene.

Olyan ötletek vannak benne, hogy az ember álla leesik. Nagyon megnézném igaziból is, ahogy Max pár ötletéből párat átvennének a valóságban is. Az, amikor felmérte, hány olyan embernek fizetnek, akinek már nem is kell a munkája – pl. a régi röntgenes, aki elavulttá vált az informatikai rendszer miatt, majd talált nekik értelmes munkát, ami tényleg hasznos. Vagy, amikor lakást bérelt a hajléktalannak, mert így lényegesebben keveset költenek rá, mintha minden ürüggyel bejön a kórházba és kivizsgáltatja magát, hogy ne az utcán legyen.

Max annyira szimpatikus karakter, hogy a magánéleti és egészségügyi gondjai komolyan fájtak nekem is. Nagyon drukkoltam, hogy Georgia visszafogadja, és rendben legyen minden a babájukkal is. Majd a rákkal való küzdelem… az torokszorító most is, és még vége sincs annak a szálnak. Ahogy megmutatják, hogy roppan bele a kezelésekbe…

De a kórházi dolgozók is csupa remek ember. Különcségekkel, hibákkal – Max sem tökéletes ember – de pont ettől olyan szerethetőek. Van kis szappan faktor is, de ennyi kell is bele. Nem csak az orvosi esetekért, a dokikért is lehet drukkolni.

Igazán ismert név nincs benne, de a hozzám hasonló sorozatnézők fel fogják fedezni az ismerős arcokat. Eggold, The Blacklist. De van itt Sense8, The last ship, Alias, Quantico, stb. színésze is.

Nagyon kemény nyitott vége lett az évadnak, mikor is kezdik a 2. évadot? Várom!

 

New Amsterdam - 5/5 drámai, emberi, jó karakterekkel, érdekes esetekkel. Nem egyszer szíven talált a széria.

https://www.youtube.com/watch?v=ZvMCbzrToAo

SpoilerZóna

- Szegény gazdagok 2.

A család rájön, hogy nem nekik való a mérhetetlen gazdagság és a mások feletti uralkodás. Annyira elszállnak 1_38.jpgtőle, hogy pont azt teszik tönkre, amit legjobban szerettek: a családjuk. Így a teljes összeget elosztják a falu lakói között, maguknak is csak a rájuk jutó részt tartva meg.

A magát családtagnak hazudó lány lelépett volna a bankbetéttel és a család barátjával, de a reptéren még utolérik őket. Kiderül, a pénzváltás miatt csak egy töredék összeget nyúltak le. Az áruló barátot visszafogadják, a szélhámos lány dühösen elrepül.

Zárásul látjuk, hogy létrehozták a saját kifőzdéjüket, és boldogan élnek.

- Szinglik bolygója

Ania komolyabban randizni kezdene az első jelölttel, aki akkor elkésett a randiról. Özvegy, egyedül neveli a kislányát, nekik is komoly kötődésük van a zenéhez. Tomek nem is érti, még maga sem, miért akarja annyira megfúrni a férfit. Követi, lenyomozza, és rájön, hogy a felesége nem is halott. Le akar csapni. Titokban elmegy a nőhöz, majd összeszervezi a szembesítést Ania randijával.

A legromantikusabb percekben belép kamerával Tomek, majd követi a felbőszült nő, aki nekiesik Aniának. Kiderül, 3_47.jpgő nem is a férfi felesége, hanem a húga. Nagy félreértés volt az egész. Azonban senki nem bocsát meg: Aniával szakít a férfi, aki Tomekre mérges. A férfira jó barátja és egyben producere is pipa, ő is faképnél hagyja.

Tomek a cégnél azzal szembesül, a főnökét nem érdekli az igazság. Úgy vágatja a filmet, mintha Ania csaló lenne, és a húg tényleg a feleség lett volna. A férfi ekkor szembesül azzal, mit jelent neki a lány. Hiányzik neki, és nem tenné tönkre, akkor sem, ha a karrierje múlik rajta. Részegre issza magát, és visszasírja magát a barátjához. Együtt lesz egy tervük, mindent jóvátenni.

Kizárják az új operatőrt, és Tomek élőben a szívéből csinál műsort, minden gúny nélkül. Sorra veszi az embereket, akiket kigúnyolt a műsorban a randik miatt. Megmutatja, ugyan nem Ania volt nekik az igazi, de utána a szerelem rájuk talált és most mindenki boldog a hozzá illő nővel. Meghatóan bocsánatot kér mindenért, és a szerelem ereje 2_48.jpgmellett tesz hitet, Mindenkit kér, nála jobban vigyázzanak a szeretteikre, ne úgy járjanak, mint ő, aki nagyon magányos lett.

Ania közben dalt ír az iskolásainak. Betanítja, bevonja a sportosztályt is, akik eddig mindig piszkálták a lányokat. Nagy sikerük lesz az előadáson.

Barátnője mostohalánya rájön, mit tett a családjával. Elválasztotta az apját és a feleségét, de mindenki csak szenved így. Elmondja az igazat, a két felnőtt esélyt kap kibékülni. Így is tesznek. Egyiknek sem volt soha más, egymást szeretik, a lány volt, aki két kamu profillal elhitette velük, hogy a másik neten vadászik szeretőre.

4_39.jpgNeten újra ráír Keserédes Aniára, aki mindig is a legszimpatikusabb volt a netes partnerek között, csak eddig soha nem akart találkozni vele.Már igen, a lány örömmel egyezik bele. Másnap vár a randevú helyén, amikor már ott kellene lennie a férfinak. A téren nyílnak az ablakok, zenekar kezd játszani, majd belovagol egy lovagnak öltözött férfi egyenesen a lány elé. Ania azt hiszi, a tesitanár az. De ahogy nyílik a sisak rostélya, Tomek néz vele farkasszemet. Ania nagyon megsértődik, azt hiszi, a férfi megint csak gúnyolódik vele. Tomek éppen szerelmet vall, amikor a ló megindul, és húzni kezdi az összeeső férfit. Ania rádöbben, ez igaz, és rohan megmenteni a férfit. Amikor végre sikerül, tisztázzák az érzéseik, és nagy tapsvihar közepette megcsókolják végre egymást.

Szinglik bolygója

Gúnyos műsoros, internetes randis, szerelmes.

Tomek számára bejött az élet. Bábos műsorára hamar felfigyeltek, és most övé az egyik legnépszerűbb műsor a tévében, melyben ironikus, kifigurázó helyzeteket hoz létre bábokkal. Jó barátja, egyben producere figyelmezteti, szinglik_bolygoja.jpghogy túl gúnyos a hangnem, amit a nőkkel szemben megüt, ezen változtasson. Tomek véletlenül fut bele az első netes randiján levő zenetanárnőbe, Aniába, aki hosszú ideje elsőként nem omlik bele a híres férfi karjaiba. Tomek róla mintázza az új karakterét a műsorába, ami hatalmas sikert arat. Jobb műsoridőt kap, de a főnöknő ragaszkodik hozzá, hogy a karakter állandó szereplővé lépjen elő. Tomek megkeresi a dühös lányt, és alkut ajánl neki. Mesélje el neki a netes randikat, ő azokból összehozza a műsorát, és cserébe zongorát adományoz Ania iskolájának. Tomek csak azzal nem számol, hogy a közös munka során ő lesz az, aki szerelembe esik…

A címet nem tudom megfejteni. Tomek műsora a Farkas szerint a világ, és az Ania részeknek sem adnak más címet. Nem is kifejezetten a szinglikről szól a film, Ania legjobb barátnője, aki szintén sok játékidőt kap, például házas és a mostohalányával viaskodik. De nem is ez a lényeg, mert a film kifejezetten szórakoztató lett.

Annak ellenére, hogy tévéfilm, moziba nem is tudom elképzelni. De otthon, egy este a fotelben kiváló szórakozás.

A történet a romantikus filmek zsánereit használja fel. A két ember, akik eleinte ki nem állhatják egymást, majd barátok lesznek, és rá kell jönniük egy ponton arra is, hogy mit jelentenek igazán egymásnak. Természetesen lesz egy nagy veszekedés, majd egy nagy gesztussal békülés is. Annyiszor ezt használják a filmek sablonjának, hogy én már komolyan unom is. Itt viszont működött.

Mert elég sok mókás mellékszál van, ami szintén szórakoztató és oldja a zsáner ismertségét. Az kifejezetten kész, ahogy a legjobb barátnő és férje – aki egyben Ania főnöke is az iskolában – a kamasz lányuknak hála házasságuk legnagyobb válságát kell, hogy megoldják. Mondjuk, az nem tiszta, hogy miért éppen most esett neki a mostohaanyjának a lány, de nem is ez a lényeg.

Működik azért is, mert a lány találkái, majd a belőle készülő műsorok valóban viccesek. Nem elcsépeltek, sokszor látott elemekre épülnek. Elég sok randis film van, de amiket itt kitalálnak a szereplőknek, milyen alakok ülnek le Ania mellé… Nem is tudnám kiválasztani, melyik volt a legjobb poén, működtek végig. Furcsa, de pont az az egy lett gyengébb szál, ami majd megfújja a riadót Tomek fejében. Az egy, aki tényleg jó lenne igazi társnak, akivel Ania többet is találkozna és kész lenne szerelmesnek lenni. Annyira karikatúrának tűnik a tragédiáival és szerénységével, hogy inkább tűnik nem valósnak, mint korábban az extrém alakok. (Azért a húga feldobja az ő szálát is, az tény.)

Működhet azért, mert Tomek látványosan fejlődik a film alatt. Ahogy elkezdi megkérdőjelezni az addigi életét, ahogy szembenéz magával. Idő van hagyva a szerelmi száluknak és a férfi megváltozásának is. Ami tetszett.

Kellemes meglepetés volt ez a film, nekem tetszett.

 

Szinglik bolygója - 5/4 humoros, használja a zsánereket, de tud hozzátenni is. Bírtam a karaktereit, helyzeteit.

https://www.youtube.com/watch?v=-8dkrg05z5A

Billions

3. évad

Pénzügyi és hatalmi játszmás, ellenségeskedős, gazdagok világát megmutató.billions.jpg

Axe nehéz helyzetben találja magát: tárgyalásra kell mennie, ahol mindent elveszíthet. Nem a harc zavarja, az a vérében van. Tudja, ő nem olyan ember, aki bármit is veszni hagy. Ő egy győztes. Ám, hogy el van tiltva a kereskedéstől, kikészíti. Taylor válik a cég megbízott vezetőjévé, míg Axe egyéb utakat keres, hogy benne maradjon a pénzvilág körforgásában. Közben bulikkal igyekszik feldolgozni, hogy a felesége beadta a válást. Chuck a háttérből manipulál, hogy rajta maradjon Axe nyakán a hurok, ha ő nyíltan nem is vehet részt a bírósági ügyben. Szerencsére már a házassága is rendben van, ám azzal nem számol, hogy van olyan felettese és egykori mentoráltja, aki őt is le akarja járatni. Nehéz helyzetek különös szövetségeket hoznak.

Az évadnak minimum három rétege van, amiért érdemes nézni:

1: a pénzügyi világról megmutatott kép. Számomra a tőzsde működése, a gazdaság láthatatlan mozgatórugói eléggé érthetetlen terület. Ha ismerem is a shortolás kifejezést, elmondani mi az, nem menne. De ez a sorozat úgy tanítja meg ezeket, hogy könnyűnek és érthetőnek tűnik. Amíg benne vagyok egy-egy évadban, ebben is, jobban értem ezt a közeget. Ráadásul olyan gazdasági játszmákat mutat, melyekről el tudom képzelni, hogy a valóságban is ilyen korrupt a rendszer. Csak itt nem kis tétekkel, hanem nagyban megy minden.

2: Chuck és Axe játszmája/karaktere. A sorozat két főszereplője két nagyon erős és a maga területén zseniális figura, akik ellenségek lettek. A milliárdos, akit számon akar kérni az ügyész, aki gazdag családban nőtt fel. Megvan mindkettő saját stílusa, világa – az egyik maga szerzett mindent, a másik beleszületett. De mindketten kemények, kreatívak, könyörtelenek és nem fogadják el a vereséget. Alig van közös jelentük, mégis a kettejük közti dinamika húzza a sorozatot. Izgalmas az is, melyiknek hogyan alakul a magánélete. A konfliktus a családjukkal, a feleségeikkel való kapcsolatuk, a szüleikkel vagy a gyerekeikkel. Ebben az évadban Chuck dolgai állnak jobban, mint ember, őt kedveltem jobban. Axe annyira átmegy nyerni akaró milliárdosba, hogy az emberi fele teljesen elhal. Durva, amit pl. a gyerekeivel megtesz ebben az évadban. Eddig jó apának láttuk, most nem mondanám annak.

3: a mellékszereplők játszmái. Mindkét oldalon, Chuck és Axe mellett is van egy ember, akire érdemes odafigyelni. Taylor szinte robotnak tűnik, de most kap egy egészen emberi, és sebezhető oldalt. Egy kapcsolatot, ami ugyanolyan és különös, mint ő, de neki működik. Ahogy Axe viselkedése ellenféllé formálja a nőt, izgalmas folyamat és pszichésen is jól összerakták. Chuck mellett Bryan, aki már annak a folyamatnak a végén jár, amibe Taylor most belekezd. Mentorálltból lett ellenfél, aki ugyan kap csapásokat, de ugyanolyan makacs, mint egykori főnöke. Azért, ő kevésbé tűnik erős ellenfélnek, mint Taylor.

A sorozat sokat köszönhet a vezető színészeinek. Giamatti és Lewis nagyon érzik a figuráikat, jól is áll nekik a karakter. Arra meg most jöttem rá, hogy Maggie Siff a Kemény motorosokban játszott. Itt sokkal jobban bírom különben, mint abban. Sokkal hitelesebb tőle a kemény, de szexi nő, mint Malin Akermantól. (Nem véletlen, hogy kit építenek le.)

A 4. évad is elérhető, érdekel is, de rá kellene már szánnom magam a GoT zárásra…

 

Billions - 5/4,5 izgalmas, feszült cselekmény, eltalált karakterek és jó színészek. Határozottan nézős!

https://www.youtube.com/watch?v=2DJncyZSQNA