Minden napra egy film

Minden napra egy film

Cheer

1. évad

2020. március 07. - BBerni86

Versenyre készülős, kamaszos, sportos.

A Navarro Főiskola az utóbbi években sikert sikerre halmozott a hajrá csapatok között. Kis iskola, eldugott helyen, de özönlenek a kamaszok, hogy Monica Aldama edző szárnyai alatt dolgozhassanak. Sorozatos bajnoki címek, győzelmek és ismertség az övék. Ennek azonban komoly ára van, mindenkinek mindent bele kell adnia, és áldozatokat hoznia, hogy újra és újra bajnokok lehessenek. Monica és a csapat figyelemmel kísér minden vetélytársat, egyre bonyolultabb programot és piramist találnak ki. Közben küzdeni kell mindennel, ami a fiatal felnőttek életét bonyolítja. A múlt egy bosszúálló alakja intim videót tesz nyilvánossá. Sportsérülések. Reklámforgatás, ami miatt a felkészülés szenved veszteséget. Minden csapattagnak megvan a maga története, de mindent háttérbe kell szorítani, hogy abban a 3 percben a maximumot nyújtsák.3_7cheer.jpg

Miért kellene dokumentumsorozatot nézni, amikor vannak direkt szórakoztatásra készült sorozatok is? Nálunk nincsenek is divatban az ilyesmik, nem is rémlik, hogy eddig láttam volna ilyesmit.

Aztán jött a Netflix és az American Vandal. Az nem igazi dokumentum sorozat, de annak a stílusát és elemeit koppintja. Annak nagyon szerettem mindkét évadát, és elgondolkodtam, lehet, hogy mégis adni kellene egy esélyt a zsánernek. Ami igazi dokumentum, nem csak annak van beállítva.

A Cheer ilyen sorozat. A Navarro hajrá csapatának egy szezonját követi végig: hogyan készülnek a bajnokságra, kik alkotják, milyen életük és konfliktusaik vannak csapatként, magánemberként.

Hamar le kell szögezni, hogy annyira profin van rögzítve és vágva, hogy nem éreztem úgy, hogy igazából dokumentum sorozatot nézek. Nagyon olyan, mint bármelyik, szórakoztató középiskolás/egyetemi tévésorozat, csak itt helyenként a szereplők egyenesen a kamerába néznek és mesélnek – ami különben működő filmes fogás lehet, gondoljunk csak a Deadpool filmekre.

A történetnek a verseny ad keretet, amire minden erejükkel készülnek. Végig lehet követni a teljes folyamatot: hogyan edzenek, hogyan áll össze a program és milyen nehézségekkel szembesülnek. A kisördög a vállamon követeli is, hogy írjam le, annyira tökéletesen alakul minden a forgatókönyv mintán, hogy meg is kérdőjeleztem, hogy ez tényleg a teljes valóság és így történt, nem segített rá forgatókönyvvel. A drámai tetőpontokon van egy olyan sérülés, ami miatt variálni kell és izgulni, az új tag megfelel-e a kiesett ember helyére. Még az is, hogy a főpróba gyalázatosan sikerül, de a versenyen minden flottul megy. Ahogy már írtam: mintha egy sorozatot néznék, nem a valóságot.

De az sokat ad neki, és érezni, hogy itt igazi emberek és igazi történetek, igazi drámák zajlanak. Az esések pokolian fájnak, csúnya sérülésekkel küzdenek. Ha itt valaki rosszul dönt, annak tényleg tönkremegy az élete.

Ki vannak emelve azok a személyek, akiknek van valami plusz dráma az életében. Olyanok, amelyek nem is tűnnek valósnak, pedig azok. A folyton bajba kerülő lány, aki roppant tehetséges, de a rossz társaság lehúzza. A félárva, aki itt talál új családot és szerepmodellt, miután az apja nagyon durván cserben hagyta. A sikertörténet, a rajongott sztár.

Szórakoztató, karakterdrámának és sportfilmnek is remek, igazi tétekkel. Megfogott.

Most jöttem rá, hogy volt már korábban is egy áldokumentum sorozat, amit szerettem. The River – csak eddig nem tudtam, milyen zsánert használtak fel benne. De a lényeg, a Cheer tetszett és már nyitott vagyok arra is, hogy ilyesmiket nézzek.

 

Cheer - 5/4,5 filmszerű, miközben ezek a drámák igazak. Változatos sorsok, igazi tétek és filmes is.

https://www.youtube.com/watch?v=dhXRx_lva18

Kutya egy nyár

Szerelmes, kis kedvences, családos.

Elizabeth arra megy haza, hogy a barátja csalja. A nő összetörik, és az sem segít sokat, hogy a műsorába kap egy új társat, aki az agyára megy – vagy lehet, ő a megoldás minden bajára? Kiderül a közös kutyasétáltatás közben. 3_6kutya_egy_nyar.jpgGrace és a férje végre örökbe fogadhatnak. A nagyon várt kislány szótlan és kedvetlen, míg egy talált kutyát magukhoz nem vesznek. Lassan igazi családdá válnak. Tara véletlenül kerül be egy kutyákat mentő intézetbe, amelyet az egyik törzsvendége, a bolondos Garrett vezet. Ugyan a lány rég az állatorvos dr. Mike után epekedik, de Garrett nem adja fel olyan könnyen. A könnyelmű Dax kénytelen felelősségteljesebbé válni, amikor szülő nővére rábízza a kutyáját. Walter pedig a gyászból kezd felépülni, hála a környékbeli fiúnak, aki segít neki az elveszett kutyáját keresni.

Az ember legjobb barátja a kutya. Mivel magam is eme négylábúakat pártolom a macskák ellenében – de most komolyan! Ha feldobnám a talpam, a macska simán eledelnek nézne. A kutya nem. – mindig rávehető vagyok egy kutyás filmre. Még akkor is, ha olyan színész is játszik benne, aki nem éppen a szívem csücske.

Eme film is bír ilyen szereplővel, de ne szaladjunk ennyire előre. Nézzünk inkább a történetet! Kutya egy nyár – de nem egy történet. Egy időben, egymással párhuzamosan játszódnak, mindegyikben van egy helyes kutyus is, de különféle emberek különféle nyarát nézhetjük végig. Egy ponton összeérnek a szálak, de addig is építgetik az eseményeket.

A legtöbb történet tetszett, és szerencsére elég sokfélék is. Nem mindegyik a szerelemről szól, az anyaság, a felnőtté válás, az élet szeretetének újbóli felfedezése is bennük van, miközben igaz, akad kisebb-nagyobb szerelmi szál is. (Jellemző, hogy a leginkább romantikus tetszett a legkevésbé, vagyis a műsorvezető és partnernője románca.)

Az egész filmet jellemzi, hogy nagyon állat- és emberbarát. Jó emberekről, akik sokfélék és messze nem hibátlanok, de nem is kell annak lenniük. Elizabeth kész idegroncs, aki nagyon könnyen elsírja magát és nagyon merev tud lenni. Dax annyira felelőtlen, hogy képes egy tálból enni a kutyával, akit egy hangszeres ládában csempész ki-be a lakásba. Garrett eleinte szimpla idiótának tűnik, aki egy értelmes mondatot sem tud összerakni. De a szíve mindenkinek jó. Ezek csak kis hibák, amelyek eltörpülnek amellett, hogy szimpatikusak, mókások, szerethetőek. Igen, még Elizabeth is, akit pedig az a Nina Dobrev játszik, akit még a Vámpírnaplók idejéből rühellek.

A szereposztás különben erős. Igaz, a legtöbben sorozatos sztárok, de tele van velük a film. Olyan nevek vannak az egyes történetek főszerepeiben, mint Vanessa Hudgens, Finn Wolfhard, Eva Longoria. Mivel annyira szerethető embereket játszanak, most mindenkiről az is jut eszembe, mennyire szerethetőek voltak.

A film humora is abszolút ilyen, szerethető és kedves. Minden történetben keveredik valami megható valami viccessel. Ahogy Walter gyászolja a nejét, miközben ugratják egymást a pizzafutár fiúval, akit majd korrepetál is a nyugdíjas tanár. Amikor Tara végre randira megy a csodás dr. Mike-kal, aztán ráébred, mégsem ez a pasi kell neki. (Ahogy nejlonzoknit adott neki, hogy abban üljön a kocsijába… kész.) Dax önmagában készen van, egy örök gyerek, akire még haragudni sem lehet ezért. De sorolhatnám tovább, minden történet kapott egy ilyen oldalt is. Ez egy mosolygós film.

Külcsínben is a színek és a jó hangulat jellemzi. Nem látványmozi, de a családi filmek kedvessége, színei abszolút benne vannak.

A héten egy újabb kellemes csalódás. Nagyon aranyos és karakteres kutyák, meg a gazdáik mókás és megható kalandjait jó volt nézni, Dobrev ide vagy oda.

 

Kutya egy nyár - 5/4 kissé szirupos, de sok szerethető kutya, korrekt szereposztás, kedves történetek alkotják.

https://www.youtube.com/watch?v=3bPTj2TFXo8

Mit várunk?

Cím: Valley Girl

Készítők: a színészek között akad nem egy, akit sorozatfüggőségem miatt ismerek, néhányukat még kedvelem is. Chloe Bennet a SHIELD egyik ügynöke, Mae Whitman a Parenthood állandó szereplője volt. Nagy sztárok nem lesznek, de tévéfilmeket elvisznek a hátukon.mit_45.jpg

Műfaj: romantikus, komédia, zenés

Cselekmény: a jó környékről származó, helyes lány megismerkedik egy rossz környékről érkezett, más életstílust képviselő fiúval. Szerelembe esnek, de a baráti kör ellenük van. Kitartanak vagy szétmennek?

Várható megjelenés: 2018-ban forgott, azóta tolják a bemutatót.

Miért várós?

  • Most láttam az eredeti verziót, és érdekel, mit tudtak modernizálni rajta.
  • El nem tudom képzelni, hogy lesz belőle zenés/musical film.
  • Igazság szerint bukásra számítok. Szóval, ez inkább katasztrófaturizmus részemről.

Karácsony a vadonban

Új életet kezdős, elefántokat mentős, szerelembe esős.

Kate élete újabb fordulóponthoz érkezik: a fia egyetemre megy, kettesben maradnak komoly üzletember férjével. A nő a házassági évfordulójukra, egyben a kapcsolatuk felrázására afrikai szafarival lepi meg a férfit. Ám ő lesz az, aki meglepődik. Drew bejelenti, rég nem szerelem tartja össze őket, már Luke is kirepült, ideje elválniuk. A keserű Kate egyedül indul neki Afrikának. Nem túl boldog tőle, hogy éppen az a férfi az idegenvezetője, aki már első este3_5karacsony-a-vadonban.jpg felidegesítette a hotel bárjában. Ám amikor az utat meg kell szakítani, hogy egy megárvult kiselefántot megmentsenek, a nő már egészen máshogy viselkedik. Az egykori állatorvos, máig nagy állatbolond az elefánttal tart, és nem is tér vissza a hotelbe. Jobban érzi magát az elefántokat mentő menhelyen. Derekkel is egyre közelebb kerülnek egymáshoz, de van jövő számukra? Kate élete New Yorkban zajlik.

A Netflix tele van romantikus, limonádé filmekkel anyám nagy örömére. A karácsonyi filmekből már elegen van rajta, de még így is van választék szerelmes történetekből. Ilyen a Karácsony a vadonban is, ami a címével ellentétben azért nem karácsonyi film.

A történet egyszerű és lineárisan elbeszélt. Kate élete New Yorkban nem vezet már semerre, elindul Afrikába, ahol mindent megtalál, ami eddig hiányzott neki. Olyan munkát, ami már nem is munka, hanem hivatás és rajongás tárgya. Egy férfit, aki szereti is, nem csak mellette van. Igazából annyi csak a film konfliktusa, hogy mindezt mikor ismeri fel a nő, és dönt úgy, hogy itt fogja újrakezdeni, nem csak kitérő lesz neki Afrika.

A romantikus része a filmnek annyira kiszámítható, hogy sok szót nem is akarok rá vesztegetni. Már az első találkozáskor pontosan lehetett tudni, hogy Derek és Kate egymásnak vannak teremtve. Azt azonban tudtam értékelni, hogy mivel középkorú emberekről van szó, nem ugranak úgy fejest egy viszonyba vagy kapcsolatba, mint a New Adult történetek hősei. Amikor összejönnek, az két felnőtt felelős döntése és nem egy vonzalmon alapuló románc.

Amit viszont nagyon szerettem a filmen: az elefántokat. Néha kiszúrtam, mennyire mű a környezet, ami az elefántmentő parkot játszotta, de az elefántok végig tetszettek. Most erősen gondolkodom is rajta, hogy a kedvenc afrikai állatom ezen túl az elefánt lesz. Itt olyan kedves, játékos és helyes kicsi elefántok voltak, hogy máris kedvem lenne állatkertbe menni elefánt lesre – egy szavannai túrához azért gyáva is vagyok, meg Afrika meleg is nekem, az anyagiakról nem is beszélve… Most azonban a filmen kiélhettem magam.

Nem egy okos film, nem is nevezném jól sikerült komédiának. De egy kellemes limonádé, ami a rövid játékideje alatt le tudott kötni, és tetszett a kellemes hangulata. Hiába éli Kate élete válságát – jó, abba nem megyek bele, hogy a válását leszámítva minden mennyire rendbe van vele, és milyen lehetőségei vannak. Nálunk azért nem olyanok a viszonyok, hogy ilyen könnyen szafarira járhatnánk. Még azokban a részekben is, amikor a nő maga alatt van, és fájnak neki a történtek, van olyan elem, ami oldja a hangulatot, és egy percre sem fájdalmas a film hangneme. A legnagyobb tragédia benne, hogy az orvvadászok a csontjukért végeznek az elefántokkal, a kicsinyeket is pusztulásra ítélve. Szerencsére ezt nem látjuk a vásznon – az biztos megölné a hangulatot. De azt látjuk, hogy mentik ezeket az állatokat, ahogy gyógyulnak, és visszatérnek a vadonba.

Ez egy kifejezetten állatbarát film, amit jó volt nézni. Nagyon benne van az üzenet, hogy nem egyedüli lakói vagyunk a bolygónak, és felelősséggel tartozunk.

A szereposztás nem rossz, de nem az én korosztályom célozza. Rob Lowe, Kristin Davis is a nálam idősebbeknek lesz sorozatból ismerős. Korrektek, de itt nem volt nagyon játszótér.

Nem az én műfajom, de a limonádék között egy nézhetőbb darab. Talán az elefántok miatt…

 

Karácsony a vadonban - 5/3,5 giccses, kiszámítható cselekménnyel, de kedves film is egyben. Limonádé egy estére.

https://www.youtube.com/watch?v=8miCh30GcGU

Pénzmosó

Pénzügyi játszmás, ügyeskedős, igazság nyomába eredős.

Ellen a férjével ünnepelné a rubint házassági évfordulóját, ugyanott, ahova nászútra mentek: a Niagara-vízesésnél. Ám egy a semmiből feltűnő hullám felborítja a kirándulóhajót, és a vízbe fúltak között ott van az asszony férje is. A vállalat fizetné a gyászolóknak a kártérítést, de a biztosító nekik sem fizet. Kiderül, a biztosító 3_4penzmoso.jpgegy másik cég vállalata, csődöt jelent, és nincs kitől behajtani a követeléseket. Ellen nem nyugszik bele ebbe – nem a pénz motiválja, a férje életbiztosítása is elegendő lett volna a számára. De az igazságérzete nem bírja ki, hogy valaki ezt megtehesse ennyi gyászoló emberrel, és nincs senki, akit felelősségre lehetne vonni. Ahogy egyre közelebb jut a leleplezéshez, annál mocskosabb módjait ismeri meg a gazdagok pénzmentési módjainak.

Igaz történet is, nem is. Különös egy film, ami arra vállalkozott, hogy szórakoztató módon mutasson be pénzügyi machinációkat. Nem egyszerű vállalkozás, pláne, hogy rá akarnak világítani, hogy mi is volt a panamai papírbotrány pár évvel korábban.

A forgatókönyvírók kitettek magukért. Ellen személyében kaptunk egy hőst, akivel könnyű azonosulni. Abszolút érthető, miért ered a vállalat nyomában, és rajta keresztül alulról van érthetően elmagyarázva a pénzmosás és –mentés. Közben felülről is látjuk mindezt, hiszen a kamu cégeket létrehozó és kiárusító ötletgazdák is elmesélik a történeteiket, színezve pár botrányos történettel ebből a világból.

A narrációk végig szórakoztatóak, és az egésznek van egy feelgood jellege. Ami nem is kicsit becsapós, hiszen a tényleges mondanivalóban semmi jó érzés nincsen. Az egész azt magyarázza, hogy az amúgy is nagyon gazdag emberek hogyan nyerészkednek mások kárára, akár a saját családjukéra is. Az apa és férj, aki tulajdonképpen értéktelen papírokkal hitette el a nejével és a lányával, hogy gondoskodik róluk… De az sem volt semmi, amikor a kínai pénzmosóknak elegük lett a zsarolóból, és inkább egy gyilkosságot vállaltak be, mint a pénzmosást. Azt már nem is tudom, hogy minősítsem, amikor megpróbálták a feddhetetlen rendőrt lefizetni, hogy ne vegye észre a patkánymérget a pohárban…

Rossz szembesülni azzal, mennyire tele van a rendszer kiskapukkal, és ezt mennyire ki is használják a gazdagok. A film végére kitör egy kisebb botrány, de mi lesz a végeredmény? Alig pár hónapnyi börtön – szinte súlya sem volt a büntetésnek.

A film végén elég szájbarágósan közlik is a film lényegét: meg kell változtatni a rendszert. Összekötik a politikával, és ez ebben a formában már nem is filmes élmény, inkább társadalmi üzenet.

A kivitelezés nagyon korrekt, és a keret is jól működött a cégeket létrehozó két ügyvéd narrációjával. Egyszerre volt valami retró, de valami friss is a látványvilágban.

Ami még kifejezetten látványos: a szereposztás. Még a mellékszerepeket is sztárok játsszák. A három kiemelt szerepet Meryl Streep – szokás szerint remek formában –, Antonio Banderas és Gary Oldman játszotta, aki most kaméleonként váltott még küllemet is. De mellettük olyan színészekkel van tele a film, mint Matthias Schoenaerts, Sharon Stone vagy James Cromwell. Igaz, nem meglepő, hogy egy olyan rendező, mint Steven Soderbergh be tud vonzani ilyen neveket, még mellékszerepekre is.

A kritikusok nem igazán voltak oda a filmért, közepesek a kritikái. Nekem ennél jobban tetszett: nagyon tudtam értékelni, hogy szórakoztatóvá tettek egy ilyen gazdasági témát. Bár a vége tényleg fura volt.

Elvitték pár fesztiválra is, de alapvetően a Netflix forgalmazza. Ha valaki gondolkodtatóbb szórakoztatásra vágyik, ez nem egy rossz választás.

 

Pénzmosó - 5/4 értelmesen elmagyaráz egy pénzügyi machinációt, miközben ötletes a kivitelezés is.

https://www.youtube.com/watch?v=wuBRcfe4bSo

Idézzünk!

(Charles nagyon játszani akar, ha a többiek furán is néznek rá a filmes képei miatt.)

  • Azzal nem szerez előnyt, hogy meleg!
  • Rosa, szerintem nem...
  • De igen. Átlátott a szitán. Lényeg a lényeg: mindenkit le fogok mészárolni!
  • Tetszik a lelkesedése. Mivel Gina elment, nincs házigazdánk.
  • Én! Hadd legyek én! Eljött az én időm! Ez az én Legnagyobb showman-pillanatom!
  • Charles, nem lehetsz te.
  • Tudod, kit utasítottak még így el? Lettie Lutzot, a szakállas nőt. De aztán Mr. Barnum lehetőséget adott neki. Adj nekem is lehetőséget, Jacob!
  • Szóval te vagy a szakállas nő?
  • Nem! Barnum vagyok, te pedig Zac Efron, a többiek pedig a szörnyszülötteim.
  • Örömmel neveznélek ki házigazdának, hogy átélhesd ezt a fura fantáziádat, de legalább hat játékos kell, és a házigazda nem játszhat.
  • Keresek magam helyett valakit. (Brooklyn Nine-Nine)

 

(Nem jött be az új lakótárs, de Mouch se nagyon lelkes, hogy más megoldást kell találniuk.)

  • Nem lenne jobb véget vetni a fájdalmának, mint csak simán lakást adni neki?
  • Azt javaslod, öljük meg Nick Portert?
  • Mouch, azt javaslom, békítsük ki a feleségével.
  • Az pontosan ugyanaz. (Chicago Fire)

 

Tudod, hogy mit jelent ez? Megbocsátani? Elhatározni, hogy többé nem táplálod iránta a haragodat, amit addig éreztél. Az a furcsa, hogy néha annak a legnehezebb megbocsátani, akit szeretünk. (Egy kivételes barát)

 

(Egy kör a lenyírásra váró gazban, és máris a Világok harcára készülnek.)

  • Nem lehet az! Csak olyan, mintha az lenne. Vagyis az. Gabonakör van. De ufók nincsenek.
  • Ugye a nincs meg a lehetetlen meg a soha azok tudományosan nem érvényes állítások.
  • Na de mi tudjuk, hogy ez lehetetlen.
  • Az emberi tudás véges. A világegyetem végtelen.
  • Mind meghalunk. (A mi kis falunk)

 

(A két barátnő először indul gimis házibuliba.)

  • Oké, be vagyok tojva, de jó értelemben. Mintha ejtőernyőzni készülnénk vagy valami.
  • Én nem jó értelemben félek. Mintha farkasok falnának fel, méghozzá részeg, ítélkező farkasok.
  • Nem lesz semmi baj. Bárcsak intravénásan kapnám a vodkát! (I am not okay with this)

A láthatatlan ember

(2020)

Menekülős, hatalommal visszaélős, zaklatós.

Cecilia Kass első ránézésre megütötte a főnyereményt: a párja milliomos és zseniális feltaláló, aki menyerő és jóképű is. A nőnek dolgoznia sem kell, álomszerű házban élnek. A felszín alatt azonban rohad minden: Adrian egy zseniális pszichopata, aki teljes függésben tartja a barátnőjét. Már egy saját gondolata sem lehet. Cecilia tudja, ha nem képes elszökni tőle, örökre elveszti magát. A nagy menekülést követően rejtőzik, mindentől retteg. Adrian öngyilkosságának hírére kissé fellélegezhet, és a férfi egy kisebb vagyont hagy rá, így már anyagi gondjai 3_3a_lathatatlan_ember.jpgsincsenek. Ám ahogy előjön, egyre inkább érzi, hogy valaki figyeli. Akadályozza a mindennapi életében, és bántja azokat, akiket a nő közel enged magához. Cecilia meg van győződve róla, hogy Adrian csak megrendezte a halálát, és felfedezte a láthatatlanság módszerét. Őrültnek nézik – ő pedig felkészül a harcra az életéért.

Az Árnyék nélkül nagyjából erre az ötletre épült, és tulajdonképpen H. G. Wells óta tudjuk, hogy mennyire korrumpál, ha nem látjuk az árnyékunkat és a tükörképünk. Ha bármit megtehetsz felelősségre vonás nélkül, mikor kezdesz szörnyeteggé válni?

Ez a történet annyiban más, hogy nem a láthatatlan embert teszi meg főszereplőnek. A nőt, aki el akar menekülni előle. A film eleje nagyon ült is: ahogy Cecilia kétségbeesetten szökik, majd ahogy retteg. A paranoia, a félelmek áthatották a filmet. Talán még jobban is működött akkor, amikor Cecilia még csak a lehetséges fenyegetéstől tartott, és ténylegesen nem volt veszélyben.

Sajnos, a film aztán átvált arra, hogy valóban van egy láthatatlan ember, aki a nő nyomában jár és módszeresen tönkreteszi az életét. A piti dolgokkal indít: a táskából kivett rajzok, amelyeket el kellene vinnie egy megbeszélésre. Lehúzza a nőről a takarót. Ám aztán belelendül, ahogy Cecilia kezd rájönni, mi történik körötte. Nagyon durva húzások is vannak benne – amit az étteremben csinált Cecilia testvérével…

Abba nem megy bele a film, hogy pontosan mi Adrian találmánya és hogyan működik. Nem Wells módszerével maga az emberi test válik láthatatlanná, hanem egy ruha okozza ezt. Hiányoltam is legalább egy mondatot, hogy csinálja, amit.

De amit még jobban hiányoltam, magát a láthatatlan embert. Adrian ebben a filmben zseni, jól néz ki. Mégis, miért kattant rá ennyire erre a nőre? Nem fér a fejembe. Arra sincs semmilyen magyarázat benne, mitől lett ilyen kontrollmániás szociopata. Egyáltalán, nem tudtam róla meg semmit azon túl, hogy minden téren irányította Cecilia életét és zseni. Azt már nem is említem, hogy a végén annyira átlátszó volt, amit Cecilia kitalált ellene, hogy ott meg is kérdőjeleztem a zsenijét. Ahogy besétált a nő, már mondtam mi lesz. Ő meg az asztalnál mosolyogva bevárta a végzetét. Komolyan utáltam a film végét.

Miért nem merték meglépni, hogy most a zseniális gonosz nyer? Sokkal hatásosabb lett volna. Még, ha Adrian karaktere annyira kidolgozatlan is. A rendőrségen játszódó leszámolás rész meg egyenesen röhejes. Ahogy a nő rohant azzal a pisztollyal… bár ki tudnám törölni a film második felét az emlékezetemből, az történetben és látványban is botrányosan rossz lett.

A főszerepet Elisabeth Moss kapta, akiben egyszerre láttam most, amiért nem bírom ezt a színésznőt, de ami miatt mégis annyira foglalkoztatott. Játszani nagyon tud, a film elején remekül hozta a megfélemlített, tönkretett nőt. Az már nem tetszett, ahogy a karakterből amazon lett. De maga a színésznő nem szimpatikus – van valami számomra ijesztő az arcán. Ha ő játszotta volna a gonosztevőt, nekem jobban működött volna a hangulat.

Annyira kevés pénzből rakták össze, hogy ennyi bevétellel is sikernek számít. A kritikái vegyesek, de inkább pozitívak. Nekem nem tetszett negyed annyira sem.

 

A láthatatlan ember - 5/2,5 jól indult, a paranoia érződött. Ahogy azonban valós fenyegetés lett, esett a minőség.

https://www.youtube.com/watch?v=nIXGdIB1FLY

süti beállítások módosítása