Minden napra egy film

Minden napra egy film

Papíron jónak tűnt

2021. június 26. - BBerni86

Kapcsolatos, karriert építő, hazudós.

Andrea sikeres komikus, de az igazi nagy álmát, a tévét még nem sikerült bevennie. Bosszantja is, hogy Serena, akivel még együtt kezdett, már elérte mindazt, amit ő szeretett volna. A férfiak mellett sem marad meg tartósan. Egy szép arc, jó test egy ideig leköti, de igazi kapcsolatokat nem kezd. Ám az életébe téved Dennis. A férfi nagyon papiron_jonak_tunt.jpgnem olyan, mint ami a nő zsánere. Nem ronda, nem kövér, csak átlagos. Viszont, igazán jó barát. Ha Andrea gyakorolni akar, vagy csak kell egy barát, rá mindig számíthat. Gazdag bankár, segítőkész és végtelenül kedves is. Egy részeg buli után elcsattan egy csók, és Andrea már el tudja képzelni, hogy Dennis barátnője legyen. Közben végre egy tévésorozat főszerepét is sikerül megkapnia. Minden jónak tűnik, valami mégsem hagyja nyugodni. Mi az, ami nem stimmel a barátjával?

Amikor legszívesebben rajzolnék egy kérdőjelet, és hagynám, hogy mindenki maga töltse meg tartalommal. Nem volt rossz film a Papíron jónak tűnt, de igazán meg sem fogott. Tanácstalan vagyok, még abban is, hogy mennyire tetszett.

Ami biztos, hogy más, mint az átlag romantikus komédiák. Ezt mindenképpen tudom értékelni. Fog két nagyon nagy és sokszor látott romantikus filmes klisét: a véletlen és sorsszerű találkozást, majd a legjobb barátokból lesznek a szerelmespárt, és ezeken csavar egy jó nagyot. Így máris egy komédiában vagyunk, ami ki meri gúnyolni a kliséket, amiket szerintem nem csak én untam már meg.

Akkor mégis, miért kelt bennem rossz érzést, ahogy a történet végződik, és ami kiderül Dennis személyéről? Egyszerűen nem esett jól a vége, pedig nem egy elemen nevettem még a végén is. Még csak azt sem tudom, milyen befejezéssel lettem volna elégedettebb. Pedig általában erre elég konkrét elképzeléseim vannak, itt viszont csak az érzés van, hogy ez így nem az igazi, de jobbat nem tudok én sem.

Szerettem a film humorát. Andrea műsoraiból a látott részletek annyira meggyőzőek, hogy elhiggyem, valóban ért ehhez a nő és tehetséges. Csak éppen Mrs. Maisel jobban bejön ebben a zsánerben – de itt nem is a nő műsorai vannak a középpontban. Sokkal inkább viszi a filmet, hogy milyen barátai vannak a nőnek és hogyan féltékenykedik a színésznőre, akivel csak ő rivalizál fejben, a másikat ő teljesen hidegen hagyja. Ügyesen eljátszik azzal, hogy Serena nem is olyan rémes, és micsoda kalandba keverednek majd együtt. Margot meg külön jelenség – az emberrablós jelenet simán a kedvencem a filmből, onnan kezdve, hogy Margot leveszi a méregdrága italt a polcról és töltögetni kezd…

A főszereplők. Talán ez lesz az, amivel nem tudok teljesen megbékélni. Én nem láttam Andrea karakterében mindazt, amit el akartak hitetni róla. Már ott elakadt a lemez, amikor kaptunk ízelítőt az alkalmi pasijaiból. Nem hittem el, hogy fel tudja őket szedni. Nem szerettem azt sem, ahogy szenveleg, hogy miért nem sikerül a tévébe bejutnia, és megszereznie a fő posztert a városban. Annyira jó és menő nőnek van elmondva, de ezt a karakterbe nem láttam bele. Pedig Iliza Shlesinger jól adja, magabiztosság csillagos ötös.

Ryan Hansen és Dennis karaktere. Itt meg fordítva van. Lehet, hogy túlzottan a Veronica Mars miatt emlékszem a színészre, de nem tűnik olyan rossznak vagy átlagosnak, amilyennek Andrea végig leírja. A színésznek különben a komédia vénája megvan, és ezt a karaktert is korrekten írták meg. Működött a csavar.

Nálam nagyon eladta, ahogy a romantikus klisét kiforgatták. De mégis… valami zavar még.

 

Papíron jónak tűnt – 5/3,5 még emésztem. Vannak jó ötletek, jó poénok, de nem biztos, hogy a hősnőt bírtam.

Good On Paper | Official Trailer | Netflix - YouTube

Trese

1. évad

Misztikus, nyomozós, világvége ellen küzdő, szövetséges.trese.jpg

Manila idilli nyaralóhelynek tűnik, de az utóbbi időszakban megbomlott a korábban felállított rend emberi és természetfeletti között. Hagyományosan a Trese család tagjai azok, akik fenntartják a rendet és segítenek a rendőrségnek a mitikus ügyek megoldásában. Most Alexandra Trese tölti be ezt a posztot, jó barátságban Guerrero kapitánnyal, testőrként maga mellett tartva a családtagként felnevelt félisten ikreket. Meg kell fékezniük egy teremtményt, aki illegális autóversenyeken gyűjt trófeát. Rábukkannak a híres díva véres titkára, aki a hírneve érdekében kötött sötét alkukat. Közben egy jóslat ideje közeleg, melyet Alexandra minden áron igyekszik megakadályozni, ahogy az apja is tette. De egy isten dolgozik ellene, és rá kell jönnie arra is, mit rejtettek el előle a szülei.

A Netflix továbbra is ellátja az animációk, anime rajongókat újabb és újabb adagokkal. Képregény alapokból építkezett a Trese – ugyan az eredetit nem ismerem, de a sorozat tetszett, és bízom is benne, hogy nem üres ígéret marad, hogy visszatér még Alexandra.

Ahogy sok krimi, a Trese is egyszerre dolgozik részenkénti esetekkel és egy átívelő szállal, ami a végére mindent összefog és sok mindenről látjuk majd, hogy miképpen járult hozzá a végjátékhoz. Emiatt nem érdemes össze-vissza nézni, bár a részenkénti esetek saját jogon is megállnának a lábukon.

Nem hosszú az évad, így talán annyira nem meglepő, hogy változatos ügyekkel sikerült megtölteni. A rituális gyilkosságon át emberrabláson át szülői bántalmazáson át volt itt minden. Visszatérő motívum, hogy általában amikor a rész gonosza felfedi magát, Alexandra átmegy harcosba és a segítőivel rendet tesz. De ezt a koncepció is adja: ő a mérleg nyelve.

A nagy ügy attól is terebélyes, hogy nem véletlenül mutatják nekünk a flashback jeleneteket meg Alexandra gyerekkorából. Több a lényegük, mint hogy miképpen kerültek az ikrek Alexandra mellé és miért segítenek neki. Szeretem, amikor a végére minden mindennel összefügg, és ez egy ilyen sorozat.

Szerettem a mitikus világot is mögötte, ami sok olyan elemet tartalmaz, ami a mi kultúránkban nincsen meg. Filippínó képregény volt az alap, és jól ki is használják, hogy más dolgokat mutathatnak, mint a szokott vámpírok, farkasemberek és tündérek. Igaz, nem egyszer volt olyan érzésem is, hogy valami kimaradt menet közben. Milyen törzsek vannak, melyik mire képes? Még olyan lények is, akik különben viszonylag többet szerepeltek, idegenek maradtak. Pl. a két lány, akiknek volt emberi alakjuk, megvesztek a gyorsaságért, és volt egy szellem alakjuk is. Ők most mik? Pont az, hogy más a kulturális alap, hozza, hogy sok lényt nem ismerek, és amikor nem mutatják be őket alaposabban, nem is nagyon tudok mit kezdeni velük.

Van benne akció, kisebb mértékben krimi. Családtörténet is – bár ez Alexandra esetében szorosan összefügg a munkával, hiszen az apja az utódjának nevelte ki. A természetfeletti egyensúlyának megtartása nem csak munka, hivatás – a lánynak családi úgy is.

Van benne humor és drámai pillanatok is. Egyes karakterek – akik között akad nem egy nagyon emlékezetes is – a beszólásokban nagyok, mások példaképpé emelkednek ki és egy-egy megmozdulásukkal érzelmi téren ütnek nagyot.

Meglepően jól is néz ki a sorozat. Még csak azt se mondanám meg, hogy ázsiai gyökerei vannak, miközben mégis, finoman látszik is. Korrekten össze lett ez rakva.

 

Trese – 5/4,5 jó történet, megtöltötték jópofa karakterekkel és a végére a misztikus szálak összeállnak.

Trese | Official Trailer | Netflix Anime - YouTube

Tom és Jerry

(2021, film)

Hoteles, esküvőre készülő, összebékülő.tom-and-jerry.jpg

New Yorkban nem egyszerű boldogulni, legyen a személy ember vagy állat. Jerry, az egér próbál egy rendes lukat találni, de bérelni sem tud. Tom, a macska utcazenészként igyekszik valami keresetet biztosítani, de ez sem elég. Egy összecsapást követően figyel fel a két állat egy hotelre, ahova Jerry be is tud slisszolni, és berendezkedik, míg Tom nagyon próbál bejutni. Kayla vidékről jött fel a szerencséjét megcsinálni, de egy állásban sem tud megmaradni, és jó végzettsége sincs. Egy kirúgást követően ő is a hotelbe lép be, és egy félreértés miatt megszerzi az egyik állásra jelentkező csodás életrajzát. Így munkához jut a hétvégére szervezendő álomesküvőn. Egyik első feladata, hogy a hotelbe bekerült egeret kapja el, mielőtt a beköltöző álompár felfigyelne rá. Kayle bevonja Tomot, és megindul az egérvadászat, de még az esküvőt is meg kell menteni.

Tom és Jerry karaktere nagyon régen része a popkultúrának. A klasszikus, pár perces kergetőzések, az egész estés animációk, évtizedek óta jelen vannak. Tavaly megpróbálkoztak a Garfield stílusában újabb fórumon is megjelenni. De miért ezt a formát választották, amikor nem szokott sikeres lenni? Nem tudom.

Egyrészt, a film része a mesevilág. Elefántok, madarak, a macskák és Jerry, mind-mind rajzolva vannak. A környezet viszont New York, egy igazi hotel, a Central Park. Az emberi szereplők is mind színészek. Az nem kifejezés, hogy furcsán néz ki, ahogy ezeket a meseszereplőket belerajzolták a valóságba. A legrosszabb talán az volt, amikor Kayla körül kergetőztek. Még az kinéz valahogy, ahogy az utcára, a hotelbe beletették őket – de az emberek mellett látszik, hogy valami nagyon nem stimmel.

A történet is olyan semmilyen, és nincs benne semmi izgalom. Ok, aki egy Tom és Jerry filmet választ, biztosan tudja, hogy a macska nem fogja megenni az egeret, és a hősnő sem végzi átvágott torokkal a sikátorban vagy a híd alatt alkoholistaként. De akkor is: nem lehetett volna valami tétje a dolgoknak? A konfliktusok egy része mű, a másik fele röhejes. Most komolyan: a menyasszony legnagyobb félelme, hogy annyira játszani kell a tökéletes párt, hogy már el is felejtettek veszekedni?

Azt sem szerettem, hogy hamis képeket erősítenek meg vele. Kayla története azt sugallja, hogy elég némi önbizalom és némi csalás, máris mindent el lehet érni. A lány tulajdonképpen csal és személyazonosságot lop – ne ez legyen már a példa! Az is álságos, ahogy minden végzettség nélkül akar azonnal vezető pozíciót. Aláírom, hogy a diploma nem minden. De azt is, hogy egyes állásoknak az alapfeltétele, és nem véletlen, hogy Kayla nem is boldogult nélküle. Azt meg hagyjuk, mennyire végezte jól a dolgát. A film 80%-ában kb. annyi a dolga, hogy elkapjon egy egeret és megtaláljon egy elveszett gyűrűt. Ezt azért nem nevezném vezető pozíciónak… De a lényeg, maga az üzenet félrevezető. A sült galamb senki szájába nem repül bele, bármit is mutat ez a félig mesevilág.

Talán látszik is, hogy nem szerettem meg a szereplőket. Tom és Jerry gyerekkori kedvencek, nem velük volt bajom. De az emberek… Rajtuk rajzolt megjelenés nélkül is látszik, hogy egy inkább gyerekeknek készült komédia szereplői. Egyszerre egyszerűek és karikatúrák is.

Pedig szántak rá pénzt, tehetséget is. Kisebb-nagyobb sztárokkal van tele – de minek? Se Chloe Grace Moretz, se Cövek nem menti meg a filmet.

Talán a kisebb gyerekeknek eladható, nagyoknak már nem ajánlott.

 

Tom és Jerry – 5/2 gyerekkorom egyik kedvenc mese párosa voltak, de ez vérszegény és rosszul néz ki.

TOM ÉS JERRY - Magyar szinkronos előzetes (6) - YouTube

Mit várunk?

Cím: Respect

Készítők: a rendezőnő, Tommy eddig inkább színpadon alkotott, van Tony-jelölése is. A stáb meg röviden mesés. Jennifer Hudson megint nagyot énekelhet, de jön Mary J. Blige vagy Forest Whitaker is.mit_101.jpg

Műfaj: életrajzi, zenés

Cselekmény: egy lány zenei karrierről álmodott, bár nem tartották esélyesnek, hogy az álmát meg is valósíthatja. Aretha Franklin rájuk cáfolt.

Várható megjelenés: nyár végi, augusztusi premier dátuma van

Miért várós?

  • Bár ismerek pár Aretha Franklin dalt, az életét nem ismerem. Ez változhat.
  • Hudson énekelni nagyon tud, itt is alkothat.
  • Forest Whitaker filmjeit is szívesen nézem. Azért remélem, itt nem ő fog énekelni.
  • Tetszett a trailer.

A versenyző

Biciklis, versenyes, doppingos, karrierért küzdő.

Domonique Chabol élete a kerékpározás. Jó 20 éve sikeres versenyző is, az egyik legjobb segédember a világon. Fiatalabb azonban ő sem lesz már, és kezd aggódni a jövője miatt. Ugyan a csapat vezérbiciklise kedveli, de a férfi nem lehet biztos benne, hogy jövőre is meglesz még a szerződése. Valósággal bele is törik, amikor a menedzser közli, hogy már az idei Tour de France-on sem számítanak rá. Dom a csapat egyik helyes, fiatala_versenyzo.jpg orvosnőjével vigasztalódik. Ám az egyik biciklis megbetegedése miatt mégis lesz egy hely a csapatban: Dom beleveti magát, még az apja temetését is képes lenne kihagyni. A korszakban a dopping mindennapos, Dom sem kivétel, noha Lynn is figyelmezteti az EPO veszélyeire. Dom életében először többet akar, mint nyeréshez segíteni a csapattársát: a sárga pólót.

Fesztiválfilm, és nem is az volt a célja, hogy szórakoztassák a nézőt. Ha valaki olyan bicikli sportos filmet akar nézni, amiben van romantika, kaland és szórakoztató film, még mindig inkább a Hegyek poklát érdemes előkeresni. Aki kicsit a sport mögé látna, és a drámát keresi, üdv A versenyző előtt!

Bár olvastam thrillert, memoárt is a biciklis sporttal kapcsolatban, eddig nehezen képzeltem el, miért voltak/vannak arra kényszerítve a sportolók, hogy doppingot használjanak. Itt viszont látványosan megmutatják. A csapatban van egy fiatal, aki tiszta akar maradni. Az első nap remekül is teljesít – de a többiek a következő nap is ugyanúgy folytatják, doppinggal. Ő viszont fárad. Ördögi kör: tisztán, hiába tehetséges és jó sportoló, nincs esélye. Aki érvényesülni akar, doppingol vagy veszít. Pedig, ha senki nem szerezne, lehetne tiszta is a verseny. Ez szépen benne van.

De ennél jobban az, ahogy a kiöregedő Dom jövőjét egyszerűen elveszik. Ahogy küzd végig. A megszállottsága, ami viszi előre. Ez nem csak sport, üzlet is és a film jól bemutatja, ahogy ez a kettő ütközik.

Nem egyszer szenvedtem azon is, hogy mennyire igazságtalannak tűnik, ahogy van egy kiemelt kerékpáros, és a csapatot köré építik, hogy az ő nyerési esélyeit növeljék. Valahol röhejes is, mit meg nem tesznek neki verseny közben és civilben is. Altatják, tartják a biciklijét, amíg vizel meg hasonlók. Megint az üzlet és a sport összecsapását láttam meg benne. Nem a legjobb biciklis nyer, hanem akinek a legjobb a csapata. A győzelem meg üzlet és így máris nem a sportról szól a sport.

Vagyis, a kerékpározás kapcsán elég komoly témákat dob be. A doppingtól kezdve a sport elüzletiesedésén át az egyéni megszállottságig.

A karakterek elég színesek lettek, és oda is figyeltek arra, hogy a legtöbben többek legyenek egy-egy vonásnál. A bajnok, akinek gyötrő rémálmai és pánikrohamai vannak. Az egykori kerékpáros, aki mindent feladott és elvesztett, mégis, továbbra is itt van és mániásan próbál részt venni valahogy ebben a világban. Maga Dom, akinek teljesen a kerékpárról szól az élete.

Talán azért is nem szerettem a film végét, mert Dom megkapja az esélyt, hogy kilépjen az ördögi körből. Egy ponton úgy tűnik, meg is tudja tenni. De a végén azt látjuk, hogy marad az őrület és nem változik semmi. Valahogy elkeserítő. Még akkor is, ha Dom nagyon is esendő karakter, nem egy hős. Talán végzetszerű is, hogy nem tud kitörni innen.

Amit egy ilyen filmbe lehetett, bele is tettek. A versenyek, a hotelszobák és edzések. Nem látványfilm, de hangulatos és korrekt.

 

A versenyző – 5/3,5 a drámát, a főhőse küzdelmét és tragédiáját, a sportot megfogja. De a végét nem bírtam.

THE RACER Trailer (2020) Louis Talpe, Matteo Simoni Comedy, Drama Movie - YouTube

Ördögi játszmák

1. évad

Bankáros, összeesküvős, hatalmi harcos, nyomozó.

Massimo Ruggero valósággal menekült otthonról, az olasz kisvárosból, ahol az apjában való csalódás egy szégyenbélyeg kísértette. Londonba ment, dolgozott, míg iskolába járt. A pénzügyekhez nagyon értő fiatalemberre a bankszakma ásza, Dominic Morgan figyelt fel. Pár éven belül Massimo már sikerember, a bank egyik legjobbja, aki nagyon meg akarja kapni a kinevezést is, de valamiért mindig elgáncsolják. Ez indítja el arra, hogy alaposabban utánanézzen a bank ügyleteinek és Dominic ügyeinek. Egy elszánt újságírónővel kiegészülve döbbenten jön rá, hogy Dominic nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint az euró megdöntése és egy csomó pénz keresése közben. Massimo kész visszavágni, a csapata segíti, de Dominic nem véletlenül volt a mentora. Tudja, hol vannak a férfi gyenge pontjai.ordogi_jatszmak.jpg

A pénzügyi thrillerek nem éppen arról híresek, hogy könnyen fogyaszthatóak. Még a filmek közül is azokat szoktuk kiemelni, amelyeket civilként is meg lehetett érteni, és törekedtek arra a készítők, hogy elmagyarázzák a dolgokat. Ilyen szempontból a Devils nem muzsikál rosszul.

Ugyan van tényleges nyomozás is a filmben, pl. egy letét fedezetéül szolgáló atomerőművet személyesen mennek el megnézni, és nagyban megy a játszma azzal is, ki mikor és kinek mit mond el, de az igazi lényeg csak részvényekben és árfolyamokban látszik. Visszatérő elem, hogy shortolnak. Arra nem vállalkoznék, hogy itt beavassak bárkit is ennek a rejtelmeibe, de a sorozatban elmagyarázzák mi ez, és amíg benne vagyunk a világába, érthető is.

Az valahol még el is gondolkoztató, hogy mennyire lehet a világ történései mögött ilyen és hasonló machinációk? A sorozatnak van egy végigvitt gondolata arról, hogy a modern világban a bankárok váltak az istenekké. Az egészet rá lehetne húzni arra, hogyan bizonyosodik be ennek a mondásnak az igazsága. Pénzzel és a tőzsdén itt szó szerint bármit meg lehet tenni: háború kirobbantástól kezdve gyilkosságig mindent.

A magánéleti szálak és átívelések, amelyek nem igazán működtek. Ahogy behozzák egy pillanatra Massimo elhidegült nejét. Ahogy Dominic és Massimo a nagy barátság ellenére pillanatok alatt egymás torkának esik. Nina egész karaktere. A nagy egészhez kellenek ezek a mozzanatok, csak éppen a legtöbb nincs alapozva. Nina – aki elvileg folyamatosan haragszik a férjére, mert őt okolja azért, hogy a fiúk katonának állt és meghalt a fronton. Mégis, olyan kemény egységfrontot alkotnak, amibe az is simán belefér, hogy Nina egy alkalommal felszedi a szinte fia korabeli Massimót. (Az a viszony roppantul megfeküdte a gyomrom. Semmi funkciója, csak mindkét karaktert leépíti – miért is? Hogy Dominic egyetlen éles mondattal odavághassa egy feszült pillanatba, hogy tudja?) A megcsalások és megbocsátások, ahogy Massimo exe lecsúszik addig, hogy magát árulja. A legtöbbnek nincs értelme, és nem indokolja őket a karakterek személyisége. Ez az, ami zavart a sorozatban.

A végére eljutunk oda, hogy a szimpatikusnak induló szereplők is kezdenek pokolivá válni. Itt csak bűnös van és még bűnösebb. Nagyon nem is hagyott jó érzést maga után az egész sorozat, és a cinikus befejezés sem.

A szereposztás miatt sem fogok emlékezni rá. Patrick Dempsey nagyon sorozatarc lett, pedig nem is sokat szerepel. Alessandro Borghi a kiemelt karakter, a fiatal és jelen Massimo különbségeit szépen meg is fogja, de a végét nem hittem el. Hiába húzza alá a narráció is.

Voltak érdekes szálak és megoldások, de nem kedveltem meg a sorozatot.

 

Ördögi játszmák – 5/3,5 vannak érdekes részei, a banki ügyeletek is érthetőek, ám rossz szájízt hagyott hátra.

Devils | Official Trailer | Sky Atlantic - YouTube

Idézzünk!

(Befektető kell a cégnek, de pont a termék, az igaz szerelem nem érdekes a férfinak.)

  • A barátnője?
  • Bocs! Egy pillanat, jó? (A lányra csukja a kocsi ajtaját, majd folytatja a beszélgetést Rebeccával.) Eszkort.
  • Adjon DNS-mintát, találok olyat, aki nem színlel szerelmet pénzért!
  • Nem ezért fizetem őt.
  • Nem keresi a szerelmet?
  • Ha szeretsz, megnyílsz, és megbántanak. (The One)

 

(Vivian halálos sérülést készül okozni Malcolmnak, hogy aztán megmenthesse Martin előtt, aki az egész ötletet nagyon nem díjazza.)

  • Ő a fiam.
  • És az én betegem.
  • Ha meghal, nem foglak megölni. Nem, fájdalomban fogsz élni, gyötrelemben... olyan módokon, amiket el sem tudsz képzelni.
  • Milyen ördögi.
  • Nem vagyok ördög, Vivian. De megmutatom, milyen a pokol. (Prodigal Son)

 

Tehát holnap indulunk. És ahogy megkezdjük utunkat, arra a világra gondolok, amelyet magunk mögött hagyunk. Hogy láttam belőle a legjobbat és a legrosszabbat, és hogy, nekünk is lesznek rossz napjaink. Ez elkerülhetetlen. Semmit sem tehetek ellene. De azt is tudom, hogy győzedelmeskedni fogtok. A legjobbjaink tovább élnek. Hogy érdemes megmenteni az emberi fajt. (Voyagers)

 

Öltözz fel, és ne húzd az időt! Ha süketnek vagy hülyének tettedet magad, akkor is el fogsz venni! (A mi kis falunk)

 

  • Az unokaöcsém vagy. Ha valami, Isten ments, történne velem, ez itt mind a tiéd lenne. Szóval, jogod van tudni, hogy mi is a helyzet. Te is tudod, hogy Jimmynek Moorenak a Paradicsomra fáj a foga már ezer éve, ugye?
  • Igen.
  • És hát tegnap este meg akarta venni a forgatókönyvet.
  • Mennyiért?
  • Sokat ajánlott.
  • Mennyi az a sok?
  • Egymillió dollár.
  • Egymillió! És mit mondtál?
  • Szerinted mit mondtál?
  • Úgy gondolom, hogy igent.
  • Nemet mondtam.
  • Mi, hülyéskedsz? Egymillió dollárra?
  • Walther, mik lennénk az álmaink nélkül?
  • Gazdagok! (A nagy visszatérők)

 

(Szerelem törvényen kívüliek között.)

  • Indulnék, szóval ha akarsz valamit, akkor ki vele!
  • Elárultalak. Megöltelek. A húgomat választottam helyetted, de így sem sikerült ellöknöm téged! Mazochista vagy önutáló vagy? Vajon melyik?
  • Idegesítő és kiszámíthatatlan vagy, és igen, megpróbáltál megölni. De nem tehetek arról, hogy kit szeretek. Túlélők vagyunk. Árvák, akik egyedül bolyongtak a világban, de valamiképp mégis egymásra találtunk. A puszta érzéseink egymás iránt visszahozták a közös emlékeinket. Ez valódi, Alice! (Batwoman)

 

(Claire rádöbben, hogy a beszéd, ami erőt adott neki az egyetemhez többek között, hazugság volt. A politikusnak azonban erre is van egy története.)

  • Dühös rám. A kis Evvie miatt.
  • Nos, Evvie ösztönzött engem. Évekig erőt merítettem belőle. És az egész kitaláció volt.
  • A kitalált életek valós életeket menthetnek. Néhány éve a szenátusban is elmondtam ezt a történetet. Egy szavazattal átment a törvénytervezetem. Az a hazugság fogyatékkal élők millióinak segített. Nagyon büszke vagyok rá. (The Good Doctor)

 

(Az ikrek a kánikulában is ragaszkodnak az öltönyükhöz, nem is győznek fuldokolni a melegben. A rendőrfőnök nem is állja meg szó nélkül.)

Fennmarad a zakó, mi, fiúk? Első a stílus, aztán a kényelem. Szép. (Trese)

 

(Sarah rosszul viseli, hogy Bishop foglyul ejtette, és az Ava klón sem emel a hangulatán.)

  • Az átalakulás kemény lehet. Bishop megmentette az életed.
  • Semmit nem akarok tőle. Engedj el!
  • Hogy van a betegünk ma reggel, Ava nővér?
  • Dühös, és azt számolja, hányféleképpen tud megölni.
  • Ismét a régi önmaga. (Legends of Tomorrow)

 

  • Az a legrosszabb, hogy nincs meg a kulcskártya.
  • Ja. (Megmutatja az elemelt kártyát.)
  • Tudnom kellett volna.
  • De találnunk kell egy másik utat az irodájához.
  • Már találtam is. Szolgálati lépcső.
  • Hányadikon is van az irodája?
  • 43. emelet. (A társa nem is kicsit néz rá kérdőn és megfedően.) Na, látod, ez az arckifejezés... ez nem segít. (The Equalizer)

Egy évem Salingerrel

Asszisztensi munkába beletanuló, saját utat kereső, irodalmi.

Joanna mindig arról álmodott, hogy író lesz belőle. Irodalmat tanult az egyetemen, pár verse egy pályázaton nyert és meg is jelenhetett. Az egyetem azonban nem tűnik elégnek, ennél többet akar. Így amikor egy barátnőjét meglátogatja New Yorkban, merész döntést hoz. Otthagyja az egyetemet, a barátját és állást szerez egy irodalmiegy_evem_salingerrel.jpg ügynökségnél. Margaret asszisztense lesz, aki J.D. Salinger ügynöke. A neves író teljes elvonultságban él, de most újra kiadatná egy korábban megjelent munkáját. Joanna egyre jobban beletanul a szakmába, közben egyre jobban felméri, hogy mit akar a saját életével kezdeni. Mely kapcsolatokat érdemes megtartania és elengednie, milyen karriert szeretne.

A cím hangzatos, és az irodalomra fogékonyaknak beakad. Salinger, Zabhegyező – modern klasszikus. Ez a szerző volt annyira titokzatos, hogy érdekelje is az embert az alakja. Csak éppen hamar rá kell jönni, hogy nem éppen helytálló, bár frappáns ez a cím.

Salinger ugyanis nincs jelen a történetben! Joanna ritkán, egy-egy szót beszélhet vele telefonon és ennyi. Az egyetlen jelenet, amikor jelen van és köszön a lánynak, akkor is úgy veszik, hogy ne lássuk. Őrzi a film is a rejtélyét, ahogy az életben tette az író. Csak éppen így nem helytálló, hogy ez az év Salingerrel zajlik. Persze, az Egy évem Salinger ügynökével, ami sokkal jobban kifejezi, mi is ez a film, nem olyan hangzatos.

A címen kimorogtam magam, akkor folytatom a cselekménnyel. Joanna nem lett érdekes karakter. Egy álmodozó lány, aki most szembesül azzal, hogy az álmai és a hétköznapok nem feltétlenül férnek össze. A munka mellett nehéz a szenvedélyére (az írás) időt találnia, és a párkapcsolat sem éppen könnyű menet. Mondjuk, már kezdetektől nem értettem, miért költözik össze Donnal. Douglas Booth játssza, még ezzel a rémes szakállal is helyes, de a személyisége önmagában nem vonzó. Nem is igazán tetszett a történet zárása, ahogy az életbéli folytatásért sem vagyok oda. A történet ugyanis egy regényből készült, amiben az igazi Joanna mesélte el az évét az ügynökségen. Mi is a jó szó? Hogy menekül az ügynökségről, mert igazi és saját jogú író akar lenni, nem másik történeteivel akar házalni. Erre miről írt könyvet? Arról az egy évről, amit ott dolgozott. Ironikus?

Nincs igazi konfliktus a filmen, és olyan csendesen folynak csak a dolgok. Leginkább azt láttam benne, hogy a monoton hétköznapokba könnyű beleilleszkedni, és aki ennél többet akar, annak több erőfeszítést kell tennie. Közel vagyok ahhoz, hogy az unalmas jelzőt is ide aggassam. Adják magukat a dolgok, minden alakul szinte magától, és Joanna sodródik az eseményekkel. A végén hoz két döntést, a magánéletében és a szakmai életében is megszakítja a rutint valami többért, de az már nem derül ki, sikerrel jár-e.

Ami érdekes volt a filmben és némileg le tudott kötni, az az iroda élete. Az olyan kis apróságok, mint ahogy Margaret, Joanna főnöke irtózik a számítógépektől. Ahogy az eladhatóságnak vannak alárendelve a szerzők és a munkáik. Még az is, micsoda tojástáncot kellett járni Salinger körül.

A külcsín nem olyasmi, amit ebben a filmben ki lehetne emelni.

A színészek között akadnak már izgalmasabbak. Sigourney Weaver profin hozza a szerepét, ahogy Margaret Qualley is hihetően hozza a naivát, ami azért unalmas szerep is egyben, valljuk be.

Sokkal többet vártam ettől a filmtől. Untam, annyira… semmilyen.

 

Egy évem Salingerrel – 5/3 bár van pár érdekes eleme és egy-egy karakter is működik, olyan semmilyen, érdektelen.

MY SALINGER YEAR Trailer (2020) Margaret Qualley, Sigourney Weaver Movie - YouTube

süti beállítások módosítása
Mobil