Minden napra egy film

Minden napra egy film

Vidéki ballada az Amerikai Álomról

2021. április 10. - BBerni86

Családi, otthonról kikerülő, rokonokkal hadakozó.

J.D. fiatalon szembesült az élet sötétebb felével. A családja gazdag sosem volt, de nem ez volt a legnagyobb probléma. A hegyvidékről származó anyja nem tudott egy kapcsolatban sem megmaradni, és a gyerekei úgy nőttek fel, hogy egyik férfitól költöztek a másikhoz. Az idősebb, Lindsay fiatalon lett szerelmes, férjhez ment már videki_ballada_film.jpg18 éves kora előtt, J.D. egyedül kellett megbirkózzon az anyja választásaival. Amikor egy új helyen a mostohatestvére nagyon rossz hatással lesz rá – drogozni kezdenek, leromlik az iskolai teljesítménye – a nagyanyja lép közbe, aki eddig azt vallotta, hogy a gyereknek az anyja mellett kell maradnia, mert túlzottan megsebezné Bevet, ha J.D. elköltözne. Bonnie magához veszi az unokáját és célt tűz ki elé: kerüljön ki a hegyvidékről, legyen belőle tanult ember! A fiúnak megvan a magához való esze, és megfogadja a tanácsot. Ám egy komoly kapcsolatban, egyetemistaként sem szabadulhat teljesen otthonról – az anyja problémáit nem hagyhatja figyelmen kívül.

Néztétek már az idei Oscar-jelölteket? Nagyon sok a Netflix produkció, több kategóriában is. Mondjuk, a múlt év és a mozik zárását beszámolva ez nem is meglepő. A Roma hódítása után meg különben is ráállt a Netflix, hogy az Oscaron is egyre többet taroljon.

Érezni, hogy ez a film is ebben a szellemben készült el. Eleve a témája olyan, amit az Oscaron szeretnek. Dráma, mai és szembesítő. Nézzétek csak meg, milyen mélyre süllyedten élnek egyesek! – De van benne sikertörténet is, hiszen a családi állapotai ellenére J.D. kiemelkedik majd innen. Van benne egy nagyon erős női karakter is, Bonnie személyében. Még a szereposztás is olyan, hogy nyugodtan Oscar barátnak nevezhető és Ron Howard rendezte.

Azonban félrement a számtan. A kritikusok nagyon nem szerették, nem is lesz díjeső. A filmet sem nevezném élvezhetőnek.

Egyrészt, nagyon hosszú. Majdnem 2 óra a cselekmény, és ennek nagy része érdektelen. Alaposan bemutatja, miképpen él Bev és sokat ismételnek. Néha egész jelenetek köszönnek vissza, és nem viszik előre a cselekményt. Ami a pozitív történet lenne, a felemelkedés, az valahogy kimaradt. A gyerek után máris az egyetemista, komoly fiút látjuk – majd a végén egy kiírásban ott van, hol tart most és mi lett a családjával. Ami izgalmas lehetett volna, az el van intézve ennyivel.

Másrészt, olvastam a könyvet is, és a film nem adja vissza azt a társadalmi és vagyoni szegénységet, amiben ezek az emberek élnek. Pedig pont az lenne a lényeg, hogy megmutassa, milyen mélyen van a white trash réteg, miért és milyenek ezek az emberek. Se az, ahogy az állásokat képtelenek megtartani, se az, ahogy a bűnözői létbe merülnek félig, a könyvben benne volt – a filmben nem.

Igaz, azt már nem sajnálom ennyire, hogy J.D. részéről kimarad az elmélkedés, mi lenne a megoldás a kormány részéről. A filmbeli, felnőtt J.D. egyáltalán nem foglalkozik szociológiai kérdésekkel, csak próbál felszínen maradni. Még csak azt sem vették bele, hogy milyen kettős egyszerre egyetemistának lenni és hegyvidéki sarjnak. Egy félmondat az egész kapcsolat, amikor J.D. egy üzleti ebéden gondban van a terítékkel és ő nem golfozik, mint a többiek.

Glenn Close, aki miatt érdemes lehet a filmet megnézni. Az egy erős alakítás, bár önmagában nem menti a filmet. Gabriel Basso unalmas és nagyon felejthető. Nála jobb Amy Adams, ha a karaktere két szélsőséges oldalát nem is nagyon tudja hozni.

A könyvet jobbnak találtam, ha választani kell, inkább azt érdemes elolvasni.

 

Vidéki ballada az Amerikai Álomról – 5/2 nagyon amerikai dráma akar lenni, Glenn Close nagyot is játszik, de különben üres lett.

Vidéki ballada az amerikai álomról | Ron Howard filmje | Hivatalos előzetes | Netflix - YouTube

The other site

Vidéki ballada az Amerikai Álomról - regény

Egy fiú, aki egy szegény hegyvidéki családba született. Erőszak, szegénység, bűnözős vette körül. Meg egy nagymama, aki nem hagyta, hogy elkallódjon.

A Netflix is megmutatta, mi a gond a hegyvidékkel és a white trash réteggel, a regény még alaposabban a téma végére jár.

Szokás szerint: film előtt/után olvassunk is :)

Biohackers

1. évad

Nyomozós, orvosi kísérletes, egyetemistás.

Mia most kezdi az orvosi egyetemet, és pontosan tudja, hova akar kerülni, kivel akar együtt dolgozni. Az egyetemet is úgy választotta, hogy a tanárai között legyen a zseniális Tanja Lorenz professzor, a géntechnika mestere. Mia a nő gyakornoka is szívesen lenne, és bekerülne a cégébe gyakornoknak. Ezért környékezi meg Jaspert, a nő felsőbb éves gyakornokát és tanársegédjét. Jasper segít neki a jelentkezéssel, és Mia ki isbiohackers.jpg használja, hogy a fiatalember beleszeret. Hiszen nem karrierre hajt, hanem bosszúra és igazságra. Mia nem az, akinek mutatja magát. Lorenz nem fél az etikai határokon átlépni az eredményekért, és erről a lánynak személyes tapasztalata is van. Most elérkezett az ideje a számonkérésnek, és annak, hogy kiderítse, mit tett Lorenz pontosan vele és a testvérével, a családjukkal.

Meglepően rövid a sorozat, mindössze 6 rész volt az évad. Igaz, így nincs túlpörgetve, és kellően pörögve haladhatunk az eseményekkel. Ahogy az is igaz, hogy még ebbe a 6 részbe is sikerült egy túlírt szerelmi háromszöget beletenni.

Ám előtte inkább azt nézzük, amiben jó volt a Biohackers. Maga a tudományterület, amihez minden szereplő kapcsolódik. Ahogy módosítják az élőlényeket, és Istent játszanak. Ki kicsiben, ki nagyobb tétekkel. Mert az még buli, hogy valaki úgy módosítja a házi egerét, hogy világítson és könnyen el lehessen kapni, ha megszökne. De az már kevésbé poén, hogy szúnyogokat úgy programoznak, hogy egy halálos vírussal megfertőzzék az embereket és vannak bőven más esetek is a sorozatban.

Úgy mutatják mindezt, hogy egy menő tudománynak hat. Lehet vele bulizni, segíteni az emberiségnek – lásd a hús ízű gombák, hogy vega lehessen egy húsimádó is. Egyszerűsített, persze, hiszen a lógós egyetemisták is nagyot alkotnak már most, és bonyolult folyamatokat letudnak annyival, hogy valaki kémcsök fölé hajol egy pipettával. De még így is olyan techno thriller, ami vonzóvá tesz egy tudományterületet.

A thriller – ez már megosztóbb benne. A kezdetei jók, és ahogy folyamatosan csepegtetik az információkat, ki Mia igazából és mit akar megtudni a professzorról. Csak ez az a vonal, ami a szerelmi szállal együtt elment egyre inkább limonádénak. Ahogy Mia múltját és küldetését megismerjük, a tényleges kémkedés és nyomozás egyre gyerekesebb.

De még mindig színvonalasabb, mint a szerelmi szálak. Mert az ok, hogy Mia eleve azért kezd el közeledni Jasperhez, mert általa akar közelebb kerülni a professzorhoz. De az, ahogy a semmiből és nagyon hirtelen Jasper lakótársának lesz a titkos csaja – Jaspert legalább megismerte, Niklast meg látta kétszer, egyszer beszélgettek és ő a nagy szerelem? Nem tudom komolyan venni az ilyen románcokat, annyira a semmire épülnek. Itt még azzal is bonyolítva, hogy amikor összejönnek, Mia Jasper barátnője. Hirtelen Niklas félretette az erkölcsi aggályait, és hátba szúrja a barátját, akit egészen addig foggal-körömmel védett, és még a titkait is őrizte? Még Lotta is szimpatikusabbra sikerült, aki nagyban pasizott ugyan, de nem játszotta meg magát senkinek.

A látvány azért érdemel dicséretet, mert igazából minden komolyabb eszköz nélkül lett hangulatos a sorozat. Szinte sci-fi hatása volt, noha egyre inkább ez lesz a valóságunk. Az ötlet eladta, ha a látvány nem is ért fel hozzá – pl. a piros szemű szúnyogok. Egyáltalán ki látta, milyen színű a szemük?

Ismert színészt nem fedeztem fel benne, de ez német sorozat esetén nem lep meg. Mondjuk, Jessica Schwartz ismerős, de még nem jöttem rá, hogy miből vagy csak emlékeztet valakire?

Elég nyitott a vége, és mivel a 2. évad be lett rendelve, jönnek majd válaszok is. Elnéztem, de azért nem ez lesz az új Dark.

 

Biohackers – 5/3,5 az orvosi része és a thriller lekötött és érdekes volt, a szerelmi szál viszont tinifilmes.

https://www.youtube.com/watch?v=atHBOUvgBI8

GameDay

Glenn Close

Glenn Close - idén a Vidéki balladáért megkapta a 8. Oscar-jelölését. Vajon most végre sikerül díjat is kapnia? gamef_54.jpg(Mondjuk, a mozi zárások miatt évek óta nem volt ilyen gyenge a mezőny, akármelyik kategóriát is nézem.)

Megadom az évet, a karaktere nevét, és aki Glenn ellen nyert. Mi volt a film címe, amivel nem sikerült behúznia az Oscart?

1: 1983 - Jenny Fields - Jessica Lange

2: 1984 - Sarah - Linda Hunt

3: 1985 - Iris Gaines - Peggy Ashcroft

4: 1988 - Alex Forrest - Cher

5: 1989 - Marquise de Mertuil - Jodie Foster

6: 2012 - Albert Nobbs - Meryl Streep

7: 2019 - Joan Castleman - Olivia Colman

Megoldás: Tovább!

Tovább

Ördög a részletekben

Nyomozós, sorozatgyilkosos, saját tettekkel szembenéző.

Joe Deacon egykor Los Angeles legsikeresebb nyomozója volt, férj és két lány apja. Ám volt egy ügy, amitől nem tudott szabadulni, és mindene ráment. A családja, az állása, az egészsége. Vidékre került egy seriffi hivatalba. Egy ügyben őt küldik be Los Angelesbe, és mennie kell, bármennyire is tiltakozzon. A szeme megakad az egyik ordog_a_reszletekben.pngaktuális ügyön, és hasonló elemeket fedez fel benne, mint a saját esetében, amit még most sem tudott elengedni. A mostani eseten a jelenlegi sztár nyomozó, Jim Baxter dolgozik. Ismeri Deacon hírnevét, és hajlandó a nyomozásba is bevonni. Együtt egyre közelebb kerülnek a gyilkoshoz, és Deacon egyre több szabályszegésre veszi rá a fiatalabb férfit, aki szintén egyre inkább az ügy megszállottja lesz. Lehet, most Baxter élete megy rá az esetre?

Ha csak a készítőket nézem, ennek egy nagyon jó filmnek kellett volna lennie. Lee Hancock korrekt rendező, akinek nem egy sikerfilm fűződik a nevéhez – jól szokta az érzelmi húrokat pengetni. A stáblista nagyon imponáló. Még a zenéjét is egy Thomas Newman jegyzi. Akkor mi ment mégis félre?

Már az nem tetszett, hogy mivel kezdték hasonlítani. A Hetedikkel, Finchertől. Ezzel máris egy olyan összehasonlítás részese lett, amit nem nyerhet meg. A Hetedik történetben, látványban, konfliktusokban és a szereplők fejlődéstörténetében is jobb. Látatlanban egyedül a casting erős mindkettőben – de miután láttam az Ördög a részletekben, azt kell mondanom, hogy mindenki szimpatikusabb a Hetedikben – Spacey a jobb gonosz, Pitt a hihetőbb széteső ifjonc, talán csak Freeman és Washington esetében vacillálnék.

De ezt feledve, nézzük csak a filmet! Gyilkosságok és eltűnések ügyében nyomoznak, és a film hosszához képest lassú a nyomozás. Nem éreztem a téteket, és legfeljebb az olyan részek kötöttek le, amikor valamelyik nyomozó kiszúrt valamit, és új irányt tudott adni a folytatásnak. Mondjuk, amikor Jim ledöbben Joe stílusán és ahogy a tetthelyt nézi, és mégis Joe lesz, aki észrevesz valamit, ami viszi tovább a nyomozást.

A nyomozásnál erősebb tartalmi pontnak éreztem a szereplők történetét, elsősorban a két nyomozó megszállottá válását. Tulajdonképpen Jim Joe korábbi énjének felel meg: a sikeres, fiatal nyomozó a feleséggel és a két kislánnyal otthon, akire szép jövő vár. Most ugyanúgy elindul a lejtőn, ahogy egykor Joe és a végjátéka is hasonló lesz. Neki annyi szerencséje van, hogy Joe is felismeri ezt, és dob neki egy mentőövet, amit ő nem kapott meg. A fiatalabbnak még lehet esélye épen kijönni a történetből, bár eléggé mélyre kerül a végére.

Sötét és nyomorúságos film ez, nem véletlenül noir is. A történetben és a látványban is ebből a zsánerből merítettek. De különösebben nem látványfilm, amit mutat az is, hogy a legemlékezetesebb pont az egész filmben a lelki süllyedés, nem a nyomozás, nem akció.

Érdekes, hogy a díjak – vagy inkább a jelölések – a film rosszát alakító Jared Letót találták meg. Most agyalok is, mi plusszat tett bele a karakterébe, de nem tudom. Ijesztően nézett ki, és tudott sötéten nézni? Nekem emlékezetesebb volt, ahogy Malek játszotta a megtört Jimet, és valósággal kiürült az arca is. Mondjuk, neki a beszéde zavarta a fülem, de ez már egy más történet. Érdekel is, egy esetleges szinkronba mit kezdenek a hangképzésével.

Több értelemben sötét ez a film – a történet, a látványvilága, de még az üzenete is vigasztalan. Ez nem a hősök világa, és aki az akar lenni, beleroppan.

Egyszer nem bánom, hogy láttam, de nem olyan újranézős, mint a Hetedik.

 

Ördög a részletekben – 5/3 remek színészekkel, de hosszúra sikerült film. Fura a vége, kevés a feszültség a sztoriban.

THE LITTLE THINGS – Official Trailer - YouTube

Mit várunk?

Cím: 1942: Unknown Battle

mit_91.jpgKészítők: látni kellene, hátha arcról találok benne ismerőst, mert névről nem mond egyik színész neve sem semmit. A rendezőtől se láttam még semmit, viszont Leningrádról sorozatot már forgatott, vagyis a háborús filmes múlt pipálva.

Műfaj: háborús

Cselekmény: a Vörös Hadsereg nagy veszteségek árán egy kis falunál megállította a németeket, de hatalmas veszteségeket szenvedtek el. A parancs szerint ki kell tartani, de az erősítés nem érkezik meg. Dönteni kell, hogy a parancsot betartva ottmaradnak meghalni, vagy megkezdik a visszavonulást, miközben a háború egyre szedi az áldozatait.

Várható megjelenés: az oroszoknál már 2019 decemberében bemutatták. Itt még csak nem is hallani róla.

Miért várós?

  • Újabban rákaptam az orosz filmekre.
  • Láttam már tőlük háborús filmet, nem is egyet, több tetszett is.
  • Mivel egy ismeretlen falu, névtelen csatája a téma, nem tudom előre kinyomozni, mi lett a végjáték. Tragédia, és mindenki meghal, vagy valami más lesz a vége?

Made in Italy

Családi, gyászoló, villát felújító, új útra lépő.

Jack Foster feje körül gyülekeznek a viharfelhők. A felesége válni akar, ráadásul az ő családja tulajdonában van a galéria, ami nem csak Jack munkahelye, de a szenvedélye is. Ahhoz, hogy ki tudja vásárolni a nejét, el kell adni a családi villát Toszkánában. Jack és az apja, Robert öröksége a ház, a tragikusan fiatalon elhunyt édesanya/feleség után. A fiú ráveszi az egykor sikeres festő apját, hogy menjenek Olaszországba, nézzék meg amade_in_italy.jpg házat és adják el – évek óta nem is jártak ott, miért tartanák meg? Mindketten megdöbbennek, mennyire le van robbanva az ingatlan. Jack így is el akarja adni, és beleveti magát a felújításba, míg egyre közelebb kerül egy helyi étterem bájos tulajdonosnőjéhez. Apa és fia itt kezdenek el tudni arról beszélni, ami szétszakította a családot: Raffaella tragikus haláláról és a gyászukról.

A filmben van egy rész, amikor az ingatlanos Kate arról beszél, miért mennek az emberek Toszkánába. Nem csak a táj szépsége miatt, hanem a romantikáért, amit a táj és a vidék története hordoz. Az volt a reneszánsz bölcsője, és az embereket vonzza az a nagyság, ami ott született, sugároz – és persze a vidék is gyönyörű.

Azért is emelem ezt a részt ki, mert ebben a filmben is az egyik, ami nagyon megfogott, hogy mennyire szép a környezet. A romantikus hegyvidék, a ragyogó zöldek tobzódása, az a sok napfény és szépség… Igen, nyaraláshoz kedvet csináló film, ami egy régió legszebb arcát mutatja. Nem véletlenül halljuk többször is a történetben, hogy mennyire jó helyen van a villa és milyen csodás a panoráma onnan.

Ha már látvány – még egy elem volt, ami a szemünknek készült, de van benne valami plusz, ami miatt megragadott. Maga a villa, annak belső tereinek kinézete. Az elején förtelmesen néz ki, és szinte kísértetfilmet lehetne benne forgatni. De elkezdik felújítani, egyre javul az összkép, hogy a végére kellemes és szép otthon legyen. Pontosan letükrözi, ahogy apa és fia kapcsolata is alakul. Van, az a rész, ahol már haladnak a munkákkal, a falak már hívogatóan sárgák és napfényes a belső tér, kivéve egy belső falat, ahol az a hatalmas, valósággal vérző falfestmény kapott helyet. Ahogy Robert és Jack kapcsolata is egyre erősebb, megint kapcsolódnak – csak ott van köztük az anya/feleség elvesztésének traumája, a gyász, amit elnyomnak, és ami még mindig közéjük áll. Kis apróság, de az ilyesmiket szerettem nézni.

A cselekmény két fő konfliktus körül mozog. Az egyik, a fontosabb, amit már fentebb is felhoztam. Az anya miatti gyász, ahogy apa és fia próbálnak kapcsolódni, de köztük van ez a mély szakadék. Azt hinnénk, az idő sok sebet begyógyít – ez a film viszont attól érdekes, hogy sok idő eltelt, és mégsem volt elég az idő. Látszatra mindkét férfi megvan, tevékeny és élnek, de az a trauma máig rombol. Nem is lesz jobb, amíg nem lesznek képesek tényleg gyászolni és beszélni.

A másik Natalia szála – a csinos áttermes, aki Jack szerelmi szála lesz. Neki is megvan a maga családi traumája: sikertelen házasság, majd durva harc a közös gyermekért. Mégis, az ő feldolgozásmódja egészségesebb, mint a két Fosteré. Nem csak a szerelmi szál miatt fontos a nő, érzelmileg is olyan utakra tereli a kettőst, ahova maguktól nem mentek volna.

Érdekes lehet még az is a filmben, hogy mennyire köszön benne vissza a valóság. A két főszerepet játszó Liam Neeson és Micheál Richardson valóban apa-fia páros, akik ugyancsak elvesztették a nejük/anyjuk egy baleset miatt, ahogy Robert és Jack a filmen. Neeson különben megvillantja, hogy előbb szerettük meg drámai színésznek, mint akció papának. Jól áll neki az ilyen szerep, még most is.

A kritika nagyon nem szerette, és sokkal jobban kijöttem ezzel a filmmel. A sztorit is elnéztem, a környezetet és a hegyeket még inkább.

 

Made in Italy – 5/4 a forgatási helyszín, a toszkán táj gyönyörű, de a történet is kellemesen keserédes lett.

https://www.youtube.com/watch?v=ZMQhsU_NYrc

A fehér tigris

Felemelkedő, szolgasorból kitörő, indiai.

Balram a vidéki Indiában születik, egy szegény és nagy családban. Értelmes fiú, az iskolai tanára szerint ő az egyetlen olyan diákja, akit érdemes tanítani, és egy ösztöndíj lehetősége is felmerül a fiú előtt. Az apja azonban meghal, és a nagyanyja a kisfiút is dolgozni küldi. Balram már felnőtt, amikor rájön, mi az innen kivezető út: a helyi a_feher_tigris.jpgúr, akinek rendszeresen fizetnek a védelemért, most kezdte el bevonni az Amerikában tanult fiát az üzletbe. Balram az ő sofőrje szeretne lenni – annyi pénzt sikerül is a nagyanyjától kérnie, hogy megtanuljon vezetni. Olyan szolga lesz, aki minél jobban meg akar felelni a gazdájának, közben lesi el a trükköket. Csak közben ráébred arra is, hogy a jó szolga útja nem vezet sehova. Kihasználják, eldobják, emberszámba sem veszik. Így már az alkalmat keresi, amikor kitörhet a belé nevelt erkölcsökből és a szegény sorsból.

A felemelkedés történeteket szeretem, és előzetesen azt hittem, itt is valami olyasmit fogok látni, hogy a szegény, de tehetséges srác megvalósítja az álmait és befut. Nem éppen ezt kaptam. Mert rendben, Balram ki fog törni, de milyen áron? Korán sem egy felemelő történet ez. Inkább lehangoló.

A film alaptétele egyetlen igazság: a gazdagnak mindent szabad, a többiek meg szenvedhetnek. Mert a gazdag családban sincsen semmi pozitívum. Politikusokat fizetnek le, védelmi pénzeket szednek a nagyon szegényekért, a film alapján a semmiért, simán csak azért, mert megtehetik. A szolgáikkal rabszolgaként bánnak. Nagyon kifejező, amikor az egyikük Balram vállára teszi a lábát, aki kenegeti és masszírozza azt a lábat, és még szinte azt is megköszöni, amikor felrúgják.

De nem csak a szegény – gazdag viszony ilyen gyilkos a történetben. A szegény családon belüli hierarchia is kiakasztó. Az még talán jobban húzta az idegeim, mint az úr – szolga viszony. De, hogy a felnőtt férfi parancsra nősül, minden pénzét le kell adnia a nagyanyjának, aki semmit meg nem köszön, hanem mindent becsmérel és utasítgat. Kicsiben ő is úr a családon belül, kakas a szemétdombon.

Rossz volt nézni az egészet, és az egész rendszer, úgy, ahogy van, taszító. Nem is esett jól nézni ezt a filmet, mert átélhetően bemutatja az emberi kihasználtság ezernyi színét. Ha Balram női karakter lett volna, akit meg is erőszakol a gazda, akkor aztán minden lett volna.

Valahol értem is, hogy ha nem akar ebbe belepusztulni, akar Balram is más kell, hogy legyen. Nagyon érzékletes a film hasonlata a csirkékkel, amit egy undorító képsorral illusztráltak is. Csak hiába értem meg, attól még nem érzem igazságosnak sem, amit tesz. Pont az lesz az áldozata, aki egyedül rendes volt vele a családból. Bár, ez is a lecke része: a jót fizesd vissza hátba szúrással és gyilkossággal, akkor leszel sikeres.

A történet tehát lelombozó, és utálok belegondolni, hogy el is hiszem, hogy ilyen a valóság és nem csak Indiában. Persze, a látványban is megjelenő mély szegénység és nyomor tipikusan indiai környezetben kerül bemutatásra, de az emberi természetről elmondottak egyetemesek.

Jár a pont azért is, mert indiai színészekkel forgattak, és ha jól tudom, Indiában is. Az egyetlen számomra is ismert arc Priyanka Chopráé, aki az indiai amerikai családtagot játssza, és ellenpontot jelent a világnézete a családéval, amibe beházasodott. Kb. ő az, akivel lehet azonosulni, egyet leszámítva: ő is elbukik erkölcsileg a gázolás ügyében.

Az ilyen filmek után határozottan úgy érzem, az emberiség megérett a kihalásra is.

 

A fehér tigris – 5/3,5 kellően sötét történet, nem is szórakoztat, inkább nyomaszt. Milyen lehet a regény?

The White Tiger | Official Trailer | Netflix - YouTube

Idézzünk!

(Amikor egy rendőr megszállott, és nyomorult helyettesének semmi munkát nem ad.)

  • A régi módszerrel csináljuk, oké? Jó zsaru, rossz zsaru.
  • Tetszik a terv. Egy csapat vagyunk, mint a dinamikus duó.
  • Pontosan. Én leszek a jó zsaru és a rossz zsaru is. Addig maga itt marad, és őrzi a folyosót. (Resident Alien)

 

Anya mindig azt mondta, ha gyorsan akarsz menni, menj egyedül, de ha messze akarsz menni, menj másokkal. Ne félj segítséget kérni! Becsülendő dolog. (All American)

 

  • Ami a könyvekben van, az mind szép és jó. De a valóság az egész más.
  • A föld azé, aki megműveli, nem?
  • Elméletben.
  • Az urakat elkergettük, a bankokat bezártuk, a gyár a munkásoké.
  • Valójában nem. Az államé. És ami az államé, az a párté.
  • Szabadság van, egyenlőség meg testvériség, nem?
  • Szolgaság, kizsákmányolás, gyűlölet, az van. (Trezor)

 

Szóval mi a terv? Átkutattok néhány cellát? Lezárjátok a helyet? Kihallgathatnánk néhány gyanúsítottat, játszhatnánk jó zsaru, rossz zsaru, ragadozó pszichopatát. (Prodigal Son)

 

(Dasha válásának okát a régi barátja először el sem akarja hinni. Elon Musk és a Mars meghódítása…)

  • Nem, viccelsz. Én is szeretek viccelődni, de ez már túlzás.
  • A Marsra. Csak oda.
  • Ö, mindjárt szétrobban az agyam.
  • Nem fog. Az enyém sem robbant szét, amikor megtudtam a válás okát.
  • Mondd csak, a távkapcsolatot nem próbáltátok? (Hotel Belgrade)

 

(A professzor próbálja kiszedni Sheldonból, miért nem jó a képlete. Érkezik a képregény.)

MEGVESZTEGETÉS

  • Hoztam neked valamit a kemény munkádért. Egy kisfiúról szól, aki attól, hogy halott, még jól érzi magát.
  • Köszönöm!
  • Nem szeretnéd esetleg viszonozni?
  • De. (Visszaadja a képregényt.) A magáé lehet, nekem nem kell. (Young Sheldon)

 

(Sean nincs oda a vendégekért.)

  • Megjöttek a vendégek.
  • Azért jó a szakácsnak... mert nyugodtan elbújhat. (Servant)

 

Egyébként meg tudjátok, mire jó 5000 kilométer? Szerelmes leveleket írni. (A fiúknak 3. Örökkön-örökké)

 

(Van olyan család, ami mellett még a Gallagher klán is normálisnak tűnik.)

  • Szia, Timmy! Liam vagyok, a szomszéd.
  • Tudom, ki vagy.
  • Hallottam, mi történt Terry bácsikáddal.
  • Nem a bácsikám, az apám. Vagyis, igazából asszem' mindkettő.
  • Igazán sajnálom, haver. (Shameless)

 

(Amikor az anya először találkozik a fia barátnőjével. Csak éppen egy virtuális valóságban, és felmerül benne, hogy nem is igazi a lány.)

Ő igazi, ugye? Nem tudom, hogy működnek ezek az internetes dolgok. (DuckTales)

 

(A megjelenő feleség miatt űrlényünk további színlelésre kényszerül.)

  • Nagyon csendes vagy. Mi jár a fejedben?
  • (Hogy beférsz-e a fagyasztóba a másik pasas mellé.) Rengeteg minden. (Resident Alien)

 

(A nyomozó nem boldog, amikor a kórboncnok haverkodna a zseniális orvossal, de egyben elítélt sorozatgyilkossal.)

  • Ne közelíts a pszichopatához!
  • Kérem, szólítson Martinnak! Örülök, hogy van itt egy másik orvos. Beszélnünk kellene a csonttörésekről. Olvasta a The Lancet legutóbbi kiadását?
  • Kétszer. A koponya-agyi sérülésekről szóló cikk? Majdnem kiöntöttem a teámat. (Összenevetnek.)
  • 23 embert ölt meg. (Prodigal Son)

 

süti beállítások módosítása