Minden napra egy film

Minden napra egy film

A gyereknepper

2021. április 06. - BBerni86

Reklámfilmekbe szerződő, barátkozó, menedzselő, gyerekes.

Michael Chapman gyereksztár volt, és máig az az időszak az élete fénypontja. Egykori hírnevére alapozva menedzser lett a bátyjával együtt, akivel feltörekvő gyerekek útját egyengetik. Pontosabban: Ed próbálkozik ezzel, míg Mike egykori sikerében fürdik, csajozik és alig tesz valamit hozzá a közös munkához. Az iroda anyagi gondokkal küszködik, a legjobb ügyfelük egy rivális iroda nagyon át akarja csábítani, és Ed már nem bírja tovább.a_gyereknepper.jpg Ultimátumot ad a testvérének: ő is bedobja magát, vagy elköszönnek és az irodának annyi. Mike próbálkozik is, és amikor az utcán egy kislány kirabolja, felismeri a gyerekben a nagy tehetséget. Magához veszi, Angie jó eséllyel meg is kaphat egy nagyon jó munkát. Miközben Mike a lánynak segít, Angie a férfi életét teszi kicsit élhetőbbé. Lehet, hogy itt az ideje felnőni? Vagy legalább a céget megmenteni.

Egy újabb film, amit sokat is adott a tévé, sokan szeretik is, de nekem eddig nem sikerült megnéznem. Azt hiszem, hiába van egy olyan aranyszabály, hogy a családi filmeket cuki gyerekekkel és kutyákkal lehet jól eladni – engem jobban vonzanak az ilyen filmek, ha inkább cuki kutya, és nem gyerek van benne. (A Huncutkát sem láttam még, és azt nem is tervezem, hogy bepótlom.)

Ez a film két dologra épít. Az egyik, a gyereke és az ő trükkjeik. Angie és Barry vannak jobban kiemelve, akik az iroda két csillaga. Angie, aki nehezen kezelhető, lopkod és megvan a magához való esze. Az érdes felszín alatt egy csupaszív lány, akinek csak kicsit kell alkalmazkodnia a környezetéhez és minden rendben lesz vele. Barry a zabpehely reklámok sztárja, aki rendelkezik a csiszolt küllemmel és stílussal, viszont egy gonoszkodó jellemet találunk a külcsín mögött. Mindkettőnek megvannak a maga ügyei, és a készítők még azt is belevették, hogy a fiúnak megtetszik a lány, aki így kicsit formálgatni tudja majd őt.

A másik forrás Mike, aki tulajdonképpen maga is egy nagy gyerek. A harmincas évei elején is az a mindene, milyen sikeres volt gyerekszínésznek. Azt mondjuk furcsának találtam, hogy Mike tévésorozat sztár volt, itt mégis reklámokra specializálták magukat. Nem jövedelmezőbb lenne egy nagyobb tévés munka mindenkinek? Ahogy Angie, ő is kilóg a társadalmi elvárások közül, csak neki is megvannak a módszerei, hogy megtévesszen és kihasználja a régi bájt.

A kettejük találkozása komikus percekkel, de a tanulsággal is szolgál. Egymást mentik meg, mert nem csak Angie kap egy esélyt, de a férfi is tanul a lánytól. Mindketten jobb emberek a történet végére, mint az elején voltak, és ezt egymásnak köszönhetik. Talán azért is maradt családi film klasszikus ez a darab, mert nem csak a poénok vannak benne, hanem egy örök tanulság is, ami akkor is él, ha a film külsőségei már elavultak. Mert azért látszik, hogy egy közel 30 éves filmről van szó.

A szereposztása sem volt rossz. Michael J. Fox pont azt a csibész, de helyes karaktert hozza, amilyen a többi sikeres szerepében is volt. Nathan Lane korrekten végszavaz neki, és Christina Vidal sem tűnt el a süllyesztőben. Bár inkább sorozatokban tűnik fel, a képernyőn még lehet a színésznővel találkozni.

A látvány viszont ma már retrónak hat, és az is furcsa, ahogy a reklámfilmbe bekerülés a nagy szán. Ám ahogy írtam, van benne olyan örök és családi tartam, ami nem korfüggő.

Michael J. Fox különben olyan színész, akit bírok, már miatta is megérte megnéznem.

 

A gyereknepper – 5/4 a történet ma is mosolygós, Michael J. Fox szerethető – nosztalgikus maga a korszak.

Life with Mikey 1993 Trailer | Michael J. Fox | Christina Vidal - YouTube

5 film, amit látnod kell

Akiknek a pénz kellett

f5_87.jpg5: Isi & Ossi – Isi és Ossi ugyanabban a városban élnek, csak éppen teljesen más körülmények között. A lány gazdag, a srác nagyon szegény. Amikor Isi bosszantani akarja a szüleit, felbérli a külvárosi bokszolót, hogy hitesse el a szülőkkel, járnak. Ami egyszerű üzleti tranzakciónak indul azonban kezd több lenni.f4_100.jpg

4: Balekok a pácban – egy kisváros lakói meg akarják menteni a lakhelyük, ehhez egy szövetkezetet hoznának létre. A pénzt bankba teszik, de csúnyán átverik őket. A bankokat zárolják, a pénzük lenyúlta egy helyi ügyeskedők. Ők f3_113.jpgazonban kifigyelik a rejtekhelyet, és a maguk módszereivel igyekeznek visszaszerezni, ami az övék.

3: A legszebb ajándék – az elkényeztetett Jason kénytelen azzal szembenézni, hogy mindent elveszíthet, amit eddig a családi örökség révén megkapott. A nagyapja a végrendeletében feltételek teljesítéséhez kötötte Jason vagyonát. Ő pedig morogva ugyan, de belekezd a feladatokba. Pénzért indult, de valami többet kap a végére: célt és családot.f2_118.jpg

2: Esküvő után – Isabel indiai gyerekekkel foglalkozik, és tevékenyen részt vesz egy otthon működtetésében. Egy gazdag amerikai befektető pénze kellene, és a mecénás f1_117.jpgszemélyesen Isabellel akar beszélni, aki ezért hazarepül. Pénzért megy, de ott szembesül azzal, milyen nagy az ár: az elhagyott gyerekével és a felelősséggel kell megbirkóznia a csekkért.

1: The Perfect Date – az álmokért fizetni kell. Nem mindenkinek jut teljes ösztöndíj – Brooks pedig financiális okokból nem hajlandó lemondani az álmairól. Egy barát révén támad egy ötlete: vannak, akik fizetnének is a tökéletes randiért. A barátjával létrehoznak egy appot, és a lányok megrendelhetik maguknak a tökéletes pasit és randit jutányos áron. Brooks egyre több szerepbe bújik bele, míg az első ügyfeléhez egyre közelebb kerül érzelmileg. Lehet, hogy nem minden a pénz?

Hotel Belgrade

Nősülős, csaló, régi hibákat javítani próbáló.

Pavel belgrádi aranyéletet élő fiatalember. Remek helyen üzemeltet hotelt, jó kiállású is – ragadnak rá a nők, és ezt ki is használja. Balszerencséjére beleütközik egy másik autóba, amelyben eltörik egy lopott műtárgy. A maffiózó tulaj jóvátételként milliókat vagy a hotelt akarja – ám az is kiderül, hogy a férfi lánya régen és reménytelenül odavan Pavelért. Így egy alternatíva is kínálkozik: a fiú elveszi a lányt, és az adósság letudva. Bele hotel_belgrade.jpgis egyezik ebbe, bár a háta közepére sem kívánja az erőszakos és ronda menyasszonyt. Élete szerelme, Dasha az esküvői előtti napokban érkezik meg a városba. Véletlenül összetalálkoznak, és Pavel jóvá tenné, ahogy 4 éve szétmentek. Míg barátja a maffiózó menyasszonynál tartja a frontot, ő városnézésre megy a lánnyal, aki most megismerheti Pavel családját és a rejtett oldalát is. Van esély, hogy megint fellángol a tűz, ám mit szól ehhez a reményteli apósjelölt?

Nem az én találmányom, de most találónak érzem, ezért kölcsön fogom venni. Az egyik orosz filmes bejegyzéshez írták egy kommentben, hogy kb. olyanok, mint amikor a magyar filmgyártás hozta ki sorra a romantikus komédiákat. Ez a film tényleg olyan – csak az oroszoknak némileg több profizmussal sikerült másolni az amerikai mintát.

A romantikus és a komédia is illik a filmre. Romantikus, hiszen Dasha és Pavel visszatalálnak egymáshoz. A fiú tesz nagy gesztusokat, de igazán az számít, hogy most az olyan dolgai is kiderülnek, amiket eddig nem tett ki az ablakba. A vidéki származása, ahogy máig segíti a szülőfaluját, és több egy bájgúnárnál, aki gondolkodás nélkül szórja a pénzt. A komédiázás mellett megvannak a maguk pillanatai, legyen az egy romantikus tánc vagy éppen egy kényszerből elcsattanó csók.

De azért a komédia a film vezető eleme. Már a szerelmi szálban is vannak ilyen elemek – pl. miért vált el Dasha a férfitól, akivel Pavel után összejött? Mert a férfi részt vesz Elon Musk következő programjában, ami a Mars kolonizálása. Vagyis a férfi megy a Marsra, ahonnan nem tudnak visszajönni. Azon kifejezetten jót mosolyogtam, amikor Pavel meghallja a sztorit, és nehezére esik visszanyelni a nevetését.

De a másik pár: Pavel barátja és a maffiózó barátnőjének kapcsolata is egy nagy komédia. A lány szabadulni akar az apjától, a srác meg menekülne a hitelezői elől. Pavel vidéki rokonsága, és a családra jellemző mániás hazudozás is ez a poénok forrása. Egy ponton már ott tartottam, hogy semmit nem lehet elhinni, amit mondanak. Pavel nagyapja többek között évek óta beadja mindenkinek, hogy vak.

Nem az a komédia, amin bármikor jókat nevetek, de elsőre, nem ismerve a poénokat egynek elmegy. Kicsit erőltetett, de a szereplők szimpatikusak, és az ismerős zsánereket rutinosan használja. Nem akarnak újat létrehozni, csak mosolyogtatni kicsit. Az megvalósul.

Dob a filmen az is, hogy mozgalmas és sok helyszínt használnak. Ezt se hittem volna, hogy egyszer leírom, de sikerül olyannak mutatni Belgrádot, hogy romantikusnak és szépnek hat. A dunai látkép vagy a városnézés során a megmutatott városrészek még tetszettek is.

Volt benne még valami, ami megszólított. Tulajdonképpen gimnáziumi művészettörténet tanulmányaim óta nem fogom fel, a modern művészetbe mi a pláne. Megtanították, az ötlet a lényeg, de egyet értek a film pár szereplőjével: én se látom Duchamp Forrásában a művészeti alkotást. Bár, nekem nem nevetséges, inkább zavarba ejtő az ilyen alkotás.

Agy kikapcsolva, mosoly bekapcsolva. Irány a hotel.

 

Hotel Belgrade – 5/3 a zsánereket használva egy hagyományos, egyszeri szórakoztató romantikus komédia.

Hotel Belgrade Official Trailer 2020 || Comedy Movie - YouTube

DuckTales

3. évad

Családos, kincskereső, titkos szervezetes.

A McDuck család továbbra sem pihen. Még Della is alig várja, hogy további kalandokat éljen át a visszakapott családjával. Adódik is egy remek lehetőség: a család elhatározza, hogy befejezik a híres kalandornő, Isabella Finch munkáját, akinek már nem adatott meg, hogy minden elveszett mitikus tárgyat felkutasson, melyekről a naplójában írt. A család viszont belevág, és olyan titkok nyomába erednek, mint a dzsinn lámpása. Közben aducktales.png világot is meg kell menteni, hiszen egy harci viadalon dől el, hogy kezdetét veheti-e a Ragnarök. Scrooge pedig a Föld visszatérő bajnoka. Miközben új barátokra tesznek szert, mint a Csipet Csapat vagy a repülő medve, Kit, egy új ellenség is feltűnik. A F.O.W.L. szervezete is a mágikus kincseket akarja, de nekik komor terveik vannak vele – a viaskodás közben nem egy családi titokra is fény derül. Kik Webby szülei? Hogy indult Scrooge és Glongold viszálya?

Úgy tűnik, 3 évadot élt meg az újjáélesztett Kacsamesék. A harmadik évadba szépen bele is tudták sűríteni, amiért érdemes volt gyerekkorom kedves meséjét újjáéleszteni.

Az egyik legjobb része az volt, ahogy újraértelmezték a korábbi évadok történéseit. Abban is volt csodalámpás rész is – most van hasonlóság, de nem ugyanaz a kettő. De szépen ki lehetne szedegetni, melyik történeteket mesélték újra. Visszatérő motívumok, de módosítások adtak külön ízt neki. Már teljesen rá is kaptam, hogy miben más és mégis ugyanaz a sorozat.

A Disney nagy univerzum építő, és ezt most itt is bemutatták. Fogták gyerekkorom Disney meséit, és szépen elhelyezték őket ebben a játéktérben. A F.O.W.L. kísérletezik állatok értelmessé tételével – mi lesz a végeredmény? A Csipet Csapat, akik itt ki is szabadulnak a kísérleti laborból, és segítenek a kacsáknak. Amikor egy elveszett szállítmányt keresnek, a repülőgépük tönkremegy, kit bérelnek fel szárnyalni? Kitet, aki a Balu kapitányban Balu segédje volt és azon a félholdon légszörfözött. Most már felnőtt medve és ő vezeti a Vasmadarat. De egy beépített akció során Donald megismeri Daisy-t, beköszön Plútó és még sorolhatnám. Na, még egyet. A végén előkerül a gumibogyó szörp is.

Nem csak a nosztalgiám adja el, kalandos sorozat anélkül is, de ezekkel kiválóan alkalmas arra, hogy a már felnőtt nézők is visszataláljanak a mese világába.

Jól működik, hogy egyszerre átívelő a történet és minden rész külön kaland is egyben. Egyre közelebb kerülnek a F.O.W.L. vezetőihez, miközben vetélkednek a különféle mágikus tárgyakért. Akad kémfilmes betét, sci-fi és tiszta fantasy is, miközben egy kincskeresés mese verziója is. Van kis humor, van kis kaland, és az egész át van itatva a Disney védjegyének is beillő családi értékek hangsúlyozásával.

Nem csak a McDuck klánban olyan fontos szó a család. Az évad gonoszáról is ki fog derülni, hogy családi oka van annak, amit itt művel. Magica is egy családi tragédia miatt vált Scrooge egyik legnagyobb nemezisévé. De még a Beagle bűnözői családban is azt találjuk meg, hogy minden bűn mellett ők család is. Másban ezt talán negatívumként is értékelném, de mivel Disney, és tőlük ez alap, nem zavart.

Grafikában a megszokott formában haladnak tovább. Bár még mindig azt tartom, hogy gyerekkorom meséje vizuálisan jobban tetszett, már erre is teljesen ráállt a szemem és korrektnek látom. Pláne, hogy a szinkron is erős lett. Scrooge David Tennant, remekül. De kit idén még kiemelnék, Fenton, akiből a RoboKacsa lesz. Lin-Manuel Miranda a hangja!

Abszolút szeretem ezt a mese sorozatot, és én sajnálom is, hogy elkaszálták.

 

DuckTales – 5/4,5 humoros, kedves mese, ami a családi értékeket és az egyéni erősségeket emeli ki.

DuckTales 2017 Season 3 Episode 1 "Challenge of the Senior Junior Woodchucks!" (Part 1) - YouTube

Trezor

Titkot feltáró, rejtőző, történelmi.

Beck János a szakmája mestere volt: lakatos, aki az imádott nőt vette feleségül és kislánya született. A háborút követően azonban nem akadt munka, és a férfinak választania kellett. Tisztességesen éhen halnak, vagy a szakmai tudásával a bűn útjára lép. Betört, egy széfet akart kipakolni, de rajtakapták és 20 év börtönre ítélték. Ott trezor.jpgegy őrrel barátkozott össze, sokat olvasott, és hithű kommunista lett. Már 10 éve van bent, amikor egykori lecsukója, Honti felkeresi. Megint ki kellene nyitnia a trezort, és megsemmisíteni Honti aktáját, mielőtt az oroszok bemennek. Cserébe 5 évvel csökkenne a büntetése. Beleegyezik az alkuba. Nem is sejti, az utcákon mi zajlik közben Pesten, 1956-ban. Magára hagyják, és Beck kinyitja a trezort. Bemegy, és ott valami váratlanra bukkan. Van ott egy holttest, és egy élő is. Mire észbe kap, már bevan zárva az idegennel és titkokkal, amelyet sokan mások is akarnak. A játszma egyre többről kezd szólni.

Bergendy Péter nem először rendez történelmi filmet, és mutatja meg, milyen sanyarú volt az élet a háború után és a kommunista időszakban. A Post Mortem nagyon nem tetszett nekem, kaptam is érte. A vizsgát viszont szerettem, és a Trezor is olyan film, amit nyugodtan merek ajánlani másnak is megtekintésre.

A költségvetés itt sem lehetett túl nagy, de ezt sikerült az előnyükre fordítani. A film jelentős része, majdnem az egésze egy zárt térben, egyetlen épületben játszódik. A trezor, ami mögött ott az óvóhely és az irattár. Már eleve van abban valami depresszív, ahogy az ember be lesz zárva oda, a föld alá és a lámpafénybe. Kedvező feszültséget adott már neki maga ez a helyszín, és bele tudtam élni magam a körülményekbe.

Igen, azon megint fenn tudnék akadni, hogy az egyetlen nagyobb kinti kép mennyire elcsépelt kezd lenni a magyar filmekben. Egy retró autóban hajtanak át a vidéken – persze egyedül vannak az úton – és nem is kicsit szürkítve vannak a színek, hogy meglegyen a múlt sötét hangulata. Legutóbb a Kalandban láttam ugyanazt, csak akkor nem a vigasztalan táj, hanem a Parlament volt a retró kocsi mögé vágva.

A történet azonban tudott kárpótolni. Tetszett, ahogy ők be vannak oda zárva, és próbálnak egymásban megbízni. Ahogy Beck próbálja eldönteni, hogy kinek higgyen. A rendszernek és a híreknek, a rendőrnek, aki ide hozta, vagy annak a fiatalembernek, akivel össze van zárva és aki egy egészen más történetet mesél el neki. Mindössze élőszóval, történetekből megfesti a kommunista rendszer rémtetteit, és 1956-ot. Nem kellettek flashback jelenetek, csupán a két férfi történetéből ott van egy korszak érzékletes rajza.

Amihez hozzájön a film tényleges cselekménye, egy izgalmas bezárt szoba játszma. Nekik el kellene szökni, a katonák és Honti be akarnak jutni. Az idegek harca is ez, és mindkét fél próbálkozik nyerni. Nem húzzák túl, el van találva, hogy annyi játékidőt adtak az eseményeknek, amit értelmesen meg tudtak tölteni.

A megoldást is nagyon tudtam díjazni. Emberi, szerethető, keserédes, de inkább pozitív, mint szomorú. Ez nem az a rendszer, amikor minden jó ember nyerhet, de amit ki lehetett ebből a szituációból hozni, azt megtették. A végére pedig mindenki megkapja, ami járt neki, ha egyeseknek erre igencsak sokat is kellett várni.

Amit hiányolnék külcsínből, a színészek szépen hozzák. Jó a casting.

Ez határozottan olyan film, amit hajlandó vagyok újranézni is.

 

Trezor – 5/4 elegáns köntösben, egy kisebb történetből kibont egy nagyobb történelmi traumát. Bírtam.

Trezor – Trailer - YouTube

Servant

2. évad

Szektás, misztikus, gyerekes, fogságba ejtő.

Leanne elment, ugyanakkor Jericho is semmivé lett. Újfent egy játékbaba van csak a bölcsőben. Sean és Julian képtelenek elmondani Dorothynak, hogy a fia régen halott, és ez a baba volt az, amelyet hónapokig élőnek hitt. De már Dorothy nem látja élőnek a játékot, és azt a két férfi maga sem érti, amíg Leanne itt volt, kinek a gyereke volt velük. Meghagyják a nőt abban a hitben, hogy a szekta vitte el a kisfiút is. Julian még nyerészkedne is a testvéreservant.jpeg nyomorán, és megszervez egy zsarolást. Az újságíró Dorothy azonban jó a szakmájában, és valóban Leanne nyomára bukkan. Vissza akarja hozni, és érte visszakérni a gyermekét. Sean és Julian pedig mennek utána, miközben a saját nyomoruk egyre nő. Sean már nem csak ízlelni, érezni sem tud. Julian a drogokhoz menekül. Leanne pedig nem ad egyenes választ.

Amikor nem tudom eldönteni, valami jól sikerült vagy sem. Egy sorozattól azt várom, hogy fejlődjön. Tartsa meg azt, amiért elkezdtem nézni, ami önmagává teszi. Ugyanakkor változzon is, mert unalmas lenne ugyanazt nézni évekig.

A Servant megtartotta a szereplőit és a rejtélyt. Továbbra is homályban vagyunk tartva, és nem lehet érteni, mi is történik a szereplőkkel. Mágia, vagy van racionális magyarázat? Vagy a vallásban kellene a választ keresni? Sean rátalál a Bibliában a saját tünetei magyarázatára – pont azt produkálja, amit egy leprás. Idén kapott egy kifejezetten gusztustalan jelenetet, amiben megmutatták, mennyire nem érzékel már a bőre. Leanne múltja pedig egy vallási szektához vezeti el őket, akiknek már többet megtudnak a tevékenységéről, de még mindig nem eleget. Sok a megválaszolatlan kérdés. Ez nézeti is, már tudni akarom a magyarázatot, de annyira keveset kapunk, hogy az már frusztrál is.

Teljes váltás volt azonban a történetben. Az évad első felében nyomoztak Leanne után, miközben igyekeztek nem megtörni a mesevilágot, amit Dorothy köré építettek. Valahol már röhejes is, mennyire vigyáznak, hogy ne emlékezhessen, mi történt igazából a fiával. Most adnak rá egy magyarázatot, miért kell így tenni, de akkor is beteg, ahogy átverik. Ez a fele a sorozatnak volt az unalmasabb, mintha csak késleltetés lett volna.

Addig, hogy rátalálnak a lányra. Hogy Dorothy drasztikus eszközökhöz nyúl, hogy visszakapja a gyerekét. Leanne is játszmába kezd, a megjelenő bácsikája is. Itt már sokkal több a feszültség, és várni lehet, mikor robbannak a szereplők. A végjátékra el is jutunk a harcig, de sajnos válaszokat ott sem adnak.

Kicsit olyan érzésem is volt, hogy a végére visszajutunk oda, ahol már jártunk. Akkor meg mi értelme volt az egésznek?

Nem éreztem úgy, hogy a szereplők fejlődtek volna. Dorothy megmutatta a vérszomjasabb felét, de amikor áttörés lehetett volna, amikor már majdnem emlékezett, visszakoztak. Sean továbbra is a viszonylag jó ember, aki még a leginkább szimpatikusabb a sorozatban. Julian viszont egyre süllyed – a káros szenvedélyei, ahogy átveri a hozzá legközelebb állókat is. A Leanne-nel közös szálán is csak szörnyülködni tudtam. Bizonyos tekintetben ő még inkább el van veszve, mint a nővére. Grint jól adja a szerencsétlen drogost, olyankor a leghitelesebb, amikor Julian valósággal összeomlik.

A tér továbbra is zárt, be vagyunk zárva a házba. Ez még mindig feszültséggel teli, és jó játszótere a sorozatnak. A főzésből visszavettek, de még az is ott van látványelemként.

A harmadik évad be van rendelve – remélem, pár választ is szervíroznak majd.

 

Servant – 5/3,5 a rejtély még mozgatja az agyam, de nagy időhúzás az évad és alig kaptam válaszokat.

Servant — Season 2 Official Trailer | Apple TV+ - YouTube

SpoilerZóna

Néma csönd

A magányos Timo az egyetemen tanult, és egyetlen barátra sikerült csak szert tennie. A ház, ahol lakott, ott volt egy f3_112.jpggondnok, aki szóba állt vele és kedves volt vele. Bár Timo nem nagyon tudott mit kezdeni a férfi hobbijával: szerette a medencénél fürdő kislányokat nézni az udvaron, és gyerekpornót is mutatott Timónak.

Az egyik kislányt el is kapta, és Timót kérte fel sofőrnek. A határban erőszakolta meg a kislányt, majd próbált bocsánatot kérni, de a gyerek küzdött. Erre Peer egy kővel verte be a kislány fejét. Timo csak nézte döbbenten. Segített eltüntetni a nyomokat, a kislány testét egy közeli tóba dobták. De Timo nem bírt maradni – elköltözött, új életet kezdett.f1_116.jpg

Hosszú évekkel később a kétgyerekes családapa életét egy híradó kavarja fel. Ugyanott, ugyanúgy egy kislány tűnt el. A feleségének azt hazudva, hogy munkaügyben kell utaznia, visszatér és felveszi a kapcsolatot Peerrel is, aki úgy tesz, mintha nem is teltek volna el évek. Barátkozna vele, de Timo bűntudata túl nagy. A meggyilkolt kislány anyját is felkeresi, majd öngyilkos lesz.

Az édesanya szól róla a rendőröknek, és a házába kiszállva rá tudnak verni mindent. Az ő nyomai voltak a kidobott fülhallgatón. A gépén vannak terhelő fotók. Mivel öngyilkos f2_117.jpglett, védekezni sem tud már. Ráverik a mostani esetet is.

Az egyik nyomozó, a felesége halálát gyászoló Davidnek nem áll össze a történet. Ő a fejhallgató elhelyezéséből, amit az egyetlen tanú mondott, kirakja, hogy két tettes volt. Még azt is kisakkozza, miért kellett megint ölni. A tettestárs akarta Timót visszacsalni az életébe. Kéri, folytassák a nyomozást – még egy tettes van. De nem hallgatnak rá, le akarják zárni az ügyet. Peer mindent megúszik, megint – noha mindkétszer ő ölt.

Kanári

Karanténba zárt, futáros, illegális üzletes.

A Covid halálos járvánnyá vált, a legújabb mutáció két nap alatt végez azzal, aki elkapta. Az emberek szigorú karanténban kell, hogy éljenek. A személyes interakció megszűnt, a kormány szigorúan lecsap azokra, akik nem tartják be a szabályokat. Az immunisok az egyetlenek, akik szabadon mozoghatnak. Sárga karszalagot kapnak, és kanari.jpgsokan futárként tevékenykednek. Nico is – az egykori jogi asszisztens most biciklivel és motorral szeli a várost, csomagokat szállít és gyűjt. Szerelmes lett, de Sara nem immunis, a nagyanyjával él karanténban. Nico arra tesz félre, hogy elmehessenek innen. Sara házában azonban fellobban a járvány, és Nico a törvényt megkerülve, akár illegálisan is kész kimenteni onnan a szerelmét. Akaratán kívül keveredik bele a hamis karláncok bizniszébe.

Egy újabb Covid film. Ez azonban már messzebb elmegy, és egy disztópiát mutat nekünk, ahol az emberiség már tulajdonképpen vesztett. Mindenki karanténban, minden bukásra ítélve. Az eredeti Blade Runner jutott róla eszembe – igen, mert volt egy posztapokaliptikus disztópia ezzel a címmel, aminek azért vették meg a jogait, mert megtetszett a cím, és ezt adták a Szárnyas fejvadásznak, aminek egy Dick-regény volt az alapja.

De, amire ki akarok lyukadni, hogy egyelőre ez nagyon el van távolodva a valóságtól. Bármilyen más vírus is lehetne, csak jobban eladható lenne attól, hogy Covid film lett? Valamiért nem hiszem.

A világon különben is lett volna még mit javítani. Egy csomó minden lyukas és logikátlan. Ha mindenki karanténba van zárva, mégis, hogyan keresnek pénzt? Hogyan működik a gazdaság? Mert Nico napi szinten vagy 100 csomagot leszállít, de honnan, ha minden zárva van? William rendszeresen kilóg, hogy a szeretőjével legyen. Se a lány, se ő nem immunis – mégis mer szexuális kapcsolatot fenntartani vele? Ha még kimenni sem lenne szabad a házból?

Vagyis, ez egy olyan film, amin ki kell kapcsolni az agyunkat, és csak nézni, mert nincs úgy kitalálva, hogy hihető legyen.

Eléggé zavartak az olyan részek is, amivel a célközönség korosztályát igyekeztek lejjebb vinni. A fontosabb szereplők fele tinisztárnak mondható. Sofia Carson Disney berkekből érkezett, KJ Apa a Riverdale állandó stábtagja. (A poszterre is őket tették ki különben, mint a karantén miatt az egymás kezét sem megfogható szerelmes pár.) De vissza az eredeti gondolatmenethez – ahhoz képest, hogy thrilleres járványfilm, meglepően sok olyan jelenetet beletettek, amin Apa póló nélkül vonul. Átöltözik, zuhanyozik stb. Ez annyira tini filmes egy sci-fi, thriller vonalon haladó történetben. (A pasiknak meg van egy tangában vonuló Alexandra Daddario benne.)

Az egyéb színészei neve jobban eladható, de elég gagyi karaktereket kaptak. Demi Moore a lányát féltő karkötő hamisító, akinek igencsak érdekes a viszonya a férjével, akit a szakállasan Mikulásnak kinéző Bradley Whitford játszik. Peter Stormare karaktere még rosszabb: ő az egykori szemetes, akinek meghaltak a felettesei a járványba, és most istenkomplexus járványügyi fejes lett belőle.

Annyira különben nem utáltam a filmet, mint a kritikusok nagyja. Ritka rossz értékeléseket és pontokat kapott ez a film. Összecsapott, tény. Fura a sci-fibe oltott tinifilm is. A karakterek is rémesek. De annyira abszurd is, hogy szerintem az már valahol vicces is.

Kétszer tuti nem nézi meg senki, de egyszer még nem halálos.

 

Kanári – 5/3 érdekes szereposztással túltolt disztópia – se igazán akció, se románc. Konyhai vegyes.

SONGBIRD Trailer (2021) - YouTube

Pacific Rim: The Black

1. évad

Testvéres, szörnyes, harcos, posztapokaliptikus.

A világ veszélyes hely lett, az emberiség esélyei egyre csökkentek. A Kaiju ellen egyre nehezebb lett harcolni, és a Jaegers technika kifejlesztése sem hozta el a várt sikert. A Travis házaspár Jaegers pilóta volt, akiknek a fia szintén pilótának tanult. A város azonban el fog esni, a szülők is tudták. Egy csapat gyereket, köztük a sajátjaikat is, kimentették, biztonságba helyezték és elindultak segítségért. Taylor és Hayley megígérték, hogy várják őket és vigyáznak egymásra. Évek telnek el, Taylor már feladta a reményt, a húga még nem. El akart indulni, megkeresni a szüleiket. Egy titkos laborban egy Jaegers robotra bukkant, de a zaj egy Kaiju szörnyet is ide vonzott. Taylor és Hayley elfoglalták a pilóták helyét, megmenekültek, de mindenki mást elvesztettek. Nem maradt más választásuk, mint a robottal nekivágni a sivatagnak, és remélni, hogy megtalálják a sereget vagy más embereket. Azonban a Black nem csak a szörnyeket rejti, hanem embertelenné lett embereket is.pacific_rim.jpg

A Tűzgyűrű sem egy olyan produkció, amit nagyon be kellene mutatnom, Van egy olyan tippem, aki belekezd ebbe a sorozatba, legalább az egyik filmet látta a kettő közül. Ha nincs is olyan franchise mögötte, mint a Jurassic World mögött, azért hasonló a kettő animáció koncepciója.

Itt is a filmek világát használják, csak csavarnak annyit rajta, hogy más szereplőket mozgatnak és a helyszínek is újak, miközben kevés elem visszaköszön az eredeti filmekből. Ebben különben kevesebb, mint a dinók esetében.

Ha valakinek mégsem lenne ismerős a koncepció, kb. úgy kell elképzelni, mintha egy posztapokaliptikus világban Godzilla és a Transformerek háborúznának. A Kaiju a szörnyek neve, akik a tengerből bukkantak fel és nekiestek az emberiségnek. Hatalmasak, győzhetetlenek. Az emberek válasza hatalmas robotok építése volt, melyeket 2 pilóta irányít. Ők a Jaegerek. Alapvetően akció, ami a küzdelemre összpontosít.

A The Black azonban tini hősüket mozgat, és több keretet ad az eseményeknek. A sivatag, The Black nagyon hajaz a vadnyugatra. Bandák háborúznak egymással, és üzletelnek mindenféle dolgokkal. Into the Badlands kicsiben, ha már hasonlítgatok. A két kamasz itt nem várt segítőkre és ellenségekre is bukkan, miközben a robot miatt belecsöppennek a hatalmi harcokba. Mindenki a robotot akarja, ami a sivatag urává tehetne egy-egy csoportot.

Nem is nevezném ezt gyerekeknek való sorozatnak, annak ellenére sem, hogy a két főszereplő kamasz. Egy kemény világban élnek, ahol mindennapos a halál, és bizony elég kegyetlen jelenetek is belekerültek. Végre van egy új barát, egy komikus figura, aki ért a gépekhez, tud nekik ezt-azt tanítani, és megmosolyogtatja őket is, a nézőket is. Mi történik vele? A volt főnöke távvezérléssel szétrobbantja a fejét. Ebből tudjátok képzelni, milyen stílusú a sorozat.

Pár részben alapozza a sorozat a Black viszonyait, a hatalmi harcokat és behoz egy új szálat, ami a mesesorozat sajátja. Kísérleteket, aminek… nem lövöm le ezt a poént. Legyen elég annyi, hogy a végére ezen a vonalon indulunk valami újba, és meg is van alapozva a második évad egyik fő kérdése. A második évadon már dolgoznak, szóval nem kell megijedni, hogy ennyire nyitott a vége. Folytatják.

Grafikában korrekt a sorozat. A szörnyek és a robotok jól mutatnak, és animálni sok mindent meg lehet, amit a filmekbe így nem tudtak betenni. Az emberek furábbak, de megszokható.

Bár a kamasz vonalnak nem sok értelme, érdekel, mire lyukadnak ki. Folyt.köv.

 

Pacific Rim: The Black – 5/3,5 nagyon egy történet bevezetése. Alapozza a konfliktusokat, szereplőket. Látványra ok.

Pacific Rim: The Black | Official Trailer #1 | Netflix - YouTube

süti beállítások módosítása