Családi, rejtélyes, mágikus kulcsos, ármányos.
A Locke családot súlyos trauma érte. A tanácsadóként dolgozó Rendell egyik diákja betört hozzájuk, valamilyen kulcsokat keresett, és végzett a férfival. Nem sokon múlt, hogy többen oda ne vesszenek, és mindenkinek bűntudata van. Nina abban látja a megoldást, ha a gyerekekkel visszaköltözik a férje gyerekkori otthonába, a Locke-házba vidéken. Egyik gyerek se örül a változásnak, de a házban nem várt meglepetés vár rájuk. A legkisebb, Bode kulcsokra kezd rábukkanni. Ezekkel mágikus dolgokat tehetnek: belenézhetnek a saját tudatukba, szellemként kiszállhatnak a testükből, irányíthatnak másokat. Ám a házban egy gonosz erő is megbújik, aki már eddig is sokat ártott, és még többet akar a hatalomért. A három Locke össze kell fogjon, ha életben és egészben akarnak maradni – közben pedig felfedezhetik azt is, mi rejlik az apjuk múltjában.
A Locke & Key képregények tették fel a horror listára Joe Hill nevét. Már magyarul is olvasható a teljes sorozat, és ez az, amiből a Netflix aztán berendelte a sorozatot. A képregényeket nagyon szerettem, így a sorozatot is húztam-vontam, tartottam tőle, hogy nem tudja azt az élményt hozni, amit a képregények.
Most pedig azon töröm a fejem, mennyire bánt, amennyiben hozzányúltak a történethez. Hiszen elég nagy változtatások vannak a cselekményben, főleg a sorozat végére. Alapvetően én nem ragaszkodom ahhoz, hogy betűre ugyanazt csinálják meg, ami az eredetiben volt. Itt érteni is, hogy ezzel hogyan lehet átkötni egy következő évadra az eseményeket. Csak éppen az eredeti verziót nagyon szerettem, így nehezebben barátkozom azzal, ahogy itt elköszöntek tőlünk. (Itt sokkal reménytelenebbnek érzem a srácok harcát Dodge ellen – de most komolyan, nála van két olyan kulcs is, amivel tulajdonképpen bárkit és bármit átverhet? Annyira kevés esélyt adnak a Locke gyerekeknek…) Talán az is bennem van, hogy ezzel a verzióval lehetetlenné teszik azt a befejezést, ami az eredetiben volt. Abban meg nem nagyon bízom, hogy maguktól lesz olyan ötlete a készítőknek, mint Hillnek a képregényben. Láttuk már, mi történt a Trónok harcával is, amikor kifogytak a Martin alapanyagból…
Igaz, ha megfeledkezem az előzetes tudásomról, akkor sorozatként korrekt, amit láttam. Gondosan felépítik a gyerekek és a rokonok, barátok karaktereit. Ugyan a Locke srácok vannak a középpontban, de mellettük másnak is jut hely. Megragadták az anya problémáját az alkohollal és ahogy próbálja felfogni, mire képes körötte a ház, noha a mágia nem engedi, hogy a felnőttek emlékezzenek. Izgalmasnak találom Rendell öccsének, Duncannek a történetét is: vajon lesz még valami azzal kapcsolatban, amit vele tettek a múltban? Mert azért nagyon durva, amit vele is megcsináltak. (Van, aki rosszabbul járt azért. Duncan funkcionál, de akit mondjuk a saját fejébe zártak…)
Kamasz problémák is vannak a mágikusak mellett. Nem simán egy horror – fantasy sorozat, a felnőtté válás, felelősség, iskolai kérdések is sorra jönnek be.
Igaz, emlékezni a mitikus szálakra fogunk. Netflix, így gondolom senkit nem lep meg, hogy remekül néz ki a végeredmény. Kiemelt projekt volt, és ez látszik is a kivitelezésen. Az a fajta popcorn horror, ami nem rémiszt halálra, de hangulatos és jó nézni.
Nem spóroltak a színészeken sem. Nem sztárokkal tömték tele, de feltörekvő kamasz- és gyerekszínészekkel, de a felnőttek között akad moziból ismerős is.
Már a harmadik évad is be van rendelve, vagyis megyünk még a Kulcsos házba a Netflixszel.
Locke & Key – 5/4 látványos, izgalmas – csak attól nem tudok szabadulni, hogy az eredeti miben más.