Minden napra egy film

Minden napra egy film

A Halloween véget ér

2023. február 16. - BBerni86

Már aludtam rá egyet, de most sem igazán tudom, mit szóljak a filmhez. A középső résznél jobb volt, itt már legalább a városi legendát és a halhatatlanságot visszafogták, de még így is vannak benne olyan elemek, amelyek miatt fogom a fejem.

Belenéztem a kritikákba is, de az sem segített. Jól lehúzták – lehet, hogy mivel nekem a 2. volt a mélypont, ez emészthetőbb volt? Az biztos, hogy nem áll szándékomban még egyszer végignézni ezt vagy a korábbi Halloween filmeket sem.halloweenends.jpg

Mert mi van most? Eltelt pár év, Laurie és Allison játsszák a boldog családot, és igyekeznek normálisak lenni. A környék azonban továbbra is nyugtalan, és Michael afféle mumusként él az emberek emlékezetében. Ha valami történik, mint a baleset, amiben egy kisgyerek meghalt, a szerencsétlen gyerekvigyázót kiáltják ki újabb szörnynek, és Corey is ugyanazt az elbánást kapja, mint Michael. Laurie adna neki esélyt, még az unokájával is összeismerteti, és a fiatalok között elindul valami. De a város nem hagy neki kis nyugalmat sem, megőrjítik, és pont akkor tér vissza Michael is. Akiben Corey megismer valamit, magából. Amit vele tettek.

Ennél többet nem akarok a cselekményről elmesélni. Lehet nézni beteg szerelmesfilmnek, megőrülés történetnek, sima slasher mozinak is. Egyiknek sem kiváló, de elmegy. De ahogy írtam, van benne nem egy problémás rész. Michael ledarálása… inkább nem is mondok semmit. Nyomorultak nehezebb megölni, mint Raszputyint. Már mit is csináltak vele? Szerintem lelőtték, felrobbantották, leszúrták – most le is darálták.

A korhatár azonban nem szabadult el. A legdurvább nem is tudnám megmondani, mi volt. Legrosszabbul Laurie nézett ki csupa vér torokkal, de pl. Michael ledarálása sem lett véres és naturalista jelenet. Valahogy kiérezni belőle, hogy ez slasher és nem tudtam komolyan venni.

Különben ezt most kevésbé éreztem Michael filmjének. Corey sokkal hangsúlyosabb szerepet kapott, ha Michael azért a végére be is mutatja, hogy miért ő viseli azt a maszkot, és mire képes, amikor rajta van és kés is akad a közelben. Azt különben ki tudja elhinni, hogy a nagydarab, pszichésen sérült férfit, aki kézzel kitöri nagyon lazán egy másik ember nyakát, a nagyon megöregedett nővére le tudja nyomni? Még akkor is, ha Jamie Lee Curtis játssza.

Akit lehetett, hoztak vissza. Ezzel lett olyan szereplő is, aki teljesen feleslegesen teng-leng a filmben. Will Patton azzal a pár mondattal… már szinte vicc. Rohan Campbell az új szerzemény, mint Corey. Ami megmaradt belőle, inkább a szkript érdeme. Amikor Allison is kiakad és kész lenni lázadni, menekülni vagy balhézni, képletesen felgyújtani a várost? Ahogy Corey rávágja neki, hogy nála a gyufa. Az fog eszembe jutni, ha visszagondolok a filmre és erre a karakterre. Hatásvadász, az erőltetett voltát is érzem, de mit várok egy olyan filmtől, amiben a gyilkost le kell darálni, hogy biztosan ne jöjjön vissza még egy ünnepet vérbe fullasztani?

Simán megírtam mellette a céges leveleket is, vagyis háttérfilmnek nekem megtette. Nem szerettem, de nem is utáltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4718050382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kútmester 2023.02.16. 22:22:13

"A Halloween véget ér." Szerintem nem.
süti beállítások módosítása