Amikor először hallottam, hogy lesz folytatása a filmnek, nem értettem. Regény-adaptáció volt, és tudtommal Bell nem írt neki folytatást. Maga a történet is annyira kerek lett, hogy nem értettem, minek és hogyan legyen folytatás. Új regény nincs, a film viszont elkészült.
Rövid legyek? Feleslegesen.
De bővebben. Idiótán nyitják újra a szálakat. Eltelt némi idő, Emily kijött a börtönből. Szinte azonnal eljegyzi egy dúsgazdag olasz és Stephanie lesz felkérve, hogy a koszorúslánya legyen. Mivel a nő könyve és az élete éppen
megrekedt, el is fogadja. Nagyon megdobja a nézettségét, hogy újra képbe került Emily. Végig azt várják, hogy mikor és hogyan akar bosszút állni Stephanie-n. Helyette Sean-t (az ex-férj), majd az esküvő után Dantét (a vőlegény/férj) gyilkolják meg és Stephanie a gyanúsított. Aztán jön az általános kavarodás és további családi titkok, amelyek miatt a szereplők trükköznek, menekülnek, igyekeznek leleplezni a valódi bűnösöket.
Paul Feig-film, ami némileg magyarázza, miért ilyen a stílusa. Nem komédia, nem is krimi, vegyíti az elemeket és igazán egyik sem. Néha el vannak találva az ilyen vegyes filmek, de most nem nagyon működik a recept. Kicsit olyan lett, mintha mindkét zsánernek a paródiáját kapnánk az agyament megoldásokkal.
Ott van az is, hogy a humora nagyon messze van tőlem. Sűrűn vannak benne olyan poénok, amelyek sokkal inkább bosszantók vagy kiakasztók, mint viccesek. Charity, amilyen kapcsolatot akar a nővérével, tipikusan ilyen példa. Értem, miért és hogyan rímel az első filmre, de ez már ott sem volt vicces - és nem véletlenül volt Steph nagy titka, amiről beszélni is ciki volt. Itt meg viccelnek vele? De mondhatnám Sean gyötrődését is, vagy a fürdőszobai jelenetét. Nem vicces, bár érzem, hogy komikusnak szánták. Helyette szánalmas.
Most nem sikerült azt a tabudöntést, meglepetést sem beletenni, mint az első történetbe. Az merész volt, ez meg gyenge próbálkozás valami hasonlóra. Az, hogy a kemény maffiózó valójában az ősellenségével kavar titokban, messze nem az a szint, mint amikor a hősnő évek óta tiltott viszonyt tart fenn a féltestvérével.
Az egyetlen, ami egyszer hangulatában elérte az első és az alaptörténet szintjét, amikor a két nő őszintén beszél egymással és egyszerre csipkelődnek meg segítenek is egymásnak. Abban megvolt az a fajta 'piszkállak, de azért szeretlek' felállás, ami jól működött ebben a filmben vagy az előzőben.
A történetet nem is akarom tovább ragozni, egyszerűen nyomába se ér a korábbiaknak. Nem csak utaság lett, de több pontom kiszámítható is. Az egyik heppem, pláne, ha szinkronosan nézek filmet, a hang. Az sokat elárul. Itt lesz testvéres személycsere, de még csak arra sem vették a fáradtságot, hogy elrejtsék ennek a tényét. Ugyan már, hogyan változna meg valakinek a hangja egy éjjel alatt? És senki észre se vette? Az eredetiben nem tudom, hogyan oldották meg, a szinkronnak ez nem is kis hibája.
Igazság szerint nem bírom a szereplőket sem. Az antihős-féle és a balek, amit megenged a film. Bajban lennék, ha csak egy olyan karaktert kellene mutatnom benne, akivel szimpatizáltam.
A szereposztás különben sztárszereposztás. Visszahozták a korábbi színészeket, még Goldig is beugrott egy kicsit, noha azt hittem, neki itt nem lesz lap osztva, annyira túllépett rajta a cselekmény. Kendrick teljesen olyan, mint amit tőle megszoktam. A jelmezes különben rémesen öltöztette. Értem én, hogy növelni akarják Steph anyuka és Emily dögös külseje közti különbséget, de azért nem kellett volna slampossá tenni a színésznőt. Pláne, hogy Blakely azért nem tagadhatja le sem a korát, sem a terhességeit. A legtöbbször különben odafigyeléssel öltöztetik, hogy jól nézzen ki. Egy kivételt találtam. A film végén, a római jelenetben ráadott ruha, aminek a szoknyája inkább háló, mint szoknya. Az roppant elönytelen volt. Pedig ebben a sztoriban az is fontos, hogy Emily mit és hogyan visel.
Mellékszerepelni, új rokonoknak ismert színésznők sora jött. Allison Janney egyszerűen jó a hasonló karakterekben, emlékezetesebb is, mint Perkins szétesett anyája. A meglepetés meg a maffiózó, alias Michele Morrone. Abban is van egy poén, hogy ebben ő a titkos maffiózó. A Netflix sikeres botrányfilmjében nyíltan és macsón volt maffiózó, most mintha annak a szerepének paródiáját adná elő.
Talán ez is lesz a végszavam. Nem tudtam komolyan venni. Nem az, mégis olyan, mint egy komédia. Közepes is a film megítélése, nem véletlenül. Ez egy felesleges folytatás és pont.

írhatnám, Cruise Az utolsó szamuráj című filmje után vagyunk. A szamurájokat felszámolták, a kardhasználatot betiltották. Változatos, kivel mi lett, a szereplők révén látunk pár variánst. Akik más munkában helyezkedtek el. Akik beálltak a kormány seregébe. A lázadók, börtönbe kerültek. A küszködők, akik majd éhen halnak, hogy megőrizzék, akik voltak. Nem ez a fő profil, de a sorozat azt is szépen lefedi, mit tett társadalmilag az, hogy a szamurájokat felszámolták. A kereskedők erősödtek, a harcosok kasztja pedig megszűnt.
Hannibal Lecter miatt teljesen más bűntényekre gondoltam. Ahogy nézni kezdtem ezt a műsort, az járt a fejemben, hogy nem eltévedtek? Párokat lelövő gyilkos? A Zodiákus. De ő bizony amerikai volt. Annyira arra emlékeztetett a történet, hogy kissé meg is akadtam, valami eredetibbet vártam. De itt annyi a különbség, hogy a firenzei rém csonkít is. Meg nem levelezget a rendőrséggel. Bizonyos időközönként lelő az autójukban szerelmeskedő párokat, a nőket pedig megcsonkítja. Csodálom is, hogy ilyen sorozatgyilkos volt szabadlábon, rettegtek tőle, és voltak, akik mégis a kocsijukban tartottak pásztorórát, nem hogy inkább hotelbe mentek volna.
mórokat. Meg a zsidókat is, jegyzem meg, velük meg visszalökték az országot a középkorba, úgy elveszítették az iparosokat és a pénzembereket. De nem történelmet akarok magyarázni - csak azt akarom felvillantani, hogy nagy formátumú családból származott. Johanna pedig az örökös volt.
ellenségek és barátok egyszerre felállás, amivel meghirdették az évadot, már asszonyok szövetsége. Ha Olympián múlik, Julian is be fog kerülni a körbe. Már egyre több mindenbe bevonja, és nem rossz szándékú ő, egyszerűen csak az apja kedvére manipulálja és kihasználja. Ez a rész különben abban volt kórházi sorozatos, hogy a bírósági eset lett a magánéletükre is a válasz. Alfie apja kijött a rehabról, megismerné a fiát. Olympia pedig az anyjával viaskodik, aki másodszor is férjhez ment, és a férfi bajba került. Olympia különben sem volt odáig érte, most meg pláne nem. Az ügy kulcsa, ami különben a magánéleti gondjaiké is, az empátia és a másik meghallgatása. Meg kell próbálni feladni, hogy a maguk makacs, berögzült elképzelését vigyék tovább mindenáron. Mondanom se kell, az ügyvédbojtárok megint csak feleslegesen tengenek-lengenek. Most komolyan: Sarah nagy dilemmája, elmondja-e, hogy Senior kémkedni küldte Julianhez? Tiszta felesleges és érdektelen az egész vonaluk.
módjukban mit csináljanak. Avagy, most mindenki Norma nyomában van. A kis részletek meg lassan kirajzolják, hogy Norma igazából Agnes és milyen hazugság van évtizedekkel korábban. Látványos, színes, guilty pleasure, de annyira buta történettel, hogy az fájdalmas. Az esküvő és az a szarvasbikás férfi hagyomány? Annál már csak az rosszabb, hogy van egy új szereplőnk, aki nőgyógyász és ügyvéd egyszerre. Nem mellesleg Maxine következő lehetséges szerelme, ha jól tippelek. Vagyis, profin meg van csinálva a sorozat, még olyan képi játékokkal is, amikor Maxine és a John Stamos játszotta doki - ügyvéd telefonáltak és a nőt belevágták az éppen nőgyógyásznál levő nőbe. Nem tudom jól leírni, de a két képet szépen összeillesztették. Ilyesmi sok akad, csak annyira buta a sztori...
A táncos műsor végén a vezető táncosnő meztelenül áll majd a rászegeződő fényben. Lehet sejteni, a prűd korban mennyien állnak sorba a szerepért. Mondjuk, bizonyos rétegből lenne jelentkező, de a tulaj annál válogatósabb. Celeste van a másik szálon, aki gyerekként elvesztette a szüleit (anyja szülésbe halt bele, az apját megölték) és a gyerekeket eladták. Ő egy cirkuszoshoz került, most táncosnőként él azzal a céllal, hogy megtalálja a testvéreit. A magánnyomozója vissza akar vonulni, de előtte megkéri rendőr unokaöccsét, hogy vegye át a nyomozást. Némi tőke kell az utazáshoz, Celeste így lesz a show sztárja, abból fizet. Röhejes különben, hogy amit az öreg évekig nem tudott megtenni, a férfi napok alatt megcsinál. Már sorolja is, hol a két testvér. Így bővül majd a kör: egy gazdag család kisebb fia, tervező zseni, aki megreformálná az utóipart. Csak éppen most kiderül, hogy az anyja hogyan vett egy gyereket, hogy ne bukjon le a férje előtt, hogy egy fekete szolgálóval volt viszonya. A húgot pedig házasság ígéretével csalták csapdába, és adták el egy bordélyba. Amint tudott, megszökött, de súlyos beteg. Celeste ápolja majd és igyekszik talpra állítani. A történet mindig hoz valami szappanoperás kanyart, amivel mehet tovább. Pl. mivel zsarolja az elsőszülött az öccsét, hogy az menjen el helyette Ázsiába, míg ő beülne a gyárvezető székbe. Vagy, Celeste őrült rajongója, aki elég morbid ajándékokat küld a show után. El lehet nézni, van cselekmény és fordulat, több zsáner is. Krimi, családtörténet, románc, még valamilyen szinten történelem és a társadalmi viszonyok, leszűrése is. Csak éppen, egyes dolgok olyan buták benne. Egy műsor után már Celeste ekkora sztár? Meg lehet, nagyon mai szemmel nézem, de mi olyan nagy abban, hogy a tánc végén pár másodpercre meztelenül áll a színpadon? Ami előtte van, a táncos elemek, a modern technika alkalmazása a színpadon, a jelmezek és az egész hangulat. Az sokkal izgalmasabb és jobban néz ki, mint hogy a legvégén Celeste kibontja a ruháját és áll ott 3-4 másodpercet meztelenül. És kb. olyan rajongást kelt vele, mintha Nobel-díjat kapott volna vagy ő lenne az Operaház új prímája. Különben sokkal látványosabb és nézhetőbb, mint a Francia história, ha a másik francia nézett sorozatomhoz mérem. Több helyszín, változatos jellemek, több szereplő. Vannak ezzel is bajaim, a butaságnak érzett elemek, de ez jobban érdekel, hova szalad majd ki. Hogy a románcot is emlegessem, tippelünk, hogy a rendőr mikor kezd majd el udvarolni Celeste-nek?
Az is gyanús, hogy a regényért sem voltam éppen oda. Ruth Ware könyvei nekem az a szint, amit kikapcsolódásként elolvasok, de nem marad tartós élmény. Egynek elmegy, az igazi meglepetés vagy zsánerbeli bravúr nem szokott benne lenni.
fogalmam sincs, annak mennyire felelnek meg. De a mesében működnek, még dallamtapadásom is lett és a démon zenekar utolsó dalát fél nap dúdolgattam. Hála égnek nem a szódás dalt, az azért nincs azon a szinten, mint a többi. A zenéről különben sokat elmond az is, hogy az albumról 4 slágerlistás dal is kikerült az USA-ban. Ha jól rémlik, azt olvastam, ez valamiféle rekord is.