A Tracker (s03e07) rendhagyó nyomozást kapott a hétre. Egy apa kereste eltűnt lányát, hősünk megsajnálta és segített neki. Tipikusan minden benne, ami ezt a sorozatot jellemzi. A főszereplő jó szíve, a gyors megoldások és a segítók villámgyors tudása. Semmi kiemelkedő, egy tucatrész, ha úgy tetszik.
Hasonlót tudok mondani a Landman (s02e05) kapcsán is. A beköltöző nagyapa keresi a helyét, Garcia karaktere még egy kicsit beljebb kerül és az a szerencsétlen fiú nősülni készül. Csodálom is, hogy senki nem jegyezte meg, hogy a menyasszony milyen gyorsan kész hozzámenni a megözvegyülése után. Mondjuk, ebben a sorozatban nehéz az időt felmérni, de valószínűsítem, hogy a gyászév sem telt még el. De, ami emlékezetes maradt belőle, ahogy Billy Bob kesergett az őrült élete miatt, aztán mégis csak élvezte, amikor a család berángatta arra a kalózos estre. Bár, Andy Garcia is felfér a listára, szépen dominálja a jeleneteit.
Minek is nézem ezt? A Palm Royale (s02e06) újabb idióta és szappanoperás fordulatot hozott. Kiderült, hogy Maxine iker és megérkezett a testvére kicsit kavarni. A Norma-ügy most sem haladt semmit, bezzeg a szerelmi ügyeken úgy drámáznak, hogy valóban szappanoperának érzem tőle. A harsány, vidám volta is egyre csak kopik, vagy inkább túl sok kezd lenni. Most sem kaptam semmit, amiért nézni akarnám. Tényleg, minek is nézem? Erős a casting. Már csak azt tudom ide írni.
Visszatért a Fallout (s02e01) és kalapos élőhalottunk mellett az Oké-zsoké lányka még egy kis darabot kap a
valóságból. Van abban valami bűnösen vicces, ahogy a nagyon pozitív, optimista lány és a cinikus gyilkológép igyekszik összedolgozni. Ők haladnak a célpont felé, miközben beleshettünk kicsit a bunkerek életébe is. De ezek kapták a kisebb részt - az akció, az egyedi humor is az üldözésben volt benne. Szerencsére még a kutya is velük van és nincs semmi baja. Eddig nagyon egyértelműen rá tudtam nyomni a sorozatra, mi mit idéz fel bennem. Mintha más filmekből ollózták volna össze. Ettől a vonaltól most távolodunk és kezd egy saját történet kibomlani a háttérrel, ami ezt a világot létrehozta. Eddig, ránézésre minden színészt sikerült visszahozni a szerepére. Walton Goggins és általa Cooper továbbra is a legjobban sikerült figura benne, Moises Arias is meglepően sok mindent ki tud hozni Norm világából. El is érte, hogy az a szál, ami jelenleg legjobban érdekel, hova szalad ki. Látványra ugyanaz, ami eddig is. Minden világ a szokott. A bunker műisége, a fenti világ posztapokaliptikus westernje és a színek használata. Okos sorozatnak még mindig nem találom, de elég látványos, hogy nézzem és nem is annyira bugyuta, hogy elijesszen.
Kissé ismétlő volt a The Mighty Nein (s01e07). A csapat egy célt elért és mindenki sietett tovább a maga dolgára. Közben a tündéreknél és a királyi udvarban is ment az áskálódás, de nem ott volt a lényeg. A Nein tagjainál, akik a saját kárukon jönnek rá arra, hogy együtt jobb, mint egyedül. Vagyis, ez a magányuk és bajuk röviden, ami ráveszi őket arra, hogy tényleg megalakuljon a The Mighty Nein. Ez volt az eredettörténet, innentől tényleg együtt lesznek benne a harcban és elindulnak a gonosz mágus ellen. Nem mondhatnám, hogy nagyon haladt volna a történet, de ezzel megvan egy sarokpont és innen már másképp haladhatunk tovább. Hamar megjegyzem, megint volt cica, aranyos, de a történetet ismerve már szomorú is ez az egész. A lényeg, innen már a kaland megy és nem a csapat megalakulása, az pipa.
A Montmartre (s01e05-06) is nagyon pörög. Olyan gyorsan haladnak az események, hónapok, hogy csak kapkodom a fejem. Akát hónapok telnek el részek között, de még akár egy epizódon belül is. Ebben a kettőben volt nagy békülés, házasság, temetés, terhesség. Egy teljes körforgás pillanatok alatt. Vagy, a románcok tipikus szerkezetéből a 6 kötelező elem közül 4: összejönnek, boldogok, butaság miatt szétmennek és szenvednek. Fogadunk, hogy bártulajunk és a feltaláló fiú mikor kapják a nagy gesztust és békülést? Bár gyanús, hogy ebben a korban melegként erre kevesebb esélyük van. Igaz, azt se gondoltam volna, hogy az egykori prostituált hozzámehet egy grófhoz, de azt is megoldották. Különben már észreveszem a 2 részenként kötelező elemeket, mint pl. 1-1 műsor megmutatása a mulatóban. Szórakoztató, még mindig látványos, de egyre jobban zavar a tempója. A Montmartre egyszerűen olyan, mintha több évad lenne összenyomva egyetlen sorozatba.
Múltkor már kifejtettem, mi az alapvető probléma a Spartacus: House of Ashur (01e04) kapcsán. Most is áll. Mélyen rühellem Ashurt és mindenben bukni szeretném látni. A harcosa lassan homokra kész, meg gyanús az is, hogy azt a római nemeslányt nézte ki feleségnek. Annyira műnek tűnt, ahogy megtámadták az anyjával a piacon és Ashur mentette meg. A harc és szex megszokott párosa most is megvan, de mindkettővel tud bajom lenni. Azt pl. döbbenten figyelem, hogy mennyi szereplő biszex. Ok, nem mostanában volt az eredeti sorozat, de onnan nem nagyon rémlik, hogy meleg/leszbikus párok lettek volna, főleg nem ilyen számban. A másik, hogy mennyire el van túlozva a vér. Igaz, élőben még nem láttam, milyen amikor valakit torkon vágnak. Sejtem, hogy azért nem ugyanolyan, mint amikor szegény disznó kapja meg a halálos döfést. De ezt akkor is túlzónak éreztem. Olyan vérspricc és mennyiség volt, hogy egy alsó kategóriás hentelős horror jutott róla eszembe. Mi volt az egyetlen, ami nem akasztott ki? Megjött a végére Caesar. Sejtem, hogy nem úgy lesz, de bírnám, ha kiosztaná Ashurt.
Az egyetlen, amiben karácsonyi rész volt a héten: az Elsbeth (s03e10). Méghozzá a szokott, humoros és ötletes
formában. Új rendező készítette a New York-i balett Diótörő-előadását és a forradalmi változás valakinek nagyon nem tetszett. Eredmény: a csapóajtó a rendezőt harapta félbe. Zenés, musical betéttel, táncosokkal és jelmezekkel, karácsonyian és könnyeden. Valahol elképesztő is, hogy mennyire könnyed tudott lenni ez a rész egy ennyire ronda gyilkossággal a közepén. A hangulat, az alapötlet, a kosztümök és a színészek sokat adtak a résznek, karácsonyi. Meg krimi is, de Elsbeth mindig is laza volt, ami most karácsonyi színekkel egészült ki. Nem maga a nyomozás, de maga a rész és ahogy ezt kitalálták, kellemes ünnepi epizóddá tette.
Teljesen jelentéktelen a Georgie&Mandy (s02e09) legutóbbi része is. Az autóműhelyek között megy a játszma és kb. ennyi. Nagy húzás nélkül, egymást hergelve. Többet nem is írnék róla, nálam ez egy teljesen feledhető epizód volt, amiben Georgie megint nagyon gyerekes és idióta tud lenni, noha azt már mögötte hagyták.
Évadzáró és jó sok bohóc akció volt az It (s01e08) végére. Ha nagyon röviden össze akarnám foglalni, akkor Krajcáros összeszedte az uzsonnát, aztán elindult, hogy betöltse a világpusztító szerepet és kiszabaduljon
Derryből. A katonaság, pontosabban az őrült tiszt meg szabaddá is tette volna az utat. Az indiánok, a gyerekek és a jó oldalra állt katonák pedig a tőrrel akarták visszaállítani a kört, ami a lényt itt csapdában tartja. Jókora összecsapás lett belőle és mindenki bedobhatta, amije csak volt. Emlékezetes részek? Itt végre nem hentelős, unalmas horror volt. Ok, egy korábbi rémalak is visszaköszönt, a baba, annak nem örültem. De alapvetően a bohóc volt színen és ki is hozták belőle, amit lehetett. Az univerzumépítés alapjait is elszórták: utalást a jövőre és a későbbi szereplőkre. Hallorann meg elindult egy új munkára, egy hitelbe. Szerencsétlen, nem tudja, hogy így keveredik át a Ragyogás sötét világába. De ez le lett kerekítve és ezt a történetet befejezték, ha elég morzsát el is szórtak, hogy akár egy másik idősíkon folytassák.
Még nem döntöttem el, hogy The Iris Affair (s01e01-04) tetszik vagy sem. Lehet, ahhoz meg kell várnom a végét.
Az mindenképpen pozitív, hogy a sorozat nem vezet fel, azonnal az események sűrűjébe visz. Megismerjük Irist, akit nagy erőkkel keresnek, milliókat adnak annak, aki nyomra vezet egy titokzatos céget a nő irányába. Ő most Szicíliában rejtőzik, de már a nyomában is vannak és menekülni kell. Mindenki játszmázik, komoly átverések vannak és a szereplők sincsenek kímélve. Közben pedig megtudjuk azt is, ki keresi a nőt, mit akar visszakapni és miért van szökésben Iris. Bejön egy kis sci-fi, egy MI és egy rejtély. Miért kapcsolta le a készítője, miért volt hajlandó ölni is miatta? Miközben menekülés van, másokkal játszadozás, Iris erre is keresi a választ. A sorozat ötvöz több zsánert, bár egyelőre leginkább üldözős akció. Pörög, szép helyszíneken forgattak és Iris imponálóan okos és kreatív. Viszont, zavar a fontossági sorrend érthetetlensége. A szerető, a rendőr halála semmi súlyt sem kap, akár agyon is lőtte volna. De a kamaszlány, akire álcából vigyázott és semmi hasznát nem látom, érte mindent kockára tesz? Akit különben az eddigiek alapján kiemelnék, az Tom Hollander, az MI gazdája, akinek sürgősen be kellene üzemelni a gépet, vagy a nem túl kedves hitelezői kivégzik. Hollander szépen ötvözi az úri- és a gazembert, várom is, Beck melyik lesz igazán. A látvány megvan, jó a casting és a történet is le tud kötni. Még kicsit keresem a hiányérzetem okát, de addig is nézem tovább.
rabolták ki az utóbbi időben. De nem is az a legfájóbb - mert volt egy olyan eset, ahol sokkal többet vesztett, mint anyagiakat. És ha nem tesz semmit, ki fog? Eddie meg valahol magának köszönheti, ő ült be a kocsiba, hogy feltörje és kifossza.
keret: amíg ünneplik a harcosokat, kiválasztják az új párbaj résztvevőit és egyre többen igyekeznek valami nagyobb összefüggés nyomára bukkanni. Már Buddha és Belzebub is egyre komolyabban keresi az indítékokat, Buddha ráadásul mind a két részlegen tud nézelődni. Éppen annyira kérdezgetheti Brünhildet, mint Odint. Azt nem állítom, hogy vannak már válaszok, de feltevések és új szereplők bejöttek a képbe. Mutogathatnék Sigfriedre, aki félig isten, félig ember és ezzel kb. saját magával harcolhatna a Ragnarökben, de ő egyelőre rabláncon lóg.
Alaszkában. Sok választása nincs: tanú lesz és védelem alá helyezik, vagy felelhet a maga bűneiért. A tanúskodást választja és vissza kellene juttatni New Yorkba. Ehhez repülni kell, kis géppel és nagyon kontrollált körülmények között.
főszereplőnek kiemelve.
lehetne sorolni. Masha őt akarja lerántani az egész évadban.
A résztvevő 17-18 éves fiúknak folyamatosan menni kell és meg van adva, hány mérföld/óra alá nem eshet a sebességük. Ha lassabbak, háromszor figyelmeztetik őket. Ha 2 órát tudnak menni figyelmeztetés nélkül, egyet levonnak az eddigiekből. Akinek viszont negyedszer kellene szólni, azt lelövik. Aki nem akar tovább menni: lelövik. Nincs visszalépés. Menni kell, éjjel-nappal, míg csak egy marad. Nem kell semmi extra, nem kellenek az Éhezők halálos csapdái vagy a Battle Royale pszichikai terrorja egymástól, ennyivel is lehet valami brutálist teremteni.
rasszizmus - ahogy egy feltételezett gyilkos miatt egy teljes közösséget képesek felgyújtani. Még csak nem is random feketék ellen keltek fel, hanem katonák ellen, akiknek annyi volt a bűne, hogy befogadtak egy menekülőt. Vagy, a katona, aki félelemmel akarja egyben tartani a nemzetet. Annyira beteg az a terv, hogy szavakat se nagyon találok rá. Voltak drámai tetőpontok - mint Rich áldozata. Voltak meglepetések - az pl. eszembe nem jutott volna, hogy az álmából visszatérő bohóc melyik gyerekkel kezdi a sort. Lesz itt egyáltalán túlélő? Szerintem már nem sok van vissza és jön a vérfürdő újabb fejezete. Az meg csak plusz, hogy Skarsgard több szerepet kap és nem csak ijesztően kell vigyorognia.
múltjáról, láttuk nyomozás közben a rendőrt és még egy műsort is összeraktak a miniszternek. Sok kis történetet fűznek össze, miközben az apa halála ott van meghatározó rejtélynek. A hibái most is megvannak: érzelmekben túl gyorsak. Pl. a húg megismerkedik egy szegény festővel, egyszer modellt áll neki, aztán amikor kiderül, hogy ő valójában gazdag gróf, viszi bemutatni az anyjának is? Mivel azt is elejtették közben, hogy több képét eladta, amióta a lány a modellje, biztos több idő eltelt, mint amit mutatnak. De azt annyira nem érzékelni, hogy attól olyan, mintha komolytalanul gyorsan esne meg minden. Ami különben emlékezetes volt: a barikád témájú show és a félvér fiatalember kapcsán behozott témák. Az, ahogy ő kapcsolódik a többiekhez, ahogy az anyját és a helyére lépett fiút fogadta, abban több emberség volt, mint amit sokan mások mutattak 4 rész alatt. A látvány pedig most is megvolt: több helyszín, sokféle kosztüm, de azért nem giccsesen. A Latrec-plakát meg jó mementója a kornak és szépen idézte a festő stílusát. Van ebben ötlet, csak tudjanak élni vele.
csavar volt: sejtették, ki és miért tette, hogy azután menet közben lehessen meglepni azzal, hogy igazából mi történt. Akkor is működött és ötlet, ha a szokott formától eltérés jelezte is, hogy a gyilkossal is lehet valami más. Ami viszont ismerős lesz: a sztár mellékszereplő. Most Lana Condor érkezett, aki egy legendás kosaras edző jóval fiatalabb barátnőját játszotta, akit kb. mindenki utált, mert meggyőződésük volt, hogy kihasználja a férfit és csak neki köszönheti a PR-os állását a csapatnál. Jó ötlet, hogy mennyire más ez a karakter, mint a Netflix-filmes románcban a kis naiv lányka, aki fiúknak írt fel nem adott szerelmes leveleket. Közben meg ott volt a sorozat szokott humora, a visszatérő nyomozó és Elsbeth egyedi személyisége. Vagyis, el lehet mondani, hogy kicsit változtattak a szokott recepten, de másokban nagyon példázza, mit tud ez a sorozat.
irányra terelte az életét. Arra is megjött a válasz, a megismerésekor az a macska megidézés, az honnan jött. Annyira tragikus, annyira fájt az egész, miközben meg remek példája annak, hogy kell másokat fanatizálni. A 6. rész aztán visszatért a könnyedebb vonalra és egy kincskeresős kalandba csöppentünk veszélyes csapdákkal. Humorral és azzal, ahogy a szereplők még egy kicsit jobban bízni kezdenek egymásban és valóban csapat kezdenek lenni. Látványos, kalandos, és nagyon tudják pengetni az érzelmi húrokat. Már nem csak a mellékszereplőket ismerem jobban - kiszúrtam Caleb korábbi testi-lelki jóbarátait is, de a nagyobb történetet is kibontják. Az nagyon tetszik is, ahogy Caleb királyságának a mélyéből felfejtik, hogy mennyire korrupt és mocskos az egész rendszer. A királyuk is. Nem kis kaland lesz ott rendet tenni és tartok is tőle, hogy ebben az évadban éppen csak addig fogunk eljutni, hogy megfogalmazza a Migthy Nein, hogy nekik kell megoldani ott a helyzetet. Na, majd kiderül. De ez a két rész jól mutatja, mit tud a sorozat. A drámát, de a humoros kalandokat és emlékezetes szereplőket is.
apjuk kétszínűsége, aki maga hibázhatott, de a fiainak semmit nem enged el. Miért zavarja annyira, hogy a fia Diane-t venné el? Ha a báró lenne a baja, de nem. Az olyan kétszínű is, ahogy maga is katolikus nőt vett el, de az örökösének nem engedi. Az is zavar, hogy Pierre és a szolgalány között mi van. Annyira nem tudom megérteni, mit lát a lányban. Hozzá képest tanulatlan és szolga. Miről beszélne vele? A takarításról? Igaz, a regények alapján tudom, hogy az a fiatalember minden részben több nőt is megdönt, és még olyanabb, mint Tulipános Fanfan a regényben. Akkor is zavar. Noha volt ármány, haláleset, kisebb lázadás is benne. Vagyis, most haladtak az események, csak sok minden nem tetszik a szereplők vagy a kapcsolatrendszerük kapcsán. A helyszín, kosztümök még mindig szegényesek, plána, ha nagyobb sorozat mellé teszem, ami többet tud. Összegezve, lehetett volna ez jobb sorozat, de most csalódásként élem meg ezt a 6 részt.

megrekedt, el is fogadja. Nagyon megdobja a nézettségét, hogy újra képbe került Emily. Végig azt várják, hogy mikor és hogyan akar bosszút állni Stephanie-n. Helyette Sean-t (az ex-férj), majd az esküvő után Dantét (a vőlegény/férj) gyilkolják meg és Stephanie a gyanúsított. Aztán jön az általános kavarodás és további családi titkok, amelyek miatt a szereplők trükköznek, menekülnek, igyekeznek leleplezni a valódi bűnösöket.