Minden napra egy film

Minden napra egy film

Idézzünk!

2021. április 14. - BBerni86
  • Szerintem az lenne neked a legjobb, ha visszamennénk New Yorkba.
  • Nem szeretek ott élni.
  • Mi van? Mondj egy dolgot, amit nem szeretsz New Yorkban!
  • Szeptember 11. (Resident Alien)

 

A gyökereinken múlik, hogy kik vagyunk. De mindennap döntenünk kell, kivé válunk. (Vidéki ballada az Amerikai Álomról)

 

Sajnálom Arthur, nem éltél sokáig. De szép életed volt. Szerettél és szerettek. Ez a legfontosabb, hidd el. (Balthazar)

 

(Jack nincs elájulva, hogy az apja reklámozni próbálja a galériáját.)

  • Máris intéztem egy kis ingyen reklámot az új appomon.
  • 12 követőd van.
  • Ne becsüld le! Tudod, kinek volt 12 apostola! (Made in Italy)

 

Attól még nem lesz ártalmatlan egy vírus, ha nem hiszünk benne. (Shameless)

 

Az illúziónak is megvan a haszna. Elmulasztja a fájdalmat. (Snowpiercer)

 

(Amikor rendőrök szövetséget kötnek, hogy együtt folytatják a nyomozást.)

  • De ha meg kell oldanod az ügyemet, hogy lezárhasd a tiédet, miért panaszkodnék? De ha rám pisálsz, és az esőre fogod, végeztünk.
  • Mi volt Julie utolsó vacsorája?
  • Marhasült. Miért?
  • Az ördög a részletekben rejlik, Jimmy. (Ördög a részletekben)

 

De tudja mit? A félelem szívás. Szívás. És elegem van abból, hogy reménytelennek érezzem magam. A hajnal nem fog eljönni, hacsak mi nem akarjuk. De nem kell várnunk az új napra. Mi vagyunk az új nap! (Supergirl)

 

Mi a legeslegnagyobb értéked, Derrick? A neved! Azt nem vehetik el, ha csak le nem mondasz róla, úgyhogy harcolj! Minden nap felkelsz és harcolsz a nevedért. (A végzet asszonya)

 

(Alice nem érti, minek a mai világban harcművészetet tanulni.)

  • A játéknak sosincs vége.
  • Mire megy ki ez az egész? Nem hallottatok még fegyverekről?
  • A fegyver beakadhat, elkobozhatják. Az igazi csata idebenn zajlik, és ezt sosem vehetik el. Felkészülés, összpontosítás, elköteleződés.
  • Hamis istenek és ideológiák!
  • Hogy érted ezt?
  • Egy egész világ van a szigeten kívül, amiről semmit sem tudsz! Könyvek, kaják, elektromosság. (Batwoman)

 

(Mia lakótársa ételekkel kísérletezik, éppen az új hús ízű gombáját kóstoltatja.)

  • Nem vagyok vega, de bajom sincs velük. Pártatlan vagyok. Csak érdekel, mert biológiát tanulok. Te?
  • Orvosi.
  • Hú, ha ételmérgezést kapunk, megmentesz minket! (Biohackers)

 

Épp elhajtunk Mahatma Gandhi mellett, miután lefizettük a minisztert. A világ legnagyobb demokráciája. Nagy vicc. (A fehér tigris)

 

Egy ismeretlen mindig ismeretlen. Még azok is, akikről azt hisszük ismerjük, de valószínűleg nem. (Big Sky)

 

(Andre tárgyalni próbál két kocsi határán, és időt nyerni. A szökéshez használt eszköze is a kezében van még, míg több ellenséggel néz szembe. Meg is jegyzik…)

  • Megállj!
  • Rendben. Hol a híres serege?
  • Nem harcolni jöttem.
  • Nem? Az a beszélgetős fejszéje? (Snowpiercer)

 

(Ha már Mickey a józan ész szava, baj van.)

  • Melyik zseni találta ki?
  • Közösen találtuk ki, pár sör után.
  • Pár sör... Már megint iszol?
  • Csak egy alkalom volt.
  • "Csak egy alkalom." Nem ezt mondják a piások? (Shameless)

A végzet asszonya

Bosszút álló, csapdába sétáló, hibázó.

Derrick élete ránézésre több, mint irigylésre méltó. Az egykori sportsztár most egy sportolókkal foglalkozó céget vezet, és milliókat érnek. A szerelmét vette el, akiért még mindig rajong, és aki még mindig gyönyörű. Csak éppen a felszín alatt Derrick boldogtalan: érzi, hogy a házasságával gond van, de hiába igyekszik közeledni Tracie felé, a nő nem nyitott az elveszett szenvedély megtalálására. Így amikor egy Vegasi legénybúcsún vesz részt, és afatale.jpg barátja ideiglenesen ellopja a jegygyűrűjét, és egy szexi nő flörtölni kezd vele, Derrick megragadja a lehetőséget és egyéjszakás kalandba bonyolódik. Otthon sikerül Tracie felé nyitnia, ám betörő jár a lakásban, aki majdnem végez a férfival. A kiszálló rendőrök között ott van Vegasból a nő: Val Quinlan nyomozó kapja az esetet, és Derrick már a lebukástól is félhet. Nem sejti még, milyen gyilkos játszmába keverik élete asszonyai.

Tipikusan az a film, amit beraknak a késő esti műsorsávba, és aki nem tud aludni, félálomba megnézheti. Oda pont illik – nem egy nagy film, nem eredeti ötlet, se a történet se a kivitelezés nem lesz emlékezetes, de egyszer elment.

A legnagyobb gond az, hogy nem lehet meglepődni. Egy thrillerbe kellene valami nagy csavar is – itt próbálkoznak ezzel, de nem jön össze. Ki nem sejti, hogy a viszony nem merül feledésbe és Val valahogyan visszakerül Derrick életébe? De ennél sokkal nagyobb gond, hogy a Tracie szálán behozott csavar is abszolút várható. Már amikor Vegasba mennek, és Rafe – Derrick haverja – próbálja felvidítani a férfit egy kis bulizással, már akkor azt vártam, ami kiderül majd róla. Igazam lett.

Val célja is hamar kikövetkeztethető, amint először megmutatják a családját. A gyilkos tervéről is csak annyit, hogy szeretem a Hitchcock filmeket. Olvastam és láttam is az Idegenek a vonaton című filmet – az sokkal jobb.

Egy kis mű feszültséget tudtak kelteni, ezt aláírom. A hangulatból valami átjött, csak éppen mégsem volt az igazi, mert mindig pont azt lépték meg a készítők, amit vártam. Ezért csak esti műsorsávba való – az agyamat nem dolgoztatta meg.

A külcsín az elején jobban lekötött. Derrick gazdag, és ennek minden kelléke ott van körötte. A felesége ruhái, a házuk és az autók. Igényes, luxus környezet, amit elnézegettem. Kár, hogy egy thrillerbe nem ezt a guilty pleasure élményt kellene gyűjtenem. Ami a Dynasty egy évadában teljesen ok – ott is nagyon szívesen nézegetem a lakásokat és ruhákat, és az eye candy faktor is jobban sikerült –, az egy thrillerben nem annyira.

A szereposztást is megosztónak érzem. Michael Ealy sorozatát láttam először, amiben egy androidot játszott. A mai napig egy robot jut róla eszembe – nekem nem hiteles a gazdag sikerembernek, aki elvileg szexi meg irigylésre méltó, és alapvetően még jó ember is. A barátját játszó Mike Colter inkább ilyen figura, de a hűtlen barát karakterében is inkább volt hiteles, mint Ealy a sajátjában. Damaris Lewis nem több, mint egy biodíszlet. Hilary Swank, a fájó pont. Zseniális színésznő, de van olyan karakter, ami egyszerűen nem az ő világa. A sérült és traumákkal küzdő Valt elhittem neki, a végzet asszonyát nem. Se külcsínbe, se kisugárzásban nem az a karakter Swank. (Már a Fekete Dáliában sem értettem, miért Swank a femme fatale, bár ott még külcsínben közelebb volt hozzá.)

Összefoglalva: látszik, hogy költöttek a filmre, tipikus elemekből korrekten összerakták, és ismert színészek is vannak benne. Egyszer abszolút nézhető, de nem egy jó film.

 

A végzet asszonya – 5/3 thrillerhez képest kiszámítható, Swank nem a végzet asszonya, de egyszer nézhető.

Fatale Trailer #1 (2020)) | Movieclips Trailers - YouTube

5 film, amit látnod kell

Fekete humorral

f5_1.png5: Az eltakarítónő – Walter tiszteletes háza táján gondok vannak. A neje arra készül, hogy elhagyja egy oktatóért. A lánya a község cédája, a fia mindenki felmosórongya. Ekkor érkezik új házvezetőnő hozzájuk, aki titokban több is, mint személyzet. Annyira a lelkén viseli a család jólétét, hogy szívesen legyilkolja, aki árt a boldogságuknak.f4_101.jpg

4: Aki bújt – Alex sokáig nem kívánt nősülni, de Grace-t megszerette annyira, hogy oltár elé is állt vele a családja otthonában. Este pedig a családi hagyománynak adóznak: társasjáték. Csak éppen egy ördögi alku miatt azt a menyasszonyt, aki a Bújócskát húzza, le is kell gyilkolni, ha megtalálták. Grace el se hiszi, hogy a f3_115.jpgnászéjszakája családi vérfürdővé változik.

3: Harley Quinn – a Jokerrel való szakítás után a bohóclány bosszút esküszik, és ő akar Gotham alvilágának királynője lenni. Saját csapatot verbuvál, és beleveti magát a kalandokba. Nem minden a tervei szerint sül el, és az emberek is hullanak, mint a legyek. De szerelemre is lel a végére, Joker is leckét kap, meg a Denevéremberrel is összebékülnek, úgy-ahogy.

2: The Boys – a világ jólétére szuperhősök vigyáznak, akik közül a Hetek a legnagyobbak. Hughie egészen addigf2_120.jpg a rajongójuk, míg a világ leggyorsabb embere át nem szalad a barátnőjén, aki darabokban végzi. Rá kell jönnie, hogy a jók igazából nem is olyan rendesek, mi több – vannak egészen gonoszok is. Így csatlakozik Billy Butcher hadjáratához, akit szintén egy veszteség ébresztett a valóságra, és lett Homelander nemezise.

1: Why woman kill – egy ház, három korszak, három háziasszony. Egy közös van bennük: a történetük végére mindannyian gyilkosok lesznek. De miért is öl egy nő? Beth Ann a tökéletes háziasszony, akinek rá kell jönnie, hogy a férje nem csak szeretőt tart, de a családi tragédiájukban is nagy része volt. Simone kénytelen szembenézni azzal, hogy a férje meleg – egy barátnője kamasz fiával vigasztalódna, csak éppen… Végül, Taylor, aki a házasságába beenged egy harmadik felet is, és elszabadulnak az indulatok… Született feleségek véresen.f1_118.jpg

Kamuvőlegény

Kapcsolatot tettető, egymásba szerető, tehetségkutatós.

Karina anyja a válása óta – bár igazság szerint előtte is – irányításmániás. Ha valami nem az elképzelései szerint alakul, mindenkinek szenvednie kell körötte és megvalósítani a lehetetlent. Így amikor a nagyobb lánya házasodik, elvárja, hogy Karina is hozza a vőlegényét, akiről már sokat hallott. A rendező, aki azt a tehetségkutatót is készíti, amelyben a lány dolgozik. Karina nem is meri elmondani az asszonynak, hogy a férfit rajtakapta mással, és annak kamuvolegeny.jpga kapcsolatnak annyi. Inkább keres egy kamu pasit, akit bemutathat otthon. Simon éppen kézre áll – a jóképű taxis a lány autójába ütközött, és ezzel jóvá teheti neki. Maguk között megegyeznek, hogy ha másoknak hazudnak is, egymással őszinték lesznek. Egyre inkább egymásra is találnak, csak éppen Simon fia az apját is meg akarja lepni, és jelentkezik énekelni Karina műsorába – amiről Simon nem tudhat előre.

Már emlegettem a kilencvenes évek romantikus magyar komédiáit. Nagyon tévések, nagyon koppintások, és nagyon könnyen emészthetőek. Gondolom, minden nemzetnek megvan a maga ilyen sávja, ha nincs is egy Hallmark Csatorna minden országban, ahova fel lehet ezeket tolni. A lényeg azonban az, hogy a lengyeleknek is van ilyen olcsó, nagyon limonádé romantikus komédiája. Ilyen a Kamuvőlegény.

A történet klisék halmaza, de minden téren. Mégis, kinek nem esik le már a nyitó jelenetnél, hogy a csaló, tenyérbemászó rendező nem az igazi Karina számára? Az is olyan tipikus, ahogy lebukik a nagyon elvakult nő előtt. Karina előbb átmegy, és a meglepetés inkább neki készül, amikor a párja egy másik nővel érkezik – akinek ráadásul ugyanazt a fehérneműt vette meg a lusta pasi, mint Karinának.

A véletlen találkozás a másikkal, a megjátszott kapcsolat, amibe majd az érzelmek is jönnek. A butaságon összeveszés, a nagy békülés. Minden, teljesen a zsáner szabályait és klasszikusait követve. Még az is, hogy a kissrác zenei babérokra tör és megy a vetélkedőbe.

Az már más kérdés, hogy ennek a kivitelezése mennyire tévés és látszólag olcsó is. A tévés show, ami elvileg az ország egyik legnézettebb műsora kis túlzással úgy néz ki, mint egy sima SZM bál, amikor a gyerekeket jelmezben kiállítják a kultúrház színpadára. Abba is nagyon bele lehet kötni, mit adnak elő. Simon fia valami népdalfélével kezd, aztán a végére Sinatra lesz belőle. Mégis, egy 10 év körüli kissrác hogyan köt ki ennél a dalnál? Abba meg már bele se menjünk, hogy milyen lesz az előadás.

Ahogy a gyenge romantikus komédiáknál lenni szokott, se nem romantikus, se nem vicces nem tudott igazán lenni. Nagyon járatom az agyam valamin, amin legalább elmosolyodni el tudtam, de nem jut eszembe semmi. Simán pakoltam, iratokat rendeztem, amíg ment mellettem a film, egyszer nem volt késztetésem, hogy félbehagyjam a dolgaim és igazán nézzem a filmet.

Azon még merengek, azt viccesnek szánhatták-e, ahogy Karina exe a szakítás után vissza akarja kapni a nőt, és egy másik kollégát kér meg, hogy kémkedjen utána. Nem lett belőle semmi, és egészen olyan hatása lett, mintha egy harmadik szereplő elmesélné azt, amit a korábbi jelenetekben láthattunk is.

Lengyel színészeket nem ismerek, és ezen e film se fog változtatni. Igaz, ez a karaktereknek éppen annyira köszönhető, mint a színészeknek. Papírfigurák, ha aranyosak is.

Nem lett egy emlékezetes film, egyszer megnézem és gyorsan el is felejtem.

 

Kamuvőlegény – 5/2 több klisét tesz egymásra, eredetiség nincs benne, de legalább egy-egy karakter aranyos.

Kamuvölegény Romantikus vígjáték 2018 TVRip - YouTube

Gyerünk a börtönbe!

Bosszút álló, börtönös, új életet kezdő.

John élete már gyerekként el lett rontva. Egy csíny rosszul sült el, és az ügyben elnöklő bíró nevelőintézetbe küldte a gyereket. Onnan már kész bűnözőként jött ki, de szerencsésebb és okosabb nem lett. Újabb balhé, és ugyanaz a bíró már börtönre ítélte. A kör ismétlődött: szabadulás, balhé, ugyanaz a bíró börtönbe küldte. Amikor szabadul, már van egy terve. Úgy véli, az egész élete a bíró miatt siklott ki, és ideje bosszút állni rajta. Már gyerunk_a_bortonbe.jpggyilkossági tervei is vannak, amikor kiderül, hogy a férfi már meghalt. Rettenetesen kiakad, míg rá nem jön, hogy a férfinak egy szem, elkényeztetett fia van. Fizessen ő az apja bűneiért! John mesterkedik, és sikerül is börtönbe juttatnia Nelsont. Elintézi, hogy ő is visszakerüljön. Személyesen akarja felügyelni, hogy Nelson élete maga legyen a pokol, miközben eljátssza a barátot és védelmezőt, hogy első sorból nézhessen mindent. Nem számol azzal, hogy Nelson megkeményedik és a szerencse is mellé áll.

Börtönfilm – elsőre nem az jut az ember eszébe róla, hogy milyen jókat fogunk rajta nevetni. Noha van pár börtönkomédia, de az akció és drámai filmek inkább emlékezetesek a témában. Pláne, ha nem is paródiáról beszélünk, hanem eredeti ötletből készült komédiáról.

A Gyerünk a börtönbe miatt sem fogom megváltoztatni a véleményem. Tulajdonképpen egyetlen börtönklisét fordít ki, amúgy inkább emlékeztet középiskolások életét bemutató kollégiumra, mint tényleg börtönre a történet.

John módszeresen intézi úgy, hogy Nelson ne találja a helyét a börtönben. Még pár embernek is fizet, hogy rendszeresen üssék hasba. (Már önmagában ez is elég óvodásnak tűnik – a semmiből feltűnik valaki, aztán gyomron üti a férfit, majd továbbáll és John ad neki egy karton cigit.) Az ő ötlete az egyetlen börtönklisé is. Az egyik meleg, Barry, kiszemeli magának Nelsont, és John el is adja neki a férfit. Ha egy olyan filmet is láttál már, ahol valakit megerőszakoltak a börtönben, kétlem, hogy viccesnek lehet találni, ahogy Barry megveszi magának a férfit, majd udvarolgatni kezd neki, hogy tényleg együtt legyenek, ne csak kényszerből. Még ebben is érzem azt, hogy középiskolás hangulatot vittek be a börtönbe.

Igazság szerint folyamatosan olyan jelenetek és helyzetek jönnek, amiket értem, hogy viccesnek szántak, csak éppen annyira távol állnak a humoromtól, hogy előbb kezdtem bosszankodni rajtuk, minthogy nevetni tudtam volna rajtuk.

Nem segít az sem, hogy ebben a filmben nincs szerethető karakter sem. John mindenért a bírót hibáztatja, de ki hozta meg a rossz döntéseket és lett bűnöző? Nem a bíró, hanem maga John. Olcsó kifogás mást hibáztatni azért, amit magának köszönhet. Az is gyerekes, hogy a férfi helyén a fián állna bosszút.

Igaz, Nelson sem szimpatikus ember. Gazdag és elkényeztetett, aki abszolút úgy érzi, hogy a pénze mindenből kihúzza. Mellette még naiv és buta is – eszébe nem jut, hogy az emberek, akikkel üvöltözik és lenéz, majd aztán nem szívvel-lélekkel küzdenek érte, hanem hagyják börtönbe menni és ezzel kiírják az életükből.

Elvileg Dax Shepard és Will Arnett is komikusok, de valahogy ebben a filmben csak irritáltak ők is. Egy karakter volt, amin tudtam mosolyogni. Michael Shannon itt vérkomolyan hozza a náci börtönvezért – ő azért nagyon kikupálódott ezen film óta. Elég erős tipp lenne, hogy ilyesmihez többet nem adná a nevét.

Röviden, irritáló komédia, amin nevetni nem, de bosszankodni lehet.

 

Gyerünk a börtönbe! – 5/1,5 buta poénok, és meg sem próbál értelmes film lenni. Olcsó szórakoztatás több téren.

Let's Go To Prison - Trailer - YouTube

Snowpiercer

2. évad

Túlélésért és hatalomért küzdő, posztapokaliptikus, vonatos.

Melanie belátta, hogy a módszereivel már nem tudja tovább fenntartani a rendet. Átadja a vezetést Andrénak, aki demokratikusan akarja a vonat életét megszervezni. Nincsenek többé kiváltságos utasok, mindenki kiveszi a részét a munkából is. Ám a mögéjük érkező másik vonat miatt kénytelen egyeduralkodóként vezetni és döntéseket hozni. A Nagy Alizon az a Wilford a kapitány, akiről eddig azt hitték, őket vezeti és sokan máig a megmentőjükkéntsnowpiercer_1.jpg istenítik. Melanie azonban pontosan tudja, hogy a férfi egy önimádó diktátor, aki a vonatot is csak arra használta volna, hogy amíg él, mindig legyen alattvalója és szórakozása. Megindul a harc a vonat uralmáért, politikai és fegyveres játszmákkal is, miközben Melanie felfedez valamit, ami az egész emberiség sorsát megváltoztathatja. Ám Wilford nagyon nem akarja, hogy az embereknek legyen más variációja is, mint a vonat.

A sorozat készítői nem húzták az időt – azonnal hoztak egy új konfliktust és veszélyhelyzetet, amint az első évadot lezárták. Nem is szenvedtek azzal, hogy milyen változások történtek az Andre – Melanie harc után. Semmi tér nem maradt rá, hiszen megérkezett a Nagy Aliz.

A vonaton lakók újra csoportokra oszlanak, és újfent megvan a feszültség, ami miatt egymás torkának tudnak ugrani. Vannak, akik hisznek abban, amit Andre akar létrehozni. Vannak, akik szeretnék, ha Wilford visszavenné a vezetést és minden visszaállna. Csak éppen azt nem fogják fel, hogy amit ők Wilford rendjének hisznek, annak igazából csak az alapja származik a férfitól. Annak idején ő találta ki a szabályokat, de Melanie tartatta be őket, és engedett némi változást is. Fogalmuk sincs, hogy milyen lenne egy Wilford rendszer. Az Alizon levők tudják, ők a harmadik csoport. Fanatikusok és agymosott szenvedők – ahogy mennek előre a részek, nagyon is látjuk, hogy az egy diktatúra, ahol minden és mindenki Wilford szolgája.

Bár vannak tényleges akciók is egymás ellen, senki nem akar népirtást. Már csak ennyi ember maradt, az élet érték. Így mindenki más eszközökkel igyekszik átvenni a teljes hatalmat. Wilford nagy manipulátor, és őt nem köti az erkölcs. Andre így eleve hátrányból indul ellene, szerencséjére Melanie mellé áll, és sok mindenben tud segíteni. A felfedezés után azonban megint változik a status quo, és Andre egyedül kell, hogy helyt álljon.

Minden részre kitaláltak valami aktuális veszélyt és játszmát, miközben a nagy egész is haladt előre. Mert izgalmas, hogy Wilford miben mesterkedik és Andre hogyan igyekszik életben tartani maguk, azért ez nem csak a Hótörő uralmáról szól. Az emberiség jövője a nagyobb tét.

Itt lesz igazán posztapokaliptikus, mert a két félnek a jövőről is alapvetően más elképzeléseik vannak. Azzal, hogy ki nyer, eldől, milyen rendszer és lakhely legyen később. Az embereknek szabadság és az uralom között kell dönteni. Wilford pedig remekül ráérez arra, hogy az emberek biztonságot akarnak, és szívesen lesznek a nyájában birkák, ha megígéri nekik ezt.

Látványra alapvetően ugyanazt hozza a sorozat, amit eddig is. A vonat belseje már ismerős, és a Nagy Aliz belső tere is nagyon hasonló. De már kicsit ki is merészkedünk, érdekes is volt az a rész, amikor láttuk a kinti, fagyott világot. Jól használják a teret, a Hótörő hatalmas, így változatos is tud lenni, és egyszerre klausztrofób a bezártság és mégsem az.

Az emberek közti kapcsolatok és játszmák adták el nekem most is, és sikeresen váltottak is a készítők. Ahogy Jennifer Connelly kivonul, egyre több teret kap Sean Bean, aki a gonosz szociopatát rutinosan és hitelesen hozza, miközben a mellékszereplőket is erősítik.

Élvezetes lett ez az évad is, és újfent erős nyitott véget kapunk. Jöhet a 3. évad is!

 

Snowpiercer – 5/4 disztópia, véres hatalmi harcokkal és személyes drámákkal. Okos szórakoztatás.

Snowpiercer Season 2 | Official Trailer | Netflix - YouTube

SpoilerZóna

A fehér tigris

f1_4.pngBalram lelkesen veti bele magát, hogy Ashok szolgája legyen. Keményen dolgozik, egy lyukban lakik a többi sofőrrel, akik tanítanák csalni, de őt ez nem érdekli. A pénzét meg rendszeresen küldi haza a nagyanyjának.

A dolgok akkor változnak, amikor egyik este egy buliból Ashok neje, Pinky akar hazavezetni. Elüt egy gyereket, aki meg is hal. Balram rendez el mindent, miután a férfi meggyőzi a feleségét, hogy hallgassanak és meneküljenek el innen. A család hívatja Balramot, és aláíratnak vele egy vallomást, hogy ő vezetett, más nem volt a kocsiban. Semmit nem kap érte, csak annyitf2_119.jpg mondanak, hogy a nagyanyja már beleegyezett a dologba. Ekkor valami eltörik a fiatalemberben.

Pinky később felkeresi, és elmondja, megnyugodhat. Nem lett rendőrségi ügy és nyomozás, így nem kell az ő vallomása sem. Nem fog a nő helyett börtönbe menni. Balram továbbra is elvégzi a munkáját, de már Pinky nehezményezi, hogy emberszámba se veszik. Ahogy az itteni élet is terhes neki: korrupció és bűn. Megszökik innen, Balram viszi ki a reptérre, akinek egy nagyobb összeget is ad.

f3_114.jpgBalram pedig ki akar törni innen. Még a nagyanyja által ide küldött rokont befogadja, de már félreteszi a pénzét, és megtanulja, hogyan lopjon. Amikor megint kenőpénzeket visznek, csapdája csalja a főnökét, elvágja a torkát és ellopja a milliókat.

Fogja a gyereket és elköltöznek. Lefizeti a rendőrfőnököt, felveszi az általa meggyilkolt Ashok nevét és menő taxivállalatot alapít. Sejti, hogy bosszúból végeztek a családjával, de még csak nem is érdeklődik utánuk. Annak az életnek vége.

Vidéki ballada az Amerikai Álomról

Családi, otthonról kikerülő, rokonokkal hadakozó.

J.D. fiatalon szembesült az élet sötétebb felével. A családja gazdag sosem volt, de nem ez volt a legnagyobb probléma. A hegyvidékről származó anyja nem tudott egy kapcsolatban sem megmaradni, és a gyerekei úgy nőttek fel, hogy egyik férfitól költöztek a másikhoz. Az idősebb, Lindsay fiatalon lett szerelmes, férjhez ment már videki_ballada_film.jpg18 éves kora előtt, J.D. egyedül kellett megbirkózzon az anyja választásaival. Amikor egy új helyen a mostohatestvére nagyon rossz hatással lesz rá – drogozni kezdenek, leromlik az iskolai teljesítménye – a nagyanyja lép közbe, aki eddig azt vallotta, hogy a gyereknek az anyja mellett kell maradnia, mert túlzottan megsebezné Bevet, ha J.D. elköltözne. Bonnie magához veszi az unokáját és célt tűz ki elé: kerüljön ki a hegyvidékről, legyen belőle tanult ember! A fiúnak megvan a magához való esze, és megfogadja a tanácsot. Ám egy komoly kapcsolatban, egyetemistaként sem szabadulhat teljesen otthonról – az anyja problémáit nem hagyhatja figyelmen kívül.

Néztétek már az idei Oscar-jelölteket? Nagyon sok a Netflix produkció, több kategóriában is. Mondjuk, a múlt év és a mozik zárását beszámolva ez nem is meglepő. A Roma hódítása után meg különben is ráállt a Netflix, hogy az Oscaron is egyre többet taroljon.

Érezni, hogy ez a film is ebben a szellemben készült el. Eleve a témája olyan, amit az Oscaron szeretnek. Dráma, mai és szembesítő. Nézzétek csak meg, milyen mélyre süllyedten élnek egyesek! – De van benne sikertörténet is, hiszen a családi állapotai ellenére J.D. kiemelkedik majd innen. Van benne egy nagyon erős női karakter is, Bonnie személyében. Még a szereposztás is olyan, hogy nyugodtan Oscar barátnak nevezhető és Ron Howard rendezte.

Azonban félrement a számtan. A kritikusok nagyon nem szerették, nem is lesz díjeső. A filmet sem nevezném élvezhetőnek.

Egyrészt, nagyon hosszú. Majdnem 2 óra a cselekmény, és ennek nagy része érdektelen. Alaposan bemutatja, miképpen él Bev és sokat ismételnek. Néha egész jelenetek köszönnek vissza, és nem viszik előre a cselekményt. Ami a pozitív történet lenne, a felemelkedés, az valahogy kimaradt. A gyerek után máris az egyetemista, komoly fiút látjuk – majd a végén egy kiírásban ott van, hol tart most és mi lett a családjával. Ami izgalmas lehetett volna, az el van intézve ennyivel.

Másrészt, olvastam a könyvet is, és a film nem adja vissza azt a társadalmi és vagyoni szegénységet, amiben ezek az emberek élnek. Pedig pont az lenne a lényeg, hogy megmutassa, milyen mélyen van a white trash réteg, miért és milyenek ezek az emberek. Se az, ahogy az állásokat képtelenek megtartani, se az, ahogy a bűnözői létbe merülnek félig, a könyvben benne volt – a filmben nem.

Igaz, azt már nem sajnálom ennyire, hogy J.D. részéről kimarad az elmélkedés, mi lenne a megoldás a kormány részéről. A filmbeli, felnőtt J.D. egyáltalán nem foglalkozik szociológiai kérdésekkel, csak próbál felszínen maradni. Még csak azt sem vették bele, hogy milyen kettős egyszerre egyetemistának lenni és hegyvidéki sarjnak. Egy félmondat az egész kapcsolat, amikor J.D. egy üzleti ebéden gondban van a terítékkel és ő nem golfozik, mint a többiek.

Glenn Close, aki miatt érdemes lehet a filmet megnézni. Az egy erős alakítás, bár önmagában nem menti a filmet. Gabriel Basso unalmas és nagyon felejthető. Nála jobb Amy Adams, ha a karaktere két szélsőséges oldalát nem is nagyon tudja hozni.

A könyvet jobbnak találtam, ha választani kell, inkább azt érdemes elolvasni.

 

Vidéki ballada az Amerikai Álomról – 5/2 nagyon amerikai dráma akar lenni, Glenn Close nagyot is játszik, de különben üres lett.

Vidéki ballada az amerikai álomról | Ron Howard filmje | Hivatalos előzetes | Netflix - YouTube

The other site

Vidéki ballada az Amerikai Álomról - regény

Egy fiú, aki egy szegény hegyvidéki családba született. Erőszak, szegénység, bűnözős vette körül. Meg egy nagymama, aki nem hagyta, hogy elkallódjon.

A Netflix is megmutatta, mi a gond a hegyvidékkel és a white trash réteggel, a regény még alaposabban a téma végére jár.

Szokás szerint: film előtt/után olvassunk is :)

süti beállítások módosítása