Minden napra egy film

Minden napra egy film

A Hangya és a Darázs

2018. augusztus 14. - BBerni86

Szülőt mentő, hősködős, akciós.

Scott Lang a németországi kaland miatt sok mindent elvesztett: a kormány házi őrizetben tartja, lassan 2 éve a 250px-a_hangya_es_a_darazs.jpgházat sem hagyhatta el. Hope és Hank nem állnak szóba vele. Már majdnem szabadulna, amikor furcsa álmot lát. Benne a kicsi Hope és az anyja, aki a másik dimenzió fogságába ragadt 30 éve. A vészvonalon jelez apának és lányának, és mire észbe kap, már Hope viszi a rejtekhelyükre. Ők dimenziós kaput építettek az elmúlt 2 évbe, hogy hazahozhassák elveszett szerettük. Scott révén most azt is megtudhatják, hova kell menni érte. De nem várt nehézségek adódnak: egy maffiózó Hank találmányait akarja elragadni, míg egy titokzatos Szellem szintén a munkájukra és az elveszett anyára pályázik. Scott újra magára ölti Hangya öltözékét, és a párost segítve lassan Hope bocsánatát is kiérdemli.

Meglepetésre, de pár éve nekem bejött a Hangya című film. Nagyon könnyed, humoros, ötletes volt az egész. Én a folytatást is vártam, ha ezzel a Marvel szereplőgárdával van is kicsi fenntartásom, de erről később.

Van egy nagy hangulati váltás a Végtelen háború után. Annak úgy lett vége, hogy az ember csak nézett ki a fejéből. Komolyan lementek drámába és végzetbe. Ez meg egy kis édes nyári blockbuster, végtelenül könnyeden. Hiába tudom, hogy időrendileg hogy van a Bosszúállók mellett, azért fura volt. Még ha élveztem is, hogy most csak szórakoztatni akarnak.

Amit remekül is csinálnak. Kalandos, laza a film cselekménye, amit végig nagyon pörgetnek is. Ha nem látványos akció van, akkor a rekeszizmokat dolgoztatják. Az első résznek is bejött a humora, ezt is szerettem. A Thor 3-ét különben jobban bírtam, de ez a családbarát verzió. Ez az, amire a gyereket is magaddal viheted nyugodtan.

Szeretem benne azt is, hogy Scott Lang nem az a világmentő, a felelősség súlyától agyon nyomott figura, mint a filmben is bőven emlegetett Kapi. Itt a szereplők is lazábbak, hétköznapiak. Scott egykori rablóbandái, akik most a biztonsági bizniszbe kezdtek bele, most is nagyon készek. Vagy az, ahogy a volt nej új férje keblére öleli a neje exét is… kész.

A casting különben szuper, ahogy a Marvel mindig csinálja. Visszatért mindenki, és Paul Rudd nagyon eltalált Hangya. Ő sokkal emberibb, közelebb áll az emberhez, mint az olyan hősök, mint Amerika Kapitány vagy Thor. Ő nem mesefigura, hanem egy emberi lény, aki technikával és a saját képességeivel tesz valami elképesztőt. Michael Douglas, Michelle Pfeiffer, Walton Goggins, Laurence Fishburne, Bobby Cannavale – jó kis névsor. És ahogy ígértem, a fenntartásom. Darázs, vagyis Evangeline Lilly. A Lost miatt nem bírom a színésznőt, és ezt nehezen küzdöm le. Most azért jobban ment, mint az első résznél, de azért messze nem ő a kedvenc Marvel hősnőm.

De Marvel film, nem lehet elmenni a látványvilága mellett sem. Már maximálisan, akciókban is kihasználják, hogy a szereplők váltogatják a méretüket. Az autós üldözések nagyon extrák és jópofák ezzel, de fogadni mernék, hogy Michael Douglas/Hank Pym bőröndjét is irigyeljük majd páran.

Azt említettem már, hogy bírom a film humorát? Jókat mosolyogtam elejétől végéig.

Valami ilyesmit vártam, nekem tetszett is, elszórakoztatott.

 

A Hangya és a Darázs - 5/4 szórakoztató, nyári blockbuster. Jó színészek, látványos, vicces. Csak mélysége nincs.

https://www.youtube.com/watch?v=4Bbx8EY38ek

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr3914174353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása