Minden napra egy film

Minden napra egy film

Iron Fist

1. évad

2018. november 02. - BBerni86

Harcos, képességért küzdős, testvéres.

Danny Matt áldozata után megszállottan dolgozik azon, hogy rendet tegyen a városban. Éjjelenként maszkban járja a várost és használja az Öklöt, míg Colleen igyekszik egy átlagos életet felépíteni maguknak. Ward AA gyűléseken igyekszik feldolgozni a traumáit, miközben vezeti a céget és viszonyba bonyolódik a szponzorával. Az életük Joy visszatérése dúlja fel, aki nem egyedül érkezik. Davos is vele tart, akinek egyetlen célja, hogy elvegye az öklöt Dannytől, és megmutassa, milyen egy igazi Vasököl. Csapdát állítanak, és a többieknek már nem csak Danny állapotát kell rendbe tenni, hanem kitalálni, hogyan állítsák meg a vérfürdőt rendező Davost. Közben kénytelenek a saját démonaikkal is szembenézni.iron_fist.jpg

A Marvel – Netflix sorozatok kapcsán mindig emlegetem, hogy mi a tetszési sorrendem. Daredevil a kedvenc, utána Jessica Jones, idén beférkőzött a dobogóra a Punisher, majd Luke Cage és végül Iron Fist következik. Idén még vár rám két évad, de azt hiszem, nem fog változni a sorrendem.

Az Iron Fist évada ott veszi fel a fonalat, ahol a Defenders abbahagyta. Danny igyekszik Matt helyére lépni – szerintem kevés sikerrel. Nem az teszi a hőst, hogy van egy szuperképessége. Danny annyira kis naiv és kis viszonylatokba gondolkozik, hogy hiába az Ököl, nem ér el változásokat. Mindenki más, de kicsit ő maga is elveszett. Majd jön a nagyon szimpla konfliktus – tiszta óvoda. Miért nem mondtad meg, hogy apa él? Ja, hogy pszichopata volt, aki halálra rémített és bántott, meg akartál védeni? Kit érdekel, akkor is el kellett volna mondanod! Miért te kaptad az Öklöt? Nekem járt volna! De most visszaveszem, be-be-be! Nem is csodálom, hogy a részek számát visszavették, ebből egy rövid évadot lehetett kihozni.

Amit számomra tovább rontottak azzal, hogy előtérbe került Misty és Colleen barátsága, majd harci szövetsége. Kicsit olyan volt, mintha egy olyan évad nyitánya lenne, amiben ők ketten üldözik a bűnt. Amiből én nagyon nem kérek. Colleen amúgy se túl szimpatikus nekem, Misty pedig mellékszereplőnek működik jól. Talán az ellenszenvem is hozzájárul, de én komolyan szenvedtem, amikor ők ketten cseverésztek.

Tartom azt is, hogy ennek a sorozatnak a leggyengébb a külleme és hangulata. Danny kilóg a kínai negyedből a szőkeségével meg a kék szemeivel, és idén abszolút ide települtünk, teljesen eltűnt az a manhattani élet, amit az első évad behozott. De még nagyobb baj, hogy ezek az akciók a legsemmilyenebbek a sorozatok közül. Mennyire bénán néz már ki az a világító ököl? És mitől változik a színe? Ebben az évadban volt sárga, fehér és vörös. Miért?

A lezáratlanság amúgy sem jó. Én úgy éreztem, ami érdekelne, az pont nem került be a sorozatba. Sejtem, hogy ezzel akartak nyitott véget hagyni a 3. évadnak, de mivel a Netflix kaszált – a Luke Cage is befejezte önálló pályafutását, nem csak szerintem voltak ők a Defenders gyenge pontjai – már sose tudom meg, hogy lett Danny megint sárkányszíves, vagy, hogy adják az erőt fegyvereknek, de Ward sorsa is nyitott nekem. Most komolyan ilyen könnyen elengedi a szerelmét meg a gyerekét? Ne, már!

Különben idén eljutottam addig, hogy Ward a kedvenc szereplőm. Valahol ez gáz.

Hiába Finn Jones jól sikerült hajvágása, a sorozatot ez nem mentette meg.

 

Iron Fist - 5/3 javult, de még mindig nem az igazi. Gyengébb sztori, akciók – plusz, nyitott kérdések.

https://www.youtube.com/watch?v=kvvWB0GwCek

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr8214338805

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása