Minden napra egy film

Minden napra egy film

Örökség

2019. január 03. - BBerni86

Családi titkos, szellemes, gyászolós, fenyegetett.

Annie sokáig haragban volt az anyjával, csak a kislánya születésekor engedte kicsit vissza az asszonyt az életükbe. Aki most meghalt, és leginkább a 13 éves Charlie-t viseli meg a nagyanyja halála. Az anyja igyekszik kicsit felrázni, ezért ráveszi a 16 éves fiát, hogy vigye el magával házibuliba a húgát. Peter sokkal szívesebben orokseg2.pngkering a lány körül, aki tetszik neki, így a húgát hamar lerázza. Charlie azonban súlyosan allergiás, rossz desszertbe kóstol bele, és mire Peter észbe kap, a húga fuldoklik a kezei között. Autóba pattannak, rohannak a kórházba. De durva balesetet szenvednek. Peter sokkosan hazavezet. Másnap reggel az anyja hisztériás rohamot kap, amikor meglátja az autót és benne a lányát. Miközben Annie az okkultizmus felé fordul, nem is sejti, mit enged be az otthonába és mi leselkedik rájuk.

Vannak filmek, amire azt szokták mondták, kár bármit is elmesélni belőle, úgy az igazi, ha nézzük folyamatában, és meglepődhetünk minden csavaron. Az Örökség is ilyen filmnek lett kikiáltva, és tényleg, elég nehéz volt eleinte olyan cikket találni róla, ami kicsit előrevetítené a cselekményt. Én se szívesen mesélek az elején többet belőle, mert tényleg úgy az igazi, ha mindenki maga döbbenhet rá, hova tart a cselekmény.

Mert ez a film meglepő. Az elején drámának tűnik. Temetés, nem egyformán gyászoló család, fura családtagok. De most komolyan: csak nekem tűnik Charlie olyannak, mint akinek valami súlyos gondja van? A film elején azon gondolkoztam, hogy Down-koros, aspergeres, vagy mégis, mi baja. Aztán elkezd kanyarogni a film és egyre erősebben vált zsánert. Dráma, majd kis természetfelettis thriller, és a végére lejutunk egy nagyon specifikus horror zsánerbe. Direkt nem nevezem meg, már az is spoiler lenne.

De nem ettől olyan jó a film, pedig nagyon ötletesen csavarják a cselekményt. Hanem a feszültségtől, ami végig benne van. Egyre nő. Még amikor nem is látsz semmi iszonyút, akkor is érzed, hogy valami fenyeget és nagyon nem jó. Majd ez vizuálisan is megjelenik, és az már egészen durva. De attól az, hogy a feszültséget már nagyon felfokozták a film készítői.

Látványvilág – hangulatos. Sötét. Vagy inkább szürkét kellene mondanom. Nagyon erős a szürke szűrő, de itt indokolt. Gyönyörűen aláhúzza az eseményeket és növeli a drámát. Nehéz rá szavakat találni, látni kellene, hogyan mutatják meg a szereplőket és a helyszíneket. Mindenkiben van valami taszító, borzongató – sőt, beteg. Pedig az elején nem is lehet sejteni, amit a végén már tudunk. És azok a családi traumák is… iszonytató.

Sokat ad a filmnek a főszereplője, Toni Collette. Nagyon sokáig nem bírtam, de drámában nagyon tud a színésznő, és itt remekül adta az összetört nőt, a megszállottat. Remek, ahogy néha azon kattog tőle az agyad, hogy normális vagy tényleg őrült? Alex Wolff nem egy szépfiú, de amit itt kihoztak nyomorultból – az a szemöldök… sajnáltam is, hogy ennyire a külcsín elvonta a figyelmem, mert ő is jól játszik, de ez a szemöldök…

Ritkán tudok ilyet írni, de ez egy intelligens horror. Fontos, a cselekmény. Nem jump scream elemekre épít, sokkal mélyebbről indítja a borzalmait, és a film végére a látványvilága is elszáll, de jó értelemben. Párszor majdnem földig ért az állam.

A vége ismeretében érdekes lesz újranézni. Mit veszek észre, amit elsőre nem?

 

Örökség - 5/4,5 erős szereposztás, hátborzongató sztori, nagyon eltalálták benne a feszültség fokozást.

https://www.youtube.com/watch?v=k4ZzQPMpIbw

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr3114529628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása