Minden napra egy film

Minden napra egy film

Ragadozó városok

2019. január 08. - BBerni86

Bosszúállós, világmentős, jövőbeli, csodafegyveres.

London útra kelt, átment a kontinensre, és újra vadászni kezdett. Itt él a történész gyakornok Tom, aki állandóan ragadozo_varosok.jpgháttérbe van szorítva alacsony származása miatt – ezért nem lehetett pilóta sem, ami az álma volt. De felfigyelt rá, hogy valami nem stimmel a városba. Valaki begyűjti a régmúlt háborús technikáját, ő próbál elrejteni, amit tud. A város egy kis bajor telepet kebelez be, a város egyik vezetője, Thaddeus is nézi át a lomokat. Egy lány támad rá, Tom védi ki a halálos szúrást és kezdi a lányt üldözni, aki leugrik a városból. De Tom túl sokat hallott tőle, Thaddeus kilöki a fiút is. Aki Hester mellé csapódik, aki Thaddeus egy egész más arcát fedi fel: a gyilkosét, aki végzett a lány történész anyjával is. Ketten végül a Gurulás Ellenes Ligánál kötnek ki, és igyekeznek megakadályozni Thaddeus tervét.

Miért van az, ha várok egy filmet, akkor az gyakrabban lesz csalódás, mint tényleg jó film? Igaz, a Robin Hood sokkal fájdalmasabb csalódás volt, de a Ragadozó városok sem hozta azt, amit előzetesen vártam tőle. Nem lett jó!

Pedig az alapanyaggal nincsen gond. Philip Reeve ifjúsági regénye akkora siker volt, hogy trilógiává bővült, majd kapott egy előzménytrilógiát. Az első rész (link) magyarul is olvasható, a film előtt direkt el is olvastam, és korrekt volt. Azért is bíztam annyira a film sikerében, mert akkor a további kötetek megjelenésére is láttam esélyt.

De a filmet látva folyamatosan gyötört a tudat, hogy én ezt már láttam. Most kattog is az agyam, hogy a regényben is ennyire élesek ezek a motívumok, de szerintem csak a filmet gyúrták ilyenre. Mire gondolok? Ahogy Tom berepül a város magjába, szétlövi, majd kirepül. Tisztára, Halálcsillag és Luke Skywalker esete. Ahogy a végén Thaddeus és Hester párharcba bocsátkozik és beszélgetnek, hello Vader és Luke. De a lázadók megtámadják a Halálcsillagot jelenet is visszaköszönt. Sőt, minél többet járatom az agyam, annál több közös pont jut eszembe, aminek nem örülök.

A másik bajom, hogy elvették a történet élét. Némi nemes önfeláldozást ebbe is beletettek, de szigorúan mellékszereplők esetén. A regénybe sokkal nagyobb áldozatokat kell hozni, rengetegen meghalnak, akik itt vígan túlélik a filmet.

De a szépítés a karaktereket is elérte. Hester a regényben nagyon meg van sérülve – Thaddeus anno a szemét is szétvágta, itt megúszta egy kendővel eltakarható heggel.

Azon is kattog az agyam, hogy aki nem olvasta a regényt, neki mennyire áll össze a sztori. Mert én értettem, helyenként még jól is szórakoztam, de én tudtam, ki mit és miért csinál. Ha nem lett volna meg a háttértudásom, akkor nagyon össze-vissza a film. Egy kis az, majd valami más, rohanós és összecsapottnak hat, hiába lett 2 óra a játékidő.

A látvány se olyan fenomenális, mint amit a trailer beígért. Vannak benne látványos, szép részek, de nem kellett az állam keresgetnek a padlón.

A castinggal különösebben nincs bajom. Ugyan Robert Sheehan karakterét még emésztem, de azért, mert a Misfits évadaiban a figuráját roppant mód utáltam. Iwan Rheon, de nagyon lejátszotta már akkor! Elment mindenki, de kiemelkedőt nem láttam a filmen.

Egyszer meg lehetett nézni, de nagyon sok tekintetben várakozás alatti az eredmény.

 

Ragadozó városok - 5/3 regény előismerettel elszórakoztatott, de nélküle nem tudom, mennyi érthető belőle.

https://www.youtube.com/watch?v=0G-Vm_MCqs8

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr9414537942

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Periodista. 2019.01.09. 19:43:42

Nekem nagyon tetszett. Lenyűgözött a látvány, érdekes volt a sztori és izgalmas a cselekmény. Várakozásaimon felüli volt az egész. Amint tudom, újranézem az biztos!

Periodista. 2019.01.09. 19:44:21

Nekem nagyon tetszett. Lenyűgözött a látvány, érdekes volt a sztori és izgalmas a cselekmény. Várakozásaimon felüli volt az egész. Amint tudom, újranézem az biztos!

Gyingizik 2019.01.10. 16:10:20

Napjaink ÁLTALÁNOS szórakoztató filmes sajátossága, hogy az igazi, komoly drámát kiveszik a filmből (még ha a rendező meg is tudná csinálni jól.) Producerek csinálják az amcsi filmeket, nem a rendező, mindent kihúznak középre, hogy a 7 évestől a 77 évesig mindenki meg tudja nézni. A komoly dráma, szenvedés túl zavaró, zavarja a popcorn emésztését és a lelki nyugalmat.
A drámai konfliktus a film központi eleme LENNE, az ilyen kiherélt bemutatása a nézőszám maximalizálása és a biztonsági játék miatt van. Erre akkor jöttem rá, amikor a muteromék egymás után megnézték a Titanic mozis és Hallmarkos verzióját. És a Hallmarkos tetszett nekik jobban!! Abban nem volt olyan zavaró a dráma.

A nép fia 2019.01.10. 17:10:02

Én csak annyit kérdezek: KI VÁRTA A ROBIN HÚDOT?! Ne már... az első előzetesből sütött, hogy ócskaság.
süti beállítások módosítása