Minden napra egy film

Minden napra egy film

Good Omens

1. évad

2019. augusztus 25. - BBerni86

Világvégés, különös barátságos, angyalos és démonos.8_25goodomens.jpg

Egyszer, régen két lény együtt nézte, ahogy az első emberpár elűzetik a Paradicsomból. Az egyik Crowley, a démon, aki kígyó alakjában az almák felé terelte Évát. A másik Azirafael angyal, aki még a lángoló kardját is Ádámnak adta, hogy megvédhesse magukat odakint. Ők ketten a Földön maradnak, és végzik a munkájuk. Rendszeresen összefutnak, és egyikük sem vallaná be, de összebarátkoznak, és közösen gyakran egyszerűsítik a feletteseik parancsait, összedolgoznak. Akkor is ezt teszik, amikor megszületik az Antikrisztus. Megegyeznek, mindketten részt vesznek a nevelésében, kiegyenlítik a jó és rossz hatásokat, hogy csak egy átlagos gyerek legyen. Ám balszerencséjükre a sátánista nővérek összecserélték a babákat, így csak a Négy Lovas érkezésekor döbbennek rá, hogy a Sátán igazi fia névtelenül felnőtt Angliában. Boszorkányvadász és boszorkány, angyal és démon, de még a Halál is a kiskamasz fiú nyomában jár, aki elhozhatja a világ végét.

A Hamis próféciák remek humorú regény, sokat mosolyogtam rajta. Örültem is, hogy sorozatot csinálnak belőle, bár nehezen képzeltem el, hogy fog kinézni. A sorozat kész, és azt kell mondanom, minden várakozásom sikerült felülmúlnia a készítőknek.

A történet megegyezik a regényével, bár a sorozatban több szálat is sokkal szívesebben követtem, mint a regényben tettem. Itt sokkal jobban ki tudtak domborodni a mellékszereplők kalandjai és karakterei is. A boszorkányvadászokon itt nagyon készen voltam, Shadwell minden jelentén szakadtam, míg a könyvben idegesített. Itt nevettem rajta.

De kiemelhetném Adam és kis barátai kalandjait is, vagy, ahogy az ősi ellenségek, az egymást megölő boszorkány és boszorkányvadász leszármazottai egymásra találnak. A négy lovast még nem is említettem, pedig ők is alkottak. Kalandos, és humoros az egész, nem is nagyon akarok kedvenc szálat kiemelni.

De tény, itt is Crowley és Azirafael kettőse volt a kedvencem. Amilyen arcokat tudtak vágni… amilyen helyzetekbe keverték magukat… ők az egész sorozat motorja, és a kedves kis szerencsétlenkedéseik végig szórakoztatóak. Nagy kedvencem volt az a rész, amikor végigkövettük a történelmet az ő szemszögükből. Ugyanazt a tanulságot vontam le e túrából, amit a Koontz regények üzenetének is érzek: a legnagyobb szörnyűségeket az emberek maguk találják ki és hajtják végre, nem kell hozzá semmilyen isteni/sátáni beavatkozás.

Érdekes volt megfigyelni azt is, az emberiség hogyan hat erre a két lényre, és miképpen változnak meg a történet alatt. Alapvetően mindketten megőrzik az oldaluk jellegzetességeit, de mindketten humanizálódnak mellette. Szeretik a világot, az emberiséget, és ők tudnak változni, míg az angyalok és démonok seregei nem. A változás pedig fontos: nem véletlen, hogy ketten túljárnak két légió eszén is: ők mernek szakítani a klisékkel.

Jól is néz ki a sorozat, jól néznek ki benne a maszkok és jelmezek. Talán a démonok kivételével – Crowley kígyószeme még hagyján, de a többiek undorítóak lettek. Mondjuk, ez lehetett a cél, de akkor is utáltam rájuk nézni.

A szereposztás erős, de Tennant, akit kiemelnék. Miért nem ismertebb, nagyon jól játszik!

Vicces, érdekes, jó színészekkel és történettel, aki teheti, nézze meg!

 

Good Omens - 5/4,5 remekül feldolgozza a regényt, jó színészekkel dolgoztak, egyedi a humora, látványos.

https://www.youtube.com/watch?v=hUJoR4vlIIs

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4615023560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borzlány 2019.08.26. 11:21:59

Nagyon örültem amikor megtudtam, hogy sorozatot csinálnak belőle, a kedvenc könyvem :) (na jó az egyik:))
Meglepően jól sikerült adaptálni, külön öröm, hogy az apró részletekre is elég figyelmet fordítottak, élmény volt nézni. Szerintem Terry Prachettnek is tetszett volna.
süti beállítások módosítása