Minden napra egy film

Minden napra egy film

Anna

(2019)

2019. szeptember 24. - BBerni86

Bérgyilkosos, kémkedős, szabadságért küzdős, modelles.

Anna élete elkeserítő: drogos, semmire való barátja bántja, belerángatja rossznál rosszabb helyzetekbe. A lány próbál kiutat találni: egykor apja magas rangú katona volt, ő is ígéretes újonc volt, míg a szülei elvesztése össze nem törte. A jelentkezésére Alex Tchenkov felfigyel, és beviszi a lányt a KGB-be. Kiképzik orgyilkosnak, akit 9_24anna.jpgpárizsi modellnek álcáznak, és folyamatosan megbízásokkal látnak el. Anna már alig várja a szerződése lejártát, de közlik, a KGB-ből egy módon lehet kilépni. A lányra az amerikaiak is felfigyelnek, Miller ügynök megkezdi az átállítását. Anna belekerül egy bonyolult játszmába, amelye könnyen bele is halhat, de ő a szabadságáért mindent kész kockára tenni és mindenkit kijátszani.

Luc Besson neve egykor egyet jelentett a sikerrel. Még ma is készít filmeket, de az egykori ragyogást képtelen megint összehozni. A szívszerelem projekt, a Valerian nem is olyan régen, hatalmasat bukott. A Nikita és a Leon már hozott neki sikereket, így most újra próbálkozott az orgyilkosokkal és kémekkel. Így érkezett meg Anna.

Azt már most látni, hogy ez a film is bukás. Még az előállítási költségeit sem hozta vissza, pedig nem egy nagyobb büdzséjű filmről van szó. Ennek ellenére én elszórakoztam a filmen, annyira nem találtam vészesnek, ha érzékeltem is, hogy sokaknak mi volt a baja vele.

A történet olyan, mintha a Vörös veréb és a Fedőneve: Jégmadár akciósabb, de egyben popcornosabb változatát nézném. Próbáltak bele emberi drámát is tenni, de ezek kidolgozatlanok, és ha komolyan belegondolunk, még röhejesek is. Sok az olyan elem benne, ami annyira mesének tűnik, hogy nem szabad belegondolni.

Cserébe folyamatosan pörög az esemény, és rendszeresen van benne egy-egy látványosabb akció is. A verekedős jelenetekkel jól elvoltam. Azért azt én sem bírtam ki mosolygás nélkül, amikor Anna egész osztagokat lőtt agyon, miközben őt senki sem volt képes eltalálni… azért annyira elvetemült nem voltam, hogy számoljam, mennyit lő egy-egy tárral, de gyanítom, hogy itt is találnék fizikailag lehetetlen adatokat.

A film folyamatosan újraértelmezése egy darabig, szórakoztatott, de aztán elkezdett az agyamra menni. A film eseményei pörögnek, majd egyszer csak visszaugrunk bizonyos időt, és megmutatják, hogy szervezte be valaki Annát a saját céljaira. Háromszor minimum újraértelmezik az egész filmet, ami azért sok. A végén, amikor az is kiderül, mindeközben Anna hogyan hozta össze a szökési tervét, az már határozottan sok a jóból. Mindenki átver mindenkit, túl lett csavarva már ez a rész.

A karakterek is vázlatosak. Vannak, akikről nem is tudtam meg semmit. Még Annáról se sok minden derül ki, a tartótisztjeiről még annyi sem. Még az is kérdéses maradt előttem, egyáltalán kit kedvelt tényleg, kit csak kihasznált a nő. Leszbikus, biszex, hetero? Erre se kaptam választ.

Viszont sok színészt nagyon bírok benne. Helen Mirren, Luke Evans és Cillian Murphy is a kedvenceim között vannak. Őket most is szívesen néztem. Agyalok is, Murphy milyen filmmel jön ki legközelebb. Vagy álljak neki a Peaky Blinders évadainak?

Vannak hibái, de ezt most szinte szerettem is. Szórakoztatónak találtam, agyalás nélkül.

 

Anna - 5/3,5 jó színészekkel, látványos, de a történetében meseszerű akciófilm. Egyszer simán nézős.

https://www.youtube.com/watch?v=Z6yTXsCauIc

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4715161446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása