Utazós, életről döntő, régi kapcsolatot felelevenítő, menekülős.
Ruby és Billy az egyetemen kötött egymással egy egyezséget. Ha valamelyikük ír a másiknak egy SMS-t, amiben csak annyi szerepel, hogy Futás (Run), a másik pedig visszaír, akkor mindketten felpattannak a vonatra és New Yorkba mennek, ahol az állomáson találkoznak. Felülnek egy vonatra, egy héten át utaznak az ország másik felébe, és az út végén eldöntik, hogy együtt maradnak vagy soha többé nem látják egymást. Ruby most unatkozó háziasszony, amikor megérkezik az SMS. Visszaír, és a vonaton találkoznak is Billyvel, aki híresség lett. Életvezető tanácsadóként épített karriert és lett sikeres. Hamar visszarázódnak a flörtölős régi hangulatba, miközben egyikük sem akar arra gondolni, ami elől menekül. Ám a múltat nem lehet ilyen könnyen félresöpörni: a nőt keresi a családja, Billy nyomában ott az asszisztense. Lassan egymásnak is el kell mesélniük az igazat, hogy esélyük legyen abban is dönteni, együtt vagy külön folytassák.
Most divat kezd lenni, hogy filmsztárok is készítenek sorozatot, legfeljebb egy-egy rövidebb évaddal, hogy az egyéb teendőikkel összeegyeztethető legyen a forgatás. Az HBO Domhnall Gleeson-t nyerte meg a Run forgatására, de sajnos, ez a vonat kisiklott, de ez inkább a történet, nem a színészek hibája volt.
Az alaphelyzet ígéretes: itt van két ember, egykori szerelmes pár, akik több, mint egy évtizede nem találkoztak, nem is követték egymás életútját. Mindketten titkokat rejtegetnek, amelyek akaratlanul is egyre közelebb kerülnek a felszínhez. Ezek között akad teljes élethazugság: Ruby nem vallja be, hogy gyerekei vannak és hazudott magának egy karriert. Kicsit, mintha az álmát akarná megélni ezen az úton. Hogy ne kelljen szembenéznie azzal, hogy egykor ezt nem akarta: szimpla családanyának lenni, hiszen építészként akart valamit letenni az asztalra. Ehhez képest kibukott az egyetemről, férjhez ment, szült, és hiába szereti a gyerekeit, most csapdában érzi magát. Billy az alapdolgokat bevallja, csak mindig kicsit eltolja a dolgokat. Szépít a valóságon, hogy neki se kelljen szembenézni a teljes igazsággal és az önző döntéseivel.
De lehet bármi igazi egy ilyen találkozásban? Ők dolgoznak ezen, és feldolgozzák, ami a másikról folyamatosan kiderül. Eleinte ez tartotta a sorozat dinamikáját: ahogy a titkot rejtegették, ami fel-felbukkant ilyen-olyan formában. Majd krimis vonalra tértek át, felbukkant Fiona, és lett itt üldözés, halálos baleset eltussolása. Nem működött – a játékosság kiveszett a sorozatból, és a flört sem ugyanaz egy hullával a hátuk mögött. Nem volt izgalmas, inkább szánalmas, amit a végén műveltek.
Alapból az is gond, hogy nagyon irritált a női karakter. Most komolyan, képes így hátrahagyni a gyerekeit? Ő nem vészhelyzetben volt, csak unatkozott a mindennapjaiban. Nem lehet követendő példa a menekülés. Annyi minden mást is tehetett volna! Billy helyzete sem tökéletes morálisan, de ott nincs ilyen súlyos bűn. Ő senkit nem hagy el, vagy csap be.
Nálam nem működött a színészek közti kémia sem. Egyszerűen nem hittem el, hogy Billy bármilyen formában akarhatja Ruby-t. Bár lehet, hogy ez azért is volt így, mert nekem nagyon nem jött be a nő stílusa. Vicces, laza karakter akart lenni, én erőltetettnek éreztem.
A sorozat külsőségei rendben voltak, meglepően jól működött a vonat, mint helyszín. Sokkal inkább, mint a Fargo világát megidéző kisváros és történetszál. Ami jól áll abban a sorozatban, ebbe nagyon nem kellett volna.
A sorozat végéről nem is beszélve. Olyan, mintha még lenne egy rész, ami nincs. Komolyan meglepődtem, hogy az a zárlat, ami.
Nem szerettem meg: Ruby ellenszenves is, és a történet is kisiklott. Jó kezdet, rossz vég.
Run - 5/3 lehetőség volt benne, de a végére teljesen elszállt. Maga a vége pedig… borzalmas.