Minden napra egy film

Minden napra egy film

13 Reasons Why

4. évad

2020. július 18. - BBerni86

Kamaszos, titkokat őrző, sérüléseket felfedező.7_18_13_reasons_why.jpg

Monty a börtönben halt meg, halálra késelték. Clay azt játssza, hogy minden rendben és vigyáz a többiekre, de igazából nem bírja el a tetteik súlyát. Monty árnya kísérti, aki okolja a haláláért. Ahogy Clay egyre inkább összeomlik, veszélybe kerül a társaság titka. Nagyon nem akarják, hogy a rendőrség újra elővegye Bryce halálának esetét. A maguk módján próbálnak beavatkozni, de eddig Clay volt, aki ezt tette értük. Nekik maguknak is útmutatásra lenne szükségük. Justin az elvonóról visszatérve Jessicának csak a barátja akar lenni, így a lány féltékennyé akarja tenni Diegóval, és egy szerelmi háromszögben találják magukat. Alex kezd rádöbbenni, hogy melyik nemhez vonzódik igazán, és pont Monty exe vezeti rá erre. Zach kifordul magából, rendbontó lesz, míg Tyler megint fegyver közelbe kerül. Felbukkan egy zsaroló, egy Monty után nyomozó srác, és Clay is kezd megnyílni a pszichiáterének. Egy újabb tragédia közeleg.

Az még nekem is rejtély, miért néztem ennyire gyorsan végig a sorozatot. Tulajdonképpen végig morogtam, nem tetszett, amerre vitték a cselekményt, a karaktereket, az egész üzenetét. Mégis, egyik részt néztem a másik után. Miért? Magamnak is felteszem a kérdést, de nem bírok rájönni. Mondjuk, én vagyok az, aki nagyon nehezen hagy félbe utált sorozatot is.

Az első évad siker volt, jó is, a regény volt az alapja. Aztán folytatták, és már a második évadban elkezdték szétverni, ami jó volt. Mert az ok, hogy a tematikát nem lehetett tartani. Megvolt a 13 ok, és nem volt olyan ütős sztori, mint az öngyilkos lány tette mögötti indítékok feltárása. De értékek terén folyamatos volt a leépülés. A szimpatikus karakterek leépültek, és azok az értékek, melyeket őrizni kellett volna, már nincsenek meg. Most, a negyedik évadban szabályosan úgy éreztem, hogy ezek a srácok ugyanolyan bűnösök lettek, mint a sorozat gonoszoknak beállított figurái.

Mert, nekem az a véleményem, hogy igenis felelősek Monty haláláért. Miért kellene felmenteni őket azért, mert maguk is szenvedtek? Megbocsátasz egy gyilkosnak, mert rossz volt a gyerekkora? Őrültségeket csinálnak, hullik mindenki az erkölcsi fertő felé, és ezt támogatja a sorozat? A Diego – Jessica – Justin trió az egyik mélypont.

Clay összeomlása lélektanból rendben, de a sztoriban ritka rossz a kivitelezés. Annyi értelme volt csak, hogy behozták a pszichiátert, aki legalább szimpatikus volt.

Rühelltem, ahogy a végére beleerőszakoltak még egy halálesetet. Annyira érezni lehetett, hogy az volt az egyetlen funkciója, hogy ebben az évadban is legyen egy halál, és lehessen szomorkodni miatta. Túltolt, felesleges volt egy hosszított zárórészben a karakter túlhúzott agóniáját nézni, és ahogy mindenki kétszer-háromszor elköszönt tőle…

Az is irritált, ahogy beleerőszakolták a szexuális beállítottságot/másság felvállalását is. Mégis, honnan jött, hogy Alex meleg? 3 évadon át Jessicába volt bolondulva, utalás sem volt, hogy a fiúk is érdekelnék, most meg mégis? Itt is csak azt éreztem, hogy akartak még egy meleg karaktert, és őt választották, indok és értelem nélkül. Igaz, az egyik legszerethetőbb karakter így kapott kicsit több szerepet – Charlie maradt az egyetlen tényleg jó srác a sorozatban.

Kinézetre azt hozza a sorozat, amit eddig is. Clay kikattanásaival ugyan vizuálisan játszottak egy keveset, de nem tudtak vele olyan hangulatot teremteni, hogy thrillerbe érezzem magam.

Az összes színész visszatért a záró évadra, de ez sem vigasz a számomra. Mivel annyira rossz irányba mennek a karaktereik, teljesen mindegynek éreztem, hogy játszanak benne. Túlzottan rühelltem a történeteik nagyját. Gary Sinise viszont jó pontot ér, bírom a színészt.

Még mindig nem tudom, mi az, ami a sorozatban tartott. Talán, a katasztrófa hatás? Hiába tudtam, hogy ez egy tömegszerencsétlenség, nem tudtam elfordulni tőle.

 

13 Reasons Why - 5/2,5 a varázs oda, azt is megkockáztatom, hogy az első évad jóságait teljesen lerombolták.

https://www.youtube.com/watch?v=poUq9ypynKs

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr9716019930

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása