Családi, üzletes, ármányos, szerelmes.
Curt Prank a semmiből építette fel magát és az üzletét. Most az egyik legnagyobb sörgyár tulajdonosa, gazdag ember, akinek van egy álma: át akarja alakítani a müncheni Sörfesztivált, és annak a királya akar lenni. Hagyományosan a régi családok kapnak standot a fesztiválon, és Prank elkezdi megszerezni a helyeiket, hogy egy nagy csarnokot emeljen fel, ahol műsorok mennek, ahol mindenki nála ihat. Közben a lányát, Clarát is ide hozatja, akit jól szeretne férjhez adni. Az utolsó akadály a Hoflinger család, és Curt törvénytelen eszközökhöz is hajlandó nyúlni, hogy megszerezze a helyüket. Nem sejtheti, hogy a szabadságról és szerelemről álmodó lánya kiszökve a nép közé pont Roman Hoflinger karjaiba szédül bele. Nem sejtheti, hogy a müncheni sörfőzők milyen mocskos húzásokhoz képesek nyúlni, hogy a berlini férfi ne tartozhasson közéjük. Curt kénytelen lesz sok mindenben változtatni, ha meg akarja nyerni a játszmát.
A müncheni Sörfesztivált, gondolom, nem kell bemutatni senkinek. Ha nem is jártunk rajta, én sem, akkor is tudjuk, mi az és találkoztunk a nevével. A film ezt használja ki, hiszen azt meséli el, hogyan vált azzá ez a rendezvény, aminek ma ismerjük.
Két típusú konfliktusból rakták össze a cselekményt: az egyik véres szórakozás és gonosz is. Prank menetelése, hogy elkészüljön a csarnok, árulhassa a sörét és megvesse a lábát Münchenben. Széles a repertoár: kész lefizetni, gyilkolni, zsarolni. Rettentő mocskos húzásokkal él, miközben ügyel arra, hogy tisztességes ember látszatát keltse. A müncheni mesterek pedig fellépnek ellene, és ők is mocskosan játszanak. Néha el sem tudtam dönteni, hogy ki az, aki többet megenged magának. Romlott, hatalomért szűkölő emberek, akik mindent és mindenkit feláldoznak. Ahogy mondtam: szórakoztató, de mocskos szórakozás.
A másik a szerelmi szálak. Egy tipikus tiltott szerelem, amelyben ellenségek gyermekei találnak egymásra. Egy ünnepségen botlanak egymásba, jönnek össze, mielőtt tudhatnák, ki a másik. Azért nem egy sima románc ez sem: Clara és Roman egyéjszakás kalandba bonyolódik, és azért lesz ebből több, mert a lány teherbe esik. Mire odáig jutnak, hogy eljegyzik egymást és összeházasodnak, tényleg egymást szerető páros lesznek, de addig sok szenvedés és küzdelem vár rájuk, ami alatt a vonzalom szeretetté válhat.
Tragikus Roman öccsének a sorsa, aki csak rajzolni szeretett volna és szabadon szeretni. Mivel nyomorult Ignatz a férfiakhoz vonzódik, és 1900-ban járunk, szerintem lehet sejteni, hogy ebben a mocskos játszmákkal teli sorozatban mi történik vele. Pedig egy szimpatikus, jóravaló fiú – ezért is olyan szomorú, hogy válik feláldozható bábuvá.
Mellettük Clara társalkodója is megkapja a maga történetét – egy családon belüli erőszak meséje, ahol a nő a cselekmény alatt jut el odáig, hogy ez nem mehet így tovább és önállósodik, visszavág.
Curt azért is érdekes karakter, mert rengeteg mindent tesz, amiért meg lehet vetni. Nem egy jó ember, és sok tragédiát okoz. Csak ő annyival több az ellenfeleinél, hogy nála ez nem simán a pénzről szól. Neki megismerjük a mozgatórugóit is, a családja történetét, ami erre az útra vezette. Így ő a fajta antihős lesz, akinek a módszereit el lehet ítélni, de azért érthető, mi a célja és valahol szimpatizálni is lehet vele.
Korrekt a sorozat kinézete is. Talán egy fokkal sötétebb a színvilága, mint ami jól esik…
Nem tudom, akarják-e folytatni, én nézném tovább a Prank és Hoflinger család történetét.
Oktoberfest: Bier & Blood - 5/4 vannak kiszámítható elemei, de korrekt látványú és kellően fordulatos, izgalmas sorozat.
Oktoberfest: Beer & Blood - Netflix Trailer (English Subtitles) - YouTube