Minden napra egy film

Minden napra egy film

Midasz követői

1. évad

2021. május 15. - BBerni86

Pénzügyes, zsarolós, zavargásokat megfékezni akaró.

Victor pénzügyi sikerember, aki most különösen nagyot lépett előre. Egy kontinens szinten jelentős vállalat elnöki székét örökölte meg – ugyan a tanácsban vannak, akik szintén a pozíciót akarták és most a torkának ugranának, Victor növeli a bevételeket, így nincs támadási felület ellene. A férfi igyekszik a csoportba tartozó napilapot is midasz.jpgéletben tartani, noha ő is látja, a klasszikus újságírásnak már leáldozott. Pedig komoly témákat is hoznak: egy szír összeesküvés-elméletet lepleznek le, mely a Spanyolországban zajló lázongásokra is hatással lesz. Victor életét azonban valami egészen más állítja a feje tetejére: különös zsaroló levelet kap. 50 millió eurót kérnek tőle, 5 milliós részletekben, vagy egy véletlenszerűen kiválasztott idegen meg fog halni. A férfi bevonja a rendőrséget, az újságíró szerelmét, de nincs felkészülve arra, ami rá vár.

Újabb spanyol sorozatot találtam a Netflixen. Igaz, ez csak 6 részes, de ha jól látom, már be van rendelve neki a 2. évad is. Nem döntöttem még el, az érdekel-e, de az elsőt egyszer végig lehetett nézni – már csak a rövidsége miatt is.

Azon sorozatok közé tartozik, melyeket utólag egészen másnak látok, mint menet közben, amikor néztem. Kriminek néztem, amiben van titkos szervezet, zsarolás és nyomozás. Közben Victor egyéb drámáit tölteléknek fogtam fel, nagyon nem is kötöttek le. Most azonban már a végére értem, és aludtam is rá valamennyit. Már abban sem vagyok biztos, hogy ezt kriminek kellett volna néznem.

Az egész képet nézve ez a sorozat a gazdaság irányítóinak és a hatalmasoknak a korrupciójáról szól. A lázadások az utcán ennek a tünetei, de nem úgy tűnt, hogy bármit el lehet ezzel érni. A hatalmasok elvannak az üvegtornyaikban, és ugyanúgy mennek tovább a játszmák minden szinten. A szír botrány: a sorozat végére megtudjuk, hogy a cikk csak a felszínt karcolgatta, és direkt adták ki a sajtónak, hogy ezzel az irányított botránnyal elejét vegyék valami sokkal rosszabbnak.

A gyilkosságsorozat kapcsán is a korrupció újabb bizonyítékát találjuk. A szervezet lekövethetetlen, a gyilkosságokat annyira balesetnek állítják be, hogy így sem tudnak közelebb jutni hozzájuk. Mit reagál erre a belügy? Mondjuk, meglehetősen diktatórikus módszert választanak, ami az egyének semmibe vételén alapul. A látszat több ezen a szinten is, mint a valóság.

Végül, a sorozat végére rá kellett jönnöm, hogy Victor és a szervezet is egészen más szemmel nézendő, mint eleinte gondoltam. Victor erkölcsös embernek tűnik, aki nem csak sikerember, de van egy komoly erkölcsi kódexe is. Ugyan a házassága tönkrement, de igyekszik jelen lenni a fia életében, és az újságíró Monica személyében megint épít valamiféle magánéleti boldogságot magának. Tenni akar a gyilkosságok ellen. Így nem is kicsit lepett meg, hogy mit lép a végére. Ami átértékelte számomra őt is, a Midasz követőit is. Ezen a szinten, a magánéletben is bizonyítják a tételt, hogy all you need is money és nincs rendes ember.

Annyira nem ezt a csavart vártam, hogy amikor már Monica megérti, mit és miért tett Victor, nekem nem esett le. Meg is döbbentem, amikor kimondják, mi volt a cél. Utólag ez ért nekem valamit a sorozatban: meglepett és totálisan letört érzelmileg.

Annyira sötét a végítélet, annyira rosszat mond az egész emberiségre, gazdaságra és politikára, hogy abba belegondolni is rossz. Krimi helyett komoly kritika.

Ezek mellett eltörpül, hogy mennyire nem tetszett a casting. Ronda emberek elkeserítő ügyei.

Nem egy látványos, nem is egy pörgős történet, és még le is hangol a végkövetkeztetés. Nem szerettem meg, de nem is utáltam.

 

Midasz követői – 5/3 a végén egy fordulat meglepett, különben végig vártam, hogy pörögjen fel az események.

https://www.youtube.com/watch?v=CQdv8ZTUYOE

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr6516559718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása