Minden napra egy film

Minden napra egy film

Az eltévedt golyó 2.

2022. november 16. - BBerni86

Csak kapott egy folytatást. Van egy olyan erős gyanúm is, hogy 3. rész is lesz – vagy már van is? Mert ennek még nagyobb nyitott vége van, és tulajdonképpen csak átvezettek egy nagy leszámolásba.

az_eltevedt_golyo2.jpgDe akkor nézzük – az elején Lino nagyon maga alatt van, el akarja kapni a felelősöket. Julia állítja le és át: mivel szabadult, rendőrként rendesen is csinálhatja a dolgokat, nem kell tönkre mennie a bosszúhadjáratába. Ezzel már meg is ágyaztak annak az agyatlanságnak, ami eddig is zavart. Véletlenül nem úgy van, hogy büntetett előélettel nem lehet rendőrnek állni? Az amerikai filmekben legalábbis mindig nagy procedúra, hogy semmi ügyük ne legyen – maximum törölt fiatalkori eset, de az sem gyakori. Itt meg Lino a börtönből megy a rendőrakadémiára, hát…

De ezzel nem ér véget a dolog. Legalább ennyire idegesít, amit a magánéletében megjátszottak. Azt már tudjuk, hogy Julia az exe. A nő nagyon úgy néz rá, meg segíti, hogy fogadnék, ő nem bánná, ha most komolyan is megpróbálnák együtt. Erre ki lesz Lino új párja? Nem Julia. Összejön Areski elhagyott feleségével, és Lino neveli majd az ősellensége fiát is. Nem is értettem, ez hogy jön össze azok után, ahogy az elején a nőt követte meg leharapta majdnem mindenki fejét. Még hajléktalan is lett, láttuk, hogy Lino az autójában lakik. Tulajdonképpen átvette Areski életét, családját, munkáját – csak ő nem állt be a mocskos rendőrök közé.

Ezzel el is jutunk a konfliktushoz. Areski még szabadlábon van, de nála sokkal nagyobb halak is vannak. Egy egész osztály korrupt, és őket próbálják lebuktatni. Megint van egy nagy autós hajsza: az egyetlen tanút kellene biztonságban átszállítani. Itt is sorra lehet venni, mennyi olyan elemet használnak, aminek semmi értelme sincs.

Ezt a rendőrségi egységet nem tudják elkapni – pedig ebben a részben is nyílt utcán más rendőröket lőttek agyon, a rendőrségen is kitört miattuk a harc és még lehetne sorolni. Hogy nem lehet bíróság elé vinni valakit, aki nyílt utcán gyilkol? Mindenki tudja, hogy korrupt, gyilkos drogkereskedők és senki nem tesz semmit, amikor tényleg a nyílt színen zajlik minden? Egyszerűen nem értettem, miért nem lehet pl. a gyilkosságokért bevinni őket.

Aztán, ott van Lino fejlesztése is. Már nem szerelőként látjuk, hanem Julia jobbkezeként vezet, üldöz, részt vesz a rendőri munkában. Igaz, azt a bizonyos kocsit még fejleszti egy kicsit és árammal turbózza fel. Mondanom se kell, mennyire röhejes hatást kelt már az ötlet is. A filmben komolyan veszik, én meg a képernyő előtt félrenyelem a gyümölcslevem. Nem paródia, de annyira annak néz ki ilyen ötletekkel…

Különben minden színész visszajött – nem mintha összetett szereplőkről vagy színészi játékról itt érdemes lenne beszélni. Az agyatlan akciófilm példája, még inkább a Halálos iramban franchise nyomában, mint az első részben.

Ehhez kapcsolódik, hogy több energiát és pénzt fektetettek a külcsínbe. Sokkal több autó borul és robban fel, vagy lő ki Lino áramos fejlesztése miatt. Jobban néz ki, de még így is tévés szinten van. Plusz, növelték a verekedések számát is. De ez jön abból, hogy Lino kiszabadul a műhelyből, és az áramos fejlesztést leszámítva most nem azt a technikai zsenit hozza, akit korábban.

A vége még rátett egy lapáttal. Főleg az utolsó jelenet. Pedig megnéztem vagy háromszor, de nem vagyok benne biztos, ki az, aki ott autót vesz. Areski jött vissza a családjáért? A spanyol rendőr viszi át Lino új családját a határon? Vagy az Lino? Bár azt azért nem hiszem. Más az arca, és nem csak a nagyobb arcszőrzet miatt. Areski a tipp, de majd kiderül. Ahogy írtam, nagyon meglepne, ha ez nem trilógia lenne. Minden nyitva maradt.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr7317979066

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rosep 2022.11.28. 08:30:18

Az egyértelműen Areski a végén, szerintem még a színész is ugyanaz.
Ami engem borzasztóan idegesített a 2. részben, az a spanyol szál. Egymás utáni napon néztem a két részt, a 2. után átpörgettem az elsőt, de nem értem. Azt a spanyol rendőrt nem látom az elsőben, meg nem emlékszem az elsőből semmi spanyol dologra. Meg miért kellett volna a Markot a spanyoloknak átadni? Csak engem zavar, csak én nem értem???
süti beállítások módosítása