Minden napra egy film

Minden napra egy film

Az apáca 2.

2023. október 31. - BBerni86

Halloween – el tudom képzelni, hogy a Démonok közt univerzum kitermelt már pár olyan lényt, amelyek most jelmezként is szóba jöhetnek. Az apáca nagyon is ilyen, mert sok mindent be se kell hozzá szerezni. A ruhája adott, csak jó arcfestés vagy maszk kell még, hiszen az arca volt, amellyel a frászt hozta a nézőkre.

Már másodszor. Csak sajnos már ijesztő filmként nem tudom nézni. Az első rész sem lett igazán para, ez még000thenun2.jpg annyira sem. Pedig próbálkoztak, és nem csak jump scream elemmel. Persze, akad benne az is, és rendszeresen kiszúrtam, ahogy az apáca démon settenkedik. Nem mindig nyúlt előre és ijesztettek volna így, de azért előfordul.

A történet meg – hol kellene megijedni? Eleve a démon küldetését röhejesnek találtam. Begyűjteni egy szent szemét, hogy így megszerezze az erejét. Első hallásra csóváltam is a fejem, hogy mi eszükbe nem jut. Éppen csak nem nyomta be a szemeket démonunk a saját fejébe. Meg az is, hogy a bukott angyalok erejét adta isten a szenteknek. Hú. Nem katolikus vagyok, de a nagyanyám az volt, és nekem kimaradt az, hogy a szentek egyfajta szuperhősök lennének különleges erőkkel. Sokkal inkább szerencsétlen mártíromságot szenvedett hívők, akiket jól meg is kínoztak, mielőtt kilehelték a lelkük. És, ha már nagyhatalmú démon a szereplőnk, miért nem olyan célpontot választ, ami elérhetőbb? Simán mehetett volna Páduába Antal nyelvéért, de Rómában is majd minden templomban van egy ereklye. Nekem hiányzott, miért pont ezeket a szemeket akarja. Ha meg jól értettem az utalásrendszerét, Irene is Szent Lúcia leszármazottja, ezért vannak a látomásai. Nem könnyebb lett volna démonunknak egy leszármazottból kinyerni az erőt?

De tudom sorolgatni az ilyen és hasonló elemeket, amelyek zavartak. Nem tér vissza egy színész? A karakterét kiírják – stílusosan, kolerás lett. De ott van a démoni kecske is, amely a templom mozaikjáról lépett életre. Azzal mi lett? Minek szállt le egyáltalán az ablakból? De egyáltalán, minek készítettek egy templomra olyan ablakot, ami a Sátáné?

Ahogy Irene vissza lett rángatva ebbe az életbe, az is paródiába illik. Kifejezetten butaság, ahogy megkapja a feladatot és szélnek eresztik egymagában. Azért a katolikus egyház nem az a szervezet, ahol munkaerőhiány van, miért nem kapott testőrt, kísérőt, valamit? Mert Debra csak utána szökött, és az ő alakja még felesleges is. Értem én, Storm Reid hozza a más rasszt a történetbe, és egy újabb idióta ötletet. Azért akar Irene társa lenne, hogy végre lásson egy csodát.

Komolyan kellene venni, és látványra be is vetnek mindent, amit ez a franchise tud. Visszahozták a színészeket, az apáca még mindig ijesztően néz ki. De valahogy butaság is.

Különben, mekkora sztereotípia már, hogy a démon ronda? Amikor még ki is hangsúlyozták, hogy egykor angyal volt. Az angyalok meg szépek. Persze, értem én, miért így van kitalálva, régi általános előítélet. A szép jó és a ronda rossz is.

A kritikái különben jobb esetben is csak közepesek, a bevétele viszont jó. Vagyis, nem lepne meg, ha Valek visszatérne még apácaként kísérteni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr8618246855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása