Minden napra egy film

Minden napra egy film

Sorozatnéző

Chicago Fire & Med, Georgie&Mandy, The Morning Show, A Forsyte család, Dexter, Elsbeth, Grey's Anatomy, The Rainmaker, Matlock, Only Murders in the Building

2025. október 19. - BBerni86

A 6 napos munkahét kicsit betett a sorozatnézési szokásaimnak, de nagy nehezen letoltam a heti részeket. Nézzük is! Amiről szokás szerint nem nagyon tudok újat, az a Chicago Fire & Med (s14/11e03). Annyira ismétlődőnek érzem a történeteket, hogy az már fájdalmas. Megint megszorítások vannak és harcolni kell az őrs fennmaradásáért. Olyat is láttunk már, hogy valaki nevelőszülő lesz és próbál barátkozni a gyerekkel. Ami új lehet, hogy az új fiú eredetileg rendőr lett volna és elkezdték adagolni, miért van itt és mi a valódi célja. Az apja is rendőr volt, de a fia szerint hamis vádakkal tönkretették, lecsukták. Őt akarja tisztázni. Az se lepne meg, ha év végére átkerülne a PD-be, pláne, ha Kelly tesója visszajön. A Med azért volt érdekesebb, mert szívesen néztem, hogy van Will és Natalie, mennyit nőtt Owen és az ő dinamikájuk. Sokkal inkább ez, mint a Hannah-dráma. Pedig lennének ott is esetek, csak ismerősek, de nagyon. Volt már olyan, hogy a szülők nem ismerték el a gyerekük párját, és maguk döntöttek, a másikat kizárva, amin az orvosok meg kiakadtak. Átívelés még nincs, majd karácsonyra?

 

Semmit nem változott a Georgie & Mandy's First Marriage (s02e01). Pedig Georgie már a cég tulaja és főnöke, de a sorozat ugyanazzal a technikával folytatja most is. Após keresi a helyét nyugdíjasként, Georgie meg a társával igyekszik dűlőre jutni és nagy álmai vannak. Mandy közvetít. Nem igazán humoros, kicsit sem dráma. A családi hangulat még csak megvan, de ennyi. Minden szereplő jött vissza, a kislány meg nő. Erről nincs más, amit mondani tudok.

 

Most kezd bepörögni The Morning Show (s04e05). Chris kapcsán volt egy vészhelyzet és az eddigi évad000tms35_1.jpg legkeményebb perceit hozták, ráadásul nem is a Morning Show díszletei között, hanem az idióta Bro műsorban. A Cory - Bradley idill is eddig tartott, de sejtettem is, hogy nem akarják őket együtt tartani. Túl egyszerű lenne, ebben a műsorban a főszereplőknek nincs boldog magánélete, munkamániások. De ott van a vezetőségi dráma Miával és Alex körül is kezdenek dőlni a dominók. Kezdünk haladni valamerre, most először voltak igazén élek és dráma ebben az évadban. Lehet a végére egymásnak is esni? Mert már megvannak az árkok, lehet a másik állásai ellen indítani a támadásokat. Jut eszembe, itt is összeveszhettek a vezető színésznők? Már szinte közös jelenete sincs Alexnak és Bradley-nek.

 

Amit hetente legjobban várok: Dexter Resurrection (s01e07). Most egy kirándulásra ment a gyilkos klub, ahol Dexter meg kellett birkózzon a Gemini helyzettel. Az se volt semmi, de a Dark Passenger előadás azért erősebb 000dexter17.jpgvolt. Mert külső szemmel nagyon lehetett tudni, hogy ott mennyire nyílik meg valójában Dexter. Mozgalmas rész volt, Harrison szála is halad és van egyetemi rész is. Ott a nyomozónő, jön Dexter is, és még egy jobb apa - fia pillanatot is kapunk. A végére még Batista is belelendül. Még 3 rész van vissza, és itt már elkezdtek pörgetni. Sok minden történt, megvolt az egyedi humor és a kötelező gyilkosság is. Mindezen túl nem győzöm idén írni, mennyire el van találva a szereposztás. Már csak azt sajnálom, hogy éppen a copfos gyilkos maradt a végére. A többiek sokkal jobb színészekkel, érdekesebbek voltak. Bár értem - ő a legkevésbé veszedelmes Dexterre nézve. Nehezen is állom meg, hogy ne haladjak tovább. Ok, az azért segít, hogy nagyjából már megnéztem, a 10. részt majdnem egészben láttam is már. De rendesen, kiélvezve a részeket még 3 hétig ez el fog szórakoztatni.

 

Visszatért nyomozni Elsbeth (s03e01-02) is. Szerintem még rá is játszanak a színes egyéniségére, mert valami brutális, az első két részben milyen szettek kerültek már elő. Krimiben is kicsit más, és nem csak azért, mert már000elsbeth32.jpg nincs a barátnő, akivel együtt mozog. Két rész, két új rendőr volt mellette. Más a részek hangulata is. Az első még rosszul is esett, annyira nem vette be a gyomrom, hogy a férjéért gyilkoló nő milyen könnyen ment tovább, amikor a férje is odalett. Az érzelmileg üres lett, bár Elsbeth a szokott technikával hozta a nyomozást. A másodikban meg egy túszhelyzetet kellett megoldani és nagyon kis cuki elemekkel dobták fel. A nagyi kamera és ahogy a maci megszólalt? Másban paródia lett volna, itt meg szinte menőnek mondanám. A színésznő nagyon szerepben van, hangulatos a sorozat. A krimit most gyengébbnek érzem a korábbiakhoz képest, ez most inkább könnyed és komikus, de majd meglátjuk, merre mennek tovább.

 

Hagyományos Grey's Anatomy (s22e01) nyitány érkezett. Gyorsan megoldották a robbanás helyzetét, és 000greys221.jpgtisztázták, kik maradnak együtt, kik folytatják külön, illetve kik az új szereplők és kik távoznak. Nem kell megijedni, egy kiemelt szereplőt sem ölnek meg. Az itt csak akkor szokás, ha egy vezető színész nagyon menni akar innen. Az érdekes is lesz különben, Mer meddig marad. A színésznőnek van másik sorozata is, így nem hiszem, hogy minden részben benne lesz. Pláne, hogy a rezidensek között már megy a szappanopera, pedig ez csak a nyitány volt. De ez legalább érdemben kórházas, műtenek és van feszültség. Amit a Med kapcsán annyira tudok hiányolni, itt legalább műtős feszültségként megvan. Meg, már hozzám nőttek a karakterek. Annyi évadot hoztam be idén, hogy nem kopok le azért, mert bántóan ismerős sémákkal dolgoznak ebben a sorozatban is. De hogy is újulnának meg 21 évad után? Ha valaki az elején született, most már simán mehetne gyakornoknak a kórházba.

 

Utolsó két rész: bíróságre mentek végre! Vagyis, The Rainmaker (s01e09-10) legalább zárásra jó volt. Ment az a tárgyalótermi dráma, amit kezdettől vártam. Itt már nem nyomoztak és nem krimi volt, hanem mindenki bedobta,000ther110.jpg amije volt és egymásnak estek a tárgyalóteremben. A durva különben az ex-barátnő volt. Az nem kicsit volt aljas, hogy Rudy családi traumáját is betette a záróbeszédébe: Meg is lepődtem, mert Rudy adott neki egy utolsó esélyt, hogy az igazság harcosa legyen. Mivel a pincérnőt kivették a képből, simán azt hittem, őt visszateszik mellé. De nagyon más útra lépett. Megvoltak a tárgyalás nagy pillanatai - a kedvencem különben az volt, amikor a sorozatgyilkos ült a tanúk padjára. Annak minden fordulata parádés volt, pláne, amikor előrevetette magát - és nézzétek meg! A sorozat utolsó két része, amit ebből érdemes volt végigülni. Különben, más a regényhez képest, de erről már írtam is korábban.

 

000matlocks2.jpgVisszatért a Matlock (s02e01-02) és ennek kivételesen nagyon eltalálták a jelmondatát. Magyarul nem lehet visszaadni a nyelvi játékot, meg sem próbálom. Ráutalnak, milyen kapcsolat van most Mattie és Olympia között. Egyszerre szövetségesek is, meg minden hazugság is. A nő menteni akarja a volt férjét, a nagymama meg mindent megtenne, hogy számonkérje azokat, akiknek lett volna lehetősége megmenteni a lányát. Így játsszák a barátokat, miközben mindenki veri át a másikat. Az első két részben még működött is, de erre építik az egész évadot? Ki fog derülni. Az biztos, hogy maradnak a heti ügyek is, amelyek kicsit magukra is ismertetik őket, de nem lett igazán tárgyalótermi a sorozat. Az a mellékszál, a játszma a lényeg a két nő között. A gyakornok meg lazítós magánéleti szálakat hoznak, lesz ott babázás meg hasonlók. Szerencsére a színeszek mind jöttek vissza, az a sorozat vonzereje. Főleg Bates - amikor lefagy az arca, és hirtelen ijesztően  néz? Abban ő bajnok.

 

Egyenes folytatása a múlt hetinek - az Only Murders in the Building (s05e08) előző részében gyanús lett Renee karaktere, most az ő nyomába eredtek és derítették ki a történetét. Egyetlen baj volt ezzel - a színésznő mimikája. Már a gyerekszülős Bridget Jonesban sem volt mindegy, merről veszi a kamera. Ez nagyon fokozódik és ahogy beszél... Nekem nagyon bántotta a fülem, jobban, mint Streep akcentusai. Alig haladt a nyomozás, megint humorizáltak. És még ezek között voltak a jobb részek - a pszichiáteres ülés vitte a prímet. A végére meg szokás szerint jött az új csont, hogy a maffiafeleség megcsalta a férjét. Valószínú ez lesz nyomozva legközelebb és simán képbe kerülhet a milliárdos klub másik két tagja. De majd kiderül. Az évadba abszolút passzos rész, de ez már nem az a móka, mint korábban.

 

Újabb családsorozat érkezett, brutális szereposztással. A Forsyte család (s01e01) tagjai között olyan színészeket találunk, mint Stephen Moyer vagy Tuppence Middleton. A készítők előző sikere meg a Poldark volt, és mondhatnám is, hogy mennyire vannak hasonló elemek benne. Pl. az egyik főszereplő is át lett mentve ide. De a történet izgalmasabb - első ránézésre keveréke lesz az üzleti és családi játszmáknak a vezérségért meg a szappanoperának. Jelenleg azt látom, mindenki majd azon a tengelyen mozog, hogy a család iránti kötelesség vagy a szíve vágya. Már most látszik, hogy lesz valaki szerelmes egy szegény lányba a kijelölt gazdag arajelöltek helyett. Vagy, az örökös miképpen szembesülhet majd vele, hogy a nagy szerelme, aki rangban nagyon alatta van, megszülte az ikreit, akikről eddig nem is tudott. Mert neki meg haza kellett menni, hogy elvegyen egy gazdag özvegyet. Unokatestvér-viszály - ez is ismerős lehet a Poldark kapcsán. Jól is néz ki a sorozat. A ruhatár gyönyörű, és ez még csak a nyitány. Pár rész az egész, várom is, milyen drámákat nyomnak le nekünk. Az eredetit különben nem ismerem, így ahhoz nem fogom és nem is akarom hasonlítani. Amennyire meg most megnéztem a szereplőket, nem az eredeti regény mentén fogunk haladni. De ez nagyon új sorozat, majd meglátjuk, merre halad a Masterpiece sorozatban.000forsythe.jpg

Tanulj latinul / Éretlenségi

Láttam már olyan francia filmet, amiben a középiskolás diákok csalással készültek az érettségire. Volt aztán ott minden ötlet, hogy valamiképpen letegyék a vizsgát. Az még vígjáték volt.

Most meg elkészült ez a film, nálunk rögtön két címmel is találkoztam vele. Az első, ami jobban tükrözi, miről szól a film. Mert itt nem érettségire készülnek, nem is kell vizsgázniuk. A latin osztálynak egy nemzetközi versenyen kellene bizonyítani, milyen jók a nyelvben. A második cím egyetlen oka szerintem, hogy ráutaljon a bevezetésben általam is emlegetett, nálunk elég sikeres Éretlenekre. Bár, szerintem ma ez már nem egy túl ismert film. Igencsak meghaladta már a kor, ma már előbb vetnének be mindenféle technikát, itt nyoma sincs még mobilnak vagy bármi hasonlónak.000tanulj.jpg

Közös pont még a csalás, de más a környezet. Az Éretlenekben a tanárok nem támogatták, hogy ne tanuljanak vagy csaljanak. Mindenféle dolgot bevetettek, hogy tanuljak. Nagyon emlékezetes az automata, ami megvert vagy adott a jó válaszért nyalókát, amit lehetett felszólításra nyalni. Itt meg? Adott egy élet- és mindent unó tanárnő, akinek alkuja van a tanulóival. Legyenek szépen el, hagyják őt békén és mindenki jeles tanuló lesz. Nem is próbál meg tanítani semmit. A kiváló latinos osztály még a latin szavakat se ismeri fel, soha nem is hallották a nyelvet. A gond az lesz, hogy a képzés megszorul, és hogy megtarthassa az iskola, villantaniuk kell a latin iskolai bajnokságon Olaszországba: Mivel országosan elsők az átlag szerint, kimehetnek, de ott mi lesz? Delphine az igazgatónő latinból doktoráló unokaöccsével kiegészülve már tanítani, de mennyi esélye van pár nap alatt komplett latintudást átadni? Semmi. Így inkább csalni kezdenek.

Már ez kiakaszt. A tanár, aki annyira rühelli a munkáját, hogy nem is csinálja. Megúszásra megy, a gyerekek meg partnerek. Egyetemre jó lesz pluszpontnak a latin - abba nem gondoltak bele, hogy egyes pályákon tanulni is kellene, ténylegesen és számon kérnék tőlük a papíron létező, de a valóságban nem meglevő tudásuk? Mindegy, nem is a gyerekek szempontja zavart. A tanárnőé. Aki a film szinte egészében annyira irritált, hogy én bizony a bukásért és a megszégyenülésért drukkoltam. Nem lehet az a példa, hogy ez a jó. Nem csinálni semmit, nem is tudni semmit, csak csalni.

Rossz a film üzenete. Jutalmazza Delphine lustaságát, a gyerekek csalását. Így meg mit üzennek ezzel? Nem segít az sem, amivel javítani próbálják a tanárnő megítélését. Kiderül, hogy ennél komolyabb pályára készült, ő is írta a doktoriját és a színház szerelmese volt a latin mellett. Csak éppen ellopták a munkáját és nem is próbált meg harcolni érte. Vesztesként elkotródott és utálkozva tanítani - pontosabban nem tanítani kezdett. Megvolt a maga baja, de tett ellene? Nem. Pasiügyekben szintén kiábrándító. Pillanatok alatt rámászik a verseny olasz szervezőjére, de részegen még a doktorandusz ágyába is bekerül. Még jó, hogy a diákjainál meghúzta a határt, bár volt olyan srác, aki nem bánta volna, ha a tanárnő kihasználná.

Nem bírtam a diákokat, a doktoranduszt, de tulajdonképpen senkit sem. Nem is lep meg, hogy nem szereztek egy nevet sem ebben a filmben. Ellenszenves szereplők, nem vicces és ahogy írtam, az üzenetével is komoly bajaim vannak.

Komédia, így látványelemet senki ne keressen benne. A szituációs poénoknak kellene eladni. Plusz, mivel a verseny Olaszországban van, akad pár külső felvétel. Pompeji, a legismertebb. Messze nem lesz turistáskodáshoz kedvet adó film, de aki még nem járt arra, legalább kicsit láthatja Nápolyt és Pompejit.

Nem is akarom ennél jobban ragozni. Én nem jól szórakoztam rajta, hanem felhúztam magam. Sokkal szívesebben veszem elő a régi francia komédiát, még ha ma sokkal inkább az a valós, ami ebben van mobillal és WC papírra írt puskával, mint dobos morzéval.

Így neveld a sárkányodat

élőszereplős (2025)

Nehezen szántam rá magam, hogy összeszedjem a gondolataim a filmről. Pedig kifejezetten tetszett és egyetlen dolog van, ami irritált benne. Az is apróság. Nem is értem, miért esett ez ennyire nehezemre.

Az alapanyagot imádtam. Ez a mesevilág az egyik kedvencem - ha a Disney-t nem számolom, akkor a Top2-ben van, de ha a Disney-t is hozzáveszem, akkor is Top3. Szóval, Fogatlan és Hablaty kalandjai közel állnak a 000igy_neveld.jpgszívemhez. Azt meg már az előzetesből is levettem, hogy nem fogja bántani a szemem az 'élőszereplős' Fogatlan, mert azért attól tartottam. Meg különben is voltak jelek, hogy korrekten össze lesz ez rakva. Az eredeti rendezővel, és pl. Pléhpofa szerepére jött az eredeti hang a meséből élőszerepelni is.

Nem is okoz csalódást a film. Alapvetően követi a mesét, minimális a változtatás és azt is sikerül indokolni. Jót tett, hogy nagyobbak a viking tanulók. Az eredeti mesében a gyerkőcök inkább Harry Potter-nyitány korban voltak, a film idősebbé tette őket. A mese skandináv, viking küllemekkel dolgozott. A filmnek viszont nemzetközi stábja van, és a viking csapatban éppen annyira találunk ázsiai származású, mint fekete/félvér színészeket. Itt viszont ezt indokolták! Amiért haragszom a Bridgerton és társai kapcsán, itt sikerült röviden és velősen beépíteni a mesevilágba. Azért ennyire vegyes, mert ők a világ minden részéről érkeztek, hogy leszámoljanak a sárkányok fészkével. Nem egy eredeti törzs, hanem a legjobb vadászokból összeállt úgymond nemzetközi csapat, akikből törzs lett a vadászat évei alatt. Meg is van oldva!

A történet továbbra is szépen a barátság, bátorság, erő vs. ész, család kérdésköreit. Hablaty, aki más, mint az erőszakos, nagyerejű viking ideál, aki próbál, de nem tud megfelelni az apjának. Aki keresi a helyét, és szép lassan nem csak felfedezi azt, de a többiek is rájönnek, hogy mi az, amiben ő jobb és amiért érdemes követni. Annak a problémája, hogy gyakran vérfürdő van indokolatlanul, amikor az okok felderítésével annyi minden másképp alakulhatna. Mert a sárkányok itt sem gonoszok eredendően, akik az emberekre és vagyonukra vadásznak - szegényeket egy zsarnok nyomorgatja, amiről az emberek mit sem tudtak, csak az eredményt látták. Míg nem jött Hablaty, aki nem megölte, hanem mentette a sérült sárkányt.

Átvették a mese karaktereit, ha a színészek el is térnek a mesében látott rajzolt alaktól. Hablaty stimmel, az apját játszó Butler pedig az a színész, akire már céloztam. Ő volt az eredeti hang, a minta, így nagyon megy neki ez élőben is. Egyszerűen jól áll neki a figura. Felötlött bennem, hogy ilyen lett volna, ha a 300-ak nem vesznek oda a szorosban és királyunk megöregedhet? A többiek viszont mások. Az összes kis barátja, leendő csapata Hablatynak. Még Julian Dennison úgy-ahogy emlékeztet Halvérre, de a többiek nagyon nem.

Előzetesen különben azt hittem, Nico Parker Astridként majd zavarni fog, mert nála van a legnagyobb váltás. A tipikus árja kinézetű viking lányra nem éppen ő jutna eszembe a castingon. De meglepetés, a külsejét leszámítva nagyon hozta a karaktert és nem is érdekelt tovább, hogy ez nem az a szőke, kék szemű leányzó, akit a sorozatban/mesékben láttam. A lelkület egyezik.

A látvány, CGI még jól is sikerült. Fogatlan remekül fest ebben a formában, megvannak a tipikus kifejezései és viselkedése is. Jók a repülős jelenetek is. Már tart ott a technika, hogy rajz nélkül, ilyen élőszereplősen is szépen meg lehetett ezt csinálni.

Pozitív értékek, egy nagyon szép barátság ember és kedvence között, humor és kalandok, Hablaty számomra mindig is jónak tartott narrációja. Tényleg, minden megvan benne, amiért a mesét is szerettem.

Jut eszembe, zárlatnak. Említettem, hogy egyetlen dolog nem tetszett. A hajzatok. Komolyan mondom, azt tartott legtovább megszoknom, hogy a többségnek micsoda loboncos, nagyon műnek tűnő haja illetve szakálla van.

Monte Cristo

1. évad

Ilyen soknemzetes sorozatba se nagyon futok bele - legalábbis angol, francia területen. Nekik azért van annyi pénzük, hogy maguk összehozzanak egy nagyobb költségvetésű, kosztümös sorozatot is. De a 2024-es Monte Cristo sok-sok tévés összevonással és soknemzetű színésszel forgott. Ilyen is van.

A történet különben egész jól leköveti a regényt. Nem egyezik mindenben, sőt, még elég fontos elemeket is000montec_1.jpg cseréltek benne. Mondjuk, amióta olvastam a regényt, ezt majdnem belőle készült filmre és sorozatra el tudom mondani. Vagy a happy endet színesítették, vagy nagyon sokat egyszerűsítenek, szereplőket és történetszálakat is gyakran spórolnak ki. Ez viszont sorozat volt, így több minden belefért.

Egyet azért kiemelek, amibe belenyúltak és az eredetitől nagyon eltér. Dumas verziójában Monte Cristo az általa megmentett és felszabadított Haydée személyében szerelmet, feleséget talál. A regényben vele hajózik el a végén. Ebben a sorozatban viszont visszatérő elem, hogy Edmond soha nem szűnt meg szeretni Mercedest, és  bármi is történt, a szerelme töretlen. Mercedes is sokkal inkább húz felé - annak ellenére, hogy itt nem játszottak azzal, hogy Albert (a nő fia) apja. A végén ők kapnak egy közös jelenetet, ami bőven hagy teret annak a verziónak is, hogy a két sebzett ember majd egymásban találja meg a megváltást és a továbblépés esélyét. Annak azért örülök, hogy nem mutatják és nem erőteljesebben sugallják ezt, ha különben sok mindent az eredeti történet szerint hagytak.

A történetet szerintem nem kell túlmagyaráznom. Az ifjú tengerész hajóskapitány lesz, eljegyzi a szerelmét. Az irigyei azonban koholt váddal feljelentik - minden tisztázódhatna, de Edmond balszerencséjére egy olyan férfi vezeti az ügyét, akinek érdeke, hogy Edmond csendben legyen és véletlenül se kotyogja ki a megtudott nevet, ami őt érintené kellemetlenül. Így ártatlanul If várának foglya lesz, ahol egy másik fogollyal dolgozik a szökésen és közben mindent megtanul művelt társától. Szökése után a férfi vagyona is rászáll és új néven, nagy tervekkel elkezd mindenkit tönkretenni, aki hozzájárult a bukásához.

A sorozat szépen felépíti az előzményeket, egyenrangúként kezeli a történetszálakat. Vagyis, nem csak a bosszúra van kihegyezve. A hajós élete, a börtön, majd a felkészülés is része a cselekménynek. Még azzal is megdobják, hogy hősünk itt sokkal jobban küszködik azzal, amit meg kell tennie. Olyat még nem is láttam eddig, hogy még droghoz is nyúlt volna. Mert a kis cseppek, amiket szedeget, az bizony nem Béres Csepp.

Látszik benne, hogy igyekeztek egy szép sorozatot összerakni. Több helyszínen vették fel, minőségi kosztümökkel. Van, hogy téma is, ki milyen öltözéket visel és Edmond öltözteti is az embereit. De a bálok kapcsán más háztartásban is felmerül, hogy kin mi van és mennyibe került.

Azonban akció felé nem vitték el. Edmond körmönfont módszerekkel és ármányokkal rombolja az őt tönkretevőket. Itt nem fognak vívni vagy hasonlók: tőzsdei machináció, nyilvános megaláztatás annál inkább előfordul benne. Ezért a végének némi időt hagyni is kell, hogy össze tudjon állni, mi és miért történik, milyen következményei lesznek.

Megjegyzem, ha a változások visszatérő elemei már a posztnak, hogy csak belenyomtak rasszokat és még egy LMBTQ történetszálat is. Hiába, ma már ezek nélkül akkor sem dolgoznak, ha ezeket bele kell erőszakolni egy 1840-es években született történetbe.

Azt már említettem, hogy a stáb nemzetközi. Az angolok, mint Claflin és Irons a legnagyobb nevek benne, de azért olasz vagy francia színészt is találtam benne, akinek az arca és a neve is ismerős. Azt mondjuk nem tudom, dán színészeket honnan szedtek, de azok is kerültek be. Mindegy is, a végeredmény teljesen rendben volt. Ana Girardot talán nem hozza azt a ragyogást, ami indokolná, miért van Mercedesért úgy oda minden ismerőse, Gabriella Pession sokkal inkább bír azzal a kisugárzással, de mindegy is.

Most úgy vélem, jobban meg fog maradni a fejemben, mint a Niney-film, és az is biztos, hogy jobban bejött, mint a mexikóiak mindenkit lefektető Alejandro Montecristója.

Rosszfiúk 2.

Az első részt is elnéztem, de az nem nagyon fogott meg. Nem volt késztetésem, hogy még egyszer lássam. A második részhez se voltak vérmes reményeim, gondoltam, egynek majd elmegy. Pláne, amikor fáj a fejem és inkább nézek mesét, mint komolyabb figyelmet igénylő filmet.000rossz22.jpg

Az külön növelte a vonzerőt, hogy egyben tesztkört is futottam. Jó lenne ez a mese az öcsém lányainak? Mert a Jégvarázstól már kaparom a körmömmel a tapétát. Nos, ha nem is igazán ők a célközönség, azért van benne valami, ami miatt a nagyobbikkal meg fogom nézetni. Az esti meséje A három kismalac volt, és akkoriban nézte az öcsémmel a Csizmás Kandúr azon részét, amiben a Farkas/Halál üldözi Kandúrt. Szóval, Zorka mély meggyőződéssel és már aforizmaként mondogatja, hogy gonosz farkas. Nekem meg bántja a fülem - a farkas nem is gonosz állat! Ebben meg éppen ez a téma.

Igen, tudom. A mesében azért ennél többről van szó. Simán az előítéletek elleniség van benne. Hogy senkit nem szabadna olyasmiért megítélni, amiről nem lehet. Mint a szülei vagy a rassza, esetleg az otthonról hozott vallása. A mesében ez konkrétan abban látszik, hogy a Rosszfiúk esélyt sem kaptak másnak lenni. Farkas vagy? Akkor gonosz! Cápa vagy? Már menekülök is, és biztosan nem megyek be veled pancsolni egy medencébe, te gonosz! Én majd értem az áttételt, Zorka a maga kis 3 évével meg örülök, ha eljut addig, hogy a farkas nem gonosz állat.

De ez nem lenne elég ahhoz, hogy kellemes meglepetésnek éljem meg a filmet. Ahhoz több kellett. Az egyik, hogy szépen össze van rakva a cselekmény. Megint hangsúlyosak az előítéletek, mert a rosszfiúk most tényleg meg akarnak javulni és törvényes munkát vállalnának, de kapnak esélyt? Lehet sejteni a választ. Így azt találják ki, hogy elkapják a rablókat, akik az ő stílusukat utánozva rabolgatnak és a rendőrségnek esélyük sincs ellenük. A Kitty vezette másik csapat meg zsarolni kezdi őket, van a háttérben is egy átverés és persze a végjátékra ott a nagy rablás is.

Meséhez képest kellően okoska, miközben vannak a jól kitalált akciók és ügyködések is benne. Vagyis, a cselekménnyel abszolút meg voltam elégedve. Egyszerre volt benne humor is, akció is, meg nem annyira egyszerű a cselekménye sem, hogy álmomban leforduljak a székről, míg nézem.

Plusz, nekem tetszett a grafika. Hogy is mondták a mesében két ponton is? Hogy a rablásnak olyannak kell lennie, hogy látszódjon, a csapatban van... talán flex? Nem emlékszem a pontos szóra, de magában foglalta a stílust és az eszet is. Nem csak egy jó terv, kivitel kell, de legyen dögös és menő is! Mert abban van a flux? Hú, de nem bírom felidézni a kifejezést... Mindegy, ez a mesében is megvan. Nem szemkápráztatóan szép, de jól összerakott és az akció panelek is szépen össze lettek rakva.

Azt külön értékeltem, hogy egyes állatokkal mennyire vissza tudták adni a színészt, aki az eredeti hangot adta. Farkas, vagyis Sam Rockwell a legjobb példa. Nem egyszer azon kaptam magam, hogy Farkas annyira leveszi a színész mozgását, stílusát, hogy emberszereplőkkel és ezekkel a színészekkel is láttam magam előtt a sztorit.

Ritkaság, de most nagyon lazán jobban tetszett a 2. rész, mint az első. Jók a kritikái, nyereséges is. Talán nem meglepő így, hogy a 3. filmet is már tervezik. Én meg örülök is neki, mert ez a mese kifejezetten bejött.000rossz2.jpg

A Farkas meg nem gonosz!!!

Gyilkos hőség

Nem is tudom, hol kezdjem. Annyi minden döbbentett le, hogy nem tudom eldönteni, mi fáj legjobban. Pedig valami kedélyes krimire készültem, annyira azt az érzetet keltette bennem a görög sziget helyszínként és Gordon-Levitt nyomozója, akit valami könnyedebb dologban is simán el tudok képzelni.

De ez nem egy könnyed krimi. Neo noir, és az egész ismeretében még a cselekményben is látom, hogyan teljesülnek szépen a zsáner szabályai. Legyen az a végső csavar, a femme fatale vagy a nyomozó karaktere, aki nagyon szépen hozza a noir krimik iszákos detektívjét, aki még ezzel együtt is megnyerő figura. A narráció. Ha 000killerh.jpgmás a helyszín, és nem a fények/színek kavarognának, még látványban is lehetne sokkal inkább a zsánerbe passzoló. Bár, a magam részéről örülök, hogy látványban nem komorabb a film. Főleg azért, mert kifejezetten viccesnek találtam, ahogy Nick (a a nyomozó) rendszeresen kiakad a ruhákon, főleg a fehér nadrágokon.

Vagyis, azért valamilyen szinten van benne könnyedség. Leginkább Nick Bali viselkedéséből és szövegéből fakadóan, mert a cselekmény és a szereplők tettei nem ilyenek.

Akkor, újabb fájó pont. Meddig vezet a film, mikor lehet sejteni, hogy mi lesz a csavar? Az, hogy Penelope mennyire és hogyan érintett, már a zsánerből jön. Láttam már olyat, hogy valaki azzal akarta terelni magáról a gyanút, hogy nyomoztatni kezdett az elkövető után. Szóval, az nem lepett meg, még számítottam is rá. Ha arra nem is, hogy Nick milyen könnyen átlendül az igazságon, csak tudni akarta, hogy mi és hogyan történt pontosan. Azt viszont nem találtam ki elsőre, hogy Elias és Leo között mi is történt igazából. Arra meg aztán pláne nem számítottam, hogy az anyjuk lépése mi lesz.

Vagyis, nem érzem úgy, hogy mindenki megkapta, amit érdemelt. Túl súlyosnak érzem, ami majdnem mindenkinek kijutott. De simán lehet az is, hogy Penelope az, akit nem bírok és nem díjazom, hogy micsoda kis happy endet összehoz magának egy tönkretett család és pár hulla árán. Még szegény zsaru is, na ő tényleg jobbat érdemelt volna. Ő tényleg csak jól végezte a munkáját, pozitív személy volt - a többiek legalább mind bűnösök voltak valamiben. Ő viszont csak áldozat volt.

Már feszegettem, de akkor a következő kiakadási pont. Shailene Woodley. Tényleg őt akarják femme fatale-ként eladni? Ok, eleve nem szimpatizálok a színésznővel, de szerintem nincs meg benne az a szexepil, ami egy ilyen szerepben kellene legyen. Egyszerűen nem hittem el, hogy az ikrek így odalettek volna érte. Miért, minek? Se az esze, se a külseje, se a kisugárzása nem indokolta, hogy mindenki érte epedekedjen és még Nick is bedőljön neki elsőre. Igaz, ő legalább észbe kapott még a vége előtt. Van egy jelenet, amikor Woodley próbálja eljátszani az összetört nőt. Na, az szánalmas. Egyszerűen a színészi talentumot se látom a színésznőben.

Az már a személyes problémám, hogy megint egy olyan filmet nézhettem, amiben Madden meghal. Duplán is. Már baljós volt, hogy vele nyitnak és Ikarosz mítoszával. Remek, gondoltam, azt már játszotta a Marvelnek és jól meg is ölte magát a film végén. Most meg... Ez valami Trónok harca átok? Sean Bean után ő is sorra kapja a meghalós szerepeket? Kb. ott tartok, hogy a Bastille Day-t vagy a Cinderellát szedem elő, ha pozitív szerepben és a film végén is élve akarom látni. Neki merjek állni a Citadel vele készült évadának, vagy azt is csak Chopra karaktere éli túl? Jaj.

Viszont, van a filmben egy remek Joseph Gordon-Levitt, ha ez a haj és küllem elsőre ijesztett is. De annyira könnyeden, jól adja, hogy nekem eladta a filmet annak ellenére, hogy a fentiek miatt bőven morogtam is rajta.

Mert igazából kriminek kerek. A nyomozó szépen összerakja a sztorit, miközben a saját életében is döntésre jut. Minden sötét meglepetés ellenére könnyedség is akadt benne, és abból sok a színésznek köszönhető.

Jó a tempó, összeáll. Azt meg Nesbo alapanyagának köszönhetjük.

Korrekt kriminek mondanám, de hogy még egyszer nem akarom megnézni, az is biztos.

Sorozatnéző

Chicago, Dexter, Only Murders in the Building, The Hardacres, The Morning Show, Peacemaker

Az új heti kedvenc nézősöm egyértelműen a Dexter: Resurrection (s01e05-06) lett. Nekem nagyon bejön ez a000dexterkrysten.jpg koncepció: miközben Dexter igyekszik jobb apa lenni, és tényleg azt adni a fiának, amire a fiúnak szüksége van, szépen elkezdi New York sorozatgyilkosait ritkítani. A két részben már eltűntette az eleinte lelki társnak gondolt sorozatgyilkosnőt - ha a végső csapást nem is ő vitte be, valamint elég kényesen szembesült vele, hogy a Gemini/Ikrek gyilkos miért is erre a névre hallgat. Bőven van fekete humor és jó a narráció, ahogy Dexter boldogulni próbál a mindennapi életben. Az izgalmakat azzal igyekeznek fokozni, hogy Batista már a rendőrségre is elment az elméletével. Valahol szomorú is, hogy mennyire ellene kell drukkolni, noha hosszú évek után végre rájött az igazságra, csak éppen bizonyítani képtelen. Eltalálták a kémiát, akár ezekben a részekben is: van humor, van véres esemény, és fenyegetettség, miközben Harrison nem gyilkos hajlamaival, hanem egy egészségesebb apa-fiú kapcsolattal érzelmet is sikerült tenni bele.

 

Még egy kis lépcső, hogy ki gyilkos vagy sem. Az Only Murders in the Building (s05e07) heti részére azt mondanám röviden, hogy játékpárbaj. A milliárdosok és a csapat csapott össze, méghozzá az igazságért. Pár kis infómorzsát így kaptunk, de újfent nem úgy érzem, hogy haladna a nyomozás. Inkább a humorra mentek rá és egy olyan játékpárbaj jött, ami inkább furán cuki volt, mint bármi más. Megint sztárvendégekkel turbóztak és olyan kis egyforma kezd lenni minden rész. Jópofáskodnak, humorizálnak, komédiának elmegy. De annyira kurta-furcsa az ügy és az egyéb szálak benne, hogy nem tud már a képernyő elé szegezni. Még úgy sem, hogy belengetnek egy olyan szálat, amivel akár a sorozat végére is ki lehetne tenni a pontot. Avagy, a gyilkos ház végét is belengetik.

 

Évadzáródott The Hardacres (s01e06) első évad és még egy kicsit másztak vissza a családi értékek felé. A 000thehending.jpgcsalád összefogott, megoldásokat kerestek és megerősítették a kiugrani akarókat. Azt különben már a szakítás előtt lehetett sejteni, hogy Joe kis barátnője mit akart olyan boldogan elújságolni. Most kipattant, a fiú kényszerhelyzetbe került, de az apja éppen időben érzett rá, mit kell neki hallani. Így tényleg sikerült egy kis happy endet betenni a végére, egyesült családdal, egy boldog és egy lemondott esküvővel, miközben a család a cselédeik tiszteletét is kivívta, arról meg okosan letettek, hogy az úri közösséggel akarjanak közösködni. A szokott látvány, a szokott színészek és a szálak zárása. Szép kerek, de még ez sem hozta a nyitány jó hangulatát. Azért egyszer kifejezetten nézhető, kellemes kis kosztümös sorozat ez, pozitív tartammal.

 

Visszatért a Chicago Fire/Med (s14/11e01-02) és bizony morogtam is magamban, hogy milyen bután és kiszámíthatóan vannak szálak elvarrva. Ez nem az a sorozat, amiben babáznak. Vagyis, kiszámítható, hogy Stella000chics14.jpg mégsem terhes és egy kamaszt fognak majd örökbefogadás kapcsán pátyolgatni Kellyvel. A fiatalokat, szokás szerint és sajnos megint elvitték, így új fiú jött a helyükre, míg a hadnagyi váltás körül is volt a kapitányságon humorosnak szánt elem. Látványos tűzoltós mentés még mindig nincs, a mentősök esetei érdekesebbek. A Med pedig hozza a szappanos szálakat terhességgel, viszonyokkal, az esetekből leszúrt tanulságokkal. A két rész nagy eleme különben az volt, hogy jött vissza vendégszerepelni Will és elmesélte, mi van velük, miközben a kiskamasz Owen is vele volt. Vagyis, most tényleg kikötött Natalie mellett, és a kisfiukat várják, csak Owennel vannak kapcsolati gondjai, amire persze Sharon tud adni tippeket. Erre az évadra különben be vannak ígérve crossoverek, de ez még nem az, noha adta volna magát, hogy a nyitott végét a PD-ben fejezzék be.

 

Megy tovább a kavarás: The Morning Show (s04e04) újfent szappanos. Nyomorult Cory nem is sejti, mi szakadt a fejére. Most boldognak gondolja magát - megnyerte a tulajt, azt hiszi, szerelmeseket fognak játszani Bradley-vel. Nem is sejti, hogy a nő mit tudott meg - ami különben még kacsának is bizonyulhat -, amiért nem szeretni fogja, hanem lebuktatni akarja majd. Szóval, ott lesz még dráma, amiben Cotillard karaktere is bőven kap lapot a tönkremenő házasságával. Alex kapcsán meg csak morogni tudok - jött az apja, megint jött a balhé és Alex szokás szerint kétszínűsködik. Minél többet látok ebből a sorozatból, Aniston karaktere annál inkább tud idegesíteni. Annyira karrierista, annyira alakoskodó tud lenni, hogy képtelen vagyok kedvelni. Ha tesz is valamit, amit bírnék, biztosan jön valami olyan is, amin fogom a fejem. A lényeg, drámázott tovább az apjával és ugráltatta az embereket. Most az ő szála a kevésbé érdekes, Cory körül meg szokás szerint kavarog a cselekmény.

 

Újabb évadzáró: Peacemaker (s02e08). Nem éppen ezt vártam. Egy szimpla elvarrás volt a rész nagyja, amiben a szereplők megbeszélték, kinek mi a baja. Összekapták magukat és elkezdték a maguk kis szép életét összerakni. 000peaceend.jpgA zárásig egészen idilli volt az egész, olyan nyálas betétekkel - lásd a csoportos vonulást egyre több szereplővel az oldalukon, hogy a giccs mérő kiakadt. De a vége... Végig vártam, hogy Flag valami hasonlót meglép. Egyszerűen lehetett tudni, hogy már elindult lefelé és lesz még valami. Pláne, hogy új legjobb haverja Lex Luthor. Aki még Flag szerint is a világ legokosabb embere - az nem merült fel benne, hogy akkor őt is simán manipulálhatja? Mert megteszi. Ha eddig kérdés volt, hogy lesz-e az univerzumra nézve szerepe annak, hogy Lex itt is ügyködik, most megvan a válasz. A vége, a sorozatnak meg olyan, hogy várjuk a folytatást. Mondjuk, elég gáz duplán is eljátszani, hogy a csapatnak más dimenzióból kell Christ kimenteni. Mindegy, még ezzel együtt is, ez az évad jobb részei között volt. Nem buta, volt cselekmény és Lex - Flag miatt az egészben épülést is éreztem, nem csak lelki sérültek önjavító foglalkozását olcsó humorral. Mi is jön? A Supergirl. Azért azt nem hiszem, hogy ez a szál előkerül ott, de ki tudja. Majd meglátjuk.

Anora

Iszonyatosan nagyot tarolt ez a film. Van egy csomó díja, annyira kis pénzből készült, hogy kb. 10-szeres a megtérülése és a kritikái is jók. 2025 legjobb filmje az Oscaron.

Bocs, de nem megy nekem ez a lelkesedés. Néztem az Anorát és egyszerűen nem fogtam fel. Már láttam a választékból többet, és komolyan, ezt kellett díjazni? Annyit elismerek, hogy tudom felületesen és kicsit mélyebben szemlélni, lehet belőle kihámozni dolgokat. De az év legjobb filmje? Nekem biztosan nem.

A történet különben tiszta Pretty Woman egy nagy, vagy inkább két nagy különbséggel. Az első, hogy Ani - aki igazából Anora, csak nem szereti a nevét - nem repül el a naplementébe a hercegével, aki elég messze is van a000anora.jpg hercegtől. A másik, hogy Vivian szerethető nő volt. Anora kapcsán ugyanez nem áll. Mit ne mondjak, néhol még káröröm is munkált bennem, hogy járt a lány.

Mert mi is ez a sztori? A milliomoscsemete Vanya az egyetem helyett inkább bulizna, és egy sztriptízbárban olyan lányt kér, aki érti az oroszt. Így kerül Anora/Ani kezei közé, és mivel a lány szép, a srác bulizni akar, felveti neki, hogy máshol is dolgozik-e. Vagyis, a bár után otthon megveszi a szexet is. Anora dolgozik, és később hiába szépítenék, ő simán szexmunkás. Nem csak táncol. Nincsenek erkölcsi gátjai. Nincsen mögötte család - a testvérét ismerjük meg egyedül, de kb. semmi közük egymáshoz a nővel, éppen csak köszönnek egymásnak vagy azt sem. Ahogy a Pretty Woman esetében, a gazdag itt is felveti, hogy kibérli a lányt kizárólagos használatra. Az egyik buli Vegasban van, és Vanya addigra megfogalmazza, hogy nem akar hazamenni Oroszországba. Mi lenne, ha amerikai felesége lenne és így vízuma? Megjegyezném hamar, arra nem gondol, apa pénze nélkül mihez kezdene? Mindegy, a lényeg, hogy a páros összeházasodik, a család meg érkezik, hogy hazarángassák a fiút, a lányt meg kidobkák.

Említettem, hogy ez nem a Pretty Woman. Itt nincs szerelem. Elég sokat látunk Vanya - Anora kapcsolatából, és abban két dolog van: buli és szex. Gőzük nincs egymásról, nincsenek érzelmek sem. Csak éppen Vanya gazdag. Anora ugyanazt csinálja feleségnek, amit korábban szexmunkásként. Kitartott, mutatós feleség akar lenni és ebbe kapaszkodik is, amíg csak teheti.

Azt nagyon elkapta Mikey Madison, hogy egyszerre lett ez a lány végtelenül naiv és gátlástalan. Tényleg elhitte, hogy Vanya majd kiáll érte és magával viszi. Közben meg egy pénzmániás prosti, aki pofin árulja magát. Az egyik legnagyobb pofon neki, amikor Vanya a szemébe mondja, hogy mi volt ez. időtöltés, amíg haza nem rángatják a családi cégbe. Anora végzetes hibája, hogy elhitte, ez lesz a kiútja, megkapja az áloméletét. A szerelmet nem, de a vagyont és a kényelmet igen. Neki meg az volt a lényeg.

A film ezen túl kapott egy már-már tragikomikus betétet is. A család elsőként 3 embert küld, hogy vakarják le Vanyáról Anorát. Vanya megszökik és a szerencsétlen négyes az éjszakában keresi őt. Amiken ezek átszerencsétlenkedik magukat... Nehéz eldönteni, hogy ezen sírni vagy nevetni kellene.

De ez az, ami miatt mégiscsak találtam értéket a filmben. Mert a prosti illúziónak szétpukkanása és a szexszel teli korábbi bulik - nagyon sok a meztelenkedés a filmben - nem kötöttek le. Az viszont érdekes, hogy mennyire egy cipőben jár ez a négy ember. Mindegyikük attól függ, az orosz gazdagok mit tesznek velük. Senkinek nincs saját lehetősége, kiugrása, függenek és egyszerre imádnak - szolgálnak. Az valami roppant szánalmas, ahogy a megérkező szülőknek mindenki, még Anora is igyekszik elsőre benyalni. Ők meg kb. úgy néznek mindre, mint csótányokra. Nekik mindent szabad, a csicskáknak semmit.

Nagyon jól megfogja a szakadékot - happy end csak annak van, akinek eleve irigylésre méltók a körülményei. Szegényként lehetsz alázatos, csendes, mindent végrehajtó, mint Toros vagy Igor. Felvághatták a nyelved, kiállhatsz magadért, mint Anora harciasabb énje. Akkor is eldobnak és visszamész a semmibe, amikor a gazdagok rád unnak. Nincs köztük különbség.

Bár Mikey Madison kapta az Oscart, nekem sokkal emlékezetesebb volt az, amit a szeretőjét/férjét játszó Eydelshteyn beletett a filmbe. Ennyire jól elkapott, semmirekellő és idegesítő milliomoscsemetét nem is tudom, láttam-e már filmen. Azzal együtt, hogy a film eléri, hogy egy ponton érzékeltesse az ő kalitkáját is: gyémántból van, de végső soron ő is csak gazdag szüleinek a csicskája. Mert a pénzük nélkül ő a semminél is kevesebb és ezt tudja is, ha nem is vesz róla tudomást, amíg nem muszáj.

Aztán, ott a film vége is. Tudom, hogy ott valaminek le kellene esnie, de nem akar összejönni. Anora ott szembesül azzal, hogy ment vissza a pöcegödörbe? Fáj, hogy játszottak vele és eldobták? Mit kellene ott látnom? Meg különben is. Rámászik Igorra, és mit akar azzal elérni? Vagy magyarázzam oda, hogy ott látja magát a kihasználható prostinak, akit csak eldobnak? Hogy nincs több, csak ennyi? És a kedvesség töri össze. Eldobták, kidobták, tartotta magát. Amint Igor kedves lenne, neki annyi. Olvastam olyat, hogy micsoda zseniális, érzelmi tetőpont ez ott a végén. Hát, nekem nincs meg.

Nem látványfilm, hacsak a light pornó jellegét nem számítom annak. Nincs olyan, amit Madison ne mutatna meg. Különben inkább dráma, kevés helyszínnel, korlátozott szereplővel. Akik különben jók - az orosz gazdagéktól kezdve a szolgákon át bezárólag. A színészeknek kell eladni és ez is meg is valósult.

Ezen még biztos rágódom egy darabig. Mondjuk, elég nehéz közös nevezőre hoznom A brutalistával vagy a Konklávéval, és még nem is láttam a Nickel Boys-t, amit nem merek megnézni. Olvastam, és a könyv összetör. Ha a film is olyan... De az Anora az Oscar-díjas...

Halálos dűnék

1. évad

Elsőre simán azt hittem, hogy egy skandináv kriminek álltam neki. A helyszín, a cím, az egésznek a hangulata azt juttatta eszembe. Meg is döbbentem, amikor rádöbbentem, hogy itt nem svédek, hanem németek fognak nyomozni meg halni és bűnözni.

Nem egy hosszú sorozat ráadásul. Az első évad két nyomozást tartalmaz, időben kicsit elválasztva egymástól. Kb. 000halalosd.jpgúgy is nézhető, mintha két filmet nézne meg egymás után az ember. Teljesen jól működne úgy is, és még arra sincs szükség, hogy az egyik nézéséhez ismerjük a másik részt. Teljesen külön léteznek, éppen csak azonos személyeknek fognak nyomozni benne.

Azt különben okosan csinálták, hogy nem a fő nyomozót tették be a központba. A német vidéket ismerjük meg, ahol a parton egy holttestet találnak. A helyiek nagyon balesetnek, legfeljebb öngyilkosságnak akarják kezelni. Lesz is kisebb kiakadás, amikor Femke rendőrnő a főnökét megelőzve jelenti az esetet és nyomozói segítséget kér a városból. Így érkezik meg ide Tjark Wolf nyomozni, akinek jó  érzéke van hozzá, hogy megtalálja a rejtett bűnöket. Így mire a helyiek észbe kapnak, már egy sorozatgyilkos után nyomoznak, aki a parton rendezte be a temetőjét.

A főszereplő, az igazán nyomozó szereplő Wolf, de Femke lesz az, akinek az oldalán egyre mélyebbre merülünk a nyomozásba és Wolf munkamódszerébe. Ő különben eredményes, de nem a főnökei kedvence a stílusa és a megszállottsága miatt. Igen, Wolf is olyan figura, akit el tudnék képzelni egy skandináv krimibe. Rendőrnek zseniális, mindenen át megoldja az eseteit, de nem nézi, közben milyen benyomást tesz vagy milyen a szervezeti politika. A magánélete meg szinte nincs is. A legerősebb kapcsolata a beteg apjához köti.

Femke már csak azért is jó ellenpont neki, mert a fiatal nő lelkes, kb. nehéz is rendőrnek elképzelni, inkább egy óvodába passzolna gyerekek közé. Más nyomozók is kapcsolódnak majd a történeteikhez és hol segítőként, hol a helyzetek oldásában lesz szerepük.

Illetve, a második részben az egyikük megszakadt ügyét viszik majd végig. Abban Caylan rég nyomon van egy ügyében, de amikor igazán közel kerül, merényletet követnek el ellene. Nem közvetlen arra az ügyre áll rá Wolf, de az lesz a célja, hogy azt a nyomozást is végigvigye.

Mert bizony a második részre már Wolf egyértelműen a központi karakter és az ő nyomában járunk. Femke és a csapat ott is megvannak, de már bevezetés vagy átkapcsolás. A legtöbbet a férfi nyomában járunk, a magánéletébe is kicsit jobban belelátva.

Az ügyek különben teljesen mások és a helyszín is változik. Vidékről indulunk, a második nyomozás pedig egyértelműen nagyvárosi történet.

Filmszerű. Amit egy krimiben lehet várni, ebbe szépen beépítették. Nem az akció, a nyomozás és a részletek összeillesztése lesz benne a lényeg. Azért próbálkoznak meglepni is, és végig fenntartani a figyelmet. Teljesen nézhető darab.

Igazán kiemelni nem tudok belőle, de legalább rossz élményt sem. Nekem az maradt meg belőle leginkább, hogy a németek ellenére mennyire el tudom képzelni skandináv kriminek is.

Streamline - Sodrásban

Az olimpián egy olyan ágazat van, amit mániásan nézek. Az úszás. A sportfilmeket különben is szeretem, de nem vagyunk elkényeztetve úszókról szóló filmekkel. Pedig, még bajnokot is tudok mondani, akiből filmsztár lett, igaz nem a mi korszakunkban. A lényeg, vízilabdás filmet azért készítenek közbe-közbe, de az úszókról szólókat meg kell becsülni.

A Streamline egy fiatal reménységet mutat be, aki 16, majdnem 17 évesen azért küzd, hogy bekerüljön az olimpiai keretbe. Őrületesen nagy tehetség és az anyja mindent meg is tesz, hogy a fiának ezzel meglegyen a kiugrás.000streamline.jpg Csak éppen a családi háttér, az lesz a problémás. Nem sokat tudunk az elején. csak hogy az apja, Rob börtönben van. A történet idején kiengedik, megpróbál kapcsolatba lépni a fiával. (Ben a legkisebb fia, van két bátyja is, de ők jóval idősebbek és amennyire kivettem, más az anyjuk is. Az biztos, hogy nem Ben anyja az övék, különösebben nem is kedvelik a nőt, de a fiút az öccsüknek tekintik.)

Ben pedig erre megzuhan, züllik és mindent eldob. A film erről szól, ahogy a fiú a gödör aljára kerül. Csak éppen nekem nem értelmes, hogy miért. Mit tett az apja, amivel ennyire felkavart benne mindent? Mert ok, az kiderül, mi volt a börtönlét oka, és hogy majdnem megölte a kisfiát, hogy a feleségét bántsa. De ezért a fiú miért lesz egy semmirekellő mihaszna? Nem csak az úszást hagyja abba, mindenkitől eltávolodik, züllik, a bátyjaihoz költözik és minek? Egyszerűen nem értem, mi lökte ennyire félre.

A kiút már tisztább. Mert Rob minden fia szemét böki és eljön az a pont, amikor szembesülnek is vele. Az egyik idősebb nekiesik, szeméttel dobálja, de a férfi tényleg más lett. A börtön valamit helyre tett benne, mert most ő az, aki jóval viszonozza a rosszat. Bent is ő teszi majd rendbe - azt még értem is, hogy miért kellett ez az, hogy megint célirányosan haladjon majd a fiú előre. Csak az a pont, hogy eleve ennyire miért rokkant bele a helyzetbe, az nincs meg.

Pedig a film arra teszi a hangsúlyt. Az elején pár verseny, reménység. A végén az eredménye mindennek, szintén egy versenyben kicsúcsosodva. De különben Ben lelki szétesését és annak fázisait látjuk. Nem is jó nézni, annyi elvesző élet, fájdalom és reménytelenség van itt. Mivel a többséggel meg nem tudok empatikus lenni, szenvedtem is a filmmel. Van egy rész, amikor a kis barátnője rászól, hogy menjen már Ben vissza a vízbe. Én is mondhattam volna, kb. ezen járt az én eszem is, miközben néztem.

Jellemző különben, hogy Jason Isaacs milyen méretben van a plakáton és ő az egyik húzónév, miközben alig túnik fel a filmben. Tény, össze van rakva a karaktere, de tipikusan arra van itt példa, hogy az egyetlen nagyobb név szerepét mennyire felnagyítják, hogy vele megpróbálják eladni a filmet. Különben Levi Miller is szépen építgeti a karrierjét, de még a nagy kiugrás várat magára. Ebben a filmben szépen kamatoztatják a fizikumát, de azért játszania kellett. Nem csak az volt a lényeg, hogy el lehessen adni versenysportolónak.

Nem esik jól, nagyon lelkizős és fájdalmas. Rossz azért nem lenne, csak ne lenne annyira a semmibe, hogy Ben mégis miért omlik úgy össze, mintha az apja félholtra verné vagy nem is tudom, mit csinálna vele.

süti beállítások módosítása