Gyors átfutás, mivel nem mondhatnám, hogy voltak ünnepi részek. Mondjuk, mit várok, amikor a Stranger Things is karácsonykor hozza az új részeket? És én is azt nézem.
Az egyetlen, aminek volt karácsonyi része, a Georgie & Mandy (s02e10). Sajnálatos, ugyanazzal az ötlettelenséggel és minimális, számomra nem vicces humorral, ami az egész sorozatot jellemzi. Mi legyen karácsonykor? Mary megy Sheldont látogatni, amitől Audrey vérszemet kap és ő is nyaralni akar. Az meg bekavar mindenkinek, mert vagy dolgoznának, vagy más terveik vannak. Se ünnepi hangulat, se nevetés, csak egy karácsonyi epizód, amiben alig volt karácsonyi. Vagyis, idén az Elsbeth nyert a véres Diótörővel, ha egy héttel az ünnepek előtt le is adták.
A Landman (s02e06) kapcsán elértem oda, hogy már nem a főszereplő család érdekel benne. Billy Bob Thornton továbbra is remekel benne, de már kezdenek a más szálak érdekelni. Andy Garcia szerepe, vagy mire fognak jutni az ügyvédnő és a mérnök románcával. Mert persze a srác visszatért az egyéjszakás kalandjuk után, és az is kiderült, hogy nem egy kis olajmunkás, hanem egy komolyan vett mérnök, fúrás specialista. Amúgy meg minden szokott és kötelező elem megvolt - a családi őrület és Norris kis családépítése is, ami még mindig idegesít. De mindegy, alapból az a szál érdekelt a legkevésbé.
A Fallout (s02e02) se vett le a lábamról. Kicsit visszanéztünk, hogy pusztult el ez a kisváros és milyen emberek vesztek oda. Még démonibb lett a nagyvállalat. Hősnőnk kap még egy leckét arról, hogy mennyire nem állja meg a kinti kemény világban a világnézete a helyét. Plusz, egy közelgő polgárháború megbeszélését is megkaptuk. Vagyis, előkészítő rész. Nem akcióztak, hanem irányt szabtak, merre fogunk haladni. A fekete humor azért még megvan - avagy, a viselkedést szabályozó chip tesztelése és a kiválasztottak felébresztése hoz mosolygós helyzeteket is, amelyek érdekesebbek is, mint naiv lányka kalandozásai.
Évadzárózott a Montmartre (s02e07-08), ami teljesen ugyanazt hozta most is, mint a korábbi részekben.
Látványos és egy újabb nagy show is belekerült. Olyan gyorsan telik az idő, hogy 2 rész alatt most kb. 2 évet haladtunk. Megérkeznek a válaszok és a nagy leleplezések. Mindenki elér a maga happy, vagy majdnem happy endjéhez. Azért meglepetést is sikerült írniuk bele: azon kicsit sem lepődtem meg, hogy az anyós mit szándékozik tenni a babával - vagyis, ellopja. Már az durva volt, ahogy felvázolta, hogyan nevezi el mindenképpen a maga szüleiről, de aztán belehúzott. Különben tartom, ha életben marad a festőfiú, sem látom a házassága sikerét. Mégis, mi és hogyan tartana össze egy grófot és egy lányt, aki még olvasni sem tud? Celeste és a rendőr már jobb páros, bár ők is megkapták a maguk próbáját a vége előtt. Egy nem tervezett terhesség, ami mindkettőből mást hoz ki - a rendőr családot akar, a nő megijed, hogy mindenkit elveszít, aki fontos neki. Elkanyarodtam. Ott tartottam, ami meglepett. George. Ő képes volt olyan mélyre merülni, amit belőle sem néztem ki volna.
A Palm Royale (s02e07) most is olyan gagyi, mint eddig. Nem elég, hogy Maxine elmegy a saját temetésére, kiderül Norma újabb csele a babával - aki sokkal inkább a medencés fiú, mint Doug gyereke -, de kavar mindenki össze és vissza, meg jól megsértődnek és hisztiznek is. Azért már legalább kezdenek összeállni a történetszálak, de nem tetszik az eredmény. Továbbra is áll, hogy ez negatív szereplőkkel van tele és nincs benne egy sem, akit kedvelhetnék. Legalább az első évad azt tudta, de itt már minden és mindenki túlzásba esik és idegesítenek. De különben sem vicces, ahogy pl. a Rock Hudson szállal akarnak viccesek lenni. Nem azok. A ruhák különben még mindig dobnak rajta, de ennyi.
Bár még mindig vannak fenntartásaim, egyre jobban élvezem a Tracker (s03e08-09) epizódjait. Már érezni, hogy
ez egy sikeres sorozat. Egyre több a visszatérő szereplő, mint ezekben is. Megvan a rendőr, aki a 2. évadban segített hősünknek az elrabolt lányok esetében? Megint ő kapott egy részt, az eltűnt társa kapcsán, aki belebotlott egy sorozatgyilkosba. Csavar persze volt most is, elég sok mocsok van a felszín alatt, amit még ki lehet majd deríteni. Mert ez a félévad záró, nem mellesleg és nagy nyitott vége van. Mondjuk, azt úgy sem feltételezi senki, hogy a főszereplőt megölik, de azért az ijesztés megvolt. A másik, amin látszik, hogy nő a sorozat ázsiója, hogy egyre több ismert arc kerül bele mellékszereplőnek. Pl. a polgármester? Nekem a Grimmből maradt ismerős, mint Nick főnöke, de játszott már több mindenben is. De volt Legends of Tomorrow szereplő is rendőrként az egyik részben. A krimik pörögnek, a történetek jók. Engem még mindig zavarnak a gyors megoldások, de már messze nem olyan összecsapott jellege van, mint amit végig emlegettem a 2. évadnál.
Lassan a végére érek a The Iris Affair (s01e05-06) évadának is. Itt is elkezdték a válaszokat adni, de itt sem tetszik ahova tartunk. Mindenki átver mindenkit és igazából még mindig nem tudni, miért kell az MI kikapcsolása. Ha röviden össze akarnám fogni ezt a két részt, az lenne, hogy mindkét fél ultimátumot ad a másiknak. Iris DNS-t akar szerezni, de a könyvet se akarja elveszteni. Másik oldalról meg a könyv kellene vissza - mondjuk, Iris nélkül nem tudom, hogyan akarnák elolvasni, de mindegy is. Már minden szereplő mozgásban, érteni is, mit és miért csinálnak. Akció sorozatnak még mindig elmegy, de az okos sorozat, ami kódfejtéssel és ármánykodó felekkel csábított, az nincs.
Spartacus: House of Ashur (s01e05) egy címjátékkal nyitott, ami már el is árulta, mit kapunk nagyban. Jött, látott és győzött Caesar, és át is keresztelte a házat Ashur helyett Caesarra. Mint kiderült, ő volt a múlt rész
támadásának értelmi szerzője - én simán gondoltam, hogy Ashur ügyködése volt, de úgy tűnik, ennyire még ő sem elvetemült. Caesar meg elvesz mindent, ami kicsit is megtetszik most neki. Legyen az Ashur szolgálója vagy a háza, vagy bármi. Nem igazán örülök neki, hogy egészen vadállatias megnyilvánulásokat és tébolyult tekinteteket adtak neki. Mondjuk, a színész is inkább tűnik pornós szépfiúnak, mint a korszak vezető zsenijének, de ezt el is engedem. A szokásos és gagyi ármánykodás mellett betettét a kötelező szexet, hogy a végére menjenek a nagyon béna arénába. Volt 2 viadal, véresen, de nem azon a szinten, ami korábban itt volt. Az élet-halál harc kegyetlensége, az nincs benne. Hiába ömlik a vér, akkor sem olyan éles a hangulat. Meg, azt képtelen vagyok megemészteni, hogy ennyivel Spartacus után ilyen könnyen lesznek megint lelkes harcosok a gladiátorok. De rendben, nem akarom megérteni. Szex, vér, halál - csak kevésbé stílusosan, mint korábban.
Végül, The Mighty Nein (s01e08) évadzáró. Már azt hittem, minden meglepetést ellőttek, de még bőven van történet mindenkinek a múltjában. Kaptunk egy kis ízelítőt, miközben belekezdtek az ereklye ellopásába. Volt terv,
változás és összecsapás is. Nagyon szépen tudta hozni a sorozat, amit eddig és most is kaptunk. Harc, pörgés, mágia és nagy ellenségek, miközben vannak a vicces alakok, poénok és meglepetések is. Azért az nem kicsit döbbent, meg, hogy Bran mennyit és hogyan vesztett a mágus miatt, mégis, majdnem megint elcsábítja az ígéreteivel és ahogy manipulálja egykori tanítványát. Ha valamiért, ezért lesz ő nagyon kemény ellenfél. Mert nem csak az ereje, az emberei és a támogatottsága van mellette, hanem az is, ahogy hat másokra. Jó kis rablásmese volt ez, de meg kell jegyezni azt is, hogy a végén eléggé morogtam. Ilyen nyitott véget? Mondjuk, az a karakter is rajta van a Nein plakátokon, lehetett sejteni, hogy összefutnak, de így és most? Szerintem legközelebb a Vox Machina évad jön, de ennek se ártana egy gyors folytatás. Ezt a véget...
ekörül forog.
főszereplő testvérpár szerepében, de szerintem egyikük neve sem ad el önmagában egy filmet. Itt mondjuk ez nem is kell, mert karácsonyi film. Télapu után a Mikulás lánya ácsingózhat a sapkára.
filmesítették, rajzfilm lett belőle, és ha már felemlegettem Dagobert bácsit, aki angolul Scrooge, megjegyzem azt is, hogy a Kacsamesék is kapott egy olyan epizódot, amiben ez a történet került elő. De arról is van film, hogy Dickens hogyan írta meg a talán legismertebb regényét, bár azért nála van pár olyan cím, ami vetélkedhet ezért a címért.
beleszakad, hogy minden tökéletes legyen. Viszont, a család ezt észre sem veszi. Egyetlen dolgot kért - nevezzék be Zazzy műsorába legjobb anyának, de nem csinálták meg. Az általa szervezett show-ra elmennek nélküle, úgy otthon felejtik, mint Kevint a karácsonyi klasszikusban. Egészen addig arról szól a film, hogy mindenki panaszkodik és baja van, míg Claire teszi a dolgát és mindent egybentart, beleértve a tökéletes szembeszomszéddal való majdnem barátságos vetélkedést. Ekkor azonban betelik a pohár és elindul maga a Zazzy Show-ba, a család meg leshet, mi is van most.
nincs pótlás. Most komolyan el kellene hinni, hogy Michelle Pfeiffer egy 20 éves srác anyja? Szó se róla, a sebésze az ő arcát nem rontotta el. Viszont, még ezzel együtt sem kellene egy ötvenes nőnek eladni. Engem egész egyszerűen ennyire zavar, ha a színész és akit játszik, ennyire nem passzolnak össze. Még akkor is, ha ezek a sztárok tényleg éveket le tudnak tagadni. Nem szeretek abba belegondolni, hogy mi munka és varrás lehet abban, hogy a színésznő arca ilyen sima.
filmben, azt gyorstalpalón letudják a film elején. Mindent, ami kell ehhez a részhez, az elején pár percben elmondanak és ennyiből meg is lehetett érteni a filmet. Igaz, ezt úgy írom, hogy én láttam a sorozatot is. Nem mostanába, de akkor is.
bosszantott is, hogy a férfi, aki egészen eddig képes volt a nagyobb egészt nézni, most a közösségét életben tartó eszközt simán ellopná, hogy visszaszerezze a lányát. Az nem merült fel benne, hova és kihez vinné, ha mire visszaér, már mindenki megfagyott a mozdony hiányában? Vagyis, értem én, hogy mindenkit vissza kellett terelni a sínekre, de ez olyan áron sikerült, hogy Andre IQ-ja kilométereket esett az apai szeretet okán.
tömegeket, de mindegy.
valóságból. Van abban valami bűnösen vicces, ahogy a nagyon pozitív, optimista lány és a cinikus gyilkológép igyekszik összedolgozni. Ők haladnak a célpont felé, miközben beleshettünk kicsit a bunkerek életébe is. De ezek kapták a kisebb részt - az akció, az egyedi humor is az üldözésben volt benne. Szerencsére még a kutya is velük van és nincs semmi baja. Eddig nagyon egyértelműen rá tudtam nyomni a sorozatra, mi mit idéz fel bennem. Mintha más filmekből ollózták volna össze. Ettől a vonaltól most távolodunk és kezd egy saját történet kibomlani a háttérrel, ami ezt a világot létrehozta. Eddig, ránézésre minden színészt sikerült visszahozni a szerepére. Walton Goggins és általa Cooper továbbra is a legjobban sikerült figura benne, Moises Arias is meglepően sok mindent ki tud hozni Norm világából. El is érte, hogy az a szál, ami jelenleg legjobban érdekel, hova szalad ki. Látványra ugyanaz, ami eddig is. Minden világ a szokott. A bunker műisége, a fenti világ posztapokaliptikus westernje és a színek használata. Okos sorozatnak még mindig nem találom, de elég látványos, hogy nézzem és nem is annyira bugyuta, hogy elijesszen.
formában. Új rendező készítette a New York-i balett Diótörő-előadását és a forradalmi változás valakinek nagyon nem tetszett. Eredmény: a csapóajtó a rendezőt harapta félbe. Zenés, musical betéttel, táncosokkal és jelmezekkel, karácsonyian és könnyeden. Valahol elképesztő is, hogy mennyire könnyed tudott lenni ez a rész egy ennyire ronda gyilkossággal a közepén. A hangulat, az alapötlet, a kosztümök és a színészek sokat adtak a résznek, karácsonyi. Meg krimi is, de Elsbeth mindig is laza volt, ami most karácsonyi színekkel egészült ki. Nem maga a nyomozás, de maga a rész és ahogy ezt kitalálták, kellemes ünnepi epizóddá tette.
Derryből. A katonaság, pontosabban az őrült tiszt meg szabaddá is tette volna az utat. Az indiánok, a gyerekek és a jó oldalra állt katonák pedig a tőrrel akarták visszaállítani a kört, ami a lényt itt csapdában tartja. Jókora összecsapás lett belőle és mindenki bedobhatta, amije csak volt. Emlékezetes részek? Itt végre nem hentelős, unalmas horror volt. Ok, egy korábbi rémalak is visszaköszönt, a baba, annak nem örültem. De alapvetően a bohóc volt színen és ki is hozták belőle, amit lehetett. Az univerzumépítés alapjait is elszórták: utalást a jövőre és a későbbi szereplőkre. Hallorann meg elindult egy új munkára, egy hitelbe. Szerencsétlen, nem tudja, hogy így keveredik át a Ragyogás sötét világába. De ez le lett kerekítve és ezt a történetet befejezték, ha elég morzsát el is szórtak, hogy akár egy másik idősíkon folytassák.
Az mindenképpen pozitív, hogy a sorozat nem vezet fel, azonnal az események sűrűjébe visz. Megismerjük Irist, akit nagy erőkkel keresnek, milliókat adnak annak, aki nyomra vezet egy titokzatos céget a nő irányába. Ő most Szicíliában rejtőzik, de már a nyomában is vannak és menekülni kell. Mindenki játszmázik, komoly átverések vannak és a szereplők sincsenek kímélve. Közben pedig megtudjuk azt is, ki keresi a nőt, mit akar visszakapni és miért van szökésben Iris. Bejön egy kis sci-fi, egy MI és egy rejtély. Miért kapcsolta le a készítője, miért volt hajlandó ölni is miatta? Miközben menekülés van, másokkal játszadozás, Iris erre is keresi a választ. A sorozat ötvöz több zsánert, bár egyelőre leginkább üldözős akció. Pörög, szép helyszíneken forgattak és Iris imponálóan okos és kreatív. Viszont, zavar a fontossági sorrend érthetetlensége. A szerető, a rendőr halála semmi súlyt sem kap, akár agyon is lőtte volna. De a kamaszlány, akire álcából vigyázott és semmi hasznát nem látom, érte mindent kockára tesz? Akit különben az eddigiek alapján kiemelnék, az Tom Hollander, az MI gazdája, akinek sürgősen be kellene üzemelni a gépet, vagy a nem túl kedves hitelezői kivégzik. Hollander szépen ötvözi az úri- és a gazembert, várom is, Beck melyik lesz igazán. A látvány megvan, jó a casting és a történet is le tud kötni. Még kicsit keresem a hiányérzetem okát, de addig is nézem tovább.