Úgy tűnik, Ázsiából érkeznek az utóbbi idők emlékezetes túlélő horrorjai, vagy a majdnem azok. A Battle Royale már nem mai csirke, de annál aktuálisabb az Alice vagy a Squid Game. Mivel lehet fokozni?
Ennek a japán sorozatnak a környezete és a történelmi háttér adja meg azt a bizonyos pluszt. Különben regény az alapja, én vevő is lennék arra is, de nálunk még nem jelent meg. Mindegy, a sorozat itt van, akár szinkronnal is és azzal már elindulhatunk.
Ahogy írtam, a plusz a történelem benne. Abban a korban járunk, amikor a szamurájok kora leáldozott. Úgy is
írhatnám, Cruise Az utolsó szamuráj című filmje után vagyunk. A szamurájokat felszámolták, a kardhasználatot betiltották. Változatos, kivel mi lett, a szereplők révén látunk pár variánst. Akik más munkában helyezkedtek el. Akik beálltak a kormány seregébe. A lázadók, börtönbe kerültek. A küszködők, akik majd éhen halnak, hogy megőrizzék, akik voltak. Nem ez a fő profil, de a sorozat azt is szépen lefedi, mit tett társadalmilag az, hogy a szamurájokat felszámolták. A kereskedők erősödtek, a harcosok kasztja pedig megszűnt.
A cselekmény szerint éhezés és betegség dúl, amikor meghirdetnek egy versenyt kardforgatóknak. Egy utazáson kell részt venni, a fővárosba kell eljutni. Közben kapuk vannak. Mindenkinek van egy lapkája, ami az életét jelképezi. Megvan adva, hogy az egyes ellenőrzőponton hány lapkát kell leadni a továbbhaladáshoz. Aki nem éri el a szintet, nem csak kiesik, de egyben végeznek is vele. Vagyis, egy nagy öldöklőhajsza az egész.
Már ez el tudná adni: kik lépnek szövetségre, hogyan harcolnak és taktikáznak egymás ellen. Vannak a nagyon sötét alakok, akik élvezik a vérengzést. Vannak becsületes, jó emberek is közöttük. A sorozat eljátszik azzal, ki miért van itt és mit képvisel.
A főszereplő az egyik legjobb szamuráj volt, de más életet tudott kezdeni. Most sem lenne itt, ha nem halt volna meg betegségben a lánya, és a felesége nem lenne beteg. A jutalom kell neki, hogy a megmaradt családját biztonságban tartsa. PTSD kínozza, de az teszi helyre, hogy nem csak magáért küzd. Védelmezni kezd egy kamaszlányt, majd a múltja is szembejön vele. Mert az is kiderül, hogy egy olyan klán nevelte, ahol csak egy örökös lehet. Ő elszökött a halálos küzdelem elől és minden egykori társára, rá is egy legyőzhetetlen harcos vadászik megtorlásként.
Vagyis, van bőven csavar és a sokféle szereplővel sok történetet tudnak elmondani. Erre még rájön az is, hogy egykori ninja, kém is van közöttük, és bizony azt is elkezdik nyomozni, hogy ennek az egésznek mi a célja. A sorozat ki tud tekinti úgy történelmi színre, hogy kormányszinten ki és miért akar még a szamurájok emlékének, az utolsó túlélőknek is halált osztani. Mert elég egyértelmű, hogy a Hegylakót idézve csak egy maradhat és amennyire az a katona gyűlöli ezt a rendet, az az egy sem 'nyertes' lesz a végére.
A gazdagok meg fogadnak rájuk, még egy kis Battle Royale hangulat.
Így aztán személyes történetek, harcok, történelmi összeesküvés is lesz benne. Izgalmas, elég változatos, jól nézette magát. Nem maga a játék ötletes és színes, igazából annak az egyszerűsége, aki életben tartja az egész programot. Utazz, ölj és maradj életben. Egyszerű.
Kellően látványos is. Harcművészek csapnak össze, sok harci stílus és fegyver jelenik meg. Kellően brutális mellette, hogy ezen ősi tudás mellett pl. milyen egy ágyú. Hatásos, de mennyivel nyersebb és kevésbé emberséges. Ahhoz nem kell tudás.
Sokfélék a szereplők is. Vannak egyértelmű jófiúk, megtévesztők, gonoszok. A Lostot idézve derül ki a múltjuk, megismerjük őket és simán szét lehet szedni a szimpatikusak és az ellenszenvesek táborát. Amennyire életrajzok alapján meg tudom ítélni, a casting sztárszereposztás. Olyan színészekkel van tele, akik vagy komoly modellkarriert is birtokolnak, vagy sikeres zenészek, stb is. Itthon nem lesznek ismerősek, de meg is lennék lepve, ha simán felismerném őket.
Nem túl brutális, de látványos. Van egy érdemben kitalált története és jól alkalmazza háttérnek a történelmi korszakot. Szórakoztató, de drámai elemekkel is tudnak benne dolgozni. Vagyis, engem megnyertek maguknak. Második évados berendelés még nem szúrt szemet, de drukkolok neki, én megnézném, hogyan végződik ez a történet.
Hannibal Lecter miatt teljesen más bűntényekre gondoltam. Ahogy nézni kezdtem ezt a műsort, az járt a fejemben, hogy nem eltévedtek? Párokat lelövő gyilkos? A Zodiákus. De ő bizony amerikai volt. Annyira arra emlékeztetett a történet, hogy kissé meg is akadtam, valami eredetibbet vártam. De itt annyi a különbség, hogy a firenzei rém csonkít is. Meg nem levelezget a rendőrséggel. Bizonyos időközönként lelő az autójukban szerelmeskedő párokat, a nőket pedig megcsonkítja. Csodálom is, hogy ilyen sorozatgyilkos volt szabadlábon, rettegtek tőle, és voltak, akik mégis a kocsijukban tartottak pásztorórát, nem hogy inkább hotelbe mentek volna.
mórokat. Meg a zsidókat is, jegyzem meg, velük meg visszalökték az országot a középkorba, úgy elveszítették az iparosokat és a pénzembereket. De nem történelmet akarok magyarázni - csak azt akarom felvillantani, hogy nagy formátumú családból származott. Johanna pedig az örökös volt.
ellenségek és barátok egyszerre felállás, amivel meghirdették az évadot, már asszonyok szövetsége. Ha Olympián múlik, Julian is be fog kerülni a körbe. Már egyre több mindenbe bevonja, és nem rossz szándékú ő, egyszerűen csak az apja kedvére manipulálja és kihasználja. Ez a rész különben abban volt kórházi sorozatos, hogy a bírósági eset lett a magánéletükre is a válasz. Alfie apja kijött a rehabról, megismerné a fiát. Olympia pedig az anyjával viaskodik, aki másodszor is férjhez ment, és a férfi bajba került. Olympia különben sem volt odáig érte, most meg pláne nem. Az ügy kulcsa, ami különben a magánéleti gondjaiké is, az empátia és a másik meghallgatása. Meg kell próbálni feladni, hogy a maguk makacs, berögzült elképzelését vigyék tovább mindenáron. Mondanom se kell, az ügyvédbojtárok megint csak feleslegesen tengenek-lengenek. Most komolyan: Sarah nagy dilemmája, elmondja-e, hogy Senior kémkedni küldte Julianhez? Tiszta felesleges és érdektelen az egész vonaluk.
módjukban mit csináljanak. Avagy, most mindenki Norma nyomában van. A kis részletek meg lassan kirajzolják, hogy Norma igazából Agnes és milyen hazugság van évtizedekkel korábban. Látványos, színes, guilty pleasure, de annyira buta történettel, hogy az fájdalmas. Az esküvő és az a szarvasbikás férfi hagyomány? Annál már csak az rosszabb, hogy van egy új szereplőnk, aki nőgyógyász és ügyvéd egyszerre. Nem mellesleg Maxine következő lehetséges szerelme, ha jól tippelek. Vagyis, profin meg van csinálva a sorozat, még olyan képi játékokkal is, amikor Maxine és a John Stamos játszotta doki - ügyvéd telefonáltak és a nőt belevágták az éppen nőgyógyásznál levő nőbe. Nem tudom jól leírni, de a két képet szépen összeillesztették. Ilyesmi sok akad, csak annyira buta a sztori...
A táncos műsor végén a vezető táncosnő meztelenül áll majd a rászegeződő fényben. Lehet sejteni, a prűd korban mennyien állnak sorba a szerepért. Mondjuk, bizonyos rétegből lenne jelentkező, de a tulaj annál válogatósabb. Celeste van a másik szálon, aki gyerekként elvesztette a szüleit (anyja szülésbe halt bele, az apját megölték) és a gyerekeket eladták. Ő egy cirkuszoshoz került, most táncosnőként él azzal a céllal, hogy megtalálja a testvéreit. A magánnyomozója vissza akar vonulni, de előtte megkéri rendőr unokaöccsét, hogy vegye át a nyomozást. Némi tőke kell az utazáshoz, Celeste így lesz a show sztárja, abból fizet. Röhejes különben, hogy amit az öreg évekig nem tudott megtenni, a férfi napok alatt megcsinál. Már sorolja is, hol a két testvér. Így bővül majd a kör: egy gazdag család kisebb fia, tervező zseni, aki megreformálná az utóipart. Csak éppen most kiderül, hogy az anyja hogyan vett egy gyereket, hogy ne bukjon le a férje előtt, hogy egy fekete szolgálóval volt viszonya. A húgot pedig házasság ígéretével csalták csapdába, és adták el egy bordélyba. Amint tudott, megszökött, de súlyos beteg. Celeste ápolja majd és igyekszik talpra állítani. A történet mindig hoz valami szappanoperás kanyart, amivel mehet tovább. Pl. mivel zsarolja az elsőszülött az öccsét, hogy az menjen el helyette Ázsiába, míg ő beülne a gyárvezető székbe. Vagy, Celeste őrült rajongója, aki elég morbid ajándékokat küld a show után. El lehet nézni, van cselekmény és fordulat, több zsáner is. Krimi, családtörténet, románc, még valamilyen szinten történelem és a társadalmi viszonyok, leszűrése is. Csak éppen, egyes dolgok olyan buták benne. Egy műsor után már Celeste ekkora sztár? Meg lehet, nagyon mai szemmel nézem, de mi olyan nagy abban, hogy a tánc végén pár másodpercre meztelenül áll a színpadon? Ami előtte van, a táncos elemek, a modern technika alkalmazása a színpadon, a jelmezek és az egész hangulat. Az sokkal izgalmasabb és jobban néz ki, mint hogy a legvégén Celeste kibontja a ruháját és áll ott 3-4 másodpercet meztelenül. És kb. olyan rajongást kelt vele, mintha Nobel-díjat kapott volna vagy ő lenne az Operaház új prímája. Különben sokkal látványosabb és nézhetőbb, mint a Francia história, ha a másik francia nézett sorozatomhoz mérem. Több helyszín, változatos jellemek, több szereplő. Vannak ezzel is bajaim, a butaságnak érzett elemek, de ez jobban érdekel, hova szalad majd ki. Hogy a románcot is emlegessem, tippelünk, hogy a rendőr mikor kezd majd el udvarolni Celeste-nek?
Az is gyanús, hogy a regényért sem voltam éppen oda. Ruth Ware könyvei nekem az a szint, amit kikapcsolódásként elolvasok, de nem marad tartós élmény. Egynek elmegy, az igazi meglepetés vagy zsánerbeli bravúr nem szokott benne lenni.
fogalmam sincs, annak mennyire felelnek meg. De a mesében működnek, még dallamtapadásom is lett és a démon zenekar utolsó dalát fél nap dúdolgattam. Hála égnek nem a szódás dalt, az azért nincs azon a szinten, mint a többi. A zenéről különben sokat elmond az is, hogy az albumról 4 slágerlistás dal is kikerült az USA-ban. Ha jól rémlik, azt olvastam, ez valamiféle rekord is.
inkább nem. Maradjunk annyiban, hogy elég kiábrándítónak találtam, amikor felfedték a személyét.
hetiben néznénk.