Nem ez lesz sem Robbie, sem Farrell legjobb filmje. Még csak az emlékezetesek közé se tenném be. A helyzet az, hogy egyszerre igyekszik romantikus komédia, fejlődéstörténet is lenni. Az eredmény meg egyszerűen fura.
A történet szerint David egy barátja esküvőjére megy. Kénytelen autót bérelni és a különös kölcsönzőben
rábeszélik a GPS-re. Az esküvőn találkozik Sarah-val, megvan a kémia is köztük, de mégsem jönnek össze. Hazafelé viszont a GPS átveszi az irányítást és különös kalandokra viszi a párost. Bejárják a múltjukat, újraélnek traumákat és esélyt kapnak a szüleiket is vele magukat is jobban megismerni.
Vagyis, ez az utazás nem is fizikai, hanem egy önfelfedezés. A traumák feldolgozása, amit az életük során összeszedtek. Mindkettőnek van a szüleivel rendezetlen esete és mindketten azért nem mernek szeretni, átadni magukat, mert rossz véleményük van magukról. David, akinek azt mondogatták, hogy különleges. Ezzel meg azt érték el, hogy éppen az ellentétét gondolja. Akit az első szerelme úgy megbántott, hogy nem mer bízni már a nőkben. Sarah, aki bulizott és botrányokat okozott, aki nem vett semmit komolyan. Aki nem ment be elköszönni a haldokló anyjától. Aki csalónak, értéktelennek érzi magát és amint egy kapcsolata komolyabb kezdene lenni, belemenekül egy viszonyba vagy elmenekül.
Az úton ajtók nyílnak és a film érdekessége, hogy nem simán újranézik a múltjukat. Van, amit újra kell játszani, pl. Davidnek az iskolai színjátékot. Vagy, más karakter bőrébe kell bújniuk: amikor kamaszként maga alatt volt, az apja vigasztalta. Most neki jut az apa szerepe és össze kell rántania a kamasz énjét. Ezzel elérve, hogy igazán átérezze és elhiggye, amit a szülei mondtak.
Építgetik az én-képüket, fejlődnek. Közben meg a kezdet óta meglevő vonzalom is mélyül. Mi a gond vele? Se nem igazén vicces, se nem igazi dráma. Keserédes az egész és ez most nem esett jól. Vagy nevetni vagy sírni kellene, de egyszerre a kettő nem ment.
Látványelem akad benne, kissé mágikus realisztikusan. Nyílnak az ajtók és vannak érdekes nézőpontok benne, mint amikor egy hegytetőről lenézhetnek a Földre. Ötletek, valami közben meg is villan benne, de túlzottan is furcsa, hogy igazán élvezhető lett volna.
A szereposztást viszont nem aprózták el. A személyes drámát Farrell és Robbie is szépen hozza. A szerelmeseket nem hittem el nekik, nem mondhatnám, hogy a színészek között lett volna kémia. Amúgy is, mint már írtam, nekem inkább lelki felépülősre sikerült ez a film, mint romantikusra.
Tudnám még ragozgatni, de a lényeg, hogy érdekes, de nem igazán jó film ez. Akár a címe. Hosszú, inkább különös, mint jó. Egy-egy villanás, jó jelenet van benne, de ennyi.
Azt már említettem különben, mire emlékeztet? Az Úttalan útra. Abban is van egy misztikus utazás, ami közben a főszereplő páros egymásra talál. Csak az valóban komédia és azon jókat nevettem. Ez viszont belefulladt a melodrámába. Vagyis, egyszer megnéztem, de nem újranézős nálam.
újabb szakadás a páros között, noha Hal a vártnál is többet tett, hogy a szakmai éhsége és a felesége iránti érzései is megmaradhassanak. De, szokás szerint, Kate megy a maga feje után.
telefon, se net, se semmi. A nagyobbik gyerek, a fiú morog is miatta, de még ahhoz is rossz állapotban van az anyja, hogy ezt felfogja.
megcsal és az egyházban semmibe vesznek, egy új tagot ültet le a templomban. Ahogy elköszön tőle, meglátja a nyomkövetőt a bokáján. Vagyis, börtönből szabadult fegyenc. Mivel az egyház embere, így is esélyt adna, hisz a második esélyekbe, pedig sikerült egy olyan színészt leszerződtetni a szerepre, hogy ahhoz csak Bill Skarsgard negatív karaktereit lehet mérni. Sőt. Skarsgard legalább sötéten vonzó a maga módján, de ez a figura... Első látásra késztetésem van, hogy meneküljek előle és semmi kellemes vonás nincs az arcán. Amikor a pap fiát egy ismeretlen férfi elvitte az iskolából, persze azonnal a legrosszabbra gondol és a férfi nyomába ered.
minden. A hozzám hasonló panda bolondok simán meg tudják nézni ezért.
vége az eddigiek közül. Dexter kimondja, hogy ő már nem akar más lenni. Az, aminek lennie kell. Aminek mi is látni akarjuk: a sorozatgyilkosnak, aki más gyilkosok végzetét jelenti. Abszolút pálcát tör az önbíráskodás mellett, de ebben a szuperhős filmekkel teli korban nem ezt tesszük minden? De. Ebben a részben is volt humor, Dexter és Tyrion - tudom, itt nem az a neve, de egyszerűen ez ugrik be a színészről - összecsapnak, és Uma Thurman is többet megmutathatott magából. A táncos poént is vettem. Ha John Travolta és tánc, kinek mi ugrik be? Az egyik biztos a Ponyvaregény lesz, amiben éppen Umával ropták nagyon is jellegzetesen. Annál több ízlésük volt, hogy ugyanezt lenyomják ebben is, de egy másik klasszikus Travolta-tánc bizony megjelent a zsarubálon. Szombat esti láz. Azt hiszem, az volt a címe, de a zene és a tánc élőbb, mint a film, legalábbis nekem. Stayin' Alive. Nagyon drukkolok is, hogy maradjanak New Yorkban, maradjon ez a zsarupáros is. Simán taníthatnák Harrisont az egyetemen... De, elkalandoztam. Volt vér, dráma, szorult helyzet és Dexter kivágta magát, szokás szerint. Szépen lezárták a szálakat és kaptunk egy jó évadzárót, ha jó pár színészt el is búcsúztattak most is, korábban is.
Egyszerűen nem látom, hogy itt bárkinek is jutna happy end vagy olyan vég, ami nekem tetszene. Soames feleségül vehette álmai nőjét, de a féltékenység közéjük fog állni. Olyan szépen megvoltak Párizsban, megvoltak a terveik, aztán a fiatalember rájött, hogy nem veszi be a gyomra, hogy a felesége a balettkarban, azokban a kis ruhákban mindenki előtt fellépjen. Ideig.óráig ki fogja magát beszélni, de ott baj lesz. Kivéve, ha hamar terhes lesz a felesége, állapotosan nem mehetne táncolni. De a lényeg, idillből megyünk a bajba. Jól érzékeltették is, hogy születik meg a féltékenység, ha még ok sincs rá. Jo meg máris gyötrődik a két családja között. Mondhatja azt a feleségének, hogy a korábbi szerelme és az ikreik nem lesz az életük része, de ő jó ember. Nem fogja tudni kikapcsolni a felelősségérzetét. Kétszínűnek is érzem, hogy a felesége simán elvárja, hogy az első házasságából született lányát az édesgyerekükként nevelik, Forsyte-örökösnő, miközben Jo gyerekei lennének az igazi Forsyte-ok, akikről hallani sem akar. Meg különben is, Jo lelkülete annyira nem fér össze a Forsyte elvekkel, ami megint látszott a befektetős résznél. Neki van lelke, az üzletben az meg nem kellene. És ott is csak nő a feszültség. A mellékszálak - pl. a nevelt lány buta kis eljegyzése az építésszel, annyira nem tud érdekelni. Az köt le, mi lesz Soames és Jo kapcsolataiban. Na, majd kiderül. Látvány, szappanopera, szép színészek. Ebben nincs változás. Csak a happy endbe vetett hitem lesz egyre kisebb.
hogy az Oxfordon végzett jogot. De rájött, hogy mi a szenvedélye - a nyomozás és bűnüldözés -, amit akkor is megtesz, ha a bátyja meghalt és ő a grófi cím, a britok, minden örököse és az apja nagyon nem nézi jó szemmel, hogy szereti és űzi a rendőri hivatást. Nem is jó a viszonyuk.
nézem meg a filmet, mint olvasom a könyvet. Megjegyzem, most nem is érzek kényszert, hogy elolvassam a regényt is. Máskor azért ez jobban szokta húzni az agyam.
terroristákon a gyilkosságokat. Ez volt a Gabriel Allon regények egyik alappontja is, miért lett a festőtehetségből inkább szuperkém. De ez a film teljesen más szempontrendszert követ.