Nem is tudom, mi volt a hiba. Hajlamos lennék arra gyanakodni, hogy mivel már olvastam a regényt, amiből a film készült, már eleve nem tudott meglepetést nyújtani. Unnom azért nem kellett volna, de már csökken, amennyivel le tud kötni a film. (Ok, nem szabály ez sem. A Gyűrűket nem egyszer olvastam, mégis leköt. De az a top, kisebb filmek is képesek erre.)
Az is gyanús, hogy a regényért sem voltam éppen oda. Ruth Ware könyvei nekem az a szint, amit kikapcsolódásként elolvasok, de nem marad tartós élmény. Egynek elmegy, az igazi meglepetés vagy zsánerbeli bravúr nem szokott benne lenni.
Ilyesmi van a filmmel is. Szépen a zsáner szabályait követi, kitöltik a játékidőt, de egyetlen hűha-pillanat sem jutott bele. A csavarokon nem lehet meglepődni - ismétlem, eleve nem is vártam, hogy én meglepődöm. A regényből tudtam, mi a trükk és hogyan kivitelezik. De még akkor is, ha ezt leszámítom, valahogy ezt vártam. Ezért is nem szeretem a szinkront, ezt azzal láttam. Már az lebuktatja az ilyen csavart, hogy más hangot adnak a szereplőknek. Azért annyi esze mindenkinek van, hogy a szereplő hangja nem lesz egészen más egyik jelenetről a másikra, ha ennek nincs valami különösebb oka.
Baj lehet az is, hogy Laura sem az a karakter, akinek olyan nagyon drukkolni akarok. Nincs vele gond, csak éppen meg sem kedveltem. A munkája iránt elkötelezett újságíró, aki éppen küszködik a legutóbbi, balul sikerült ügy után. Látjuk, hogy mennyire a munka volt minden. A magánéletét is annak rendelte alá. Céltudatos, makacs, törekvő. Az erkölcsi mércéje is a helyén van.
Ahhoz már rég olvastam a regényt, hogy erre emlékezzek, de azért nem bírom ki. Meg kell jegyeznem. Netflix-film és ők mit nyomnak bele mindenbe, ha kell, ha nem? LMBTQ karaktert és vegyes párokat. Itt az utóbbit kaptuk, bár nem olyan eltúlzott vagy zavaró mértékben, ami miatt máig nem bírtam megnézni a Bridgerton-t, siker ide vagy oda. De ez nem a kosztümös Anglia, itt legfeljebb azon járt az agyam, hogy a regényt mennyire módosították rasszokban, de a történet és hitelesség szemponjából mindegy.
A casting különben még akár jó is lehetett volna. Keira Knightley már annyi újságírónőt játszott, meg lelki traumát, hogy ezt kisujjból kellett volna eljátszania. Guy Pearce meg zseniális karakterszínész, a gonoszkodás jól áll neki. Kicsit a Brutalista karakterét láttam most benne visszaköszönni: a felszínen megkapó üzletember, szimpatikus, bár makacs alak. Azonban mélyen... ott bajok vannak és gyilkos indulatok. A többiek elvesznek mellettük, noha azért elég sok ismert színészt betettek mellékszerepelni. De akár Ajala, akár Mbtaha-Raw: utána már járt az agyam, hogy kit is játszottak? Ahogy írtam, elvesznek a történetben.
Egy csavar, egy poén és egy ismerős krimi-toposz. Legutóbb Agatha Christie-novellában olvastam, aminek ugyanez volt a poénja. Annyi, hogy ott nem hajókáztak, hanem tengerparti nyaraláson voltak és ha jól rémlik, Miss Marple a fürdőruhákból jött rá, hogy milyen gyilkosság és személycsere történt a szemük előtt. Ennél ez a film mozgalmasabb nyomozást és feszültséget kínál, de mégsem olyan jó, mint a Christie-novella, amit hónapokkal később is simán elmesélek.
Mi maradt ki? Talán csak maga a történet. A megviselt újságírónő, Laura pihenésképpen elvállal egy interjút. Az emberbarát és haldokló milliomosnő, Anne és a férje útját fogja megírni. Csak éppen egyik este egy embert lát a vízbe esni, de senki sem hiányzik. Ki és mit titkol itt? Nyomozni kezd és meg is találja a bűnügyet, amibe majdnem bele is hal.
Az alap nem rossz, tényleg. Csak... a film mégsem lett az igazi.
A hajó a helyszín. Nem látványfilm és kausztrofób sem lettem az egy, elhagyhatatlan hajó miatt. Másnak sikerült azt összehozni, itt olyan nagy a hajó, hogy az fel sem merül.
Egyszer megnéztem, de már most küzdelem emlékezni rá. Nálam a tipikus vacsi melletti film, amit aztán el is felejtek hamar, de addig elmegy, amíg eszegetek.

fogalmam sincs, annak mennyire felelnek meg. De a mesében működnek, még dallamtapadásom is lett és a démon zenekar utolsó dalát fél nap dúdolgattam. Hála égnek nem a szódás dalt, az azért nincs azon a szinten, mint a többi. A zenéről különben sokat elmond az is, hogy az albumról 4 slágerlistás dal is kikerült az USA-ban. Ha jól rémlik, azt olvastam, ez valamiféle rekord is.
inkább nem. Maradjunk annyiban, hogy elég kiábrándítónak találtam, amikor felfedték a személyét.
hetiben néznénk.
Ez egy ilyen eset lett.
másvilág és istenek földje. Ha ajtó nyílik, kiszökik onnan az energia és nagy pusztulást okoz. Sota ilyen kapukat zár és egy felé tartva összetalálkozik Suzumével. A lány utánamegy, ő találja meg a kaput és semmit sem tudva annak természetéről, elmozdítja a zárókövet, ami őrt állt. Megelevenedik, cica lesz, de elszabadul a pokol is. Az ajtók sorra nyílnak és az sem segít, hogy a Suzumével játszani akaró Daijin széket csinál Sotából. El kell kapni a zárókövet, be kell zárni az ajtókat és Sotát is emberré kellene tenni. Mindez egy Japánon keresztüli hajszában, középtájon elég nagy fordulattal, amit már nem mesélek el. Legyen valami meglepetés is.
Végre, volt egy rész, amit tudtam értékelni. Ami anélkül volt horror, hogy a texasi láncfűrészes szörnyes verziójában érezzem magam. A katonaság el akarta kapni a lényt, a gyerekek pont akkor szerveztek mentőakciót és a csatornában elszabadult a félelem és halál. Nem is kelt tovább ragozni: itt érdemes kezdésről beszélni. Annyira örülök, hogy végre nem csak tépkelődés ment...
Építkezik a Landman (s02e02) is. Most kezdtek kicsit jobban belemenni, milyen konfliktusok lesznek az évadban. Avagy, Cooper vállalkozása nagyon nagy siker lehet, de az máris hozza a problémákat. Ariana megijed a pénztől és szakítana miatt. Tommy meg rájön ki a fia üzlettársa, ami még nagyobb bajt vetít előre és az új állandó szereplőt: hello, Andy Garcia! Nagyobb teret kezd kapni a másik új alak is, Tommy apja. Egyelőre nem látom, milyen nagyobb szerepet tudnak adni neki, bent van az otthonban, de még kiderül. A többiek körül nagyobb volt a csend, jön a maffia. A felépítés, a drámaiság különben a szokott.

eddig. Mert legfeljebb sávkitöltésre alkalmas.
ez zavaróbb, másnál nem gond. Nem fáj így sem megnézni, de azért nekem sem esett jól, hogy ennyire nyitva maradt.