Minden napra egy film

Minden napra egy film

Expedíció

2018. március 31. - BBerni86

Felfedezős, kalandos, rejtélyes.

Lena biológus, aki az egyetemen tanít. Mellette várja haza a férjét, aki katona, és egy meg nem nevezett kiküldetésen vett részt. Egy éve nincs hír róla. Kane egy éjjel hazaérkezik, de furán viselkedik, és olyan rosszul lesz, hogy mentőket kell hívni hozzá. Mire a kórházba érnének, a sereg eltéríti őket. Lena válaszokat követel, és letoltes_4.jpgdr. Ventress ad neki párat. Egy világítótorony körül valami történt, egyfajta rezgés veszi körbe. Ami egyre terjed. Akit odaküldtek, nem tért vissza, nem tud üzenni. Kane az első, aki hazajött onnan. Újabb küldetést terveznek, ezúttal tudós nők mennének be. Köztük Ventress is. Lena velük akar menni, és a képzettsége miatt be is veszik a csapatba. De a benti világra egyikük sincs felkészülve: szörnyek, a saját testük is ellenség lesz, míg eljutnak a válaszokhoz a toronyba.

Sci-fi berkekben nagy durranás volt VanderMeer Déli Végek trilógiája. Nálunk is kijött, már a második kiadásnál jár különben. Ha a végéért nem is voltam oda, a könyvek nekem is nagyon tetszettek. Érdekesek, elgondolkoztatóak, de szórakoztatóak is mellette és nagyon jó maga a szövege is. Mélysége van. Így a hírek, hogy filmesítik, pozitív fogadtatásra találtak.

Pedig nem volt egyszerű útja a történetnek: mielőtt elkészült és mozikba küldték volna, megvette a Netflix. Aminek nem tudom, örüljek-e vagy sem. Hamarabb, több emberhez eljut, de ez nem a mozi halálát vetíti előre? Nem megyek ebbe bele. Maradjunk a filmnél!

Ami nagyon röviden csalódás volt nekem. Az esetek 90%-ában a regényt előbb olvasom, mint nézem meg a filmet, és szeretem ezt a módszert. Most azonban nagyon rontotta az élményem, mert a regényt vártam a filmtől is. És nem kaptam meg. Nyomaiban tartalmazza csak az olvasmányélményeim, a történetet nagyon átírták, és szerintem fontos részeket is kihúztak belőle. Kalandfilmesebbre vették, míg a Végek rejtélyét nagyon csökkentették és másították is. Egyszerűbb lett, minden tekintetben.

Ha el tudnék vonatkoztatni a regénytől, jobban működne a sztori. A végét akkor is összecsapottnak érezném, de nem ennyire. Így viszont marad a nem tetszés.

A film külsőségei sem nyerték el a tetszésem. És itt nem arról van szó, hogy annyira másnak, varázslatosabbnak képzeltem el volna magamban a Végeket. Egész egyszerűen a CGI nem elég erős. Látszik, hol használják, és nagyon műnek tűnik tőle a megteremtett környezet és élőlények. Azért vannak szép vágóképek is, de ezek inkább a tájnak, és nem a digitális technikának köszönhetőek. A lemenő napnál, a tenger mellett a torony felé sétáló hősnő ilyen, ott jobban érezni lehetett ennek a környezetnek egyszerre szépséges és ijesztő voltát.

A szereposztás moziba is jó lenne – eredetileg oda is szánták. Portman jó, ez nem meglepő. A többiek nem kapnak ennyi lehetőséget, de Jason Leigh és Isaac kihozza, amit ki lehet.

Érdekes, de nekem a regény után csalódás. Többet és jobbat vártam ennél!

 

5/3,5 (Expedíció) amiben biztosan benne van az is, hogy a regények után többet vártam. A Déli Végek trilógia komplex, meglepő, lírai és nagyon elgondolkoztató. Ebből lényegesen kevesebbet láttam viszont a filmen. Elég sokat egyszerűsítettek, változtattak a történeten is. A látványvilággal sem voltam teljesen elégedett. A CGI csak közepes, pedig meg kellett volna teremteni a Végek hangulatát! A szereposztás viszont parádés, és vannak is jó alakítások a filmben. Natalie Portman nagyon jó, a többiek elasszisztálnak neki. Lehetett volna jobb is!

https://www.youtube.com/watch?v=-QmjKAWvfps

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr9113796794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása