Minden napra egy film

Minden napra egy film

Billions

Milliárdok nyomában – 1. évad

2018. május 27. - BBerni86

Milliárdos, ügyész – cégember harcos, játszmás.

Charles Rhodes ezüstkanállal a szájában született, egy gazdag befektető fiaként. Borostyánligás egyetemen végzett, már főügyész, aki nem veszít ügyeket. Megszállottan üldözi a vagyonukat kihasználó, a tőzsdén ügyeskedő milliárdosokat. A legnagyobb hal Robert Axelrod lenne, aki szinte az ő nemezise. A semmiből jött, szegény családból, aki a diplomájáért is komoly áldozatokat hozott. Most ő a leggazdagabb, a legsikeresebb, nagy emberbarát, mindenki szereti. De Rhodes a fejére pályázik, bár a neje, Wendy is Ax cégénél dolgozik, de mint pszichiáter és lelki coach. A két karizmatikus, zseniális férfi egymásnak feszül, és megindulnak a játszmák, egyre komolyabb áldozatokat szedve.1200x630bb.jpg

Vannak olyan sorozatok, melyek valamiért a radarod alatt maradnak? Nem érdekel valami miatt, ha tudod is, hogy van, figyelmen kívül hagyod. Aztán jön valami, ami miatt felfigyelsz rá, belenézel és függeni kezdesz? Nekem ilyen sorozat volt a Billions – angolul nézem, bocs, a magyar címre nem áll rá a szám és a gépelő ujjaim se. Egy újságcikk megmozgatta a fantáziám, belenéztem és egy hétvége alatt letoltam a teljes első évadot, bár nyakamon vannak az aktuális sorozat évadzárók is.

Miért tetszik?

Mert nagyon okos és rafináltan gonosz ez a sorozat.

Azon töprengtem közben, hogy velem van a baj, hogy az erkölcsileg támadható figurának szorítok? Mert ha szigorúan veszem, Rhodes az, aki az erkölcsileg jó oldalt képviseli. Ő a törvény betartatója, a gazdaság tisztaságáért felel. Hogy a kisemberek ne veszítsék el mindenük a milliárdosok machinációi miatt. És mégis, az együttérzésem Ax felé húz, aki a vagyonát gyarapítja és a pénz a cél. Kicsit még szociopata is. Még Wendy is azt mondja neki, nem normális ember, de nem is teljesen szociopata. A kettő között áll. Én meg bírom őt – tényleg beteges, ahogy a sorozatokba általában a szociopata a kedvencem…

Nagyon jól meg van szerkesztve, ahogy egyre mocskosabban játszanak. Rhodes egyre több elvet enged el, és egyre erőszakosabban feszülnek egymásnak a felszín alatt. Ugyan a film tőzsdei része nekem kínai, még itt is voltak nagy pillanataim. Végre értem, mi az a shortolás! Tőzsde zseni sose leszek, nem is értem, de itt igen, és átjött az izgalom, a feszültség. Még ilyen dolgokba is, pedig ahogy írtam, nekem ezeket nagyon 0-ról kell felépíteni.

A mellékszereplőkkel is okosan játszanak. Ax és Rhodes mellett további érdekes történetek bontakoznak ki, és ezek is vannak olyan izgalmasak, mint a fő szál. Ami különben mindent áthat és ez jól is működik. A magánélet, a munkahelyi játszmák – ez lesz a kulcsszó. Itt minden játszmákkal teli és egy nagy rejtvény, a szereplőkkel gondolkozás, mi micsoda igazából. Ki a nagyobb játékmester? Ax vagy Rhodes?

A sorozat a színészeinek is sokat köszönhet. Igaz, van is alap, amiből dolgozhatnak. Erős karakterek, feszült és izgalmas történet, jó párbeszédek. Giamatti és Lewis is remekelnek, de a mellékszereplőket is írhatnám mögéjük.

A sorozat kivitelezése HBO minőség, vagyis erre se lehet semmi panasz.

Még van 2 évad vissza, nézni is fogom, ahogy említettem, rákaptam.

 

Billions - 5/4 pörgős, még a pénzügyi része is fogyasztható. Erős karakterek, minőségi színészekkel.

https://www.youtube.com/watch?v=_raEUMLL-ZI

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr4214004704

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása