Szerettem az első évadot is, és mivel nem változtattak a recepten, újfent könnyen ráhangolódtam és néztem a sorozatot. Ami tulajdonképpen egy antológia.
Hiszen minden rész egy másik történet.
A közös, hogy mindegyikben egy bírósági tárgyalásra csöppenünk bele. A végén hirdetnek ítéletét - addig a visszaemlékező, flashback jelenetekből megtudjuk, mi történt a múltban pontosan. Így képet kaphatunk arról, hogy az esküdtek is ráéreztek-e az igazságra, vagy nem esik jól, ami a részek végén történik. Ez ad is egy plusz izgalmat a történethez: nem lehet előre kiszámolni, kinek kell börtönbe mennie és kik lesznek azok, akik szabadon távozhatnak a bíróságról.
Sokféle témát és esetet ismerhetünk meg. A legerősebbek közül már a nyitásban is kapunk. Az elsőben még nézőként sem egyszerű eldönteni, nekem nem is ment, hogy Charlotte bűnös vagy sem. Az asszony látnok és érzi, hogy eltűnt kisfiú még él. A tárgyalás: az anya szerint csak élősködött rajtuk, nem igazi látnok. Az apa viszont hinni akar neki. A rész pedig attól erős, hogy Charlotte mindkettő lehet. Az öregedő, magányos nő, aki így szerez magának társaságot és anyagi segítséget. Ugyanakkor egy nagyon segítőkész, jószándékú asszony, aki tényleg hiszi, hogy érzi ezeket a dolgokat és kapcsolatban van a gyerekkel. De nem ez az egyik legveszélyesebb? Amikor magát is becsapja, ezért hittek olyan könnyen neki a szülők is? Felicity Huffman Charlotte-ja az egyik legjobban, legtöbb színnel megjelenített alak volt a sorozatban.
April története egy megkattanó nő meséje, aki kifogott egy rossz napot. Mire észbe kapott, már autós üldözésbe bonyolódott, aminek baleset és tragédia lett a vége. Nem csak az van benne, hogy mennyire nehéz egy egyedi nevelési igényű gyereket nevelni, de a nők, anyák túlterhelése is. Vannak filmes előzményei is, hiszen nem egy színész játszott már el olyan rossz napot, aminek ámokfutás lett a vége.
De vannak vállalati titkok és hozzá kapcsolódó korrupció, sportolók drogozása, pénzkicsalás, családon belüli erőszak és visszacsapás, féltékenység és megcsalás, robotika. Ez utóbbi simán elférne egy Black Mirror epizódban is - hiszen hol máshol nézhetnénk olyan történetet, amiben a férj válni akar, mert beleszeretett a feleségétől kapott kísérleti szexrobotba?
Jó történetek, vannak csavarok és én kifejezetten bírom, hogy nem lehet előre kitalálni, miképpen döntenek majd az esküdtek. Szabadul ki olyan, akinek ülnie kellene, de fordítva is megesik. Az Esküdt #2-t idézve ez nem tökéletes rendszer, de egyelőre nem tudnak jobbat.
A színészek, a történetek adják el, és meg is teszik. Nem látványsorozat, krimi és dráma.
Ahogy az előző évadban, itt is rengeteg ismerős színész bukkan fel. Talán minden részben van egy ismert sorozat- vagy akár filmszínész. Egyesek a sikereikhez hasonló szerepben, mások sokkal merészebb, másabb alakot játszottak el. Ez is az egyik játék, amit szerettem: felismerni, kit miben láttam már.
Tárgyalótermi krimi, dráma is - egy olyan kombináció, ami velem még mindig nézeti a műsort. Tetszett ez az évad is, én jönnék vissza harmadszorra is.