Minden napra egy film

Minden napra egy film

Fűfoltok

2018. június 08. - BBerni86

Kamaszos, első szerelmes, bűntudatos.

A 16 éves Conrad fuldoklik a világában – az apja elhagyta a családját, és az anyja nagyon a fiúra tapad, aki legszívesebben menekülne tőle. Ekkor költözik a városba Grace a családjával, aki nagyon megtetszik a fiúnak. Barátkoznak, még a lány családjával is könnyen talál közös hangot. Ám egy este a barátokkal bandázik, kerti apróságokat lopkodnak. Grace bátyja otthon van, észreveszi őket, és utánuk hajt. Egy őz ugrik eléjük – a fiúk el tudják kapni a kormányt, Eric nem. Mivel még él, abban reménykednek, valaki majd rátalál, elsietnek. De Eric nem éli túl. Conrad szenved a bűntudattól, de ott kell lennie Grace mellett is, aki rá támaszkodik a gyászában. 272492_1494979183_7078.jpgMiközben az első szerelmet élik meg, a fiú titka veszélyezteti mindenük.

Ha belegondolok, a vége az, ami elrontotta a film élményem. Nem érzem úgy, hogy megkaptam volna a lezárást, és túl éles nekem a váltás a 16 éves Conrad és a családapa között. Mi lenne a tanulság?

Igazság szerint az zavar, hogy nem látom, hogy bárki is megkapta volna a büntetést, ami járt neki. Mert, ha tetszik, ha nem, a három bandázó 16 éves otthagyta meghalni Ericet az autóban. Nem elgázolták, nem bántották, csak nem hívtak segítséget. De ez is büntetőjogi felelősséggel jár, nem? A cserbenhagyás. Conrad be is vallja, de láthatóan nem lesz semmi belőle. Vagy azt gondolták, elég büntetés az, hogy ez több kapcsolatát is tönkretette?

De ha ettől eltekintek, akkor egészen nézhető alkotásról van szó. Egy kamaszosan fájdalmas, akár tini filmnek is nevezhető dráma. Olyan témákat boncol, mint az első szerelem, a barátság, a szülőkkel való kapcsolat. A haláleset miatt a drámai fókusz ugyan erősebb, de ez csak jót is tesz neki.

Működik, mint dramedy. Talán a dráma, főleg a végére, lehetne erősebb is, de jól megvan benne a szép pillanatok kontra fájdalmas részek közti egyensúly. Még romantikus filmnek is korrekt, ahogy a két kamasz közti szerelem előtérbe kerül.

A karaktereket igyekeztek érdekessé tenni, és így-úgy mélyíteni mindenkit. Nem sikerült mindenkiből mély karaktert faragni, de a törekvést is tudtam értékelni. Azért, azt megnéztem volna alaposabban is, hogy az a srác, amelyik vezetett, amelyik azt mondta, hogy ne hívjanak segítséget Eric részére, hogy tud mindezzel megbirkózni. Hajlamos lennék őt megtenni bűnbaknak, és a film nem ad belőle annyit, hogy ne tegyem ezt meg.

A stáb is korrekt, sok ismerős arc van benne, ha sztárok nem is. Mondjuk, Tye Sheridan kapcsán ezen is lehet gondolkodni, az ő neve mellett már vannak komoly sikerek és blockbuster filmek is. Én meg nagyon próbálok vele barátkozni, még mindig. A Ready Player One, ok. Az X-men filmben jót tett neki, hogy a szemüvege a fél arcát kitakarta. De itt megint az jutott róla eszembe, hogy nekem ez a srác nem szimpatikus.

Képi világát tekintve a film kisfilmes, de drámának nem is kell több. Kevés helyszín, tipikus kisváros, semmi látványelem. Még Eric autóbalesete a leglátványosabb, de igazából az is nagyon szimpla kis jelenet. Ezt a színészeknek kellett elvinnie a hátán és a sztorinak.

Azon még agyalok, mi lenne a film lényege. Hogy minden változik és alakul? Hát, passz.

Egyszer érdekes volt, de bőven elég is volt belőle ennyi.

 

Fűfoltok - 5/3 lezáratlan a vége, nem szimpatikus a főszerepet játszó színész, és miért nem drámaibb?

https://www.youtube.com/watch?v=AgN9JiXNF4U

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr3414027496

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása