Minden napra egy film

Minden napra egy film

DuckTales

2017-es változat 1. évada

2018. szeptember 01. - BBerni86

Családi kalandos, kincskeresős, kalandos, családi titkos.ducktales.jpg

A három kiskacsa, Tiki, Niki és Viki Donald bácsikájukkal él egy hajón. Amikor az anyagi terhek már a fejükre nőttek, Donald rászánja magát, hogy egyetlen rokonához forduljon segítségért, Dagobert bácsihoz, aki a világ leggazdagabb kacsája, egykori nagy kalandor, de akivel egy családi tragédia óta nem hajlandó szóba állni. Dagobert befogadja a kis családot, és a srácok nagyon hamar a szívéhez nőnek. Velük újra kalandokra indul, és sorra küzdik le az akadályokat együtt. Legyen az a Beagy Boyok legújabb rablási terve, vagy éppen Szaki Dani gonosszá váló robotjai, vagy a görög istenekkel párviadal egy mágikus szigeten. Közben a fiúk egy régi családi titoknak is a nyomára bukkannak: mi történt az anyjukkal?

Először is, le kell írnom, mennyire nehezen ment az agyamat átállítanom az angol változatra. Ennek a mesének a régi részein nőttem fel, és mondhatni, a véremben vannak az olyan nevek, mint a Dagobert bácsi, vagy a Szaki Dani. A kiskacsák is nekem Tiki, Niki és Viki. Az angolban pedig barátkozhattam Huey, Dewey, Louie és a Scrooge nevekkel többek közt. Az új nézőknek ez biztos nem lesz gond, de akik hozzám hasonló gyerekkori emlékekkel állnak neki, számítsanak rá, hogy a neveket szokni kell!

Ahogy a grafika is elsőre fejbe csapja az embert. Rá lehet ismerni a szereplőkre, de mások. Szinte az évad fele kellett, hogy megszokjam és szeressen az új külsejüket. De a végére eljutottam addig, hogy élvezni tudtam az új grafikát, sok tekintetben erősebb motort raktak a sorozat alá, látványos mese sorozat, csak újított.

A karakteri változások már nehezebben emésztődtek meg. Ebben látni igazán, hogy ez már XXI. századi sorozat. Melyik kiskacsa a legvagányabb, aki minden kalandba fejest ugrik, és mindenféle képességgel bír? Verekszik, szerel, mászik, egy mini ninja? Anno a három iker osztozott hasonlókon. Most viszont a régen nagyon lányos, ölelgetnivaló Webby változott ilyen rendíthetetlen amazonná. Ahogy a házvezetőnő sem a sütijeiről lesz nevezetes, hanem a keménységéről – igen, itt Beakly néni egykori szuperkém kommandós képességekkel.

ducktales_2017.jpgA történetek is mások, elsőre ez is zavart. Dagobert régen mindig nyert, most azonban előfordul, hogy ezt-azt elveszít. Az ikrek is sokkal emberibbek, nem annyira jók és verhetetlenek, mint régen. Az egyikük például nem is kicsit narcisztikus és gyűjt minden kincset, bizony, irigy tud lenni a testvéreire, és még olyan napja is van, amikor azt játssza, hogy egyke. A kalandok sem annyira kincskeresős mesék, a misztikum és mese helyett több a realitás. Itt is az évad fele a vízválasztó: amint elfogadtam a másságot, tudtam szeretni is.

Új az is, hogy az egész évadnak van egy átívelő szála, és ezzel együtt egy új karaktere. Most hallottam először Donald ikertestvéréről, aki az ikrek anyja, és a Della nevet kapta. Az ő eltűnésének titka az évad rejtélye, amihez részről részre közelednek a testvérek. És egy olyan csavart dobnak be, amit elképzelni se tudtam volna ebbe a mesevilágba, de belefért mégis.

A humora hamar átjött, jókat tudtam mosolyogni a sorozaton.

Szinkronosan nem néztem bele, de már pár rész elérhető úgy is. Ha valaki esetleg így ismeri, árulja már el nekem, hogy ott milyen neveket adtak a szereplőknek? Mert mindent összevetve, szerettem ezt a mesét, a végére kifejezetten tetszett is, de a nevek végig fájtak.

 

DuckTales - 5/4 a történet aranyos, egyszerre új és ismerős elemekkel teli, féltávra grafikát is megszoktam.

https://www.youtube.com/watch?v=No64mMVfnxU

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr2414212421

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása