Minden napra egy film

Minden napra egy film

Csodabogarak

Az elveszett hangyák völgye

2019. január 06. - BBerni86

Bogaras, összetartós, kalandos, háborús.

csodabogarak.jpgHárom kis katica kel ki a mezőn, azonnal el is kezdik bejárni a vidéket a szülőkkel. Ám az egyikük kissé szerencsétlen, ám annál bátrabb. A katicákkal kötekedő legyekkel is képes kiállni, noha sokkal kisebb és esetlenebb is náluk. Meg is sérül, a szárnyán, nem sikerül a családja után repülnie. Egy emberek által hátrahagyott pikniknél, egy cukros dobozba húzódik vissza. A rovarok gyorsan rárepülnek az ételre, és a fekete hangyák a cukrot szemelik ki maguknak. Felkapják a dobozt, vinnék haza a bolyba. Miután felfedezik a katicát, engedik, hogy velük tartson. A vörös hangyák kötnek beléjük, és mindent el akarnak szedni tőlük. Kicselezik őket, hála a katicának is, de a vörösek nem adják fel. Háborút indítanak saját kasukból, és megint a katicán múlik, mi lesz a harc kimenetele.

Tettem egy felfedezést, ahogy Youtube linket kerestem a poszthoz. A Csodabogarak olyasmi, mint a Maja, a méhecske. Ennek is van egy anyasorozata, ugyanezzel a névvel. Szerintem elég jól is mehet, mert elég sok évada van, még a megosztón is fenn. És néha, ahogy a Maja esetében is, készítenek egy egész estés mesét.

Ilyen Az elveszett hangyák völgye, melyről azt nem tudom elmondani, a mesesorozathoz mennyiben kötődik, hiszen azt nem nézem.

De azt elmesélhetem, hogy semmilyen hiányérzetem nem volt. Teljesen érthető, zárt és kerek sztorija van, amiről el tudom képzelni, hogy mesesorozatban használják még a karaktereit, de a mese megértéséhez és élvezetéhez nincs szükség semmilyen elő- vagy utóismeretre.

Valami olyasmi volt ez a mese, amilyet rég láttam. Egy klasszikus állatmese, nem az a hercegnős, kalandos vonulat, amit a nagy stúdiók nyomnak. De nem is olyan állatmese, mint a különben nagyon szeretett Kis állatok titkos élete. Ezek a rovarok nincsenek megszemélyesítve, ezek tényleg rovarok.

Sikerült összehozni, hogy félúton legyen egy természetfilm és mese között – azért a cselekmény inkább mese, csak nagyon hiteles keretbe van ágyazva. A hangyák viselkedése, ahogy a bolyban élnek, mind nagyon természetfilmes. Az elején tartottam tőle, de a filmen remekül működött, hogy nem beszélnek. A kommunikációjuk nagyon közel áll az eredetihez, nagyon bírtam például a hangyák antennázását.

(Ok, a hangyákat bírtam legjobban, a katica nem nagyon fogott meg, szerintem már kitaláltátok.)

Mondandójában is pozitív tartalmú. Ebben a szövetség kitart, és nagyon szépen össze tudnak dolgozni a hangyák és a katica. Úgy mesél a barátságról, bátorságról, hogy azt nem éreztem szájbarágósnak.

Tele van ötlettel és humorral. Ahogy a kockacukros dobozt használják, nagyon jópofa. Történnek benne az események, és nem egy Így neveld a sárkányodat, de nem unatkoztam.

Ha a gyenge pontot keresem, a grafikánál fogok kilyukadni. És csak azért, mert a DreamWorks és a Pixar nagyon magasra tette már a lécet. Ez a mese szép, csak nem annyira, mint a fent említett stúdiók munkái.

Nekem abszolút pozitív csalódás volt, még szinte a sorozathoz is kedvet kaptam.

 

Csodabogarak – 5/4 a grafikájánál van már szebb, de még simán korrekt. A mese tanulságos, és valami más.

https://www.youtube.com/watch?v=gF6oOqslux4

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr9214532356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása