Minden napra egy film

Minden napra egy film

Támadás a Fehér Ház ellen 3.

A védangyal bukása

2019. szeptember 12. - BBerni86

Igazságért küzdős, puccsot megakadályozó, harcos.

Mike Banning élete sínre került. A feleségével boldogok együtt, a kislányuk mindkettejük öröme. Az elnök megbízik benne, és Mike esélyes arra, hogy ő legyen az elnöki testőrség új feje. Titokban azonban megvan a maga baja: az egészségügyi állapota nem tökéletes, a sok harc már veszélyezteti az egészségét. A kinevezése előtt még testőrként kíséri el az elnököt egy horgászatra. Drónok támadnak rájuk, Mike kimenti az elnököt, de más túlélő nincs. Míg Trumbull kómába esett, az FBI Mike ellen emel vádat a merénylet miatt. A férfinak menekülnie 9_12tamadas3.jpgkell, hogy megkeresse a valódi bűnösöket. Amikor el akarják hallgattatni, ő már tudja, ki és miért akart mindent rákenni. Rég nem látott apját vonja be, hogy megvédjék a családjuk, míg Mike leleplezi az igazi merénylőket is.

A filmről kellene írnom, de mivel most megnéztem a trailert is, egy megfigyelést nem bírok magamban tartani. Ahogy a linkelt ajánlóban láthatjátok, felidézték, mi volt a korábbi részekben. Hogy védte meg eddig kétszer is Mike az elnököt. Mi volt az, ami nekem elsőre feltűnt? Mennyit öregedett a színész pár év alatt! Mintha sokkal több idő telt volna el.

Bár, a filmen is ez volt az egyik első dolog, ami szemet szúrt. Gerard Butler volt már hiteles akciósztár, nem véletlen, hogy először a 300 főszereplőjeként jegyeztem meg a nevét. Az előző részekben is elhittem testőrnek. De most? Annyira fáradt az arca, annyira megöregedett, hogy eszembe nem jutna, hogy védheti az Államok elnökét. Rettentően korosnak és puffadtnak látszik – a betegséggel küzdős részeket el lehetett hinni neki, az akciót kevésbé.

De nem csak Butler, aki miatt nyugdíjas akciófilmben éreztem magam. Azon agyaltam, hogy komolyan az 50-es és közeli pasik az elit katonák az egész filmen? Ok, tudom, hogy hiány van akciósztárokból, de ez annyira lehangoló volt. A film átlagéletkora magas, akiknek nem hiszem el, hogy ők az elit harcosok. Már a Seal Team kapcsán is fejtegettem ilyesmit, de még ők is hitelesebbek voltak a sorozatban ennél.

Piper Perabo szintén sokkolt a korával. Abszolút nem hittem el kisgyerekes anyának. Az egyetlen, aki jól tartja magát, Jada Pinkett Smith, aki egészen Olivia Pope karaktert faragott az ügynöknőjéből, aki végigkeménykedte a filmet.

Mondjak valamit a filmről is? Amit a színészeken lemértem, azt láttam a film más aspektusaiban is. A cselekmény nagyon egyszerű, nincsenek benne csavarok. A rosszfiúnak kezdetektől rosszul áll a szeme, nem kell nyomozni sem, Mike pillanatokon belül levesz mindent. Itt teljesen az akcióra koncentráltak, meg sem próbáltak thriller vagy krimi részeket belevinni. Lőttek, verekedtek, robbantottak.

Mivel az akció önmagában nem tud lekötni, ha csak nem nagyon látványos, nem is élveztem a filmet. Ahogy már említettem, ez nem az a korosztály, akiket hiteles akciósztárnak látok. Durva, de a korelnök Nick Nolte, aki még a leginkább hitelesen verte az ellent.

Hiányoltam a humort is. Ha már nem krimis, nem kell nyomozni, legalább idézhető egysorosok lettek volna benne! De nem, az sincs.

Ha most lenne nyár közepe, elmenne egy nyári agyatlan blockbuster filmnek, felesleges folytatásnak. A vigaszom, jövő héten megyek bohóckodni. Az csak jobb film lesz…

 

Támadás a Fehér Ház ellen 3. - 5/3 nyári popcorn mozinak elmegy, de csak üres akció, jobb sorsra érdemes színészekkel.

https://www.youtube.com/watch?v=TZJim02z1aA

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr3815066560

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása