Minden napra egy film

Minden napra egy film

A vadász imája

2020. április 27. - BBerni86

Bérgyilkosos, kamaszt menekítő, visszavágó.

Stephen egykor katona volt, egy háborús hős. Az élete azonban több tekintetben is kisiklott: a szerelme már azelőtt elhagyta, hogy a közös gyermekük megszületett volna. A férfi csak fotókról ismeri a lányát, akivel még soha nem is beszélt. Rászoktatták a drogra, amit a főnöke biztosít számára, aki bérgyilkosként alkalmazza. A legutolsó feladatot azonban képtelen végrehajtani: egy kamaszt kellene megölnie, akinek az apja meglopta a drogkirályt. A 4_27a_vadasz_imaja.jpglány azonban nagyon emlékezteti a saját lányára, így Stephen a gyilkosság helyett megszökteti Ellát. Richard Addison azonban nem azzal lett a bűnvilág egyik ura, hogy elnéz bármilyen árulást. Ella apjának meggyilkoltatása után a lány és egykori embere ellen küldi a bérenceit. Így egy esélyük marad csak: gyorsabban végezni Richarddal, mint ahogy a férfi végezne velük. Csak egymásban bízhatnak, a rendőrség sem segít – Richard zsebében vannak.

Tudom, rossz tulajdonság, hogy sok-sok elemről beugrik nekem egy másik film, és általában nem az aktuálisan nézett film tetszik jobban. Most is ez történt, két film elemeit is felismerni véltem A vadász imájában, és egyik összehasonlításban sem a vadász nyer.

A Leon, a profi már klasszikusnak számít. Abban is egy bérgyilkos vesz pártfogásba egy kamaszt, akit nem mellesleg a fiatal Natalie Portman játszott. Drámában, akcióban is többet tudott emlékeim szerint a Leon, mint a vadász. Az biztos, hogy pár év múlva Leonra még emlékezni fogok, míg arra vissza kell kérdeznem, melyik is volt A vadász imája? Nem egy emlékezetes darab, hámozom ki a lényeget.

A másik, a főgonosz alakja. Mintha koppintották volna Az eltűnés sorrendjében gonoszát, még az is stimmel, ahogy a gyerekével bánt és eltiltotta az anyjától. Még az amerikai változat Vikingje, Tom Bateman is köröket ver Allen Leech játékára. Pedig Leech nekem különben szimpatikus, a Downton Abbey rajongásom tart annyira, hogy áthoztam a szimpátiám. Bár, ha belegondolok, lehet, hogy éppen ez volt a baj. Tomot szerettem, Richardot meg gyűlölni kellett volna, és Leech játékában nincs meg az a gyilkos hidegség. Nem tűnik pszichopatának akkor sem, ha éppen azt játszik.

A színészek különben sem az erősségei a filmnek. Sam Worthington, vagyis Mr. Avatar nem azzal lett ismert, hogy milyen jól játszik. Itt sem éreztem, hogy eladná nekem a filmet, csak most nincs mögé pakolva olyan CGI, ami miatt leesne az állam. Komolyan azon kattogott az agyam, hogy mikor fog kijönni az Avatar 2, már évek óta várunk rá. Az meg nagyon nem jó jel egy filmnek, hogy a színész egész más projektje jár tőle az agyamban.

Ki van még? Odeya Rush. A Leon hasonlatnál maradva nagyon meg lennék lepve, ha ő lenne a következő Natalie Portman. Most inkább csak tipikus eye candy csajnak tűnik: helyes pofi és ennyi. Gonosz vagyok? Lehet, de csalódtam a filmben, így megengedem magamnak.

Mert a történet sem nézette velem, azért is agyaltam ennyit a színészein. Röviden, ezt bizony untam. A fordulatok laposak, nincsen igazi dráma benne, és a vége is olyan rózsaszín, hogy nem hittem a szememnek. Ennél már csak az lett volna durvább, ha Ella kempingezett volna Richard fiával a végén, miközben Stephen a lányával grillezte volna a hamburgert.

Az akciójeleneteket nem szívesen elemzem, mert nem nagyon értek hozzájuk. Annyira a látvány elem adja el nekem, hogy emiatt jobban tetszik nekem helyenként az agyatlan, de szemkápráztató megoldás a reális helyett. Inkább Mátrix, mint Bourne akciójelenetek. Ez a film nem hozott lázba ilyen téren sem. Lövöldöznek, verekednek kicsit, semmi olyan, ami miatt feltűnne nekem ez a film.

Ezzel elértem azt a szintet, ahol már leállítom magam. Mivel jót most nem tudok mondani erre a filmre, inkább kitalálom, mit nézzek meg holnapra.

 

A vadász imája - 5/2 nem jó értelembe eszembe juttatta Leon, a profit. Ráadásként nem lett izgalmas sem.

https://www.youtube.com/watch?v=EO2Rnh21oeE

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr2215644436

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása