Családi titkos, szerelmes, új életet építő.
Heaven maga mögött hagyja a múltját, az apját és megkeresi az anyja szüleit. A gazdag családban azonban szembesülnie kell azzal, hogy minden lehetőség ellenére itt is lesznek gondjai. A nagyanyja alig bír ránézni, hatalmaskodó asszony. Az asszony férje, aki különben fiatalabb a nőnél, aki ezért féltékeny is minden fiatalabb nőre, pedig irányításmániás, aki csak azzal a feltétellel segít a lánynak maradni, ha minden szabályát pontosan betartja. Nem csatangol a birtokon, nem tartja a kapcsolatot a testvéreivel. Heaven új életet akar, így beleegyezik és elkezd egy drága magániskolában felzárkózni. Logan is ide jár, de látni sem bírja a lányt. Heaven így titokban a birtokon élő Troyjal vigasztalódik, aki a mostoha-nagyapja fiatal öccse. A fiatalok közt nagy szerelem lobban lángra, már az esküvőt tervezik. Ám a múlt titkai minden álmot képesek összezúzni.
V.C. Andrews sikeres író, akinek védjegyei közé tartoznak a családregények, azok közül is az olyanok, amelyekben egymást érik a borzalmasabbnál borzalmasabb titkok. Visszatérő témái a családon belüli erőszak, a féltékenység, gyilkosságok és nemi erőszak.
A Casteel család története is ilyen, amelyből az írónő 5 regényt írt. A Lifetime pedig megvette a filmesítési jogokat, és le is gyártotta mindegyik feldolgozását. A Sötét angyal a második a sorban, és Heaven életét meséli tovább.
Az nagyon látványos a filmen, hogy tévére készült. Annak ellenére, hogy mennyire gazdagok a főszereplők, milyen elit helyekre járnak, ez látványban nem köszön vissza. Kevés helyszínt használtak, azok is nagyon visszafogottak. Ha valaki milliomos és vidéki birtoka van, kétlem, hogy ennyire hétköznapian rendezné be, vagy olyan egyszerűen öltözködne, mint amit itt láttunk. Azt már nem is említem, amikor Heaven ruhatárát cserélték, és ájuldozni kellett volna, micsoda ruhakölteményeket kap. Nos, nem ámuldoztam. Inkább az volt a benyomásom, hogy a kosztümökre se volt nagy kerete a csatornának.
A történetről – mivel már elég sokat olvastam az írónőtől, és nem is ez az első megfilmesített történet, amit látok tőle, nem lehet nem észrevenni, mennyire ugyanazokból az elemekből építkeznek a történetei. Itt még filmen belül is egyeznek a minták – a gazdag pár, az idősebb és beteges asszonnyal, és a fiatal férjjel, aki igencsak nagy szemeket mereszt a hősnőre. Megint van nemi erőszak motívum, és képbe kerül némi vérfertőzés is.
Fordulatosnak és meglepő titkokkal telinek kellett volna lennie a cselekménynek, de annyira röhejesen tálalnak mindent, hogy az már szinte taszított.
De ez mind hagyján. Ok, megvoltak a történetszálak, amiket Andrews variált. De miért kellett ilyen ellenszenvesnek lennie a hősnőnek? Kifejezetten irritált, hogy a filmben mindenki el van ájulva Heaventől. Szép, okos, kedves, álomlány. Ehhez képest egy maximum átlagos színésznő játssza, a karakter viselkedése meg többször is gyerekes és irritáló. Utáltam, ahogy Logan után csalódásában ment Troyhoz. Utáltam, ahogy rábólintott Tony minden kérésére, aztán hazudozott végig a filmen. (Nem csak neki.) Utáltam, amikor arról készült több jelenet is, hogy Heaven mennyire feljebb emelkedett minden téren, és minden korábbi szereplő olyan hétköznapinak, parasztnak tűnik mellette.
Még a szereposztás se tetszett. Annalise Basso egyszerűen nem rendelkezik olyan kisugárzással, ami a cselekmény szerint a karakterének megvan. Még talán Jason Priestley hozta legjobban a gazdag és irányításmániás sötét karaktert, bár 2 arckifejezéssel prezentálta minden hangulatát.
Nem lehet komolyan venni, a nagy drámák és súlyos témák is abszolút szappanopera szinten vannak ábrázolva. És még van vissza 3 része…
5/2 regényben élvezetesebb lehet, mert a filmet hol röhejesnek éreztem, hol önismétlőnek.