Házi őrizetben unatkozó, flörtölős, megkattanó.
Katie apja elhunyt, és az egykori jó kislány most gyászol és vadul. Dohányzik, felesel, megdobja a tanárait. Egy ponton már nem tudják elnézni a dolgait, és az iskola felfüggeszti a lányt. Bokaperecet és házi fogságot kap, 1 hónapon keresztül. A lányt azonban nem a lecke köti le, hanem az új szomszéd. Egy vele kb. egykorú, nagyon helyes srác, aki a nagyanyja házát újítja fel, hogy aztán eladhassa. Johnnak is tetszik a lány, és elkezdi megfigyelni, még kamerát is csempész a házba. Egy ponton a lánynak is feltűnik, hogy valami nagyon nem stimmel a fiúval. Szakítani próbál, majd bizonyítékot szerezni, hogy hívhassa a rendőrséget. John azonban rosszul viseli az elutasítást, és megvan a maga terve, hogy maga mellett tartsa a szomszéd lányt, aki már látni sem akarja.
Lifetime – nekem a tévés, nagyon nyálas és lányregényes romantikus történetek ugranak be a csatorna nevéről. Most belefutottam egy thrillerbe onnan, de ez még annyira se tetszett, mint a romantikus filmjeik.
A történet alapja működik, több jó film és regények is dolgoznak ezzel az alapfelállással. A hős valamiért képtelen elhagyni a házat – a Disturbia ugyanúgy a házi őrizetet játszotta meg, csak ott a srác nem mehetett el, és a dögös szomszéd lánnyal meg a problémás szembe szomszéddal haladt a történet. A Hátsó ablakban egy lábtörés miatt kényszerült otthon maradni a hős, míg a Lány az ablakban történetében egy olyan nő kerül előtérbe, aki pszichés betegség miatt nem tudja elhagyni a házát. De még sorolhatnám.
A gondok viszont már azzal elkezdődnek, hogy Katie mennyire gyorsan engedi be az életébe a szomszéd srácot. Először beszélgetnek és találkoznak, de már eljutnak addig, hogy heves csókcsatába bonyolódnak félmeztelenül a kanapén? Most lehetnék rosszmájú, hogy aztán meg csodálkozott, hogy John azt képzelte, tényleg van köztük valami…
Bután néz ki, ahogy gyanakodni kezd és nyomozni John után. El sem tudom dönteni, mi volt a mélypont. De, van egy tippem. Amikor átküldte a barátnőjét kémkedni a másik házba, de John közben hazaért és a lánynak el kellett bújnia. Szerintetek milyen remek búvóhelyet talált magának? Még csak az sem jutott eszébe, hogy az ágy alá bújjon, simán leült az ágy mellé. 6 évesen kreatívabb voltam, amikor bújócskáztunk a házban.
Aztán, a film vége bénább nem is lehetett volna. Úgy csinálnak, amikor már minden a legnagyobb rendben lenne, noha semmi nincs még lezárva. Most komolyan, szabadlábon van egy gyilkos, és annyival elintézik, hogy a fényképe megvan a járőröknek, valaki majd biztosan elkapja? Ott már konkrétan kínomban nevettem, bár nagyon kétlem, hogy az lett volna a készítői szándék, hogy megnevettessenek.
Az is feltűnő, hogy mire épülnek a karakterek. Johnról egyetlen elem derül ki a múltjából, különben semmit nem tudunk meg róla. Viszont, a fél filmben póló nélkül mászkál és csábos mosolyokat vet a szomszédban levő lányra, Katie egy fokkal több előtörténetet és karakterábrázolást kap, de ő is leginkább annyiban merül ki, hogy topokban és apró rövidnadrágokban mászkál. A maximumra csavarták az eye candy faktort – Katie még olyan lassított jelenetben sétálós jelenetet is kapott, amit szinte már csak paródiákban látok. Valahogy ennek több helye lenne egy romantikus filmben, ebben a thrillerben ez kevés.
Gondolom, az sem lep meg senkit, hogy névtelen tévésekkel dolgoztak. Vivica A. Fox az egyetlen kivétel, de az is jó régen volt már, amikor ő normális filmben tudott feltűnni. 2004, Kill Bill. Ok, a Függetlenség napja 2-ben benne volt, de az nem lett jó. Az Empire meg sorozat, bár azt legalább szeretem – Vivica mellékszereplő benne.
Ha van választás, a Hátsó ablak és a Disturbia sokkal jobb választás ennél.
Rosszfiú a szomszédban - 5/1,5 buta történet, pocsék befejezés – egyedül eye candy faktor volt, de tehetség nincs hozzá.