Cégmentős, szélhámos csapdájába eső, házastársi zűrös.
Joel azt veszi észre, hogy élete több területén is gondok vannak. A feleségéhez nem tud közeledni, már inkább testvéreknek érzi magukat, nem párnak. A szomszéd folyton átjár, közös programokat akar szervezni és nem veszi észre, hogy Joel és Suzie is rühelli. A céget úgy tűnik, sikerülne jól eladni, de éppen az üzlet előtt az egyik munkás megsérül, és az esetleges kártérítés miatt csődbe mehet az üzlet. Ekkor tűnik fel a cégnél a csinos Cindy, akin megakad Joel szeme. Egy este a bárban iszik, és a csaposnak támad egy ötlete: ha Suzie csalná meg előbb a férjét, Joel nyugodtan közeledhetne Cindy felé. Drogot is ad a férfinak, aki így felbérel egy dzsigolót, hogy csábítsa el a nejét. Kijózanodva visszakozna, de arra már Brad lecsapott. Cindy sem olyan ártatlan, mint amilyennek látszik…
Újra találtam egy régebbi filmet, ami valahogy kimaradt. Mai szemmel a stáblista meggyőzőnek tűnt, sajnos a film mégsem lett jó. Elvileg komédia, érezni is, hol akarnak poénokat elsütni, de valahogy egyik sem sikerült.
A történet nagyon egyszerű, és a sablont követi. Megismerjük Joel szürke kis életét, jön ár konfliktus, elérjük a mélypontot, hogy aztán újra összeálljon minden. Vártam, lesz-e bármilyen meglepetés benne, de nem lett. Lineáris, egyszerű, különösebben még csak nem is érdekes a film. Unatkoztam.
Nincs egy rendes konfliktus sem benne. A szomszéd nem csak Joel anyára megy, a nézőkére is. A dzsigoló, Brad annyira egyszerű, hogy az már kínos. Az sem lepne meg, ha valamilyen értelmi fogyatéka is lenne – mégis, mivel hódított meg akárkit is? Amint kinyitja a száját, az embernek menekülni lenne kedve. És ő lenne a komoly vetélytárs? Még Cindy üzelmei voltak benne a leginkább nézhetők.
Túl sokszor volt olyan érzésem, hogy valamit poénnak gondoltak, de egyszerűen nem vicces a filmen. Jó példa rá a szomszéd, aki jótékonysági vacsorára akar menni velük vagy akár a csapos, aki majdnem olyan, mintha egy Jay és Néma Bob filmből érkezett volna. A szexuális vagy drogos poénok is semmilyenek, unalmasak. Azokat különben sem bírom, de ezek annyira szürkék, hogy még csak a szokott módon morogni sem tudtam rajtuk.
A konfliktusok könnyen megoldódnak. Ha csak Joel kapcsolatát nézem a feleségével, azt még csak érteni sem lehet. Joel olyan könnyen túllép a neje viszonyán, ami zavaró. Pláne azért, mert azokból a dolgokból, amiket kimondanak egy ponton, a bajok igazi okai, azokból nem kezelnek semmit. Szétmennek, hiányoznak egymásnak és visszatalálnak a régi kerékvágásba. Csak éppen ugyanúgy megvan minden zavaró pont, mint korábban. Mitől javult volna meg ez a kapcsolat ebben a formában?
Step sem járt jobban. Amíg Cindy tüzeli, perre menne és eltökélt. Amint Cindy kikerül a képből, már bőven elég neki, ha a munkáját visszakapja. Leülnek beszélni és minden el is lesz rendezve. Hirtelen, gyors és így hiteltelen is az egész.
Külsőségeiben is unalmas, kevés helyszínnel. Van egy jellegtelen kocsma, bár – el se tudom dönteni, pontosan micsoda. Van az üzem, ami tucat jellegű – fent egy iroda, lent a munkások tere gépekkel. Millió meg egy filmben mutatták ugyanezt. Van Joel és Suzie háza, az udvaron egy medencével. Kisvárosi, jellegtelen az is. Ok, pár helyszín még akad, Cindy bemutatkozása és üzletei miatt láttunk mást is – nem is véletlen, hogy az a szál kötött le legjobban. Ott legalább volt valami, megtörte a monotonitást.
Bateman annak idején sok ilyen karaktert játszott. Wiig jellegtelen. Kunis, aki élőnek tűnt.
Észrevettem már, hogy amikor fáradt vagyok, nehezebb lekötnie egy filmnek, de ez az alkotás kétlem, hogy kipihenten jobban tetszene. Majdnem altató.
Kivonat – 5/2 jobb sorsra érdemes gárda egy nagyon unalmas filmben. Szürke, egyszerű, nem vicces.