Minden napra egy film

Minden napra egy film

Beef - Balhé

1. évad

2023. április 18. - BBerni86

Kezdjek el kérdőjeleket rajzolni? Végignéztem az évadot, és legszívesebben csak fognám a fejem, hogy mi is volt ez. Már azzal bajban vagyok, ha a zsánert be akarom lőni.

Érzek benne fekete humort, thriller elemet, de még drámát is. Kicsit olyan érzés, mint az Élősködőket nézni. Ok, de valahogy fura. Benne vannak a fentiek elemei, de valahogy mégsem kerek. Pedig még nézette is magát, mert gond nélkül indítottam egyik részt a másik után és érdekelt, mit találnak még ki. Nem is a beteg a jó jelző… Passz, nekem maradni fog a fura.000beef.jpg

A helyzet egy mondhatni hétköznapi konfliktusból indul ki: van két ember, mindketten nem kicsit feszült idegállapotban. A férfi keményen dolgozik, de csak küszködik. A vállalkozása halódik, a testvére csak döglik a számítógép előtt, a szüleinek meg úgy érzi, csalódást okoz. A nő is keményen dolgozik, de ő azért, hogy többé sose kelljen dolgoznia. A felvirágoztatott cégét szeretné egy milliárdosnak eladni, és most a hízelgés fázisában van, miközben semmi mást nem akar, mint a kislányával időt tölteni. Van egy egymásra dudálás, egy hajsza az úton, és elszabaduló indulatok. Itt még csak kergetőznek, de egyik sem engedi el az esetet. Lenyomozzák egymást, ártanak a másiknak, és a csínyek egyre inkább elmérgesednek.

Számomra gond volt, hogy nem tudtam egy szereplőt sem megkedvelni. Ha valakit már sajnálni kezdtem volna, kiderült róla valami olyasmi, hogy minden szimpátiám elfújta a szél. Nyomorult Danny volt szinte végig az, akit jobbnak tartottam. Ő tényleg a létért küzdött, míg Amy egyre több szociopata vonást fedett fel magából, és elárulta azt a családot, amiért elviekben mindent kész volt megtenni. Plusz, mit lehet arra mondani, amikor a férjét bünteti, mert az bevallotta neki, hogy flörtölt egy másik nővel, míg Amy le is feküdt mással, és most mélyen hallgat és ül a magas lovon? De aztán kiderült, hogy Danny hogyan csapta be és húzta le az öccsét évek óta. Hogy milyen könnyeden küldi a rokonát börtönbe is – mondjuk, ezért nem tudtam kárhoztatni. Az a bűnöző rokonok kifejezetten veszélyes alak volt, akit jobbnak tűnt eltűntetni az életükből.

Több szinten szánalmasak, és ezt nem esett jól nézni. Dühösek, ingerültek, és nem tudnak mit kezdeni a felgyülemlett érzelmeikkel. A mellékszereplők meg balekok vagy kullancsok. Hát, ott is volt pár olyan alak, hogy csodáltam, nem nekik mennek neki a főszereplők. Igaz, Danny elintézte végül az unokatestvért, akiben megvolt a kullancs ösztön. Ahogy Danny cuccait, az autóját és a végét is magára íratta. Ahogy Danny dolgozott, ő meg csak eltette a pénzt. Ocsmány. De Amy anyósát se kellett félteni, és Amy egészen másképpen reagált. Én simán azt hittem, szétveri a nő fejét valamelyik drága székével, de mást írtak nekik.

Vannak benne nem várt húzások, és nagyon sok szemétség. Gonoszan szórakoztat. Nem is emlékszem, mikor láttam utoljára olyasmit, ami ennyire undorított, mert tényleg borzalmas emberek ocsmány húzásait gyűjti össze, és mégis van benne valami vonzó. A ’mi lesz még?’ húzóerő. Olyan szinten mennek át mérgezőbe, hogy kellett tudni, hova futnak majd ki az események.

Igazából abba sem lehet belekötni, amit mutatnak. Korrekten össze van ez rakva, jellegzetes és a szereplőkre jellemző helyszínekkel, jól megfogott csínyekkel és agymenésekkel. Mondjuk, akció filmbe azért nem mennek át, de az nem is illene a figurákhoz.

A szereposztás utólag lepett meg, amikor elkezdtem nézegetni, valakit láttam-e már valamiben. A Danny-t játszó Steven Yeun ebben a tekintetben a nyertes. Jó sokáig volt The Walking Dead állandó szereplő, amíg Negan szét nem verte a figurája fejét. Addig még láttam is azt a sorozatot, bár már komolyan szenvedtem vele. Most sem lett szimpatikusabb Yeun, de most legalább ez abból fakad, hogy magát Danny-t nem bírom, és nem a színésszel van bajom. Meglepően jól hozta ezt a keserű kis mérges embert – jobban, mint Ali Wong a sikeres és gazdag nővé átvedlő, csábító Amy-t.

Elég zárt vége van különben, és mégis hagy egy nyitott kérdést. A hogyan tovább? Az nem derül ki. Gondban is vagyok, hogy érdekelne-e hogyan tovább. Nem tudom eldönteni. És miért lett sikeres? Mert más. Mert szerintem túl könnyen azonosulunk most azzal a dühvel, amivel a szereplők nem nagyon tudnak mit kezdeni.

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr1618104592

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása