Néztem már a Bajor rapszódiából filmet és csak most jöttem rá, pedig olvastam is a regényeket, hogy nem az elején kezdtem a filmet. Ugyanis a film, amelyben megismerhetjük a bajor kisvárost és annak elszánt rendőrét, a Télikrumpligombóc volt.
Most nagyon elkapta a film a hangulatom - könnyed is, krimi is, és sokkal szívesebben néztem, mint ahogy a regényeket olvastam. Azokra tartom, hogy nagyon kis részben tartalmaznak krimit és házhoz jönnek a válaszok. Inkább olyan, mint egy A mi kis falunk, ha Stoki pár fokkal rátermettebb rendőr lenne és több bűnügy lenne a zsákfaluban. Sokkal fontosabbak a helyi különcök, vagy a család magánélete, mint a nyomozások.
A film, a nyitány is, ezen tudott fordítani. Igen, ebben is fontos, hogy Franz éppen hogy áll Susival vagy a bátyjával, de lényegesen többet nyomoznak Rudival és az van az első helyen. A városka különcei és a családtagok is rendszeresen színen vannak, teszik a dolgaikat, de nem uralkodnak el a dolgaikkal a történeten. Jobb arányt sikerült találni, mint Rita Falknak.
A jelen történet Franz rosszabb oldalát mutatja be. Ugyan fix barátnője van, de gond nélkül a kavar a környékre költözött Mercedesszel. A vonzalma el is veszi az eszét és olyasmiket nem vesz észre, ami a néző szemét is kiböki. Pedig Rudi nagyon rá akarja vezetni majd a valóságra, de a történet másként alakul. Vagyis, emberként és rendőrként is a szerencsétlen formáját látjuk. Azért ennél többre érdemes a figura, ahogy a későbbi részben majd látszani is fog. Mélyről jó feljönni?
A nyomozás egy család körül bonyolódik. Apa, anya, két fiú. A családtagok pedig sorra halnak. Van, akinek a halála a nyitány, mások majd a történet során haláloznak el. Mindenki, a rendőrkapitányság is balesetekre, öngyilkosságra gondolnak, Franz lesz a kivétel. Mivel nem hisznek neki, nyomozni sem engednék, volt társával - a már magánnyomozó Rudival járnak utána a dolgoknak.
Közben meg bemutatják a szereplőket, a maguk idióta dolgaival. Aki nagyon böki a szemem, az a vízvezetékszerelő Flötzinger. Egyszerűen rémes, ahogy férjként és kétgyerekes családapaként a nőkön jár csak az esze, vagy a vállalkozásával nyerészkedne. Az a szemüveg is...
Bár vannak jobb poénok is a történetben, azért fárasztó is akadt. Azt nagyon rosszul viseltem, amikor a már emlegetett szerelő éneklésbe kezdett, vagy csak tátogott? Igazából mindegy, ez nem musical! Pedig, most szívesen néztem a filmet, csak az ilyen elemeket kellett volna kivágni belőle.
A stáb már itt fix lett, mivel a folytatásban már láttam, hogy ugyanezek a színészek jönnek majd a következő részre is. Elsőre talán nem éreztem tökéletesnek a szereposztást, de most teljesen jól elvoltam vele. Igaz, Bezzel most sem hasonlít jobban Robert Redfordra, amit a regényben írtak, de egy olyan városkában, ahol Flötzinger a nagy nőcsábász, Franz tényleg jobban néz ki hozzájuk képest. A színész meg nagy átéléssel hozza az örök gyereket, aki rendőröst játszik. De kifejezetten jó Gulp az apa szerepében, vagy Schwarz Rudija is jól tükrözi a karakterüket.
Mivel megint adta/adja a tévé ezeket a filmeket, lehet elkezdem megnézni őket. Ahogy írtam, most pont passzol hozzá a hangulatom és a cozy crime vonal most tetszik.