Fáj a fejem, úgyhogy rövidre fogom. Ez egy új Tom Hardy-film és igazából két nagy benyomásom volt róla.
Az első, hogy a történet egy elég nagy klisé. Mennyi olyan film volt, ami a rendőrségi korrupció színeit vetíti fel? Itt annyi a csavar, hogy a szereplők más-más szinten süllyedtek már a bűnbe. Van, akinek az már inkább életforma, de a látszatot még nagyon őrzi. Más meg mindent elvesztett miatta, amiért eleve belement, és kárhozottá lett. Azt is mondhatnám, hogy a jó ember is eladja a lelkét, de aztán szenved vele. Néha meg esélyt kap a jóvátételre.
A kapocs, az összecsapás, a vége. Ez mind olyasmi, ami olyan ismerős az ilyen korrupt rendőrös filmekből. Egyszer meg lehet nézni, nem véletlenül klasszikus sok sablon benne, de nem lesz kifejezetten jó szórakozás. Meg gyorsan el is lehet felejteni.
A film másik jellegzetes eleme az egyedi látványvilága. Ez egy olyan akciófilm, amiben van ugyan történet és abban némi drámát is próbálnak pedzegetni, de a vizuális trükkjei, amilyen film, arra lehet belőle emlékezni. Sajátos látásmódok, felgyorsított akciók, mint egy trip. A maga módján kifejezetten látványos, de szerintem változó, ki mennyire tudja befogadni. Én nem egyszer éreztem úgy, hogy a szemem/fejem nem bírja és jön a roham. Egy fokkal jobban viseltem, mint amikor Duke Nukem stílusban a cselekvő szemszögét veszik, de csak egy fokkal. Jobban néz ki, de valahogy zavaró mégis.
Vannak benne ötletek, és valahogy mégsem éreztem az igazinak. Ki is kellett hámozni mi a lényeg, az eredmény meg nem nagyon tetszett. Egy jobb történet, talán a szemfájdító látvány kárára, jobban tetszett volna.
Még egy utolsó megjegyzés - ez is egy olyan film, ahol már felmerült bennem, hogy ilyen szerepekre nem fiatalabb színészek kellenének? Bírom különben őket, de Hardy már majdnem 50, Olyphant meg a 60 felé halad. Tényleg ennyire nincs utánpótlás akciófilmhez?