A Palladino házaspár adott már nekünk nem egy nagyon szívhez szóló, kedves sorozatot. A Gilmore Girls, The Marvelous Mrs. Maisel a híresek és nagyon sikeresek, de én pl. nagyon tudtam szeretni a Bunheads-et is. Úgy tűnik, felváltva jönnek a nagy sikerek és a bukták. Gilmore lányok - imádtuk. A balettos Bunheads - elkaszálva. Mrs. Maisel évekig vitt mindent. Etoile, megint balett és megint egy kasza.
Sokat elmond, hogy az Etoile két évadra volt megrendelve - de az első után elkaszálták. Érezni is a végén, hogy kvázi minden félbemaradt. A magánéleti szálak, de a balettosok és a társulatok sorsa is. Ez csak a történet első fele. Pedig nem rossz ez a sorozat, én szívesen néztem. Tovább is haladtam volna vele. De erre már nem lesz lehetőségem.
Hozza azokat az elemeket, amiket a Palladino házaspár be szokott építeni. Említettem már, hogy nem ez az első balett-téma, amit feldolgoznak. De a téteket nem kicsit növelték meg. A Bunheads egy kisvárosi balettiskola sorsát követte, míg az Etoile a New York-i és a párizsi Operaház balett-társulatait követi nyomon, mindkét városban. A történet szerint mindkét társulatnak rosszul megy, az embereket egyre kevésbé érdekli a munkájuk. Így a két igazgató, akik különben se veled, se nélküled alkalmi kapcsolatban vergődnek, kitalálják, hogy elcserélik a sztárjaikat egy évadra. A zseniális táncos, de nehezen kezelhető Cheyenne megy New Yorkba, míg a kissé autista, elvarázsolt és újító, nagy jövő előtt álló koreográfus, Tobias, a párizsi balettnek készít darabot. Van több csere, de talán ők a legfontosabbak. Az igazgatók igyekeznek reklámozni, összerakni a vegyes társulatokat, kezelni saját és a többiek magánéletét, míg a problémás új mecénásukat is kordában kellene tartani.
Most is ugyanolyan szerethető, de zűrös, gyakran önpusztító karakterekkel dolgoznak. Nem is lehet pár szóban senkit sem jellemezni. Színesek, egyediek és gyakran nagyon különcök is. A New York-i Jack, aki éppen azon depressziós, hogy a nagyanyja nevét lecserélik az operaházon, és a közelgő 40. születésnapja sem tölti el éppen boldogsággal. Aki egyszerre egy milliomos örökös, művészetbolond és bizonyítani próbáló fiú. Hát igen, mint kiderül, van egy húga, aki világhíres karmester, míg szegény Jack a szervezéshez ért... Cheyenne, aki annyira öntörvényű, hogy rémálom vele dolgozni. Viszont, senki nem táncol úgy, mint ő. Parádés, ahogy összerak egy szerepet, táncosokat választ, mindenkinek az agyára megy. Közben nagy aktivista, ezerrel pörög és iszonyat sokat beszél. Tobias, aki hazarepül szakítani a barátjával, mert megismert Párizsban valaki mást. Ott aztán az ex, Jonathan Groff egy jelenetnyi remek villanása, közli vele, hogy hónapok óta nincsenek is együtt, ő már mással jár jegyben. Tobiasnak ebből semmi fel sem tűnt...
Látjuk, hogy készülnek az előadások. Vannak hagyományosak, újítók és rengeteg ötlet meg küzdelem. Mindig írom, a gyengém az olyan műsor, ami valami kreatív alkotófolyamatot mutat be. Itt abszolút megkaptam ezt az élményt - akár Cheyenne darabja, akár Tobias formabontó alkotása az évad végén, amit Genevieve majd ki is vetít és szenzációt farag belőle. De ennél több van benne, több műsor és táncos története.
Az egésznek a hangulata. Ahogy könnyed, nagyon fogyasztható, ugyanakkor mégis elférnek benne drámák és komoly fájdalmak. Palladinós ez is.
Jellemző rájuk az is, hogy görgetik a színészeiket. Nem a sztárokat viszik egyik sorozatból a másikba, de a mellékszereplők kaphatnak a következő showban is nagyobb szerepet. Itt Luke Kirby, aki nagyon előtérbe került. A Mrs. Maiselben mellékszereplő volt, a sikeres komikus, aki segítette Midge karrierjét és végig jó barátja volt. Itt már övé az egyik főszerep, a New York-i csapat fejeként. De ki lehet szúrni ismerős színészeket. Meg egy nagyobb nevet is behúztak: Gainsbourg egy energikus, szimpatikus párizsi igazgató a szokott hősnők után szabadon.
Még van egy vonás, amit a Mrs. Maisel átörökített. A ritka rossz szülők. Mrs. Maisel szerintem szerette a gyerekeit, de rossz anya volt. Itt Jack kétgyerekes apa, de kb. annyit foglalkozik csak a fiaival, mint Midge a maga gyerkőceivel. Vagyis, kb. semmit.
8 rész, pillanatok alatt végignéztem. Látványos, táncos, hol vicces, hol fájdalmas. A stábban sok a valódi táncos is. Vagyis: jó sztori, a szokott hangulat és sok párbeszéd, különleges karakterek sora. Tánc. Miért nem lett ez sikeres? Még csak rossz kritikákat se kapott. Kb. azt olvasom most több helyen is, hogy ugyanaz a báj és sárm, mint a Palladino-sorozatokban, csak nem olyan jó, mint a Maisel vagy a Gilmore. De jó!
Tényleg nem értem, miért nem kapjuk meg a 2. évadot.