Minden napra egy film

GameDay

Régen és ma

2020. március 28. - BBerni86

Egy-egy karakter két színész. Hiszen készült új változat... De mi a film?

Alan Rickman - Ben Mendelsohn

Kevin Costner - Taron Egerton

Mary Elizabeth Mastrantonio - Eve Hewson

Morgan Freeman - Jamie Foxx (nem pont ugyanaz a karakter, de nagyjából ugyanazt csinálják. A hős segítői.)

Christian Slater - Jamie Dornan

Megoldás: Tovább!

Tovább

Csaj a csajok közt

Kamaszos, középiskolás, álcás, szerelmes.

Chris mindene a zene. Még iskolát is vált, hogy jobb képzést kaphasson, noha az apja azt szeretné, ha inkább a matematika szakköre koncentrálna. A fiúnak különben sem egyszerű a beilleszkedés. Egy fiúbandával sikerül 3_27csaj-a-csajok-kozt.jpgösszevesznie, akik vadásznak rá. Hogy valahogy bejusson az iskolába, azt találja ki, hogy lánynak álcázza magát. Az épületbe be is jut, ám balszerencséjére előbb órára kell mennie, mint ahogy visszaöltözhetne a saját ruháiba. Álmai lánya így barátkozik vele. Így ismerik meg a zenei szakkörön. Kénytelen továbbra is lányt játszani – ráadásul a fejére pályázó Kurt belehabarodik az új lányba, és Chris megragadja az alkalmat, hogy kicsit megleckéztesse a fiút. De egy ilyen titok nem maradhat örökké titok, főleg, hogy Chris egyre szerelmesebb Marybe…

Nem egy mai film, de annyira kamaszos és örök a téma, hogy ez nem zavart különösebben. Mondhatna, van, ami sosem változik.

Mint a szerelem és annak a nehézsége, hogy önmagunkat adjuk. A film alapvetően erre a két konfliktushelyzetre épül: Chris tehetséges zenész (azért zárójelben hozzáteszem, hogy a film zenei világát nagyon meghaladta a kor, nekem egy-egy zenei betét szabályosan fájdította a fülem. Ez a stílus soha nem tetszett, és szerintem nem is fog. Szintetizátoros műzene.) Ám ekkor azok a fiúk menők, akik sportolnak. Lányosnak azért őt sem mondanám, de kívülálló. Az apja is másnak szeretné, és a suli nehézfiúi is kinézik maguknak áldozatnak. Könnyű azonosulni ezzel, máig vannak olyanok, akik ilyen-olyan okból különcök.

Az is változatlan, hogy a menő lánnyal észrevetetni magát egy különcnek nem egyszerű feladat. A lúzer és a menő reménytelennek szűnő szerelme meg máig ismerős filmes alaphelyzet, itt is ugyanolyan, mint a mai filmekben. (Talán a vége nem annyira egyértelmű, ami kissé meg is lepett.)

Ilyen szempontból teljesen mindegy, hogy a zenét meghajtóra másolja Chris, vagy itt kazettákra. A helyzet alapvetően ugyanolyan. Ami talán ma nehezebben menne, a neme elrejtése. A mai technika mellett sokkal könnyebben utána nézne Chris múltjának mindenki, és komolyabb munka lenne neki lányos netes jelenlétet/profilokat produkálni.

Romantikus és komédia jeleneteket váltogat a film. Mary kapcsán vannak az érzelmesebb részek, miközben visszatérő téma a szex. Ilyen téren meg is lepett a film. Meglepően nyíltan nyúlnak a témához. Az anya simán egy tucat óvszert nyom a 16 éves fia kezébe, hogy jól szórakozzon. Amikor a testnevelésből felmentett Chris torna helyett a fürdőt takarítja, a lányok lazán dobják le a ruháik és állnak zuhany alá, miközben a kamera totálban mutatja a testeket. Ma is simán lenne rajta 16-os karika.

A komikus elemek elsősorban abból adódnak, hogy Kurt, aki Chris legnagyobb ellenfele, beleesik a magát lánynak kiadó fiúba. Plusz, Kurt annak a Marynak a bátyja, akibe meg Chris lesz szerelmes. Jön így össze pár kínos és mókás jelenet…

Próbáltak nevelő üzeneteket is belelopni a történetbe. Kurt megváltozik a film végére, és Chris hatására belátja, hogy miért volt a viselkedése problémás. Mary előző barátja révén többször elismételt tételmondat, hogy csak azért nem kell ágyba ugrani, mert a barátja már akarja. Ha még nem áll készen, inkább mondjon nemet. Chris abból kap leckét, hogy őszinteség nélkül szétesnek a kapcsolatok.

Azon még töröm a fejem, az itt nagyon fiatal színészek honnan ismerősek. Nicole Eggert beugrott – Baywatch lány volt. Corey Haim és Cameron Bancroft is nagyon ismerősek, de még gondolkodom, honnan. (Még nem akarok Google segítséget…)

Micsoda srác ez a lány jobban tetszik hasonló témában, de igaz, az Shakespeare alapú �

 

Csaj a csajok közt - 5/3,5 hol aranyos, hol tipikus. Kicsit gagyi, de szórakoztató. Most ment a hangulatomhoz.

https://www.youtube.com/watch?v=QrsbuRPZwps

Mit várunk?

Cím: Dzsungeltúra

Készítők: Collet-Serra rendezés. Komolyabb filmjei között volt, amit szerettem. Nem bánnám, ha a horror és thriller múlt előrevetítené, hogy e filmben is lesznek ijesztőbb elemek. Blunt és Johnson neve önmagában el tudja adni főszereplőként.jungle_cruise_p1_png.jpg

Műfaj: családi, kaland, komédia

Cselekményaz Élet fáját kereső tudós a fivérével felbérel egy hajóskapitányt, és belevágnak a kalandba.

Várható megjelenés: eredetileg nyárra volt tervben.

Miért várós?

  • Ugyanígy DisneyWorld játék ihlette film volt a Karib-tenger kalózai emlékeim szerint. Ott bejött, talán most is.
  • A két főszereplőt bírom külön-külön, most megnézzük, milyen a kémia közöttük.
  • Vicces és kalandos - legyen ilyen!
  • Látvány biztos lesz.

The other site

Veronai szerelmesek

Still star-crossed, az eredeti címet örökölte a belőle készült sorozat.

Azt nem tudom ajánlani, de Shakespeare után szabadon egy nem vészesen romantikus YA regényre szomjazóknak a regény jó választás lehet. Külön díjaztam, hogy nem csöpögős.

Benvolio, Rozalin és a herceg terve, aki összeadná őket, hogy újabb Capulet - Montague esküvő erősítse a békét. De nem mindenki akar megbékélni...

Kísértetek

Nyomozós, családi titkot felfedő, iskolás, szellemes.

Florence Cathcart hírhedt nő a II. VH-t követő időszakban. Nem elég, hogy egyetemre járt, sikeres könyvet írt, egy olyan témában mélyedt el, ami sokakat felkavar. Florence azokat a csalókat leplezi le, akik azt állítják, a túlvilággal lépnek kapcsolatba. Egy jó nevű bentlakásos fiúiskola megnyerő történelem tanára is a segítségét kéri: az 3_26kisertetek.jpgiskolában a fiúk egy szellemet vélnek látni az épületben, és rettegnek. A mendemondák szerint a korábban egy nemesi család által lakott kúriában megöltek egy fiút, aki még az épület falai között van. Már van is egy halott fiú, és a többiek azt gondolják, a szellem végzett vele. Florence a helyszínre utazik, és igyekszik leleplezni a csínytevő gyerekeket. Miközben nem egy titoknak a nyomára jut, lassan a saját életének elnyomott emlékei is felszínre törnek és rá kell jönnie, sok minden, amit igaznak hitt, mese. Ez a kúria az ő múltjának is része, és még az is lehet, hogy most először valódi szellemekre bukkan.

Még gondolkodom rajta, melyik filmre emlékeztet a Kísértetek. Mintha már láttam volna majdnem ugyanezt… de az is lehet, hogy egy bizonyos szellemes zsánernek már annyira bevettek az elemei és fordulatai, hogy azért érzem ennyire ismerősnek a történetet.

Ami három ágat kever, de nem egyforma arányban. Benne van a szellemek leleplezése, egy olyan nyomozás, amely arra kellene, hogy kilyukadjon, hogy ügyes megtévesztés ez az egész, nincsenek igazi kísértetek. Florence eszközei tudományosak hozzá, ha kicsit bután is néz ki, ahogy a kor eszközeivel igyekszik dokumentálni a történteket. A mai szellemre vadászós filmekben is hasonlókat csinálnak, de mennyivel hitelesebb egy mai kamerával felvenni a dolgokat, mint egy ilyen régi masinát beállítani, aminek még az exponáláshoz is idő kell. Mondjuk, a hőmérséklet mérő nagyobb fájdalmat okozott. Majdnem nevető görcsöt kaptam attól, ahogy elképzeltem egy korban játszódó Odaát epizódot, amiben a Winchester testvérek ilyen drabális eszközökkel keresik a szellemeket…

Mellette szellemes horror is, mert mondanom se kell, ez a történet pont egy olyan esetet mutat, amikor a hősnő valóban belefut a természetfelettibe. Ugyan kicsit játszanak azzal, hogy mit csinálnak a gyerekek csínyből, mi az, ami valóban paranormális. De nem sikerült még a film első felében sem kételyt ébreszteni, hogy van-e szellem vagy nincs. Amikor Florence éjszaka üldözi a gyereket/szellemet, vagy amikor már felmerül benne, hogy valóban természetfeletti esettel van dolga és kezd mindentől pánikba esni, ott érezni, hogy félelmetes légkört igyekeztek teremteni. Nem jött össze. Pont ezek a részek tűntek az unalmasabbaknak.

Harmadrészt, ez a múlttal és a fájdalmakkal szembenézés drámája is. Minden szereplőnek megvan a maga története, a maga fájdalma, amivel eltérő módokon próbálnak megbirkózni. Van, aki magát kínozza. Van, aki mások életét keseríti meg. Akad olyan, feledésbe merült. A végére azonban mindenki szembenéz a maga rémével. Mivel a VH után vagyunk, többeknek a háború a traumája. Vetnek fel kérdéseket hősiességről és kötelességről, de nem mozdulnak ki jelentősen ebbe az irányba.

Egy-egy része jól sikerült, csavargatták az eseményeket és voltak meglepő fordulatok. Azért, attól nem voltam boldog, hogy mennyire hirtelen vált Florence számára ez a történet személyessé. Korábban nem volt jele annak, hogy mi vár rá. Az is olyan tipikus, hogy a tanárral romantikus szálak kezdenek szövődni…

A végét viszont rühelltem. Annyira kétértelmű! Néha tudom az ilyesmiben díjazni az ötletet és jópofának tartom, hogy meghagyják a nézőnek a döntést, hogy tetszik neki jobban a vége. De itt szimplán zavarónak találtam, hogy nincs döntés – élet vagy halál – szellem vagy élő.

Rebecca Hall, a helyenként sejtelmes hangulata eladta, de van jobb szellemes film is ennél.

 

Kísértetek - 5/3,5 egy-egy része tetszett, de a vége és középtájon az olcsó ijesztgetés rontotta az összképet.

https://www.youtube.com/watch?v=3yneMKpmA8w

Az elnök

LBJ

Törvényt elfogadtató, örökséget átvevő, politikai játszmás.

Lyndon B. Johnson régi álma volt, hogy elnök legyen belőle. A végre megfelelő évben azonban halogatja az indulást: állandóan attól tart, hogy az emberek nem fogják majd szeretni. Különben sem hisz abban, hogy a kampányolás nyeri meg a szavazókat. Így mire ringbe száll, JFK már annyival vezet, hogy esélye sincs. A 3_25lbj.jpgkatolikus Kennedy lesz a párt elnökjelöltje – mindenki meglepetésére ő pedig Johnsont kéri fel alelnöknek. A férfi némi töprengés után elvállalja, segít nyerni Texasban, megnyerik a választást. Majd fel kell dolgoznia, hogy az elnök öccse, Bobby nem kedveli. Gáncsolni próbálja és olyan feladatokkal bízza meg, melyeknek látszólag nincs sok jelentősége. Ám minden megváltozik, amikor két lövés véget az álmoknak és az egyenjogúsági programnak. Még a párt is bizonytalanul szemléli, Johnson hogyan lép Kennedy helyére. Ő pedig elhatározza, hogy befejezi, amit elkezdtek. Kennedy álmokat és reményt adott, ő eredményeket fog.

XX. századi tragédiák. Újra és újra feldolgozzák őket, a lehető legtöbb nézőpontból. John F. Kennedy az egyik legnépszerűbb elnök, aki mesteri szinten kezelte a PR-t az egész családjával együtt. Ikonikus karakter máig. A haláláról jó pár film készült már, és még fog is. Láttuk már a merénylő, láttuk már időutazó, láttuk már alternatív valóságban más végkimenetellel, láttuk a felesége szemszögéből. Most pedig itt van az LBJ, ami az alelnök szemszögéből mutatja be a történetet.

A film koncepciója csalóka. Elsőre olyan, mintha azt akarná bemutatni, hogy Johnson hogyan vette át az elnöki széket. De a film nem annak van szentelve, hogy a hatalmi átmenetet láttassa. Szinte azonnal ugrunk vissza a múltba, amikor még csak a jelölésért küzdenek a politikusok. Majd látjuk, ahogy a programjuk igyekeznek végigvinni. Többet jár a film a múltban, mint a jelenben.

Egy ponton már úgy is véltem, nem is az elnökökről szól ez a film igazán. Hanem az egyenjogúsági programról, mellyel a rasszok közti ellentéteket és a rasszizmust akarták erőteljesen visszaszorítani. Ez az, amiben az alelnök ténykedett, noha eleinte más oldalon állt, mint amit az elnök várt tőle. Eleinte nem is a célért küzd, hanem taktikázik, hogy csavarja a tárgyalásokat, hogy az ő karrierje jöjjön ki belőle a lehető legjobban. De aztán az ügy harcosa lesz, és ez már nem csak üres időtöltés. Elnökként komolyan dolgozik érte, látjuk mennyit és milyen eszközökkel. Vagyis, végig látjuk a folyamatot, ahogy a javaslat egyre komolyabb lesz, és törvénnyé tudják emelni.

Van egy jelenet a filmben, ami jól mutatja, hogy mennyire a politikai játszmák alakítják a karakterek tetteit a filmen. Amikor Johnson rákérdez a fiatalabb Kennedytől, hogy mi a baja vele. Bármit tesz, Bobby ellenséges vele. Ahogy levezeti, hogy mi van a viselkedése mögött – hogy itt már azt tervezheti, hogy 2 ciklussal később hogyan fognak alakulni az esélyek a választásokon. Hogy a Kennedy klán mennyire politikai családdá vált.

LBJ szimpatikus karakter ebben a filmben, aki tudta változtatni a nézeteit és nagy harcos volt. Ha nem is a teljes pályáját látjuk, nem azt mutatják többet, milyen utód lett az elnöki székben, az átjön, hogy megtette, amit megtehetett és Kennedy örökségét tovább tudta vinni. Harrelson sokat is tesz bele a játékába, láthatóan komolyan veszi a karaktert és dolgozott rajta. Más karaktereit talán jobban szeretem, de ezt is korrekten eljátszotta.

A Kennedy férfiak voltak furák nekem – Jeffrey Donovan annyira más karakter, mint JFK volt. Ezen annyira fenn tudtam akadni, hogy nem is nagyon érdekelt, hogy játssza. Kicsit mintha idealizálták is volna. Az öccse érdekesebbre sikerült.

Egyszer nagyon érdekes volt, a végére kifejezetten lekötött, de időt kellett hagyni neki.

 

Az elnök - 5/3,5 koncepciót szerettem, ha a szereposztás nem feltétlen tetszett. Érdekes, de lassabb film.

https://www.youtube.com/watch?v=xrnEp8WLH0g

Idézzünk!

(Barátok, ha újra találkoznak…)

  • Tudod, néhányszor próbáltalak hívni, de van az a házvezetőd, Patton tábornok.
  • Igen. Azt hinnéd miután megmentette a világot Hitlertől, jobb állást is találhatott volna.
  • De lefogadom visszapattan a lepedőről a tízcentes, ha ő ágyaz be. (The Marvelous Mrs. Maisel)

 

  • Anya szerint nincs mennyország. Csak meghalunk és eltemetnek.
  • Pokol van. Úgyhogy mennyország is. (Apró mesék)

 

(Kökörcsin nehezen veszi rá a vajákot, hogy legyen a testőre. A morgásra Kökörcsin elmélkedni kezd. A vaják sorsa nem könnyű…)

  • Szóval ez van, ha öregszel? Nyűgös leszel és kiállhatatlan? Kíváncsi lennék, a vajákok is nyugdíjba mennek?
  • Igen. Ha már lassúak és megölik őket. (The Witcher)

 

(Takeshi tömören megfogalmazza a filozófiáját, amikor marad, pedig mindenki menekül.)

  • De még meglóghatsz! Hiszen ostobaság másokért meghalni, vagy nem?
  • Ha megszöksz, csak ellenséged marad. És akkor sakk-matt. (Altered Carbon: Új burokban)

 

(Egy félreértett hirdetés, és az emberek már furán viselkednek. Mert a masszázs nem szexhirdetés, ha ez nem is mindenkinek világos.)

  • Kezit csókolom.
  • Fura az arca.
  • Mosolygok.
  • Ja, ez magánál ilyen? Azt hittem, megütötte a szél vagy ilyesmi. (A mi kis falunk)

 

De sose feledjék, millió és millió Eva Smith és John Smith van még közöttünk, és az életük, vágyaik, félelmeik, szenvedésük és boldogságuk attól is függ, hogy mi mit gondolunk, teszünk és mondunk. Nem egymagunkban élünk a Földön, felelősek vagyunk egymásért. És ha ezt nem gyakoroljuk békében, eljön az idő hamarost, amikor megtanuljuk tűzben, vérben, kínok között. (Váratlan vendég)

 

(Benjamin láthatóan nem tette túl magát azon, hogy Miriam elhagyta, és még a nő anyja sem hagy neki nyugtot.)

Egy kórházban dolgozom, Miriam. Műtéteket végzek. Nagyon éles eszközökkel emberek testét nyitom fel. És ha rosszul nyitom fel őket, hajlamosak meghalni. És úgy döntesz ide küldöd el az anyádat hogy összehozzon egy másik lánnyal?! (The Marvelous Mrs. Maisel)

 

(Szerda győzi meg az anyját, hogy hagyja a városlakókat segíteni.)

  • Engedjék meg, hogy jóvá tegyük. Legyen egy saját szépítkezési beavatkozásunk.
  • Anyám, én ismerem ezeket az embereket. És való igaz, elég furák. De ne ítéljük el őket, csak mert mások, mint mi. (Addams Family)

 

(Erika szokás szerint megkapja a leoltást a kocsmában.)

  • Te nem öltöztél túl egy picit?
  • Jó benyomást kell rá tennem.
  • Ahhoz csak be kell fognod. (A mi kis falunk)

Apró mesék

Háború után újrakezdős, csalós, menekülős.

Hankó a II. VH-t követően hazatér, és egy bajtársa családjának meglátogatása után rádöbben, miből tud kicsit 3_24apro_mesek.jpgügyeskedve megélni. Sokan keresik a fronton eltűnt rokonukat: ha elhiszik neki, hogy ismerte, és mond egy hősies mesét, jutalmat adnak. Ám egyszer nem a megfelelő embernek hazudja, hogy ismerte az öccsét. Lebukik, és menekülnie kell, az életét is féltve. A vonatról egy vidéki erdőbe ugrik ki, ahol hamarosan anya és fia kettősével találkozik. A nő férje még nem tért vissza a frontról, és a fiúnak tetszenek Balázs történetei. Judit így engedi, hogy a férfi velük maradjon. Bevonja a mindennapi életükbe, majd egyre szorosabb lesz kettejük közt is a viszony. Ám Judit férje, Bérces hazatér. Állítja, a fronton rájött, hogy eddig rossz férj és apa volt, most más lesz minden. Balázs hazugságait sem kéri számon. Judit próbálja a szeretőjét rávenni, hogy végezzen a férjével, és Balázs túl későn ébred rá arra, ki ez a férfi igazából és mit akar tőlük.

Volt bennem némi ellenérzés a film előtt. Amit eddig láttam belőle, mintha arra lett volna kihegyezve, hogy Judit karaktere csőbe húzza Balázst, akivel meg akarja gyilkoltatni a férjét. Mintha egy olcsó ponyva lenne viszonnyal és gyilkos indulatokkal.

A film azonban ennél sokkal több. Egyrészt, jól használ noir elemeket. Balázs egy magányos farkas, aki belső traumáktól sújtottan próbál boldogulni a hétköznapokban. Igazából nem akar rosszat, nem is árt senkinek, szép meséket mond az embereknek, és elveszi, amit ezért adnak neki. Vica elsőnek a végzet asszonyának tűnik, de azért ő nem egy tipikus femme fatale. Az egésznek a stílusában is ott van a noir – nem fekete-fehér, de majdnem. Erős a szürke szűrő a filmen – neo noir. A hangulata, a háború utáni időszak viszonylagossága és veszélyessége. Még az is, ahogy a filmen a zenét használták. Judit és Balázs kettősének rendszeresen visszatér egy baljós dallama, mintha csak zenével aláhúznák, mennyire veszélyes, hogy szeretőkké lesznek. Kicsit talán túl is nyomták a zenét, az elvileg szerelmes betét is nagyon baljós lett tőle, hogy csak vártam, mikor robban a bomba.

Nem egy viszony története ez a film. Nem arra teszik a hangsúlyt, hogy mi alakul a szereplők között. Sokkal inkább azoknak a címbeli apró meséknek a történetét látjuk. Ahogy az apró mesékből borzalmas hazugság és tettek születhetnek, míg másnak a reményt és a túlélést jelentik. Ami az egyik ember felé kegyelet, a másiknak csak eszköz arra, hogy kendőzze a benne lakó szörnyeteget.

Története annak, mit tesz a háború az emberekkel. Van, aki tett valami hősieset, mégis komoly traumától szenved, és tönkrement az egész élete. Mások meg érdemesek egy kötél végén lógni, miközben a többiek leköpik, mégis ügyeskednek és boldogulnak. Fel sem fogják, hogy mi a gond azzal, amit tettek. Nem lehet igazságról beszélni ebben a helyzetben, és nem is próbál a film egyszerű igazságokat mondani a korról. Rossz volt a háborúban, most pedig másképpen rossz. Már látni, milyen lesz a szovjetek uralma alatt. Már ott van a hangulatában, hogy elnyomás lesz, csak kimondani nem lehet.

Emberi dráma. Sokaké. Egy bántalmazó házasságban szenvedőké. Emberiség elleni bűntettek elszenvedője és elkövetője. De még a PTSD is akad a palettán.

Elsőre a szereposztás nem tetszett, de ahogy néztem a filmet, a szereplők eladták nekem. Szabó Kimmel Tamástól nagyjából ezt vártam, Kerekes Vica volt a meglepetés. Van a karakterében, ahogy Balázst behúzza az életébe egy femme fatale hatás, de a színésznő beletette a gondos anyát, a bántalmazott, de erejére találó asszonyt is. Lehetett sajnálni, szimpatizálni vele. Molnár Levente sivár tekintete meg… hidegrázós.

Szász Attila filmjeit eddig csak ajánlani tudtam, és ez sem kivétel. Jó film, nézős!

 

Apró mesék - 5/4 noir hangulat, meglepően okosan építkező cselekmény, még meglepni is sikerült.

https://www.youtube.com/watch?v=TdZkvDtbDlU

5 film, amit látnod kell

Western vol.2.

5_55.jpg5: A visszatérő - a film, ami azzal lett híres, hogy Leo 1. Oscart kapott érte 2. nyers húst evett benne 3. medve-bunyó. A történet klasszikus bosszúfilm némi túlélő drámával: a vadászt az egyik társa megöli és a fiát sem kíméli. Csak éppen a vadász életben marad, lemászik a hegyről és nem bocsát meg.4_65.jpg

4: Nincs bocsánat - Munny valamikor vadabb életet élt, de a házasság és a farmer lét lenyugtatta. Az anyagiak azonban visszaterelik egy veszélyesebb útra. Prostituáltak kitűzte jutalomra hajt, akik bosszút akarnak. Az egyik lányt megvágta az egyik vendég, és a seriff nem sietett a lányokat kielégítő elégtételt venni.

3_80.jpg3: Aljas nyolcas - Tarantino és a western. Nyolc ember, akik egy hóvihar miatt ugyanabban a fogadóban kell, hogy átvészeljék az ítéletidőt. Akad köztük bűnöző, átutazó, fejvadász. De az is lehet, hogy senki sem az, akinek látszik. Lehet, hogy a múltjuk kapcsolódik, és egy ponton kitör köztük a háború, ahogy az igazság kiderül. 

2: Délidő - a városba egy egész banda tart, hogy vérfürdőt és leszámolást rendezzenek. A 2_81.jpgtöbbség menekül. A rendőrbíró azonban nem akar megfutamodni, és igyekszik az embereket a kiállására rávenni. A bűnözők délben jönnek: vajon a férfinak egyedül kell 1_75.jpgszembenéznie velük?

1: A hét mesterlövész - az eredetije egy japán szamurájfilm, amiből aztán az egyik legikonikusabb western készült, a korban sztárfaktoros szereposztással. Van új verzió is, szintén erős szereposztással, de a történet már nem volt annyira ütős. Adott egy kis falu, melyet banditák rendszeresen zargatnak. Mindenük összeadják, hogy segítséget szerezzenek. Összeverődik egy csapat, akik aztán megváltást is nyernek a bűneikre, mert itt férfiként és önfeláldozóan helyt állnak.