A Disney egyszer nagyon betalált azzal, hogy a tematikus park egy játékához írt filmet. Az volt a Karib-tenger kalózai, ami nagyon nagy menetelésben volt évekig. Ami egyszer bejött, miért ne sikerülne megint? Gondolhatták, pedig van már félresikerült filmjük is. Emlékeim szerint a Kísértetkastélynak is csináltak filmet, de arra már szinte nem is emlékszem. Igyekszem a maradék emlékeim is eltűntetni.
De, a mostani film. Már nem friss megjelenéskülönben, sőt. De jól mutatja, mennyi bizodalmam volt benne, hogy csak most találtam erőt magamban, hogy megnézzem. Pedig, nem semmi szereplőgárdával készítették el. Sok tekintetben sikergyanús volt, kezdettől, de nem lett az. Megnézzük miért?
Ami először beugrott nekem, hogy kicsit más tematikával készítettek egy Múmia-filmet. Kivették belőle a horror elemeket, vagy nagyon felvizezték. Megtömték a Netflix óta már szinte kötelezően elvárt faji és szexuális beállítottság tekintetében sokszínűséggel. De, ha ezeket szépen visszafejtem, ez bizony a Fraser-féle A múmia.
Már a kezdés. Milyen angol testvérpárt ismerünk meg? Egy kissé szerencsétlen fiút, meg a nagyon talpra esett lánytestvérét, aki egy nagy történelmi jellegű felfedezést szeretne tenni. Itt van mellette egy kis botanika, de az alap akkor is történelmi kutatás. Aztán egzotikus vidékre kell utazni, a vezető meg egy jó kiállású kalandor, aki eleinte ellenszenves is, de aztán hamar összecsiszolódnak. Felélesztenek ősi/élőholt és nem éppen barátságos lényeket, akikkel kergetőzhetnek. Helyi szekta/őslakosok érkeznek segítségül. A kalandor és a tudósnő szépen összemelegednek. Még a lények trükkjeiben is találok hasonlóságot! Ami az egyikben a homok, a másikban a víz tud lenni. Alapvetően nincs bajom azzal, ha valami nagyon megidéz mást, csak eredetiség is legyen benne.
Itt ez az, amit nem igazán éreztem. A cselekmény megy A múmia után. A tematika a Disney-park után. Le merném fogadni, hogy a parkos kaland eléggé hasonlít arra, amilyen kalandot Frank szervezett a turistáknak, amikor megismertük. Szóval, nem tudom az eredetiséget keresni és találni benne.
Ezzel át is vettük, szerintem mi a film baja. Leginkább az, hogy valami eredeti, magával sodró hiányzik belőle. Egy igazán jó sztori, mitológia. A kalózos-film azt hozta és A múmia is erős volt az egyiptomi mitológiával és a horror elemekkel. A múmia ugyanis, ha még emlékszünk, ette a nyelveket és a szemeket... de több is kellett neki.
Mi az, amit tud? Iszonyatosan látványos. Ki van találva, nem kevés pénzt öltek bele. Egzotikus a helyszín és amit lehetett, ki is hoztak belőle. Nézni nagyon jó volt.
Szórakoztató, vannak poénjai és könnyen végig lehet nézni. Messze nem egy okos film, de kisebbekkel popcorn mozinak tudnám ajánlani. Az unokahúgom, pedig ő óvodás, nagyon bírja az ilyen cicákat, mint ami Franknak is volt. Nekem nem minden poén ült, a németek inkább idegesítettek, de összességében rendben volt.
Aztán, ott a sztárfaktor. Még mellékszereplőnek is olyan nevek vannak benne, mint Paul Giamatti. Nekem is eladja ez a filmet, de az egyszerű figurákat látva nem kellett hozzá nagy színészkedés senki részéről. Még talán Whitehall kapta a leginkább hálás szerepet a városi úrigyerekként, aki a dzsungelbe is fél hajónyi ruhával indulna, mert nehogy már ugyanabban az öltözetben teázzon, mint vacsorázzon :) Az már más kérdés, hogy Blunt és Johnson milyen összejövő párnak. Kissé fura. Mondjuk, nem ez a legfurcsább a színésztől - láttam már olyan filmben is, ahol Gal Gadot volt a szerelme. Mellette még nagyobbnak tűnt, mint Blunt mellett.
Végül, azok a kis túlzások és beleerőszakolások, amiket most mindenbe beletesznek. Minek kellett homoszexuálisnak lennie MacGregornak? Volt ennek értelme? Nem éppen. Annyi, hogy ezzel a film letudta az LMBTQ szereplőt. Kamaszként kötelező fekete volt a filmekben, most meleg vagy leszbikus. Legyen, ha van értelme. De egy dzsungelben, élőholtakkal kergetőző kincskeresős filmben?
Folytatása különben biztos nem lesz. A kritikái közepesek és a moziban veszteséges volt. A színészek is messze elzárkóznak attól, hogy ezekbe a szerepekbe visszatérjenek. Összefogva, egyszer meg lehetett nézni, egyes ötletek még tetszettek is benne, de nem egy olyan film, amit többször is meg tudok vagy akarok nézni.
formációhoz.
szabadult fiúnak, aki az éhezés elől egy utcai bandába verődött. Ő a banda sofőrje volt, jól otthagyták a többiek és egyedül kellett elvinnie a bundalopás tettét. Szóval, nem éppen egy bűnözőzseni. Az egész sorozatban inkább az van kiemelve, hogy ez a fiú lehet jó ember, vannak készségei, csak kell neki valaki, aki támogatja és vezetgeti. Book és a neje ezt megteszik, ha az majdnem meg is töri a kapcsolatukat, amikor kiderül a sorozat végére, miért éppen őt fogadták be és akarnak segíteni neki.
horgászat nem lesz. A kísérővel elindult, de aztán elveszett.
Royale (s02e01-02). Ugyanakkora elmebetegség, mint korábban is volt. A gazdag hölgyek ármánykodnak és már most vannak elvetemült mozzanatok benne. Akár a földalatti rendszer, ami mindent összeköt. Akár a feleség, aki egyszerre akar gyászoló menyasszonynak tűnni és a férjét megtartani akaró asszonynak. Hogy jön ez össze? Itt megtörténhet. A cselekmény tehát továbbra is agyament, és igazából még szimpatikus szereplő sincs benne. Mindenki annyira mesterkedik és manipulál, hogy senkire nem mondanám azt, hogy jó dolgok jöjjenek neki. Legfeljebb van benne pár olyan, aki sötétebb a többieknél. Így azért lehet drukkolni, hogy pl. Norma bukjon le és egyre többen közel fognak kerülni a titkaihoz. Megjegyzem, még azt is megjátszották, hogy Ricky Martin dalra fakadt. Azért nem a fénykorát idézte, inkább egy kis nyugdíjas Michael Buble érzete volt, de mutatja, hogy mire rá nem veszik benne a színészeket. Martin énekelt egyet. Látványra különben most is nagyon guilty pleasure. Szép emberek, szép ruhák, rengeteg szín. Már szinte giccs.
Visszatérő a Landman (s02e01) is. Minden szereplő visszatért, illetve majdnem. A leányzó focista barátját csak emlegetik. Jon Hamm karaktere pedig az első évad végén meghalt - lenne egy olyan tippem, hogy Demi Moore most majd több szerepet kap. A többiek mind itt vannak. A szokott őrületekkel, Ali Larter azokat a kiborulásokat láthatóan nagy kedvvel adja elő. A kamaszlány már fárasztó kezd lenni: a bátyja az ész a családban, de azért ennyire nem volt libuska a lány. Amit az egyetemi felvételi beszélgetésen művelt... De ez még nagyon az eleje mindennek, még rendesen az irányvonalak sincsenek kijelölve. A humora különben a szokott, a közös vacsorán a maga nemében szakadni lehetett. De a konfliktusok lesznek az érdekesek, azok meg ezek után jönnek. Sejtem, senkinek nem lesz olyan sima útja, mint amit a nyitány sejtetne. Beinduló kút, egyetemi felvételi és kinevezés. Túl szép is, hogy igaz legyen.
Az Elsbeth (s03e07) apácás epizódja szépen hozta azt, amit szeretek ebben a sorozatban. Már a nyitány erős volt azzal, hogy az apácák értelmezni próbálták a kihívő klippet a kereszttel, aztán folytatódott a papos sorozattal és sok kis más részlettel. Elsbeth a szokott módszerrel szúrta ki a nem passzoló részletet és a szokott, visszajárós kérdezősködő technikával mindent meg is oldott szépen. A bűnös ismert színésznő volt, és nagyon bejött, ahogy Dianne Wiest elsősorban a hangjával játszott, hiszen apácaként csak az arca és a hangja állt rendelkezésre. Ami viszont nem tetszett: Marissa. Annyira idegesítő... Még akkor is, ha már vonalazzák, hogy azon a szálon miképpen lesz átívelés. Mindegy, azt elengedem, most mókás volt az eset.
dinók vérére, méghozzá a legnagyobbak közül. A klíma azonban nem kedvez a szabadon élő őshüllőknek. Már csak az Egyenlítő környékén vannak olyan szigetek, tiltott zónák, ahol meg tudnak élni. Különben nem buli dinoszaurusznak lenni, a más klímán levők csak szenvednek. Vagyis, messze nem az idilli világot mutatják, amivel a World 3. végén elköszöntek tőlünk.
dolgoztak, nem kellene, hogy tetszen és mégis.
mondanom, mi forgatta fel leginkább a gyomrom. Bár, tudom. A nekrofília. Ahogy Ed udvarolt a hullának. Az jobban sokkolt, mint pl. a testek feldarabolása vagy a bőr többféle felhasználása.
a fronton, Sara volt az egységük egyetlen túlélője. A kórházban tudta meg azt is, hogy gyermeket vár. Évek telnek el, és Sara szeretné, ha a fia ismerné a családja amerikai felét is. Amikor azonban bemennek a konzulátusra elintézni a papírokat, a fiúnak nyoma veszik. Nincs rajta a felvételeken. Megkérdőjelezik, hogy Sara egyáltalán elhozta magával. Ki akarják tessékelni, de ő tudja, ha innen elküldik, nem jöhet már vissza és akkor mi lesz a fiával? A kutakodás közben egy fiatal nővel köt szövetséget, akit itt tartanak és aki menekülne.
barátja lesz.