Amennyire még emlékszem a bohóc támadására, az utózenge annyira nem emlékezetes az It - Welcome to Derry (s01e06) esetében. Van egy őrült nő is itt, aki elég beteg módon vár valamit a lénytől. Ez derült ki most és került elő egy újabb jelmez. Az is bohóc. Mit ne mondjak, a fejem is belefájdult. Különben meg a gyilkosságokkal megvádolt férfi mentése volt a téma, meg újfent a rasszizmus vonatára ültünk fel. Egy újabb fajta horror elem jött be az őrült emberrel, de mennyire nem tudott érdekelni... Tartok is tőle, mi jön jövő héten. Ámokfutásba kezd az apját visszakapni akaró asszony? Remélem, nem.
Nem jobb a helyzet a Francia história (s01e05) kapcsán sem. Élesednek a vallási ellentétek és a pestis is lecsapott. A főszereplőnk tudós, ők elég jól meg is vannak és a korszakhoz képest tudományos módon igyekeznek életben tartani magukat. A barlangi embere párra talál, a gonosz szomszéd meg kénytelen segítséget kérni tőle, hogy a pestises lányát megmentse. Ahogy meg lenni szokott, Diane és a báró örököse meg kezdenek egymásba szeretni. Annyira tipikus, hogy az már unalmas. A cselédlány meg egyre inkább az agyamra megy. A fiatalabb fiú szerelme, aki most annyira féltékeny a másik lányra, hogy a fiú ágyába is bemászik, csak ne nézegesse a másik lányt. Lassan ott tartok, azt kezdem várni, hogy egyesek nagyon járjanak pórul. Ez a lány az egyik első a listán. Most komolyan, mit vár attól, hogy az úrfival van viszonya? Soha nem engedik őket össze, de már maga az arckifejezései is kiakasztanak. A pestis leküzdése történelmi szempontból legalább érdekes volt, de különben ugyanaz, mint eddig. Helyszín, ruhák, semmi különbség.
Most már ott tartunk a Matlock (s02e07) kapcsán, hogy Olympia és Matty újfent egy ütős csapatot alkotnak. Az
ellenségek és barátok egyszerre felállás, amivel meghirdették az évadot, már asszonyok szövetsége. Ha Olympián múlik, Julian is be fog kerülni a körbe. Már egyre több mindenbe bevonja, és nem rossz szándékú ő, egyszerűen csak az apja kedvére manipulálja és kihasználja. Ez a rész különben abban volt kórházi sorozatos, hogy a bírósági eset lett a magánéletükre is a válasz. Alfie apja kijött a rehabról, megismerné a fiát. Olympia pedig az anyjával viaskodik, aki másodszor is férjhez ment, és a férfi bajba került. Olympia különben sem volt odáig érte, most meg pláne nem. Az ügy kulcsa, ami különben a magánéleti gondjaiké is, az empátia és a másik meghallgatása. Meg kell próbálni feladni, hogy a maguk makacs, berögzült elképzelését vigyék tovább mindenáron. Mondanom se kell, az ügyvédbojtárok megint csak feleslegesen tengenek-lengenek. Most komolyan: Sarah nagy dilemmája, elmondja-e, hogy Senior kémkedni küldte Julianhez? Tiszta felesleges és érdektelen az egész vonaluk.
Erről sem fogok sokat írni: a Palm Royale (s02e04) még mindig agyament. Gazdag csajok nem tudjk, jó
módjukban mit csináljanak. Avagy, most mindenki Norma nyomában van. A kis részletek meg lassan kirajzolják, hogy Norma igazából Agnes és milyen hazugság van évtizedekkel korábban. Látványos, színes, guilty pleasure, de annyira buta történettel, hogy az fájdalmas. Az esküvő és az a szarvasbikás férfi hagyomány? Annál már csak az rosszabb, hogy van egy új szereplőnk, aki nőgyógyász és ügyvéd egyszerre. Nem mellesleg Maxine következő lehetséges szerelme, ha jól tippelek. Vagyis, profin meg van csinálva a sorozat, még olyan képi játékokkal is, amikor Maxine és a John Stamos játszotta doki - ügyvéd telefonáltak és a nőt belevágták az éppen nőgyógyásznál levő nőbe. Nem tudom jól leírni, de a két képet szépen összeillesztették. Ilyesmi sok akad, csak annyira buta a sztori...
Amikor a Georgie & Mandy's First Marriage (s02e07) jobban működik az átlagnál. A címszereplők helyett a szüleik kaptak nagyobb szerepet. Jimnek meggyűlt a baja a látásával és így a jogosítványával, míg Mandy nem piszkálta, hogy csináltasson szemüveget. Georgie pedig a könyvelését akarta rendbe tetetni, de nem merte az anyósát megkérni. Így Mary-hez fordult, ami meg elindította az anyósok csatáját. Még így sem mondanám jónak, de ezeket a részeket fogyaszthatóbbnak találom. Jim és Audrey a kedvenceim, kezdek rájönni. Most különösen tudott az a gondolat zavarni, hogy mennyire nem egységes még abban sem a műsor, hogy mi Georgie megítélése. Miközben Mandyhez és az öccséhez mérve ő a legfelelőségteljesebb és a felnőtt, most megint az volt a téma, hogy mennyire gyerek még. Most akkor melyik? Az aktuális résztől függ? De elengedem. Inkább ez, mint Mandy, a főnöke meg a féltékenység és hasonló témák.
Azt hittem, majd többet tudok írni a The Last Frontier (s01e10) évadzárásáról. De, röviden összecsapottnak éreztem. Az ügynököket lődöztek egy jót, aztán Frank nagy hajszába kezdett autóval, kutyás szánnal, hogy a súlyosan sérült Sidney orvoshoz tudjon kerülni. Ha utána szépen elengedik Franket azzal a családi idillel, amit vázolni kezdenek neki, miközben Levi meg a felesége kiszabadításán kezd el dolgozni a többi fedett ügynökkel, semmi bajom nem is lenne. De összevonni őket? Azt nem kellett volna. De értem, így hagyják annyira nyitva és kikacsintva, hogy egy esetleges folytatásra mindenki visszahozható legyen. A helyzet azonban az, hogy a rejtély és a felállás, ami a sorozatban eddig jó volt, ezzel vége. Marad csak a kémjátszma és az akció - nekem meg jobban tetszett, amikor a szökevényeket keresték, miközben Levi nyomában is voltak. Megjegyzem, az csak összejött, hogy kik a jófiúk, ha a módszereik nem is tökéletesek. Azt különben nem tudom, akarják-e folytatni, de nem lenne hiányérzetem, ha nem. Az elejét szerettem, a sima akciót kevésbé, ha most a kutyák cukik is voltak. De majd kiderül, mi lesz.
A kosztümös sorozatokat bírom, Párizst is. Ki is próbáltam, milyen lesz a Montmartre (s01e01-02). A XX. század előestéjén vagyunk, amikor az egyik, különben kreatív klubtulaj kitalálja, milyen show-val legyen sztár a mulatója.
A táncos műsor végén a vezető táncosnő meztelenül áll majd a rászegeződő fényben. Lehet sejteni, a prűd korban mennyien állnak sorba a szerepért. Mondjuk, bizonyos rétegből lenne jelentkező, de a tulaj annál válogatósabb. Celeste van a másik szálon, aki gyerekként elvesztette a szüleit (anyja szülésbe halt bele, az apját megölték) és a gyerekeket eladták. Ő egy cirkuszoshoz került, most táncosnőként él azzal a céllal, hogy megtalálja a testvéreit. A magánnyomozója vissza akar vonulni, de előtte megkéri rendőr unokaöccsét, hogy vegye át a nyomozást. Némi tőke kell az utazáshoz, Celeste így lesz a show sztárja, abból fizet. Röhejes különben, hogy amit az öreg évekig nem tudott megtenni, a férfi napok alatt megcsinál. Már sorolja is, hol a két testvér. Így bővül majd a kör: egy gazdag család kisebb fia, tervező zseni, aki megreformálná az utóipart. Csak éppen most kiderül, hogy az anyja hogyan vett egy gyereket, hogy ne bukjon le a férje előtt, hogy egy fekete szolgálóval volt viszonya. A húgot pedig házasság ígéretével csalták csapdába, és adták el egy bordélyba. Amint tudott, megszökött, de súlyos beteg. Celeste ápolja majd és igyekszik talpra állítani. A történet mindig hoz valami szappanoperás kanyart, amivel mehet tovább. Pl. mivel zsarolja az elsőszülött az öccsét, hogy az menjen el helyette Ázsiába, míg ő beülne a gyárvezető székbe. Vagy, Celeste őrült rajongója, aki elég morbid ajándékokat küld a show után. El lehet nézni, van cselekmény és fordulat, több zsáner is. Krimi, családtörténet, románc, még valamilyen szinten történelem és a társadalmi viszonyok, leszűrése is. Csak éppen, egyes dolgok olyan buták benne. Egy műsor után már Celeste ekkora sztár? Meg lehet, nagyon mai szemmel nézem, de mi olyan nagy abban, hogy a tánc végén pár másodpercre meztelenül áll a színpadon? Ami előtte van, a táncos elemek, a modern technika alkalmazása a színpadon, a jelmezek és az egész hangulat. Az sokkal izgalmasabb és jobban néz ki, mint hogy a legvégén Celeste kibontja a ruháját és áll ott 3-4 másodpercet meztelenül. És kb. olyan rajongást kelt vele, mintha Nobel-díjat kapott volna vagy ő lenne az Operaház új prímája. Különben sokkal látványosabb és nézhetőbb, mint a Francia história, ha a másik francia nézett sorozatomhoz mérem. Több helyszín, változatos jellemek, több szereplő. Vannak ezzel is bajaim, a butaságnak érzett elemek, de ez jobban érdekel, hova szalad majd ki. Hogy a románcot is emlegessem, tippelünk, hogy a rendőr mikor kezd majd el udvarolni Celeste-nek?
Az is gyanús, hogy a regényért sem voltam éppen oda. Ruth Ware könyvei nekem az a szint, amit kikapcsolódásként elolvasok, de nem marad tartós élmény. Egynek elmegy, az igazi meglepetés vagy zsánerbeli bravúr nem szokott benne lenni.
fogalmam sincs, annak mennyire felelnek meg. De a mesében működnek, még dallamtapadásom is lett és a démon zenekar utolsó dalát fél nap dúdolgattam. Hála égnek nem a szódás dalt, az azért nincs azon a szinten, mint a többi. A zenéről különben sokat elmond az is, hogy az albumról 4 slágerlistás dal is kikerült az USA-ban. Ha jól rémlik, azt olvastam, ez valamiféle rekord is.
inkább nem. Maradjunk annyiban, hogy elég kiábrándítónak találtam, amikor felfedték a személyét.
hetiben néznénk.
Ez egy ilyen eset lett.
másvilág és istenek földje. Ha ajtó nyílik, kiszökik onnan az energia és nagy pusztulást okoz. Sota ilyen kapukat zár és egy felé tartva összetalálkozik Suzumével. A lány utánamegy, ő találja meg a kaput és semmit sem tudva annak természetéről, elmozdítja a zárókövet, ami őrt állt. Megelevenedik, cica lesz, de elszabadul a pokol is. Az ajtók sorra nyílnak és az sem segít, hogy a Suzumével játszani akaró Daijin széket csinál Sotából. El kell kapni a zárókövet, be kell zárni az ajtókat és Sotát is emberré kellene tenni. Mindez egy Japánon keresztüli hajszában, középtájon elég nagy fordulattal, amit már nem mesélek el. Legyen valami meglepetés is.
Végre, volt egy rész, amit tudtam értékelni. Ami anélkül volt horror, hogy a texasi láncfűrészes szörnyes verziójában érezzem magam. A katonaság el akarta kapni a lényt, a gyerekek pont akkor szerveztek mentőakciót és a csatornában elszabadult a félelem és halál. Nem is kelt tovább ragozni: itt érdemes kezdésről beszélni. Annyira örülök, hogy végre nem csak tépkelődés ment...
Építkezik a Landman (s02e02) is. Most kezdtek kicsit jobban belemenni, milyen konfliktusok lesznek az évadban. Avagy, Cooper vállalkozása nagyon nagy siker lehet, de az máris hozza a problémákat. Ariana megijed a pénztől és szakítana miatt. Tommy meg rájön ki a fia üzlettársa, ami még nagyobb bajt vetít előre és az új állandó szereplőt: hello, Andy Garcia! Nagyobb teret kezd kapni a másik új alak is, Tommy apja. Egyelőre nem látom, milyen nagyobb szerepet tudnak adni neki, bent van az otthonban, de még kiderül. A többiek körül nagyobb volt a csend, jön a maffia. A felépítés, a drámaiság különben a szokott.

eddig. Mert legfeljebb sávkitöltésre alkalmas.