Úgy tűnik, sok-sok rendezőnek megvan a maga kabala színésze. Már feltűnt, hogy a DC és Marvel-filmek rendezői szívesen viszik onnan a színészeket más filmekbe is magukkal. Erre látunk újfent egy példát.
Hogy nevesítsem, a Fekete Párduc-filmek rendezője, Ryan Coogler ebbe a fantasy - akcióba Michael B. Jordant csábította magával, megkínálva egy kettős szereppel a színészt. Különben elég érdekes egy mix a film, el tudom képzelni, mit látott benne Jordan. Neki ez valahogy profilba vág.
Még akkor is, ha azt rá tudom sütni, hogy Tom Hardy nyomdokaiba látom lépni, duplán is. Ikrek, akik a maffia ügyeibe keverednek? Egy színész játssza őket és elég eltérő is a személyiségük? Legend. Háborúban túl sokat látott, kissé cinikus ex-katona, aki a testvérével illegális szeszfőzésben van benne? Lawless. Mondjuk, ez különben is a heppem. Szeretem összeszedni, mi honnan ismerős.
Igaz, ennek a filmnek van két olyan plusz eleme, amit nem sorolok a fentiekhez. Az egyik, hogy ez fekete-film, aminek a rasszizmus is az egyik komoly témája. Délen akar egy fekete ikerpár illegális bárt nyitni, ahol alkoholt is mérnének. Nem is kellene a törvénysértés, akkor is merész húzás lenne. Egyszerűen benne van a korszakban, hogy ezt nem hagyják majd nekik. Ha látszólag engedik is nekik, vehetnek épületet is, le fognak csapni rájuk. De ha ez nem lenne elég, egyszerűen nincs olyan közönség, hogy életben maradjon a vállalkozás. Hogyan, ha a feketékre erőszakolt, nem valódi pénzt is elfogadják? Azzal ők nem tudnak semmit sem kezdeni.
Nincs kitéve a kirakatba ez a téma benne, de szépen bele van építve. Nem csak azzal, mit tervez a KKK az ikrekkel és a vállalkozásukkal, de Mary történetén keresztül is. A lány simán fehérnek tűnik, de a történet során kiderül, hogy az egyik dédszülője fekete volt. Stack azért is hagyta el, mert nélküle a lánynak fehér élete lehet, míg együtt maradva kínlódhatnak csak. Ha kiderül a származása, a fehéreknek nem lenne elég tiszta a lány vére, ahhoz viszont túlzottan is fehér lánynak tűnik, hogy egy fekete férfit szeressen. Ezt a témát is rágtuk már meg különben - a Passing egy olyan nő történetét mesélte el, aki szintén elég fehér volt, hogy akként éljen, de valami mindig hiányzott neki és el is jött a tragédia, amikor vissza próbált térni a gyökereihez.
A másik, hogy ez egy vámpíros film is. Este eljönnek a vámpírok és bizony nekik nincsenek rasszista nézeteik. Bárkiből hajlandóak újabb vámpírt teremteni a csapatukba. Meg is indul az élet-halál harc. Ahogy az egész meg van fogva, ahogy ezek a vámpírok muzikálisak, az valami új.
Ha már emlegetem, ki mit hoz más szerepeiből, Jack O'Connell vámpírja meg a katonás sorozatából kapott valamit Paddy lelkületéből. Különben az ilyen szerepek, amelyekben van a karakterben valami sötétebb és sérült is, jól állnak a színésznek. Kifejezetten jó vámpír lett belőle.
Különben a film bőven vonultat fel sztárokat és tele van nevekkel. Sokak kifejezetten jól mozognak is a szerepükben. Jordan a laza és a komoly ikerként, Caton útját kereső ifjú zenészként, Mosaku, aki szívet vitt a történetbe és a táncos - énekes vámpírok, az nagyon kész különben. Vagy Delroy Lindo öreg zenésze...
Különben lehetne a filmet a fiatal srác, Sammie felől is megfogni. A keretet ő adja, de inkább éreztem ezt Jordan és az ikrek történetének.
Sikeres lett, a bevételei mellett a kritikái is jók. Különben az Alkonyattól pirkadatig hasonlóságot emelték ki belőle, bár és vámpírok, testvérpár a célkeresztben - de nekem akkor is jobban tetszik a Hardy-párhuzam. Mindegy, a film nézős, ez a lényeg!