Hans Zimmer nem csak a Disney-nek írt mesezenét.
Itt egy másik is, ami klasszikus lett. Az Egyiptom hercege vége.
Hans Zimmer nem csak a Disney-nek írt mesezenét.
Itt egy másik is, ami klasszikus lett. Az Egyiptom hercege vége.
Új iskolába kerülő, összefogó, mágikus rejtélyt megoldó.
Felix az utolsó esélyét kapja a környéken levő iskolában. Ha ide sem veszik fel, akkor már nem tud hova járni. Próbaidőre bocsájtják, de a fiú nem mer reménykedni. Az igazgatónő a szokottnál is keményebb, a fiúnak pedig nagyon hiányzik az anyja, aki fél évig az Államokban dolgozik. Az apja igyekszik helyette is megfelelni, de a rendetlenség és káosz veszi át az uralmat otthon. A menők csapata egy csínyre veszi rá a fiút, amin az igazgatónő rajtakapja. Ijedtében azt kívánja, bár menne össze a nő. Ez az iskola pedig egy hóbortos öreg feltaláló alkotása volt, akinek a szelleme nem távozott még el – így Felix kívánsága teljesül. Dr. Schmitt-Gössenwein ujjnyi méretűre zsugorodik, és Felix az egyetlen esélye, hogy normális lehet még egyszer. Kényszerű együttműködésük során nem csak megismerik és megkedvelik egymást, de az iskolát is megmentik és felfedezik annak rejtett titkait.
Ha beteg vagy fáradt vagyok, előszeretettel nézek gyerekműsorokat és meséket. A héten volt már ilyen, ma is családi filmről írok, és megsúgom, holnap is azt fogom tenni. Úgy tűnik, amikor ki vagyok merülve, menekülök a gyerekkoromba…
Ez a film is megidézett egy olyan filmet, amit anno nagyon szerettem. A Drágám, a kölykök összementek hasonló tematikával dolgozott, csak abban több kaland és tartalom is volt. De egy mosolygásra, könnyed filmezésre megtette ez a német film is.
A főszereplővel könnyű azonosulni – ki szeret új helyen kezdeni? Nem sokan. Felix ráadásul az anyját is hiányolja, amit titkolnia kell, hiszen ő is felfogja, mekkora lehetőség, hogy az anyja megkapta ezt az állást. Az is érthető, hogy próbál beilleszkedni. Még akkor is, ha a film egy percre sem titkolja, hogy az a csapat, akiknek az elfogadásáért küzd, nem éppen az a csoport, akiket példaként emlegetnének a tanárok. (Rosszak és csibészek.) A lány, aki próbál barátkozni, már kezdetkor is sokkal szimpatikusabb és kedvesebb, mint a három fiú bármikor.
De már Felix gondjainál is folyamatosan jelen van a humor. Az apja vezette háztartás nem is tudom, milyen jelzővel fejezhető ki leginkább. Nem is vezeti, inkább csak úgy esik minden, ahogy puffan. Csoda, hogy nem haltak még éhen, vagy van még tiszta ruha, amit fel tudnak venni a szereplők…
Attól kezdve, hogy az igazgatónő összemegy, pedig folyamatosan játszanak a szituációkkal és akad egy-egy jobb beszólás is. Mondjuk, nem minden poén olyan, amit tudtam díjazni. Minek egy családi, leginkább gyerekfilmbe olyan jelenetet beletenni, amikor a törpévé csökkent nő egy szobanövény cserepébe pisil, amit aztán az apa szépen magára is dönt? Szerencsére ilyen csak mutatóban akad benne, azt is sokalltam.
Az viszont helyes volt, ahogy Felix babát vesz, hogy legyen ruhája az igazgatónőnek. Jót mosolyogtam rajta, amikor kifogásolta a ruha küllemét…
Vannak próbák, meg kell fejteni az iskola mágikus titkát, és ezen felül még ott a tanfelügyelő is, aki drága magániskolává alakítaná a létesítményt. Ő kapott pár olyan jelenetet, amin szintén jókat tudtam mosolyogni. Még a szellemmel is igyekszik alkut kötni, hogy álmai iskolája legalább részben megnyílhasson… Mondjuk, a logikáját nem értettem. Tanfelügyelő volt, hogyan akart a magánintézet igazgatója lenni? De nem is ez a lényeg.
A film arról mesél, hogy senkit nem szabad megítélni addig, amíg nem jártunk a cipőjében. Hogy nem szabad feladni a bennünk levő gyermeket, és nem helyes, ha a gyerekekből mini felnőtteket akarunk csinálni. Teljesítményorientált világunkban ez nem is olyan egyszerű kitétel, mint amilyennek hangzik…
Talán látványra nem az igazi. Talán a poénjait sem fogjuk idézgetni. Az biztos, hogy összemenős filmből láttam jobbat is. De attól még kellemes kikapcsolódás volt.
Segítség, összement a tanárom! - 5/4 nem Disney minőség, de szórakoztató családi film, amely több korosztály felé nyit.
Önmagad keresése egy életen át tartó út. Ami közben történik, az az élet. (Warrior Nun)
Hiába kapaszkodsz bele valamibe. Mert, minél jobban szorítod, annál inkább menekülne. Annyit tehetsz, hogy szereted. És a tudtára adod azt, hogy te nem fogsz menekülni. (A csókfülke 2.)
Az emberek a terméket veszik, nem a címkét. (Gagyi tanárnéni)
(Daisy szembesül azzal, hogy ez az utolsó csata.)
Ijesztő, hogy a bunkóság milyen hatással van az emberekre. (Killing Eve)
Egyszerűen az élet nem mindig megy a tervek szerint. Egyszerűen nem. És ez az a lecke, amit mindketten megtanultunk nagyon is jól. (Zoey’s extraordinary playlist)
Házat védő, háborús, természetfeletti.
Egy osztag katonának rutin feladatot kell végrehajtania. Át kell venniük egy kastély őrzését egy másik alakulattól a II. VH idején. Nem értik, az előző csapat miért akar olyan gyorsan elmenni onnan. Viszonylagos biztonság van, tető a fejük felett és még élelmük is akad. Az sem ijeszti őket, hogy a nácik az egész itt élő családot kivégezték – túl sok borzalmat láttak már és tettek maguk is a háború poklában. A házzal azonban valami valóban nem stimmel. Víziók kísértik őket, és egyre biztosabbak benne, hogy a ház lakói nem nyugodnak békében, a szellemük visszajár és kísért. Átkot szórva mindenkire, aki csak nézi és eltűri a borzalmakat. Miközben szeretnének rátalálni a testekre és eltemetni a családot, a nácik is egyre közelednek. Ők pedig viaskodnak: kitartsanak és harcoljanak, vagy dezertáljanak?
Szerencsére nem tudtam előre, minek állok neki. A címből sejtettem, hogy háborús film lesz (Ghosts of War), de eszembe nem jutott volna, hogy itt komolyan kell venni a szellemeket a címből. Lehet, hogy akkor nem nézem meg.
A történet két nagy csavart tartogat – az egyik a fülszövegek miatt nem is annyira fordulat. Minden ismertetőben annyit elárulnak, hogy ebben a filmben szellemek bukkannak fel, ráadásul a nácik által megöltek szellemei. Valahol furcsának is találom, hogy áll össze ez logikailag. Mert ok, hogy kísérteni akarják, akik bántották őket. De miért esnek neki olyan amerikai katonáknak, akik akkoriban a környéken sem jártak, csak éppen ezt a házat védik most? Plusz, a morbid énem már a szellemjárás közepette azon merengett, mennyivel érdekesebb lenne a film, ha nem a megölt civilek szellemei térnek vissza, hanem a náci katonáké. Igazán két tűz közé kerülés lett volna: az élő és holt nácik ellen is harcban.
Ok, nem viccelem el. A film második ötlete, amit a film végén fednek el, magyarázatot ad arra, miért és hogyan történnek úgy a házban, ahogy. Csak éppen nagyon nem vagyok ezzel a megoldással kibékülve. Hiába kapom meg a logikai íveket, amelyek nekem fontosak, de mintha újra zsánert és filmet váltanánk. Horror is, természetfeletti is, háborús film is, plusz még sci-fi is? Sok ez már a jóból.
A karaktereket nem tudtam megkedvelni. Igazán meg sem jegyeztem, melyikük melyik. Sokkal inkább a színészeket tudtam beazonosítani, mint a szerepüket. Merengtem is azon, hogy pont a kölyökképű Brenton Thwaites a csapatvezető, amikor ránézésre neki kellene a közlegénynek lennie a többiek mellett. (Színészként se tartom sokra a srácot, de ez már egy másik történet.) Theo Rossi feltűnik, és nem értettem, hol marad Luke Cage. Skylar Astin meg a stáblistán tűnt fel, most töröm is a fejem, melyik katonát játszotta ő. Úgy tűnik, ha nem fakad dalra, meg se ismerem? Lehet. Zoey különleges dallistáján biztos helye van! J Amit nem mondhatok el erről a filmről. Most komolyan vissza kell néznem, hogy megölték a karakterét vagy életben maradt? Nem akarom!
Látvány. Közepes. Alsó határon. Néha érzékeltem, hogy ijeszteni akarnak, de nem értek el kellő hatást. Annyira nem horror, hogy ijesztő legyen. A szellemeket meg sok film sokkal jobban mutatta már.
Igazság szerint arról lenne még kedvem írni, aminek a poénját nem akarom lelőni. Hogy miért történik mindez, és hogyan lesz egy háborús horror sci-fi is. A tanulság azonban mindkét vonalon ugyanaz: nem szabad tétlen szemlélődőnek lenni. Ahogy a klasszikus is mondja, vétkesek közt cinkos, aki néma. Itt is utoléri a katonákat a nem tett, ha nem is önszántukból, hanem parancsra cselekedtek, ahogy.
Nem fájt megnézni, de különösebben nem is tetszett. Az meg marad kérdés, hogy melyik srác volt a dalos pacsirta, aki most nem énekelt.
A háború szellemei - 5/3 az elején még tetszett is a zsánerkeveredés, bár fura a cselekmény. A vége viszont… jaj.
Elizabeth és Darcy - klasszikus páros.
De mi van a zombikkal?
Igen, ez az a változat, amiben majdnem minden változatlan. A büszkeség is, a balítélet meg a szerelem is, csak közben kinyírnak pár zombit...
A film nem lett jó, de a regény szerintem zseniális.
5: Öngyilkos Osztag – a DC reklámozni nagyon tud. Anno a nyár legjobban várt filmje volt, aztán úgy jöttem ki a moziból, hogy nagyon mentegetni akartam, de nem tudtam. A sztoriban a világ legveszélyesebb bűnözőit kell rávenni arra, hogy mentsék meg a világot. Lassan csapattá válnak, miközben azért egyéni akcióik is vannak, pl. Joker próbálja megmenteni az ő Puddin-ját, vagy szökésen törik a fejüket, míg el nem vesztik azt.
4: Lucifer – a Sátán személyesen, a Pokol ura. Aki igazából jó fej, és emberi alakban még helyes is. Eleinte csak bulizni és klubot vezetni akar az angyalok városában, de aztán egy nyomozó felkelti az érdeklődését, és besegít a rendőrségnek különleges képességeivel. Közben pedig olyan természetfeletti problémákat is menedzsel, mint Isten feleségének a szabadulása a pokolból.
3: Brightburn – Tori és Kyle számára nem jött össze a gyermekáldás, de egy napon egy űrhajóra bukkantak, benne egy csecsemővel. Brandont a sajátjukként nevelik fel. Ismerős? Csak éppen Brandon nem Clark Kent. Ahogy jönnek elő az erői – a nagy erő, a lézerszem, a repülés, ő más irányba fordul. A film megmutatja, milyen könnyen lehetett volna Superman a legnagyobb és legveszélyesebb gonosz a világon.
2: A galaxis őrzői – hogy válnak veszélyes bűnözőkből a galaxis megmentőivé? A Marvel elmesélte, humorral, látvánnyal és akciódúsan. Akadt köztük a világ legveszélyesebb titánjának bosszúszomjas, gyilkos nevelt lánya, nagyszájú rabló és génmódosított állat is, de együtt akár egy bolygót is legyőznek. Két saját film után érkezik a harmadik is, és a Bosszúállók Végjátékában is helyet kaptak. Bírnám, ha lenne egy közös kaland Thorral, ahogy azt sejtették eddig…
1: The Boys – aktuális, hiszen már nagyon várós a második évada. Egy olyan világot mutat be, ahol léteznek a szuperhősök, a jóságuk azonban csak PR fogás. Ebben az univerzumban a Superman egy gyilkos pszichopata, aki lazán felrobbant egy egész repülőt. A szépfiú erőszakoló szerencsétlenség, a gyorshajtó meg embereken is áthalad bocsánatkérés nélkül. Hősünk így veszti el a barátnőjét, és sodródik egy hősellenes csoportba. Éppen csak azzal nem számol, hogy a szerelem egy szuperhősnő személyében talál rá…
Álruhás, megjavuló, lányiskolás, csalásos.
Tucker értelmes fiatalember, de nem képes élni az adottságaival. Piti csaló, aki már sokadszorra került börtönbe, ahol már a nyolcadik diplomáját szerezte meg. Kikerülve újra balhén töri a fejét: hamis rendszámokkal és lopott autókkal akar foglalkozni. Korábbi hitelezői azonban gyorsan és sok pénzt akarnak tőle, kénytelen menekülni. A vonaton beleakad egy rettenetes természetű, nagyhangú asszonyba, akinek átveszi a személyazonosságát és így megmenekül a verőemberek elől. Ám összekeverik az állomáson is a tanárnővel, és mire Tucker észbe kap, már egy bentlakásos lányiskola igazgatónőjeként kell helyt állnia. Menekülne, de az iskolának ígért fél millió maradásra bírja. Tanulmányi átlagot kell javítani, nyerni az iskolák közti sportversenyen? Nincs számára lehetetlen, és közben maga is meglepődik, milyen változást észlel magában.
Ok, azt értem, hogy az eredeti angol szójátékot magyarra átültetve nem lenne poén. Igazgatónő Úr, még a Mr. Igazgatónő is jobban hangzana… de a mélypont akkor is a Gagyi tanárnéni. A Gagyi mami címe is bántja a szemem, ez is. Miért gagyi? Rendben, nem lett egy bombanő belőle, de melyik pasi néz ki jól nőnek sminkelve ilyen esetben? Dustin Hoffman, Robin Williams is nagyon gázul festett nőnek öltözve és festve a maga filmjében. Talán Eddie Redmayne volt korrekt nőnek is külsőre A dán lányban… (Az Oscart is inkább adtam volna neki ezért a szerepért, és nem A mindenség elméletéért.)
Harland Williams különben sem egy jó pasi, miért meglepő, hogy nőnek sem szép? De azért nem gagyi.
Pláne, hogy Tucker ebben az álcában tanul meg jobb embernek lenni, és tényleg rendbe teszi a rá bízott lányok és az iskola dolgait. Pont a gagyi ellentéte, amit végigvisz. Vannak humoros pillanatok, Disney családi film, így időbe telik, amíg összecsiszolódik a lányokkal, akik el akarják eleinte üldözni. Az is humor forrása, ahogy az iskola pártfogója, egy idősebb úr, csapni kezdi a szelet az asszonynak, aki igazából férfi. De egy poén sem a gagyiságra épül. De leállok, mert nem a címet akarom végig cáfolni.
Tipikus komédia karakterek vannak, de nem is kell ide több. A vezéregyéniség a diákok között, akit meg kell nyerni, és a többiek majd követik. Az áskálódó tanár, aki maga is a kinevezést akarta, és most mindenre kész, hogy kirúgassa az új főnökét. Maga Tucker is, aki egy szerethető csibész, aki végre otthont és célt talál itt magának.
Közben olyan témákat is érintenek, mint a családi konfliktusok: a gyerekek hogyan birkóznak meg egy széteső családdal, egy távol levő apa hiányával? De ez Disney családi komédia, ezzel csak árnyalnak, egy percre sem csúszunk át valódi drámába. A megoldás is túl könnyű, azért ilyen happy end csak egy Disney filmben lehet, de ez nézve abszolút nem zavart.
Kellemes a film légköre, és még a rosszak is ártalmatlanok. Inkább humoros karakterekkel dolgoztak, mint ijesztőekkel. Ha belegondolok, gyerekkorom Disney filmjeiben is ilyen gonoszok voltak csak. Ármánykodtak ugyan, de szerencséjük, sem igazán gonosz ötleteik nem voltak. Ez kb. az a szint, amit a Csónakosok tolvajai is hoztak.
Ismertebb színészt egyet találtam benne. A hősünket kirúgatni akaró tanárnő az a Katey Sagal, akit az idősebbek az Egy rém rendes család anyjaként, a fiatalabbak a Kemény motorosok királynéjaként ismerhetnek. Mondjuk, Harland is ismerős, de kétlem, hogy túl sokan látták annyiszor a Tűz a víz alá! című filmet, mint én. (Ő volt Szonár benne.) Nem is rossz ötlet, azt a filmet is újranézhetném…
De összességében egy vállalható és nézhető Disney filmről van szó, ami akár családi kikapcsolódásnak is elmegy, hiszen a lényege kortalan.
Gagyi tanárnéni - 5/3,5 ma már klisésnek hat, de összességében szórakoztató és az üzenete is pozitív. Elment.
MOZI:
DVD:
Nincsen.
Nyomozós, bérgyilkosos, titkos szervezet után kutató.
Eve Polastri angol nyomozó, akinek van egy elmélete. Befolyásos embereket ölnek meg, látszólag kapcsolat nélkül és más-más módszerrel. Eve szerint mindezt egyetlen bérgyilkosnő csinálja, aki még nincs a kormányszervek radarján sem. Miután Eve elveszti az állását, az azért felelős titkos ügynök munkát ajánl neki. Valóban létezik ez a titokzatos és halálos nő, Villanelle. Ad egy esélyt Eve-nek, hogy a nyomába eredjen. Ahogy egyre közelebb kerülnek egymáshoz, egy játékos és gyilkos macska-egér játszma bontakozik ki a két nő között, ahol lassan már senki sem látja át, ki kinek és miért dolgozik. Börtönben vagy titkos menedékben kell szemtanút elintézni? Eve és Villanelle versenyt futnak, miközben a saját csapatuk is szolgáltatja az információkat és feladatokat.
Napjaink egy nagyon népszerű sorozata, amelynek nem kevés rajongója van, ráadásul a kritikusok is szerették. Most már azért esnek a mutatói, de sokadik évadnál jár, az elején még nagy volt a hype.
Miben is más ez a sorozat? Valahogy más a nyomozás felfogása. Nem egy hagyományos krimi, bár annak az elemeit használja. Ahogy a csapat a gyilkosságokat, szemtanúkat és nyomokat követi, azt teszik más sorozatokban is. Csak itt könnyedebb a hangulat – komolyan veszik, keményen dolgoznak, de nincs a sorozatnak sötét tónusa.
Képes leszek leírni, hogy tudtak humort vinni a történetbe, miközben meghagyták akciós, kriminek is. Egyszerre köti le az agyat és szórakoztat is.
Talán az egyik titka, a karakterei. Egyéniséggel töltötték meg a karaktereket, akik egyszerre hordozzák zsánerük klisét, de mellette mások is. Színesebbek, különcök, és ezt jó volt nézni.
Nézzük csak őket kicsit jobban! (Jut eszembe, pacsi a színészeknek, van benne munkájuk.)
Villanelle egy kaméleon, irigylésre méltó nyelvérzékkel. Szociopata, neki aztán tényleg minden mindegy. Nem számít, kit és miért kell megölnie, törekszik a változatosságra és szívesen nézi meg, ahogy az áldozat szemében kihuny a fény. Olyan gyermeki ártatlansággal teszi mindezt, hogy szinte feledteti, mi mindenre képes minden dilemma nélkül. Ugyanakkor egy stílus ikon is. Sorozatgyilkosként az ötletesség és a kreativitás, nőként a divat iránti vonzalma. Ugyan annyira nem voltam oda érte, mint amit egyes lapok kihoztak belőle, tény, hogy neki van a legjobb ízlése a sorozatban. Azt különösen bírtam, amikor Eve bőröndjét is bepakolta jobbnál jobb darabokkal – össze nem lehetett hasonlítani a Villanelle összeállítást azzal, amit a nő magától vett volna fel.
Eve munkamániás, és érdekli, hogy működik az olyanok agya, mint Villanelle. Megszállott ő is, csak ő nem akar másokat bántani. Plusz, teljesen ellentéte stílusban a másik nőnek. Hatalmas a kontraszt a külsőjükben, a ruháikban – belül mégis megvannak a közös pontjaik, ettől lesz érdekes a játszmájukban. Ellenségek, de könnyen lehetnének barátok is. Villanelle vonalán ennél messzebb is elmennek – nekem mondjuk nem hiányzott, hogy biszexuális legyen a nő, de tény, hogy pasikkal is ugyanolyan érzéketlen, mint nőkkel. Amikor a szeretőjét véletlenül megmérgezte és csak vállat vont… mint egy rossz gyerek.
A segítőikkel is összetett a viszonyuk. Villanelle az érdekesebb itt is, hiszen neki nincsenek olyan barátai és érzelmei, mint amire Eve képes. Konstantin egyszerre a felettese, a barátja, de mégis folyamatosan húzzák egymást. Hogy lehet egy olyan kapcsolatot jellemezni, amelybe belefér, hogy öljenek egymásért, de akár a gyerekük életével is fenyegetik egymást?
Látványra is korrekten összerakták. Változatos helyszínek, ruhák, és nézhető akciójelenetek is vannak benne. Sajátos, ahogy az egész sorozat.
Azt még nem döntöttem el, mennyire tetszik ez nekem. Most bírom, hogy más és friss.
5/4 egyedi, különc show, ami egyszerre guilty pleasure és krimi – akció is, erős karakterekkel.
Jack titkon visszamegy a jósnőhöz, és kiderül, hogy tökéletesen beszél spanyolul. Azt a tanácsot kapja, hogy a lánya megmentéséhez a múltjával kell szembenéznie, amit nagyon titkol.
Jack visszautazik Mexikóba, egy bordélyba megy, ahol az első felesége él. Kiderül, nem halott, csak a férje fogta a csecsemő lányukat és eltűnt. Jack azt hiszi, nála van a gyerek. A nő tagad, Jack bedühödik, és ahogy ki akarja szedni belőle az igazat, megfojtja a nőt.
Közben látjuk, hogy Toby egy szertartáson vesz részt, ahol beavatják a Santa Muerte vallásba. Leteszi az esküt, a többiek levetik az álarcuk. Itt van a mostohaanyja is, aki most elmeséli neki, ki igazából az apja és mi lett az anyjával.
Jack otthon szembesül azzal, hogy a felesége pontosan tudja, ki volt ő. Amikor még Robertnek hívták, a Santa Muerte volt a vallása, és a kartell bérgyilkosa volt. Az egyik áldozata a felesége apja volt, aki az ágy alól nézte végig kislányként, hogy Robert/Jack megöli az apját. Ez a bosszúja, most ő vesz el mindent a férfitól, amit szeret. Toby ájultan hever, és rájuk gyújtja a házat.
Jack kimenti maguk, és egy busszal elmennek, megint új életet kezdeni a lányával. Nem tudja, hogy az igazi trükk, hogy a lányát fordították ellene. Toby már most azt sakkozza magában, hogy végezzen az apjával.