Minden napra egy film

Minden napra egy film

Eurovíziós Dalfesztivál

A Fire Saga története

2020. július 02. - BBerni86

Zenés, versenyes, magánéleti küzdelmes.

Lars gyerekként egyetlen dologban talált vigaszt az anyja halála és apja morcos viselkedése után: az Eurovíziós Dalfesztiválban. Arról kezd már akkor álmodni, hogy egyszer ő fogja megnyerni a versenyt. Egy falubeli kislány hisz benne, és mellé társul, ketten alkotják a Fire Saga nevű zenekart, és az életük a zenének szentelik. Sigrit titokban azért abban reménykedik, hogy ha sikeresek lesznek, Lars a nőt is meglátja benne, és párként is kipróbálhatják magukat. Abban az évben annyira biztosak a Katiana nevű versenyző győzelmében, hogy egy dalt 7_2eurovizios.jpgvéletlenszerűen neveznek a versenyre. Pont a Fire Saga lesz az. Utolsóként végeznek, de egy balesetben minden más zenész meghal, így ők mehetnek az ír versenyre. Ott aztán a problémáik elmérgesednek: Lars mániája folyamatosan bajba sodorja őket, és a verseny esélyese, az orosz Alexander felfigyel Sigrit hangjára és a nőre is. Vajon Lars időben rádöbben, hogy a zenében és az életben mi a fontos?

Pár éve Magyarország is résztvevő az Eurovíziós Dalfesztiválon, így nem idegen a téma. Talán másképpen is tekintünk rá, mint ez az amerikai szemléletű film. Kicsit gondban is vagyok, hogy szeressem ezt a filmet vagy nagyon utáljam. Valamennyire függ attól is, mit gondolok a dalfesztiválról.

Itt konkrétan egy viccként mutatják be az egészet. Nem simán egy komédiát nézünk, ez már paródiába megy át. Amiért pedig megosztónak érzem, hogy van, amiben igazat adok neki. Mondtam már én is azt, hogy abszolút nem kellene komolyan venni ezt a zenei vetélkedőt, és valami ironikus vicces dolgot küldeni rá. Sokkal sikeresebb tud lenni egy olyan produkció, mint valaki, aki annyira komolyan veszi magát, aztán csak erőlködik. Csak itt sok minden nagyon el van túlozva.

Megosztónak érzem a film zenéjét is. Nem bírtam eldönteni, hogy poén, vagy ez valami felvállalható. Ha paródia, miért szerepel benne több Eurovízió nyertes is? Van benne olyan dal, ami iTunes sláger lett. De nem eredeti dalokról beszélünk – a Fire Saga végén énekelt dala például nagyon emlékeztet az egyik orosz versenyzőnő dalára, ami talán 2. lett pár éve. Olyan opera – pop vonal is rendszeresen van, amit itt Alexander képvisel. De nagyon sok mindenkit ki lehetne így emelni.

Van azonban benne valami, ami egyértelműen az agyamra ment. Will Ferrell. Miért kellett neki játszania ezt a szerepet? Túl öreg már ilyenekhez. A történet szerint McAdams karaktere egykorú vele. Nagyon nem azok, és nagyon látszik is rajtuk. Már eleve az zavart, hogy Ferrell milyen öregnek néz ki, és az a szőke haj… Sokkal jobban tetszett volna ez a film, ha egy vállalhatóbb színész játssza. (McAdams különben a film legszerethetőbb pontja, a manókkal együtt, és neki is jár a pacsi a zenéért. Ahogy Rami Malek hangját keverték a Bohém rapszódiában, itt McAdams hangját keverték egy ifi eurovíziós énekesnőével.)

Aztán ott van Alexander Lemtov és a Szerelem oroszlánja. Nem fogom megérteni, Dan Stevens mi alapján választ szerepeket. Újabb megosztó pont: most ő jó itt, ilyennek kellett lennie, vagy annyira túl játssza, mint a frizurája önmagában? Amikor a dalban letépik róla a felsőt és egy kabátban tolja végig a dalát… nevessek vagy sírjak?

Ugyanilyen megosztó a film humora is. Jellemző módon nekem a manók tetszettek a legjobban, az a késes jelenet…Ha egyszer valaha eljutok Izlandra, biztosan viszek kekszet én is a manóknak.

Színes, harsány film, meglepő stáblistával. Ferrell apját Pierce Brosnan játssza. 15 évvel idősebb, mint Ferrell. Ahogy mondtam: Ferrell annyira öreg ehhez a szerephez!

Ez lesz a zárszóm, mert ez fáj legjobban: passzoljon már a karakter és a színész kora!

 

Eurovíziós Dalfesztivál: A Fire Saga története - 5/3 Ferrell annyira irritál, annyira öreg már ehhez! Az is zavart, mennyire vicc az egész film.

https://www.youtube.com/watch?v=7q6Co-nd0lM

Vonat Busánba - Zombi expressz

Menekülős, vonatos, családi, zombis.

Young-Gook elfoglalt befektetési bankár, akinek annyira a munkája a mindene, hogy a házassága már szétesett, és az anyja hiába próbálja figyelmeztetni, hogy a lányával többet kellene foglalkoznia. Su-an az anyjához akar menni, vonattal Busánba. A férfi végül rászánja magát, hogy a céggel folyamatosan telefonos kapcsolattartás 7_1zombiexpressz.jpgmellett elkíséri a kislányt. A vonaton hamarosan különös jelenségre figyelnek fel: egy potyautas azt hajtogatja, mind meghaltak. Egy sérült nő összeesik, és amikor feléled, már nem ember: zombi. A vaksi, de gyors és gyilkos nő azonnal tombolásba kezd, és akit megharap, hamarosan maga is gyilkos zombi lesz. A vonat végén ragadtak megpróbálnak eljutni a biztonságos fülkéig, de nem csak a zombik, a többi túlélő is megnehezíti a dolgukat. Azt pedig nem lehet tudni, eljuthatnak-e még egy biztonságos állomásra.

Ez a film 2016-os, hallottam róla jó dolgokat is, de eddig nem került rá sor, hogy megnézzem. Eleinte tartottam attól, hogy ázsiai filmet nézzek. Élősködők ide vagy oda, nem mondhatnám, hogy érdekelnének a filmjeik. Majd, kijött a regény is, és előbb el akartam olvasni a könyvet, mint ahogy a filmet megnézem. Most felcseréltem a sorrendet, de az biztos, hogy majd elolvasom a regényt is. Tetszett annyira a film, hogy hamarosan találják rá időt.

Zombis film, és jó benne, hogy nem azokat a lomha lényeket látjuk, akik már szinte csak vánszorognak, és ha nem mész a közelükbe, nem is veszélyesek. Ezek rettenetesen gyorsak, éles a hallásuk, és rettenetesen éhesek. Pusztító a tömegük is – az nagyon hatásos, amikor rengeteg zombi együttesen mozog és támad, a puszta mennyiségük miatt is frászt hozzák az emberre, pláne ezzel a gyorsasággal…

Gyors a kór lefolyása is, és az bőven ad feszültséget, ahogy a vonat tényleg percek alatt válik haláljárattá. A zárt helyeknek amúgy is van egy sajátos feszültsége, itt ehhez jönnek hozzá ezek a gyilkos lények.

Abba bele lehet kötni, hogy a karakterek klisések, és a történet is használ máshonnan ismerős elemeket. De ehhez semmi kedvem. Az egésznek az összhatása meggyőzött, függetlenül ezektől. Pörgős horror lett, amiben úgy ábrázolták a zombikat, hogy valóban ijesztőek lettek. Mit számít akkor, hogy a hősies önfeláldozás visszatérő motívum? Hogy a saját túlélésére hajtó, egészen utálható férfi hogyan használja ki a többieket a saját túlélése érdekében? Karaktertípusok ezek, hogy gyorsan drukkoljunk, utáljunk figurákat. A hősies férj, aki a terhes felesége védelme mellett mindenkinek segítő kezet nyújt. Az önző apa, aki most döbben rá, hogy mi számít az életben igazából. A fiatal szerelmes pár.

Ez most nem hangzik jól, de abban is segített az ilyen karakterizálás, hogy be tudtam lőni a karaktereket. Az esélytelen, hogy olyan neveket megjegyezzek, mint Sung-Gyeong, vagy a Yon-suk. De olyanokat, hogy az önző pasas vagy a diáklány, fejben tarthattam.

Hasonló okokból a színészek neveit sem fogom megjegyezni. Mondjuk, ebben a filmben nem a színészi játék volt a hangsúlyos. A zombik kellettek, amelyek félelmetesen vonulnak és gyilkolnak. Ezt meg is kaptam. Pedig nem is mentek el úgy a küllemükben, mint egy The walking dead. A szemük homályosul el, a tudatuk helyett ösztönlények, beteges mozgással, mocskos ruhákkal: Pillanatok alatt robbannak le, akik pár perce még egészségesek voltak.

Nem tűnik egy nagy költségvetésű filmnek, messze nem nézett úgy ki, mint bármelyik Zombieland mozi. De ennek nem is kellett, sokkal nyersebb, szimplább, de elemibb is. Van horror faktor benne.

Akkora siker lett, hogy a már emlegetett regényen túl folytatása is készül. Ha marad a tempó és a feszültség, érdemes lesz arra is benevezni.

 

Vonat Busánba - Zombi expressz - 5/4,5 még a korhangulata is megvan. Ijesztő, pörgős, látványos – tartottam tőle, de tetszett.

https://www.youtube.com/watch?v=pyWuHv2-Abk

Idézzünk!

Ava, az élet egyszerre gyönyörű és borzalmas. De ha csak egy részét éljük meg, akkor nem is éljük meg igazán. (Legends of Tomorrow)

 

A fulladás nem a vízbe eséskor történik. Akkor, ha nem jövünk fel a felszínre. (Tyler Rake: A kimenekítés)

 

(A vámpírok nem boldogulnak a szolgájuk nélkül. Mindenhol hullák, kosz és gond.)

  • Áldozat, távozz!
  • Nem addig iszod a vérem, amíg meg nem halok?
  • Ma nem, Josephine. Túl takarításigényes. Könnyebb, ha szépen elsétálsz. Micsoda pimaszság! Ki hagyta szanaszét a sok hullát?
  • Te voltál.
  • Hahó! Mi a manó?
  • Óvatosan! (Collin elcsúszik egy nagy adag véren és mocskos lesz.)
  • A hétszázát! Fel kell takarítani azt a sok emberi löttyöt!
  • Megszárad magától.
  • Basszuskulcs! Hogyan menjek így dolgozni?
  • Csak vedd fel egy másik bézs öltönyöd!
  • Majd azt mondom, hogy balesetezett a busz, vagy valami. (What we do in the Shadows)

 

Lehetséges magunk mögött hagyni a múltunkat? Őszintén szólva nem tudom. De, ha minden erőnkkel a múlton töprengünk, amit nem változtathatunk meg, nem marad erőnk a jövőre, amire még van befolyásunk. (Sötét angyal)

 

Egy valódi művész magasról tesz a beszélgetésre. Csak nézd meg a művet, és ha megértetted, szó nélkül ugorj ki az ablakon, mert semmi mást nem kell már látnod az életben. (Billions)

 

Idefigyelj, az egész élet élőben megy. Nem tudod minden pillanatát megrendezni. (A tanár)

 

Sosem értékeljük azt, amink van. Pedig kellene. (...) És igazából teszek rá, hogy te mit gondolsz. A művészet nem a művészé, ahogy a víz sem a vízszerelőké. (A meztelen Juliet)

 

Az a legnagyobb bűn, amit a szív ellen követnek el. (A klastrom titka)

 

(Hősünk korábban leszólta a jogosítvány nélkül vezető nőt, de most szüksége van a segítségére.)

  • El kell vinnie valahová.
  • De hát szörnyen vezetek.
  • Részeg vagyok, nem zavar. (Hurricane)

 

(A reménytelen küzdelemre visszatérő lány indokait Ralf nem is érti.)

  • Visszajöttél.
  • Nem hagyhattam, hogy csak te szórakozz.
  • A szórakozás totál mást jelent, ha az ember gazdag. (The Flash)

 

(Szilárd motiválni próbálja a leírt kamaszokat.)

  • Az élet szívás.
  • Csak nem mindegy, hogy mekkora. (A tanár)

Tyler Rake: A kimenekítés

Elrabolt gyereket mentő, katonás, leszámoló.

Tyler az egyik legjobb katona volt az amerikai seregben. Egy magánéleti tragédia után azonban másképpen boldogul és bünteti magát. Zsoldos lett, aki keresi az életveszélyes helyzeteket. A legújabb ügye egy elrabolt gyermek visszaszerzése Indiában. A fiú egy drogbáró fia, akit a rivális banda feje raboltatott el. Tyler sikeresen 6_30kimenekites.jpgkihozza a fiút, de az átadás előtt elárulják. A fiú apjának esze ágában sincs fizetni, erővel elvenné a fiút és végezne a zsoldossal. Tyler magával viszi a fiút, akiről az indiai milliárdos gengszter sem mond le. A szégyenért, amiért megszökött tőle, ki akarja végeztetni. Tyler régi szívességeket hajt be, és mindent kockára tesz, hogy Ovi kapjon egy esélyt, és ne egy lecsukott drogkirály állandóan fenyegetésben levő örököseként kelljen élnie.

Kezdek rájönni, hogy a realisztikus akciófilmek nem az én zsánerem. Lehet, hogy a Halálos iramban filmeknek nem sok köze van a valósághoz, ahogy a Kingsman emberei is képregényből léptek a vászonra, és nem az angol titkos ügynökségből, de ezek azok, amelyek szórakoztatnak. Ez többet ér nekem, mintha hitelesen lövik és verik agyon egymást.

Azért emlegetem ezt, mert a Tyler Rake korrekt akciófilm. A Bourne-filmek utódjaként jellemezhető akcióban. Vannak különös helyeken egymás verése, városi forgatagban kergetőzés, de minden úgy ábrázolva, hogy az közel maradjon a valósághoz.

Többek között meg lehet nézni, hogy a szuperkatona mennyire lerobban a bevetések közben. Ok, a szükséges időpontban mindig talpra pattan, és menti a helyzetet, de nem tud mindenkit könnyeden agyonverni és lelőni, ő is sérül, és néhol kifejezetten rosszul van. Súlya van a sérüléseknek, a célért nem egy áldozatot kell meghozni. Tyler Rake kiállása különben olyan, hogy elhiszem kommandósnak. A Seal Team 3. évadot is most igyekszem pótolni, és ott nem egyszer felmerült bennem, hogy ezeknek a katonáknak már nyugdíjon kellene járjon az agyuk, nem újabb küldetéseken. Itt nem volt ilyen gondom.

Vagyis, akciófilmként nincs gondom ezzel a filmmel, a jobbak közé sorolom be. Azonban ez nem az a zsáner, ami engem nagyon le tudna kötni. Nem szórakoztat el, hogy közel 2 órán át azt nézem, hogy a városban kergetik egymást a menekülők és a drogkirály emberei.

Ami számomra érdekes volt benne, hogy Tyler alakját hogyan építették fel. Az elejétől érezni, hogy valami nagy tragédia miatt lett ilyen életunt és a lehetetlen küldetések specialistája. A társa meg is jegyzi neki, hogy mintha azért vállalna ilyen ügyeket, mert abban reménykedik, hogy az egyikben majd golyót kap és vége lesz. Fokozatosan ejtik el az infókat, miből épült ez a mentalitás, és milyen tünetei vannak.

Ráadásul Tyler Rake egy jó ember is, aki ugyan zsoldosként keresi a kenyerét, de nem a pénz az elsődleges neki. Nem véletlen, hogy egy gyereket kell megmentenie – többen is tanácsolják neki, hogy hagyja a sorsára Ovit, ő azonban erre képtelen. Neki az a fiú nem egy leszállítandó csomag, hanem egy ártatlan gyerek, aki nem tehet arról, mivel foglalkozott az apja.

Chris Hemsworth szépen hozza a karakter mindkét oldalát. Kommandósként átverekszi magát a fél seregen, közben a vászonra teszi a szenvedő férfit, aki a legfontosabbat vesztette el az életében. Egy akciósztár generáció már kiöregedett, Hemsworth simán jelentkezhet a helyükre.

Mivel Netflix produkció, bevételi adatokról nem tudunk beszélni, de hamar lett nagyon sok nézője a filmnek, az egyik legjobb kezdést produkálta a Netflixen. Be is van rendelve egy előzményfilm, vissza fog térni Hemsworth is. A kritikusok annyira nem voltak oda érte, közepesre értékelték leginkább.

Hemsworth miatt nem bánom, hogy láttam, ha ez a katonás menekülés nem is a zsánerem.

 

Tyler Rake: A kimenekítés - 5/3 akciófilmnek ok, Hemsworth az egyik leghitelesebb a zsánerben. A zsáner nem jön be.

https://www.youtube.com/watch?v=HgyPJwXpXJc

5 film, amit látnod kell

Univerzumépítők

f5_47.jpg5: Halálos iramban – most kezdett el univerzumot építeni magának. Az anyafilmek után két népszerű karakterét összehozták egy külön kalandban is, majd sorozat is készült a Halálos iramban világhoz. Ebben az irányban mennek tovább: bővül az alapfilmek sora is, és a mellékszereplők külön projektjein is dolgoznak. Vagyis, egy darabig még velünk maradnak a száguldó bűnözők és bűnüldözők.f4_55.jpg

4: X-Men – alapból két színes csapat adta a filmek alapját. A jó és gonosz mutánsok csatáztak, hogy eldöntsék, hogyan viszonyuljanak a sima emberekhez. Aztán, ahogy lenne szokott, egyre szélesedett az univerzum. A legnépszerűbb karakter saját filmeket kapott, majd elkészült az előzménysorozat, amit bevállalósan összekötöttek az eredeti filmekkel is. Továbbra is fejlesztés alatt van a világ, és a hozzá kapcsolódó Deadpool még szóba sem f3_59.jpgkerült. Pedig már ő is sikertörténet…

3: Arroworld – a DC filmekben nem remekel, de animációban és sorozatokban igyekeznek felzárkózni a Marvel mögé. Az Arrow volt az első kifejezetten sikeres sorozat, majd az ismert mellékszereplők köré újabb sorozatokat szerveztek. Vannak átívelős szálak, folyamatosan új sorozatokba kezdenek, miközben az Arrow elköszönt a vászonról. A Flash, Supergirl, Legendák még futnak, első évados volt a Batgirl, idén kezdett a Stargirl, és egyéb sorozatokat is bekapcsolnak. Eddig egy multiverzumban gondolkoztak, idén már összehozták a világokat.f2_61.jpg

2: Démonok között – egy filmnek indult, de sikeres lett, és egyre bővítették a démonvadász házaspár kalandjainak sorát. Az egyes karakterek népszerűségét kihasználva a démonok/megszállt tárgyak és személyek külön filmeket is kapnak, melyeket egy-egy vékonyabb szállal az f1_57.jpganyafilmekhez is hozzákötik. Így már láttunk gyilkos babát, apácát és gyermekét sirató asszonyt is.

1:  Marvel – a műfaj modern megteremtője, és legnagyobb mértékben űző képviselője. A filmeket összefűzik, de tévésorozatot is kapcsolnak hozzá, az egyéb formátumokról nem is beszélve. Van regény is, mindenféle ajándéktárgyak. A Disney csatornán kifejezetten Marvel tartalmak és sorozatok is lesznek, nem egyszer a mozis szereplők főszereplésével. A Bosszúállók-trilógia, amelyen csapattá gyúrták az önálló mozik szereplőit, vagy akár a Defenders, ami a sorozatsztárokkal tette ugyanezt, önmagában is elég lenne a koronához, de a Marvel ennél sokkal többet tesz.

A meztelen Juliet

Ismerkedő, élettel szembenéző, rajongós.

Annie vissza kellett, hogy költözzön a szülővárosába apja betegsége miatt, és ott is ragadt. Az állása nem elégíti ki, a nagy nehezen összejött kapcsolatában pedig azzal kell szembesülnie, hogy a párja jobban szereti az eltűnt rockénekest, Tucker Crowe-t, mint őt. Amikor Duncan megkapja Crowe albumának nyers változatát, Annie ír róla 6_29a_meztelen_juliet.jpgegy negatív bejegyzést a férfi rajongói oldalára. Döbbenetére erre e-mailben megkeresi őt Crowe, aki máig igazi rejtély: hova tűnt, miért nem énekel többé? Levelezni, chatelni kezdenek egymással, és látatlanban is egyre komolyabb szálak kezdik összefűzni kettejüket. Annie a barátja elől is titkolja a fejleményeket, aki közben megcsalja a nőt, és szakítanak. Azért Duncan fejében is változik pár dolog, amikor rajongása tárgya megjelenik a kisvárosában, és pont az ő exe felé mutat érdeklődést. Annie pedig meg kell, hogy hozzon néhány fontos döntést…

Olvastam már Hornby-regényt, de még nem fejtettem meg, miért van annyi rajongója. A legismertebb történetei nem találtak még utat hozzám. Ez a film is az ő története alapján készült, így azért némi félelemmel álltam neki megnézni.

Hamar fel lehetett ismerni a témákat, amivel Hornby szívesen foglalkozik. A legfeltűnőbb a zene témává emelése. Duncan óriási rajongó, aki Tucker Crowe dalainak minden ütemét ismeri és imádja. Még egy szentélye is van a férfihoz. Rendszeresek az olyan konfliktusok, amelyek ezért a rajongásért alakulnak ki. Viszonyt kezd, mert egy másik nőnek jobban tetszett Tucker zenéje, mint Annie-nek. Amikor a nő korábban kommunikálni próbált vele, az oldalon keresztól tette kommentben.

Ami azonban ennél érdekesebb volt, amikor Tucker képbe került, és neki is megvolt a véleménye a saját zenéjéről. Izgalmasan ütköztették Tucker és Duncan véleményét. A zenész már rühellte a dalait, nagyon személyes okból. Duncan viszont megtalált benne valamit, amit Tucker már nem. Akkor kinek van igaza, ez értékes vagy szemét? Bár megértem Tucker véleményének okait is, összességében Duncan mondja ki a lényeget. A kikerült mű már nem a művészhez tartozik, mindenkinek meglesz a joga, hogy saját értelmezést és kapcsolatot alakítson ki az alkotással. Ez van, ha valaki a világnak, és nem magának alkot.

A zene, művészet témáján túl ez egy visszafogott romantikus film is. Bár az nagyon komikus alaphelyzetnek tűnik, hogy Tucker válaszol Annie negatív posztjára, és ebből alakul ki a levelezésük, de nem mennek el humoros irányba. Nagyon kevés komédia elem van a filmen, inkább a megbánások, egyfajta keserédes hangulat hatja át a történetet.

Az, hogy mégis éreztem ebben a történetben a romantikát, nagyban köszönhető a film színészeinek. Ethan Hawke és Rose Byrne között megvolt egy jóféle összhang és kémia, hitelesek voltak egymás mellett. Ehhez jött hozzá, hogy szinte önreflexív, őszintének hatott, ahogy a saját egykori sikerére néz vissza a zenész. Van egy jelenet, amikor Tucker szembesül Duncan rajongói falával, ahol visszanézi saját fiatalkori képeit is. Nekem meg beugrott, amikor még Hawke szépfiúként adta el magát – Szombat esti frász, Fehér Agyar… Kb. abból az időszakból származhattak a fotók. A kezdetekhez képest nagyon komoly pályát épített fel, vajon mit gondolhat a kezdeti, tinis filmjeiről? Igaz, ezt nem ebből a filmből fogjuk megtudni.

Azon még kicsit töröm a fejem, hogyan lehetett volna a címet magyarul is jobban visszaadni. Hiszen nem egy meztelen nőről van szó, hanem a Juliet album demójáról, amin még nem volt rajt a produceri munka, csak a nyers/meztelen dalok. Így kicsit benne van az is, hogy ebben a filmben nem a megcsinált mű a lényeg, hanem a mögötte levő nyers, fájóbb érzelmek. Zenés címe volt eredetiben, ami a fordításban nem jött vissza.

Jobban tetszett a film, mint vártam. Hangulatos, fogyasztható, Hornby világát visszaadó.

 

A meztelen Juliet - 5/4 megvolt a színészek között a dinamika, még a humorának a nagyját is át tudtam érezni.

https://www.youtube.com/watch?v=0x-TZ1LkJr0

Hová tűntél, Bernadette?

Családos, életválságos, helyes útra lelő.

Bernadette Fox zseniális asszony. Egykor az építészet új tehetsége volt, akinek minden épülete csodaszámba ment. Ám elég volt egyetlen tragédia, és Bernadette eltűnt a világ elől. Számítástechnikus férje egy vagyonért adta el a találmányát, elköltöztek, és az asszony családanya lett. Féltő szeretettel neveli imádott lányát, miközben kilóg 6_28hova_tuntel_bernadette.jpga környékről, és jó pár rosszakarót begyűjt. Nem szereti az embereket, és azok sem őt. Ha a szomszéd ostobaságot akar csinálni, ráhagyja, szakadjon csak le a domboldal! Kimozdulni sem szeret, szerencsére egy online asszisztens mindent megold helyette, és a netről már minden megrendelhető. Észre sem veszi, hogy gyűlnek a viharfelhők a feje felett. Amikor Bee egy sarki utat kér ajándékba, Bernadette próbálja összekapni magát, de talán már késő. A férje is észreveszi, mi minden nem stimmel vele. Drasztikus megoldást javasol, és Bernadette hasonlóan drasztikusan reagál. Eltűnik – Bee pedig nem adja fel, hogy megtalálja az anyját.

Eredetileg regény volt, és meg is lepődtem, milyen jól sikerült visszaadnia a történetet Linklater rendezésének. Mondhatnám, hogy a Sráckor után otthon vagy a bonyolult családok bemutatásában, de itt tett mellé emberi és művészi drámát is. Korrekt lett a végeredmény.

Már a cím is nagyon jól el lett találva. Első szinten a közvetlen eseményre utal, Bernadette mostani eltűnésére. A férje diliházban akarja kezeltetni, mire az asszony eltűnik. Keresik, nem lelik, hova tűnhetett?

De egy más szinten is el van veszve az asszony. Az utóbbi, közel 20 évben az igazi énjét hagyta elveszni. Vidéki családanya lett, ahelyett, hogy alkotott volna. Igazából a kérdés, hogy hová tűnt el, az egész mostani életére vonatkozik. A saját életéből tűnt el, és lett szenvedő alakká, akit senki sem kedvel a családján kívül. Azt a nőt keressük, aki a 20 mérföldes ház előtt volt, hozzá kell visszatalálnia.

Imádtam is, ahogy a mostani, fizikai eltűnése alatt keresi meg az eltűnt énjét.

Egyszerre sikerül a filmnek a családról szólnia, de a művészről is. Bernadett érdekes egyéniség, egy művész. Nem teljesen a földön jár, ezért is nincsenek barátai és olyan különc. Attól nem szűnik meg művésznek lenni, hogy nem alkot. Ahogy a film egy pontján mondják is neki, azért boldogtalan, és esnek szét körötte a dolgok, mert azt nem csinálja, ami a lételeme, amitől ő Bernadette.

Talán kicsit mesének is érzem, hogy egy új projekt milyen könnyen és gyorsan helyrehoz mindent az életében, de valahol ebben az univerzumban így kellett ennek lennie. Bernadette megkerül, minden értelemben, és rendeződnek a konfliktusok.

A film jól elkapta a kisvárosok hangulatát, a benne csipkelődő anyákkal és asszisztensekkel. Nem egy látványorgia, de nem kell annak lennie. Megteremti a környék, a kosztümök a hitelességet.

Cate Blanchett remek Bernadette lett, szerettem, ahogy az asszony minden oldalát megjelenítette. A nagyon szerető anyát, a környék rémét, de az ihletett művészt is. A szélsőséges hangulatai, a megszállott pillanatai is vászonra kerültek. (Azért furcsa volt a színésznőt nem szőkén látni, mintha más lett volna az arca karaktere is.)

Ami esetleg nehézség lehet a film nézése közben, hogy az elején nem tudunk dolgokat. Csak látjuk Bernadette különös viselkedését, a hétköznapokat, amelyek még különösebben érdekesnek sem tűnnek. Onnantól viszont működik, hogy megkapjuk a múlt darabkáit, ahogy motivációban minden a helyére kerül. Itt ki kell várni, amíg erre a pontra eljutunk.

Még szinte a regény újbóli olvasásához is kedvet kaptam, hogy megnézzem, ott hogyan működik ez a mindent átértékelünk utólag vonal. A filmen nagyon jól elkapták.

 

Hová tűntél, Bernadette? - 5/4 a vége felhúzta, arra összeállt a sztori. Addig kissé untam is, bár Blanchett remek végig.

https://www.youtube.com/watch?v=wKvOud9GcRQ

The Flash

6. évad

Világmentős, csapatos, különleges képességes.

Barry és a csapat tisztában van vele, hogy közeleg a végső összecsapás ideje, amikor a Flash az életét adja, hogy a világ megmeneküljön. Nem akarnak semmilyen időt veszni hagyni, így Barry igyekszik a feleségével is elég időt tölteni, miközben a többieket felkészíti arra, hogy majd önállóan is helyt álljanak a későbbiekben. A hullám 6_28the_flash.jpgérkezik, a világok pusztulnak, és a szuperhősöknek össze kell fogni. Oliver Queen áldozatának hála a világ kap még egy esélyt, ám a multiverzum helyett már csak egy Föld létezhet. Alkalmazkodniuk is kell, hiszen sok minden megváltozott. Máshogy alakultak az események a múltjukban. Cisco el is utazik, hogy felmérje, miben változott a metahumánok története. Caitlin átengedi a terepet Frostnak, aki Ralph irányítása mellett igyekszik emberibb lenni. Barry azzal küzd, hogy a Gyorsasági Erő haldoklik, és lassan elfogy a sebessége, Közben Iris egy veszélyes kísérlet nyomára bukkan, és szó szerint megismerkedik Tükörországgal, veszélyes ellenséget kreálva a csapatnak.

Soha nem ez a része volt az univerzumnak a szívemnek kedves, de volt olyan évada is, amit tudtam szeretni. Ez most egy döcögős évad volt. Már nem képviseli azt a könnyedséget és humort, amit egykor szerettem benne. Az Arrow helyébe meg nem tud lépni, ez ahhoz túl színes és happy világ, még a komolyodásával együtt is.

De akkor próbáljuk megérteni, mi történt.

A legnagyobb gondom, hogy nincsen olyan markáns ellenfél, mint akiket korábban prezentálni tudtak. Ezt se hittem volna, hogy leírom, de Nora és a jövőbeli fenyegetés is tudott hiányozni az idei évadhoz képest. Rosso olyan szempontból tipikus ellenfél, hogy zseniális tudós volt, akit a műve vitt el rossz irányba, és saját képére igyekezett formálni a világot. Nem rosszat akar, csak az ő világmentő ötlete nem éppen emberbarát. Csak gyorsan lelepleződik, és nem is jelentett igazi fenyegetést. Nem lehetett komolyan venni. Majd jött Eva és a Tükörverzum. Az tetszik, ahogy a nő a tükrökön keresztül harcolni tud, de különben benne sincs meg a főgonosz potenciál. Megint egy tudós, akit zseniális találmánya megront. Az évad végi durvulásával sem tűnik igazán komoly ellenfélnek (ha meglenne Barry sebessége, csak egyrészes ellenfél lenne), inkább egy megőrült nőnek. Ugyanaz a típus, mint Rosso, és ugyanolyan felszínesek a motivációi is.

Próbálták komolyabbá tenni az egész sorozatot, már nem egy happy csapat ötletelve old meg bűnügyeket. Komorabb a világkép, és ez szerintem itt nem működik. Ahhoz az egész Flash világ túlzottan színes és meséhez közeli. Az, hogy milyen lelki válságokba sodorják a hősöket, nem tud ezen változtatni. (Plusz, 5 évad után nem lepődöm meg azon, hogy vannak hasonló lelki kínok, mint amit már korábban is láttunk.)

Sok a karakter, és sokan ezért feleslegesek is. Nem győztek ötletelni, hogy egyesek miképpen kapjanak képernyőidőt, miközben nincs érdekes történetük. Cecile néha megjegyzi, ki hogyan érzi magát. Joe tanúvédelembe vonul, hogy ne kelljen szerepeltetni. Cisco Atlantiszon kutat, hasonló okokból. Panabaker terhességét nem akarták a cselekménybe tenni, így idén Frost a mindennapi én, és direkt úgy kamerázták, hogy nyaktól felfelé, legfeljebb mellkasig lássuk. Plusz, beteg is volt, így sokat feküdt az évad végére.

Lassan Harrison az egyetlen karakter, akiben van még fantázia. Bírtam az Indiana Jones én-t, és az ő karaktere még tesz hozzá a cselekményhez. De különben azt érzem, megfáradt már a koncepció. Ha Barry helyszínelő is, ha rendőrségen dolgozik, miért érzem úgy, hogy itt ő már csak Flash, akinek nem az agya, hanem a gyorsasága az ereje?

Kezdek keresztet vetni erre a DC sorozatos univerzumra, nem véletlenül vagyok annyira lemaradva az évadokkal. Nem tudom, van-e kedvem bepótolni a kimaradtakat.

 

The Flash - 5/3 eltűntek a veszélyes ellenfelek, nem izgalmasak a heti esetek, és a CGI se fejlődött. Kár.

https://www.youtube.com/watch?v=4jwROC6JfcI

süti beállítások módosítása
Mobil