Szellemmel küzdő, kamaszos, átkos.
Bird kissé különc lány, aki nem igazán találta meg a helyét a középiskolában. Tart is tőle, hogy olyan gúnynevek ragadnak rá, mint a sálas lány. Iskola mellett egy üzletben segít ki, ahol a munkatársától ajándékot kap. Bird imád fényképezni és Tyler meglepi egy klasszikus fényképezőgéppel és lesz is az első, akin kipróbálja a lány a gépet. A barátnője elcsalja egy házibuliba, ahol Bird titkos szerelme is megjelenik. A buli közben felfigyelnek a gépre, és készítenek egy csoportképet. Hamarosan telefon jön: Tyler meghalt, meggyilkolták. Bird ekkor figyel fel arra, hogy a különös árnyék, amit Tyler fotóján látott, már a csoportképükön van. Hamarosan rádöbben, egy szellem van a nyomukban – akit ezzel a géppel fényképeznek le, áldozattá válik. Miközben igyekeznek túlélni, a gép múltját kutatják: hogyan lehetne megtörni az átkot?
A technika veszélyes volta nem egy filmben téma. Sci-fi, disztópia, akciófilm is épül ezekre. Horror is, nem a Polaroid az első, amiben egy szellem/démon a technikát veti be az emberek ellen. Samara a tévén keresztül csapott le, a Sinister démonja is megrögzött házimozis volt, de említhetném az olyan filmeket is, amikor a robotok és mesterséges intelligenciák hozzák el az emberiség végzetét.
A Polaroid azt a receptet követi, amit a Kör sikerre vitt, csak sajnos semmilyen tekintetben nem ér fel azzal a filmmel. A történetben nincs eredetiség, a váza a Kör óta másolati minta. Még a szellem indítéka is olyasmi, mint abban a filmben.
A gyenge horror elemek mellett tinifilmes vonala van még, és helyenként láthatóan nem tudták eldönteni, melyik legyen inkább. Bedobják, hogy Bird szívszerelme, Connor együtt küzd és nyomoz a lánnyal, hogy életben maradjanak, de a kezdeti felhang után az egymás iránti érzelmeik kimaradnak a filmből. Akkor minek kellett egyáltalán bedobni az elején, hogy Connor tetszik a lánynak? Olyan, mint egy félbehagyott történetszál.
Nem mondhatni, hogy felépítették volna a karaktereket. Annyira sem tudom őket megkülönböztetni, hogy beugorjon, melyik emberke melyik barátja volt a hősnőnek. Connor az, aki tetszett neki. Mina és Devin voltak a társaság szerelmes párja, akik jártak is. De ennél többet nem tudok róluk mondani. Itt mindenki a nagybetűs áldozat. Fiatalok, helyesek és egy szellem van a nyomukban. Ennyi.
Nem véletlen, hogy kevésbé ismert színészeket szerződtettek le. Egy-egy sorozat bukkan fel a filmográfiájukon, vagy egy-egy mellékszerep. A főszereplő, Bird, vagyis Kathryn Prescott volt ismerős, aki most is ugyanazt a szerepet játssza, mint az Egy kutya négy útjában. Ő a jobb sorsra érdemes, tragédiát rejtegető kamaszlány.
Abba inkább nem mennék bele, miért szeret annyira Hollywood érett felnőtteket szerződtetni tini szerepekre. Ha a főszereplőnél maradunk, Prescott 28 évesen játszott 17 éveset. Igaz, az jobban tud irritálni, amikor a 70-80 éves játszik negyveneset, de akkor is…
Maradt még a krimi és a horror vonal. Melyiket szidjam előbb? A nyomozás nagyon esetlen, és könnyen megfejtik a rejtélyt. A gép tokján ott egy monogram, abból eljutnak az előző tulaj családjához, és megismerik a sztorit. Mondjuk egyszerűen azt, hogy nem rágtam le a körmöm.
A horror – a jump scream elemek elmennek. Már túl edzett a horrornéző szervezetem, hogy ezeken megijedjek, de legalább jó az időzítés. A látvány azonban nagyon kis költségvetésre utal. Nagyon bénán néz ki a szellem, és hiába akarják ezt a fényképes analógiával magyarázni, akkor is inkább röhejes, nem félelmetes.
Összességében meg lehetett nézni, nem volt fájdalmas élmény sem, csak bőven vannak jobbak ilyen filmből. Ez egy egyszernézős, tipikus szellemes horror.
Polaroid - 5/3 sok ilyet láttam már, és lenne még a történetben mit kidolgozni. De egyes részei elmentek.