Minden napra egy film

Minden napra egy film

The Commuter - Nincs kiszállás

2018. április 08. - BBerni86

Nyomozós, összeesküvős, vonatos.

Michael jó családapa, akinek az a célja, hogy a családjának mindent megadjon. Karriert is váltott a kedvükért: amikor apa lett, a rendőrséget hagyta ott és egy biztosítónál helyezkedett el. Egy téves befektetés azonban elvitte a megtakarításait, az állásából menesztik, pont, amikor a fia bejutott egy jó egyetemre, és be kellene fizetni a tandíjat. Elkeseredetten tart hazafelé a vonaton, amikor egy titokzatos nő leül mellé. Arra kéri, keressen meg neki egy utast a vonaton, tegyen a táskájába egy jeladót. Prynne a neve, és azt tudja, meddig megy. 100000 dollár érte a jutalma. Michael az előleg láttán keresni kezdi a titokzatos utast. De hamar rá kell jönnie, hogy gyilkosok kerítették a markukba, akik fenyegetik a családja életét, és egy szemtanút akarnak kivégeztetni. Valamit tennie kell, de kiben bízhat?commuter_banner_640x360px.jpg

Liam Neeson olyan karrierváltást produkált pár éve, ami az óta többek inspirált hasonlóra, de rajta kívül senkinek nem akar összejönni. Neeson lett az akció papák etalonja: tudjátok, az idős, de még mindig belevaló férfi, aki elintézi a rosszfiúkat.

A Nincs kiszállás is Neeson egy újabb ilyen filmje. Még a rendező is régi ismerős, Collect-Serra már két hasonló történetet is forgatott, Neeson főszereplésével. Itt a következő is.

De máris meg tudom jegyezni, hogy ezúttal sokkal jobban eltaláltak az arányok. A film sokkal inkább a thriller határán mozog, mint az akciófilmén. Michael egy olyan helyzetet kell, hogy megoldjon, amiben ugyan segítenek neki a kiadós pofonok is, de elsősorban az agyára van szüksége. Egy megoldhatatlannak tűnő rejtélyt kell megfejtenie.

A film okosan építkezik: gyorsan felvázolja nekünk Michael karakterét, szimpatikussá teszi, tudunk vele azonosulni és drukkolni neki. Majd felül a vonatra, és elindul a halálos játék. Folyamatosan csepegtetik nekünk az információkat, így a szereplővel együtt kell rájönnünk, hogy mi folyik itt igazából, és mi lenne a helyes lépés. Mert jó érzékkel egyre bonyolítják az eseményeket, és nagyon hamar egy komoly összeesküvés szálai bontakoznak ki.

Ami akciót a filmbe beletettek, működik. Már arra is oda van figyelve, hogy ne legyen nagyon elszállt az egész. Neeson nem kellett, hogy végigverje a terroristákat. Ugyan jól tartja magát a színész, de látszik rajta, hogy nem egy 30-as fiatalember. Kevesebb az akciójelenet, főleg a verekedés. De szerintem jobb is így.

Amit kellett (a vonat végzete) akcióban nagyjelenet, korrektül megoldották.

Jó stábot is kapott a film. Neeson egyértelműen a húzónév, de olyan remek karakterszínészek végszavaznak neki, mint Vera Farmiga, Patrick Wilson vagy éppen Sam Neil. (Utóbbinak pusztán a morcos tekintetéve sikerült elérnie, hogy őt is gyanúsítottnak kezeljem.)

Karakterek szempontjából is Neeson van a legjobb helyzetben. Michael van legjobban felépítve – a többiek csak papírmasé figurák mellette, akik egy-egy vonással lettek jellemezve. Farmiga karaktere, Joanna, róla pedig semmit nem tudunk meg. Ő a titokzatos nő, aki mozgásba hozza a dolgokat, de miért teszi? Ugyan némi választ plusz poénként rejtenek a végére, de az nem tesz a karakterhez semmit.

Nincs kedvem számolgatni, Neeson akció papa filmjei közül ez hányadik a tetszési soromban, de jó helye lenne. Nekem nagyon bejött, hogy nem csak akció, hanem az agyam is mozgatták.

 

The Commuter - Nincs kiszállás: 5/4 jól felépített, érdekes történet, amiben jobban figyeltek a cselekményre, mint az akcióra.

https://www.youtube.com/watch?v=vcpBj9r-uSE

A bejegyzés trackback címe:

https://mindennapmozi.blog.hu/api/trackback/id/tr9813818316

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása